3 keer een piepje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

24-09-2005 09:25

Hoi,

Ik had gister 3 keer een zaker binnen een minuut bij het eerste piepje was ik niet op tijd , en de tweede was veels te zwak. Dus bleef ik naast de hengel staan wachten tot hij nog meer liet horen( ontertussen stond de lijn strak)En toen er nog een piepje was aangeslagen alleen tog nog steeds nix. Hoe kan dat?
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

24-09-2005 11:12

Wat voor loodsysteem vis je? VIs je met vast lood, hoef je op die piepjes niet te slaan hoor! Als de vis door het vaste lood gehaakt is hoor je dat wel! Waarschijnlijk waren het lijnzwemmers of zo.

Ik had gisteren ook piepjes. Stuk of drie. Zijn gewoon lijnzwemmers. HEt is een teken dat er vis op de stek zit. Na een kwartier had ik er ook een karper aan hangen!

Het zou brasem kunnen zijn, dan zie je je waker omhoog en omlaag gaan een tijdje.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-09-2005 11:30

Haha Peter,
Jij ziet meer dan de gemiddelde karpervisser..

Piepjes zijn Lijnzwemmers of Brasem????????????
Ga vooral zo door en mis veeeeeeeeeeeeel vis!

Probeer het eens met slappe of vrije lijn en je krijgt een aardige indicatie hoeveel vis je gemist hebt de laatste tijd.
Oh ja, wel zelf aantikken.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

24-09-2005 12:14

ik weet toch dat ik op een los piepje missla. ik wacht wel tot de volle run komt!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-09-2005 13:13

1 enkele piep is een gemiste vis, met een vastloodsysteem en strakke lijn moet je lood verplaatst worden wil je een piepje krijgen naar mijn mening. Dus als ik een enkele piep heb gehad draai ik binnen en ververs het zaakie...de vis heeft je aas opgenomen, weerstand gevoeld, vervolgens je haakaas uitgespuugd en zal het nu mijden als de pest, beste optie is dan binnendraaien en alles opnieuw aanbieden.

Maar dit is mijn mening!!...er zullen er genoeg zijn die er anders over denken!!
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-09-2005 14:04

Rob, als er nu een visje(voorn) tegen je lijn aanzwemt krijg je ook een piep, maar is toch geen gemiste vis!

gr Harnold
peter andrae

24-09-2005 14:39

:o dacht dat je ook een piep kon krijgen van een lijnzwemmer,kijk in welke positie je swinger staat kan je hem terug trekken dan is het een lijnzwemmer blijft hij strak tegen de hengel staan dan was het dus geen lijnzwemmer :wink:.

De minste registratie krijg je met vast lood het is runnen of een vis die naar je toe zwemt maar bij een piep slaan is wat overdreven ik heb de gewoonte altijd mijn hengeltoppen in de gaten te houden das een afwijking van toen er nog geen beetverklikkers bestonden 8)vaak kan je hier beter uit afleiden wat erloos is.


mvg peter.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

24-09-2005 15:31

Ik zou het spul wel laten liggen. Dikke kans dat de vis het later nog eens pakt.
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

24-09-2005 16:36

Ik laat het ook gewoon liggen. Laatst had ik een piep, dus ik sprong van mijn stoel klaar voor actie. Helaas gebeurde er verder weinig, dus ik plofte weer op mijn stoel. Mijn maat lachen. Daarna nog een piep en de swinger zakte enkele cm's, dus ik sprong weer van mijn stoel om daarna weer te gaan zitten omdat niets gebeurde. Mijn maat lachte nog harder intussen. Maar na een minuut kreeg ik wel degelijk een run. Resultaat: een karpertje van ongeveer 25 cm.
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-09-2005 17:37

Harnold Kikkert schreef:Rob, als er nu een visje(voorn) tegen je lijn aanzwemt krijg je ook een piep, maar is toch geen gemiste vis!

gr Harnold


Ok Harnold ...ik had erbij moeten zetten, uitgaande van het feit je dan wel met toplood vist, waardoor de kans op een lijnzwemmer zeker met 80% word gereduceerd.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
**Arwin Bos**

24-09-2005 17:42

Je swinger kan ook nog iets zakken, als je lijn nog niet helemaal strak ligt :wink: dan krijg je ook gewoon zo'n losse piep en zakt je swinger heeel langzaam.

Soms is 1 piep vis, soms ook niet... maar als het lood verplaatst is, staat de waker niet meer op de zelfde hoogte. en bij een lijnzwemmer zakt de waker vaak weer in dezelfde positie terug.

Zelf let ik ook heel veel op de toppen. ik vis vaak sochtends gewoon 4 uurtjes ofzo. en dan zit ik strak achter me hengels, soms hangt de vis al voordat me pieper een beetje op gang komt.

Als je veel piepjes krijgt op vastlood moet je gewoon eens schuivend proberen, freelinen of pennen... mogelijkheden genoeg! en je leert er vaak veel van!

mvg arwin
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-09-2005 07:34

" Binnen een minuut" ....

Als het binnen een minuut na ingooien is, dan was je lijn nog aan het settelen, althans daar ga ik dan altijd maar vanuit.

Lijn zwemmers, kijk naar je waker en je hengeltop als het hele zaakje weer in dezelfde positie terugkomt dan is het waarschijnlijk geen hakertje maar een lijnzwemmertje.

Maar ook voor mij geldt, ik heb de wijsheid niet in pacht.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Jan Talens
Berichten: 20
Lid geworden op: 04-02-2002 01:00
Locatie: Assen

28-09-2005 15:25

Patrick,

Ik weet niet of je bij jou in de buurt veel last hebt van krabben, maar dat kan het ook nog zijn. Mijn maat had dat de vorige week namelijk. Na een paar piepjes sloeg hij aan en han toen een krab hangen van ongeveer 30 cm doorsnee.... Toen hij uit het water wou tillen viel hij er echter af.

Jan
Jos Kortte

29-09-2005 02:10

foutje :oops:
Laatst gewijzigd door Jos Kortte op 29-09-2005 02:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Jos Kortte

29-09-2005 02:13

Ok Harnold ...ik had erbij moeten zetten, uitgaande van het feit je dan wel met toplood vist, waardoor de kans op een lijnzwemmer zeker met 80% word gereduceerd



Rob over over jouw reactie>>> karper aast op en over de bodem met zijn bek en buik! als het goed is voer je bij>>dus zijn ze druk bezig met zoeken en lokaliseren en betasten!!van voedsel op je stek d.m.v bek en buik piepen blijf je houden en s vaak een positief teken
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-09-2005 09:59

Met wat voor boilie viste je? Een boilie op vismeelbasis?

Zo ja, dan kan het een krab zijn geweest.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-09-2005 16:28

Dat kan alleen als er op dat water ook krabben voorkomen, daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Op piepjes aanslaan kan soms wel degelijk meer vis opleveren, maar het is erg moeilijk, zo niet onmogelijk om aan te geven wanneer je wel of niet moet slaan. Als ik op een flinke afstand (150m + zullen we van uit gaan) een duidelijke beweging aan de swinger zie hang ik in de hengel, op 20 meter afstand aanslaan op een piep terwijl je geen toplood gebruikt is echter vrij zinloos.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
**Arwin Bos**

29-09-2005 18:47

Het is al eerder gezegd,

maar er staat : Binnen een minuut!

de meest logische verklaring lijkt mij dan dat de lijn zich nog aan het strekken is! zeker omdat het hier een ZAKKER bertreft :wink:

mvg arwin
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

01-10-2005 16:44

losse piepjes zullen af en toe best wat vis opleveren.
maar ik denk dat je vaker voor niks mept dan dat je vissen haakt.
ik doe er meestal niks op (mits je inderdaad ver weg ligt.)

hoe vaak gebeurt het wel niet dat je een losse piep krijgt en dat vervolgens een kwatiertje later een volle run volgt.

maar als ik mensen hier hoor zeggen dat zei veel vissen vangen met losse piepjes dan begin ik toch wel te twijfelen.

dus heren vertel eens wat ik moet doen als je bv met slappe lijnen vist
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Plaats reactie