Nieuwe stroop techniek geconstateerd


Plaats reactie
Vincent van Hengst
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2005 12:38
Locatie: Huizen

23-09-2005 14:28

Na een voersessie op een kanaal ergens in midden nederland, liep ik nog wat verder van mijn spot af en zag tot mijn verbazing PIEPSCHUIM in het riet liggen, stukkies van zo'n 6x6 cm... verbaast over dit vuilnis zag ik ook enkele meters staaldraad liggen... nu, zo nieuwsgierig als ik ben gaf ik mijn ogen de kost en... ja hoor aan de houten dwarsbalk onder het kantje zag ik een complete snelbinder ( onderdeel van bagagerek fiets )die aan een kant was vastgespijkerd met een 5 duimer, aan het andere uiterste: de staaldraad met DREG maatje nr: 6.0

Deze STROOP techniek ( snoeken met levend aas ) ben ik die avond nog 2 keer tegengekomen op circa 75 en op 125 meter verderop ( ook deze 2 heb ik ontmanteld en meegenomen).

Later stond ik dus op het P.bureau, met inmiddels 3 snelbinders met vistuig als bewijslast

Tja die ambtenaren hebben wel wat beters te doen dan verboden vistuigjes ontmantellen maar ja in ieder geval heb ik mijn plicht gedaan

Later hoorde ik dat deze strooptechniek door oost-europeanen word toegepast en steeds vaker langs de waterkant word aangetroffen.

LET DUS GOED OP EN MELD DIT SOORT ACTIVITEITEN DIRECT.

V.
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

23-09-2005 15:55

Je hebt een PB Vincent!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-09-2005 15:59

En zo wordt er nog een hele hoop uitgespookt wat niet pluis is! Wel een beetje opzichtige methode met die piepschuim stukjes. Maar goed dat je het ontdekt hebt en de rotzooi eruit getrokken hebt. Ik wil niet weten hoeveel fuiken, netten en lijnen er nog uitgezet worden om paling of snoekbaars te vangen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-09-2005 16:16

In Friesland alleen al voor zo,n 150.000 kilo aal en snoekbaars per jaar en dat is minimaal.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Daan de Lange
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-07-2005 19:51
Locatie: Hillegom

23-09-2005 16:27

Ik heb niks tegen polen die bij ons de bollensector komen werken. Maar vaak vissen deze mensen op alles en het gaat zo mee in de zak. Dit heb ik waargenomen bij witvis, snoek, baars en karper. Als ik deze mensen zie vissen als ik bijvoorbeeld terugkom van mijn werk, bel ik bijna altijd de politie. Ze hebben namelijk nagenoeg nooit een vergunning.

De vraag is of dit iets uithaalt, maar ik word hier in de buurt er soms helemaal triest van. Die mensen doen gewoon levende vissen levend in een vuilniszak, die beesten moet zicht dan maar doodspartelen. :(

mvg, Daan
Herfst!
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

10-10-2005 19:38

Je moet trouwens wel altijd oppassen als je stroopmateriaal verwijderd. Ik weet dat ze bij fuiken soms die latten/stelen/palen met spijkers, (weer)haakjes en glas 'beveiligen'. Deze 'beveiligingen' zijn onder water en dus niet te zien. Even een ruk eraan om het te verwijderen, en je hand ligt open als de rode zee van die bijbelse figuur. (Mozes toch??)
PSP rulez!! Zijn er ook visspelletjes op de PSP? Hahahaha
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

10-10-2005 21:31

Ja, en als politie het tuig ontdekt heeft, en net zit te kijken (observeren) wat er mee gebeurt en jij komt ze even opruimen, heb je ook een probleem.

Leg dat maar eens uit.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-10-2005 07:54

Let maar eens op in de paai tijd,planken staan dan rechtop tussen de struiken en waterplanten,in deze planken zijn haken verwerkt,iedere vis die er tegenaan zwemt wat natuurlijk veelvuldig gebeurd in de paai blijft hangen aan de haken.
Let goed op als je deze planken ziet,het verwijderen ervan is namelijk ook link,voor je het weet hang je zelf vast.
Overigens een veel toegepaste methode door onze Oostblok "vrienden".
Melding bij de politie heeft op dit moment nog niks uitgehaald,is ook moeilijk omdat je natuurlijk de daders niet direct kunt pakken.

Wel lullig is het volgende,een bekende van me meld bij de politie dat er Oostblokkers met rieken en houten spiezen karpers staan te vangen,niemand komt opdagen van de politie,s'avonds krijgt hij een bekeuring voor kamperen,hij had zijflappen aan zijn paraplu :o

En dan zich maar afvragen waarom er kommentaar komt op het optreden van de politie.

Kantekening blijft natuurlijk dat het voor de politie ook ondoenlijk is om overal tegelijk te zijn,hoewel ik zelf ook een aantal positieve ervaringen heb met het bellen naar de politie om misstanden te melden.
Vind je dus stropers tuig of zie je ze bezig meld dit ALTIJD,ook als ze niet op komen dagen en zie je zelf het nut van bellen niet meer in,blijf het melden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-10-2005 18:35

Even inhaken op wat Brian zegt.
Vind je dergelijk stroperstuig of ben je gewond geraakt doe dan altijd aangifte van het opzettelijk veroorzaken van lichamelijk letsel.
Of doe aangifte van een poging tot het opzettelijk veroorzaken van lichamelijk letsel.

Je kunt nu zeggen je weet niet wie het is maar vinden ze die gast(en) dan ligt er nog een extra verrassing klaar.

Hier zijn werkelijk stokken gevonden met haken en scheermesjes, met de bedoeling om letsel aan te brengen bij diegenen die ze eruit willen halen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

11-10-2005 18:48

Ik ben het trouwens nog nooit tegen gekomen.

Het word wel bar en boos hierzo.....



Ik dacht pas een fuik in het veluwemeer gevonden te hebben. Het was alleen geen fuik...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

12-10-2005 09:52

ik zie iedereen hier over die polen, maar daar heb je bij ons niet eens zoveel last van(ik ben ze persoonlijk nog helemaal niet tegengekomen). maar wat je bij ons veel ziet , zijn marokanen en hindoestanen die snoekbaars en witvis in de zak mee naar huis nemen, zijn wij in zuidholland (Den Haag e.o.)dan weer een uitzondering op de rest van nederland? of hebben jullie dat ook?
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

12-10-2005 10:24

Wij hebben het hier minder... Bij ons waren het een aantal jaren geleden de Russen en Polen die de spullen jatten (twentekanaal)
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

12-10-2005 18:10

Ik heb pas wel op tv gezien dat Polen vis (vooral snoekbaars) meenemen. Was op het nieuws.

Ze gingen snachts vissen, met veel bier, veel herrie, en ze namen alles mee. De politie trad trouwens wel op tegen deze mafketels
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

13-10-2005 08:52

Vissende Polen moeten ze bekeuren :oops:
Alles gaat idd de zak in van Brasem tot voorn :-?
Ben zelf ook een keer met een vismaatje een doe eht zelfer tegen gekomen, |Hij legde een soort buis met een panty erin onder een bruggetje. We hebben die vent z'n gangetje laten gaan en zijn na een kwartiertje teruggegaan en toen hebben we het hele zaakje er weer uit geflikkerd :P
Een paar meter verderop stond er een maand later weer eentje :-?
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

13-10-2005 23:58

Ik heb het hier (bij mij in de buurt) wel gehad met die polen.
Tijdens een mooie zomer avond zit ik lkkr te vissen en schuin tegen over me zaten mensen met oud vismatriaal waarmee je ook op zee kan gaan vissen :cry: en dan een stuk of 7 hengels naast elkaar, later hoorde ik van een voorbij ganger dat dit een groepje polen zijn die er regelmatig zitten en alle vis mee nemen die ze vangen incl. een paar mooi karpers die op dat water [u]zwommen[/u]. 1 week later was bij ons de autoradio gestolen samen met wat andere losse spullen uit de auto, gelijk aangifte gedaan bij de politie en een week later kregen we te horen dat de diefen waren opgepakt en 3x raaien wie het waren Polen :evil:
en ben vanmiddag ook nog bijna ondersteboven gereden door een pool met een auto waar ik nog geen eens dood in gevonden wil worde :P maar dat doet er nu niet toe.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

14-10-2005 19:58

Heren,heren wat een negatieviteit over onze oostblok buren. Dichter bij huis gebeuren die dingen ook hoor. Bijvoorbeeld Urkse vissers die snachts alles leegvissen. Jawel een stuk humaner maar veel meer vis.
En vergeet niet dat wij onze karpers niet te vreten vinden maar dat andere daar anders over denken. En die gebruiken geen tempex onthakings mat of klinic als je begrijpt wat ik bedoel. In China eten ze katten en die hebben het hier beter als de meeste mensen in ontwikkelings landen. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

15-10-2005 01:28

Ik vindt het allemaal maar niets

Ik snap dat niet he, hoezo stropen? dan ben je wel een beetje
heel erg ziek in je hardeschijf.

die lui moeten een keer op heterdaad betrapt worden en dan een
vlinke boete of gewoon werkstraf weten hun het ook meteen

mvg
michael
laat je swingers maar swingen :-))
Plaats reactie