carp zwolle


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-02-2006 22:34

Vond het wederom een geslaagde beurs.
Heb genoten van de show van Kwint (Leuk die briefjes van Roelove en Kwint onderweg naar Belgie , vind je ook niet Bertil? :D
Helaas ontbrak ons aan tijd voor de andere shows.
Catering was gewoon prima, met zitplaatsen tijdens luchtijd
Een aantal bekenden gezien..altijd weer leuk
Paar dingen kunnen scoren
En de knopencursus van Pb products was zeer geslaagd..heb een nieuwe knoop aangeleerd :oops:
Mijn 3 kamerknoop was niet goed gelegd zei Henk...mooi dat hij hem niet los kreeg :lol:
volgend jaar weer...maar dan op zaterdag, koop ik alle loten op 8)
HB
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-02-2006 22:40

Ah Hans,
Ik heb bij Piet juist weer een heleboel afgeleerd!?
En jou 3??kamerknoop niet los te krijgen :lol: :lol:
Nu heb je maar 1 lot van € 60,- :o
De prijs ga je er nog mee winnen! 8) 8) 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-02-2006 23:15

Henk ter Maat schreef:Ah Hans,
Ik heb bij Piet juist weer een heleboel afgeleerd!?
En jou 3??kamerknoop niet los te krijgen :lol: :lol:
Nu heb je maar 1 lot van € 60,- :o
De prijs ga je er nog mee winnen! 8) 8) 8)


aangeleerd..de figure 8 knoop...zo heerlijk simpel :wink:
Dacht altijd dat dit een "foute" knoop was voor gecoate lijnen :oops: .
Om misverstanden te voorkomen voor de green hornet wordt trouwens nog wel de 3 kamer knoop aanbevolen :wink: .

Maar euh..wedden dat ik De hoofdprijs ga winnen met mijn lot, ik weet namelijk een mooie gracht waar een echte Beauty zwemt :D ...heerlijk dat verlangen!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

05-02-2006 23:38

Een heel fout excuus 'for being there' Hans :o
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-02-2006 23:45

werkelijk?
Gebruikersavatar
Jelle van Middelaar
Berichten: 218
Lid geworden op: 03-01-2005 15:01
Locatie: Hoogland
Contacteer:

05-02-2006 23:46

ook nog wakker heren :lol:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-02-2006 07:32

ik ben gisteren geweest bij 2 lezingen.
.
die van jens en etienne en van Kwint..

beide mooie lezingen al had ik die van Jens en etienne al een keer gezien bij de KSN maar toch nog veel nuttige info eruit kunnen halen..
ergerde me alleen aan een boer die zonodig moest schreeuwen aan het begin van de lezing.. en het in en uit geloop van mensen die het niets aan vinden..

volgende keer gewoon de deur op slot aub! :)
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

06-02-2006 09:13

Het was weer een feestje daar in Zwolle. Samen met onze nederlandse collega's hebben we er een feestje van gemaakt. De sfeer was goed en de ambiance was er ook.

Tot volgend jaar Zwolle.

grts
Gebruikersavatar
Mat Kasemir
Berichten: 8
Lid geworden op: 15-09-2005 12:03
Locatie: Apeldoorn

06-02-2006 09:46

Remko Oude Elferink schreef:ik ben gisteren geweest bij 2 lezingen.
.
die van jens en etienne en van Kwint..

beide mooie lezingen al had ik die van Jens en etienne al een keer gezien bij de KSN maar toch nog veel nuttige info eruit kunnen halen..
ergerde me alleen aan een boer die zonodig moest schreeuwen aan het begin van de lezing.. en het in en uit geloop van mensen die het niets aan vinden..

volgende keer gewoon de deur op slot aub! :)


Die boeren die aan het schreeuwen waren zijn nep! Liepen in die zaal gewoon te blowen en waren helemaal lam! Zulk soort lui verpesten het voor de nette en goede vissers. Hoe zouden dit soort lui met vissen omgaan?
De beurs was mooi, en de presentatie van Kwint, :o Echt kippevel! super!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-02-2006 09:56

Pfff,

Wat een beurs, heb zelf niet het gevoel dat ik 3 dagen in de weer ben geweest, heb amper de tijd gehad om met de helft van de mensen te praten waar ik even een babbeltje mee wilde maken en had "moeite" om meer dan 10 meter aan een stuk te lopen... Tja, je moet maar met je "dikke kop" op de cover van de KW willen staan, dan krijg je wel wat aanspraak!

Nieuw producten

Dat het moeilijk is om tussen alle verkoop en promotiestands de nieuwe producten eruit te filteren moge duidelijk zijn. Op de beurs wordt nu eenmaal ook een hoop rommel verkocht die de vierkantemeterprijs van de beurs eigenlijk niet waard is. Dan heb je nog behoorlijk wat wel goede bestaande producten en inderdaad een aandeel van misschien maar 1 of 2 procent nieuwe producten. Maar ze waren er zeker en ook hele interessante zaken daarbij! Ik heb gewoonweg niet de tijd gehad om alle stands te bezichtigen en de nieuwe producten te bekijken, maar heb op zondag middag toch een aantal stands kunnen bezoeken. Zo had Nash bijvoorbeeld de nieuwe triggerlink, een onderlijnmateriaal van gevlochten lijn met een gel erin. Boven water geen rek en in het water trekt de gel de onderlijn samen en krijg je een rekkerrig. Hoezo ideaal om simpel een rekkerrig te knopen!!! Ook hun nieuwe weightsling, pursuit hengels en leadcore zagen er top uit (Ben heeft een half uurtje een promotiepraatje gehouden en me de nieuwe zaken laten zien... :wink: ). Piet had ook een aantal mooie nieuwe zaken zoals de nieuwe kleuren Jelly wire en de nieuwe Leadcore, zag er ook goed uit hoor! Korda met de nieuwe leaders en helicoptersystemen, gewoon helemaal af en gaan zeker mijn tacklebox in. Wat te denken van hun nieuwe Rig safe, ideaal voor het opbergen van onderlijnen en geen rigwallet meer in mijn tas! Ook bij "ons" behoorlijk wat nieuwe zaken op aasgebied (zie aankondiging op KWO site met nieuwe producten, te veel om zo even op te noemen). Mij valt dan op dat juist DIE NIEUWE PRODUCTEN ZEER GOED VERKOCHT WERDEN, dus hoezo niks nieuws??? De nieuwe bloodworm ballen waren op zaterdag bijv. al uitverkocht... Verder geen stands serieus kunnen bekijken, zelfs niet de tijd gehad om naar Free Spirit te gaan en zij stonden nog wel naast onze stand, maar die stokken ga ik nog zeker een keer goed bekijken...

Lezing Jens en Etiene

Bij deze wil ik toch wel even een klein pleidooi houden voor de lezing van hun, Eddy Darwin en ik hebben zaterdag avond in de bungalow een privevoorstelling gehad van enkele uren en moet zeggen dat het een wereldpresentatie is. Zeer informatief en wat die jongens over hebben voor hun visserij, zelfs ik zou dat niet op kunnen brengen. Ik heb iig heel veel geleerd van het riviervissen. Ze waren beiden zeer teleurgesteld van het weinige respect van de beursbezoekers die voortijdig de zaal verlieten, omdat er simpelweg in het begin van de lezing weinig karpervlees voorkomt. Nee het begin is juist informatief met uitleg over de rivier, stekkeuze, stroming, etc. Ach, de mensen willen ponden zien... Vandaar dat de zaal bij mij vorig jaar wel redelijk vol bleef... Jens en Etiene zullen de lezing iig nooit meer op een beurs geven, omdat het simpelweg niet werkt. Het is trouwens ook een lezing die beter geschikt is voor een regio omdat je dan dieper op zaken in kan gaan en veel vragen kan stellen, ook is daar meer tijd beschikbaar... Jammer, de jongens baalden behoorlijk moet ik zeggen!!!

Beursopzet

Super gewoon, vorig jaar waren de grootste klachten: de catering en zitplaatsen, de rook in de hal, de drukte en slechte doorstroom. Met de overgang naar de nieuwe hal en daarbij betere catering en bredere gangpaden is de beurs gewoon top geweest. Ik kan er in iedergeval niks op afkraken... Dit is ook wel te zien aan het aantal extra bezoekers die er geweest zijn, op zaterdag ruim 3800 ipv 3100 het jaar daarvoor, de cijfers van zondag heb ik niet gehoord, maar het leek nog drukker. Geslaagde beurs Mick!

Zo, nu de rest van de topics even lezen en doorspitten, ik loop weer 3 dagen achter... :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Bein westerlaan

06-02-2006 11:12

Ben het met Bart eens, de heren zijn gewoon karpervissers met als hobby karpervissen,ze zijn gevraagd een lezing hier over te geven.Dat deze lezing in het Duits was en niet in het Engels waar je veel minder commetaar op hebt het zij zo, maar als je ziet of weet dat deze lezing ze honderden uren tijd heeft gekost naast hun gewone full time baan, ze werkelijk al hun geheimen open en bloot presenteerden bv waar te vissen waar je makkelijk informatie verkrijgen kunt enzovoort.DAN DENK IK DAT ER EEN HOOP KARPERVISSERS HEBBEN KIGGEN TE SLAPEN. En ja dat ze het absoluut nooit weer doen heb ik volle begrip voor, waarom zoveel vrije tijd (zuivere vistijd wat werkelijk hun hobby is) in een zeer goed voorbereidde presentatie te stoppen. Wij hebben zaterdag nacht van 12 uur tot 5 uur in de nacht hier heerlijke discussies over gevoerd en er allemaal van genoten. Zelf zijn ze wel te spreken over de zondag en was hun ergenis in totaal ook zogoed als weg.Und unsere karpfen freunde sind dan auch sontags tot mude nach hause gevaren mit den haubtpreis zwei stunden stau beim Arnheim. Ik hoop ook oprecht dat als je lezingen toch niet intresseerd ga er dan ook niet heen.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

06-02-2006 12:57

Alloa,

Voor mij een zeer geslaagde beurs met zeer veel hoogtepunten. Neem alleen het stappen in Zwolle als voorbeeld, allemaal culturen uit de verschillende delen van ons land en zoveel lol. Dat drank nodig is om taalbarrières weg te nemen was te merken he Stefan… :wink:

De lezing over de Rijn was wel degelijk interessant. Zeer veel informatie over de belangrijkste dingen van riviervissen, vooral de belichting van stekkeuze vond ik zeker bewonderenswaardig. Dat er zoveel mensen de zaal verlieten vind ik behoorlijk ‘onbeschoft’. Deze mensen vertellen met zoveel passie en enthousiasme over hun visserij en het minste wat je dan kunt doen is de lezing zonder rumoer volgen en volbrengen tot het einde. Waarschijnlijk werken dit soort lezingen niet tijdens grote beurzen aangezien die van Kwint en Onacker weinig tot geen uitval kenden. Voor een volgend jaar misschien een aandachtspuntje voor de organisatie?

Persoonlijk vind ik dat er wel degelijk nieuwe producten op de markt zijn gekomen, en dat ze wel te herkennen waren als je door de bulk heen keek. Vaak lijken het toch de kleinere firma, s te zijn die met nieuwe producten komen en innovatief zijn, een goede ontwikkeling zo lijkt mij. Bijvoorbeeld PB en Korda hadden toch weer enkele innovatieve producten bij zich. Wat wel opviel was het ontbreken van enkele Engelse merken die er andere jaren wel aanwezig waren.

Al met al een leuke, nuttige en vooral gezellige beurs.

Gr.,

Martin
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-02-2006 13:10

Tja Bein :

Als iedereen die klaagd thuis was gebleven , dan hadden ze aan de helft van de hal meer dan zat.

Toch gaat iedereen steeds weer.

Ik heb die "Rhein"voordracht n dik jaar geleden als eens gezien, en vond zelf dat ze soms iets te veel info gaven.

Je zal niet de eerste zijn die op deze manier n water verkloot.

En als je geen duits verstaat heb je dus gewoon pech gehad.

Verder vond ik de knoop cursus van p&b een mooi iedee, vooral voor de jeugd.

Gr :wink:
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

06-02-2006 13:11

Het was zeker een geslaagd weekend!

Heb niet de tijd gehad om alle lezingen te zien. Die van kwint wilde ik gewoon niet missen.
Nogmaals mijn complimenten!

Heb ook wel degelijk wat nieuwe producten gezien. Die werden veel verkocht. Goede zaak! :-)

Zelf hebik niet veel gekocht. Heb het een beetje rustigaan gedaan. (gelikkig maar :wink: )

Zatedagavond was gewoon supper! Heel even had ik even een dipje. Had een cola op, en weer vol er tegen aan. Vervolgens in een clubhuisje slapen met een man of 12. Wat een lucht hing daar. Wat moet die schaak club wel niet gedacht hebben, Martin hahaha.

Volgendjaar weer!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-02-2006 13:12

Zwolle, de (klus) zit er weer op. Wat mij op viel was het verschil in publiek die twee dagen, zaterdag veel kijkers en zondag veel (karpervissers) die om informatie kwamen. Een was opvallend, e’n nette dame kwam bij ons als CBB vragen waar ……. bemiddelaar van een BTW met zijn stand stond. Na het verteld te hebben legde we uit dat we wat moeite met de vraag hadden. Waarom, was van haar kant de vraag, na uitgelegd te hebben dat we als KSN niet tegen dergelijk water zijn maar wel tegen het visstandbeheer wat op de meeste gevoerd wordt, zij aangaf zelf een betaalwater te hebben. Waar volgens haar zeggen een goed visstandbeheer opgevoerd werd, was dit voor ons het bekende schot in de roos. De vraag van ons was, dat we er van uitgingen dat ze naar alle waarschijnlijkheid weinig kennis van zaken had. Dit werd door haar bevestigd, daar zij afging wat andere haar vertelde. Gelukkig gaf ze aan behoefte te hebben aan informatie, hier zullen we als belangenbehartiger graag aan voldoen.

Dan de nacht van Zwolle, na met 20 man sorry 19 en een vrouw een bezoek aan de plaatselijke chinees afgelegd te hebben werd de binnenstad van Zwolle (onveilig) gemaakt. Met 11 jonge honden stappen waarvan 2 Belgen was voor mij een waar feest. Welke gedachte er bij hun vooraf leefde heb maar niet gevraagd. De beurs werd in de kroeg gewoon voortgezet, dezelfde gezichten kwam je er tegen. Dat je stem er onderlijd werd me de volgende dag duidelijk. Feest werd afgesloten met twee jassen die weg waren en buiten een lekkere knokpartij. Een kroeg aan de overkant liep plotseling heel snel leeg, waarbij blauwjassen en politiehonden toe snelde en een aantal personen niet zacht met de grond in aanraking kwamen. Tegen vieren ging het licht uit, een klap van een sleutelbos op de grond bracht ze vier uur later weer bij hun positieve. Na wat koppen koffie nog bedankt Frank, werd de realiteit Carp 2006 weer onder ogen gezien. Voor mij waren jullie mannen een verademing, wederzijds??

Peter
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

06-02-2006 13:15

Hoi Bein,

Ook weer thuis na een enerverend weekend? Heb nog een aantal mooie foto's voor je!

Naar de drukkerij sturen?

Kwintje
Gebruikersavatar
erwin bult
Berichten: 87
Lid geworden op: 27-10-2005 16:42
Locatie: slagharen
Contacteer:

06-02-2006 13:54

weer een top beurs gehad en lkkr gedraaidt
jmmr dat ik niet naar de lezingen kon komen kijken ik moest van tony de polder pony bij de stand blijven :P

check http://www.schrijvermodelbouw.nl
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

06-02-2006 13:58

menno laarmans schreef:Tja Bein :

Als iedereen die klaagd thuis was gebleven , dan hadden ze aan de helft van de hal meer dan zat.

Toch gaat iedereen steeds weer.

Ik heb die "Rhein"voordracht n dik jaar geleden als eens gezien, en vond zelf dat ze soms iets te veel info gaven.

Je zal niet de eerste zijn die op deze manier n water verkloot.

En als je geen duits verstaat heb je dus gewoon pech gehad.

Verder vond ik de knoop cursus van p&b een mooi iedee, vooral voor de jeugd.

Gr :wink:


Menno,

Hoeveel mensen zullen daadwerkelijk serieus op de Rein gaan vissen n.a.v. deze lezing denk je? Als het er 1 van de zaterdag is 1 van de zondag, is het veel lijkt me.

Ik ga er misschien zelf ook eens kijken, maar van mij hebben ze niets te duchten als 'verkloter'.

Niets dan respect voor deze mannen, in de zaal en dus ook aan de waterkant.

Peter, het genoegen was geheel wederzijds!

Iedereen bedankt voor de gezellige dagen.

vr gr Sjoerd
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-02-2006 16:18

Martin,

ik knikte gewoon ja en amen, snap nog steeds niet waar jij af en toe over lult :lol: . Máár, het was wel gezellig, en daar gaat het om.

Peter,

wat mij betreft ben jij ook nog een jonge hond hoor, je stond het hardst te springen van iedereen !!

Groet,
Stefan
robert de wals
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2006 18:58
Locatie: oirschot
Contacteer:

06-02-2006 16:29

Ik wou ff Kwint een compliment geven voor zijn vette show!!
Verder vond ik die presentatie in het Duits minder, maar dat komt door mijn waardeloze Duits en niet door de presentatie.
Verder goeie beurs gehad

grtz
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-02-2006 16:36

Ik wil dus Marinka ffkes in het zonnetje zetten.

Mikck en zo allemaal leuk, maar die doen het niet uit hobby.

Enne Bart: bedankt voor de goochelles.

MVG

Klaas
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-02-2006 16:43

De schaakkeet..

Afbeelding
Afbeelding

Groet,
Steef.

ps. Marinka is inderdaad een schat van een kanjer!!!!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

06-02-2006 16:47

Klaas,
Was dat niet die goocheltruc met die " derde" duim van je.
Demonstratie op het toilet? Vielde iig wel erg op ;)

PS. Peter, het was zeerzeker wederzijds. Ik heb genoten!

PS2: Marinka... top! Aart.... ook natuurlijk :)

Met nog steeds overdreven vermoeide groet,
Frank
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-02-2006 18:14

Jaja, het zit er weeral op.

De beurs was goed en gezellig. Vele leuke/goede gesprekken gehad en daarbuiten veel gezever 8)

Zaterdagavond verliep ook allemaal zeer mooi. Zie het verhaal van Peter maar. En het was te merken dat Peter zich nog maar 20 jaar jong voelt. Wat een geknetter daar op die dansvloer! Chapeau Peter!

Marinka en Aart, om maar even enkelen van de vele mensen te noemen die heel wat werk verrichten, hebben ook weer hun uiterste best gedaan! Ongelooflijk hoeveel tijd en energie zij in de beurs steken om het iedereen zo aangenaam mogelijk te maken!

Bedankt mensen en tot volgend jaar!

Groetjes
Piotr
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-02-2006 18:44

Prima beurs dit jaar, mooie grote looppaden, afzuigen rook goed, temperatuur redelijk goed. Catering : tov voorgaande jaren een verademing.
Mooie presentatie van Kwint, en voor de rest heel veel gesociolaist.
Nauwelijks iets gezien vwb "stands".
Slecht wat kleinmateriaal gekocht.
Erg gezellig wederom,en daar gaat het om.

gr H.K.