Bestuur wil voerboten verbieden !!!!!!!!!


**Arwin Bos**

22-09-2005 19:59

Ja ik heb ook een boot...
en ja ik vaar ook uit...

en toch geef ik zo'n commentaar....

maar dat uitvaren doe ik op hele rustige en grote wateren... zodat andere er geen last van hebben, en op veilige plekken...

nee, geen palen maar vast wel andere obstakels... ik heb het gewoon vaak gezien dat mensen te veel risico nemen met die dingen. om nog maar niet te spreken over de overlast die je er vaak van hebt als iemand weer eens zijn lijnen heeft uitgevaren vanaf de overkant en zijn aas voor je voeten heeft gedropt.


Maar zoals ik al zei... het is mijn mening je hoeft het er niet mee eens te zijn, en ik weet dat veel mensen het er niet mee eens zijn :wink:

mvg arwin
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

23-09-2005 01:19

wat ik al eerder aanhaalde in de topic voerboten is het in mijn ogen een combinatie van omstandigheden die de beschadigingen veroorzaken,
er wordt dus gevist met het liefst gevist met:
* hengels als bezemstelen!
* dynema lijn dus 0,0 rek dus mark jouwn beweringen zijn al niet van toepasing


Misschien is dit te makkelijk maar is het verbieden van gevlochten lijn niet gewoon een optie? Het verbod hierop is nog beter controleerbaar ook. Even "stiekum" een lijntje uitvaren met een voerbootje kan, maar "stiekum" met dynema vissen is uitgesloten. Bij de eerste de beste controle val je door de mand.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

23-09-2005 13:16

hoy,

op de eerste plaats ben ik het volkomen eens met johny, het zou zondezijn als we er dalijk niet meer mogen vissen, dan hebben wij inderdaad nisk fatsoelijks meer in de buurt!

verder vind ik het gebruik van egvlochten lijn verbieden geen optie, wnat dan wordt er precies het zelfde gevist en dat zal waarschijnlijk in combinatie met de zandbanken voor nog meer problemen kunnen zorgen.
de oever waar men tegen aan vist emt de voerboten zal er in de loop der tijd ook bevisbaar worden. Ik snap het probleem dus niet waarom er niet gewoon gewacht kan worden tot die oever open woprdt gesteld.

groeten rob
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

23-09-2005 16:18

hoi rob
ik geloof niks meer de een zegt volgend jaar
een bestuurslid wist my yevertellen dat er helemaal niet op zuid gevist zal worden
dus wat moet ik nou geloven
gr john
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-09-2005 16:26

Johny G.,

Ik heb geen voerboot dus ben ik ook tegen een voerboot. Terecht dat ze het gaan verbieden. Moesten ze eens overal doen.

Maar ik ben best bereidt om naar goede argumenten te luisteren en misschien kan jij of iemand anders mij op andere gedachten brengen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

23-09-2005 17:09

Toevallig is eergisteren tijdens de bestuursvergadering van onze vereniging het uitvaren ter sprake (discussie) gekomen. Het merendeel was voor een verbod op uitvaren omdat er klachten over binnen komen en het op vele stekken 'onnodig' zou zijn.

Als vertegenwoordiger van de karpervissers ben ik met in mijn ogen goede argumenten gekomen om van dit punt geen regel te maken. Zelf vaar ik ook op bepaalde stekken mijn lijn uit, dit puur met de intensie mijn lijnen zo goed mogelijk weg te leggen. Wij hebben ook met een talud te maken dat heel steil af loopt en door met mijn (polyester) boot de lijnen perfect (soms maar op 30 meter) neer te leggen weet ik dat m'n aaspresentatie vrijwel altijd 'perfect' is. Vrijwel iedereen associeerd uitvaren met extreme afstanden, hetgeen lang niet altijd het geval is. Bij een run stap ik in de boot en begin de dril boven de vis, resultaat: je verspilt geen vis, geen last van het talud, je hoeft niet aan een vis te gaan 'sleuren' dus de kans op beschadigingen is nihiel de vangsten optimaal. Dit is puur mijn mening maar na het aanhoren besloot het voltallige bestuur af te zien van een eventueel verbod.

Wel word er (gelukkig) in de vergunning opgenomen dat wij adviseren voor het midden (tussen de 60 en 150 meter) te vissen en zo veel mogelijk recht vooruit, om zo eventuele collega vissers niet tot last te zijn. Neem geen onnodig risico en denk aan het welzijn van de vis.

Nog wel een vraagje aan de topicstichter, waarom word er op een plas van 12 ha op 300 meter gevist? Mijns inziens vis je dan altijd (om op 300 meter afstand te vissen heb je vrijwel altij een plas van minimaal 10 ha nodig lijkt mij) aan/tegen de overkant en neem je daardoor erg veel ruimte in beslag, en dat met meer dan 100 karpervissende leden op een kleine plas...


MvG,

Thijs
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

23-09-2005 17:26

het water is maar voor de helft bevisbaar
die helft is ook weer de helft byna niet tebevissen met al diie zandbanken
veel dieptes etc
op de andere kant heb je dieptes van 2a3 meter waar zich byna alle karper ophoud ivm in het verleden werd daar zand afgezogen enis die vis daar blyven hangen voor voedsel
sindsdien blyven de meeste karpers ook op die stek rondtrekken en daarom wil iedereen daar vissen op een 250 meter
ja en die 100 leden
ja waar zyn die ik vis er byna elk weekend en als er 5 man zyn is het er erg druk
maarja maar hopen op een goede oplossing
gr john
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

23-09-2005 21:29

Klaas van den Herik schreef:Johny G.,

Ik heb geen voerboot dus ben ik ook tegen een voerboot. Terecht dat ze het gaan verbieden. Moesten ze eens overal doen.

Maar ik ben best bereidt om naar goede argumenten te luisteren en misschien kan jij of iemand anders mij op andere gedachten brengen?

MVG

Klaas


Ik heb een voerboot op zich nog nooit een bek zien doen uitscheuren, het is het gebruikte vismateriaal (gevlochten lijn, haaksoort, poken van hengels) en de kracht die je daarmee uitoefent die dit doen.
Ben Hermes
Berichten: 31
Lid geworden op: 23-06-2004 16:31

25-09-2005 13:59

[quote="Rob Borjans"]hoy,

ik vis zelf op de zelfde vereniging als peter en vind dat de leden zich moeten aanpassen bij de beslutien van het bestuur!
Wat iedereen zich goed moet realiseren is dat je blij mag zijn uberhaupt op zon mooi water met zon prachtige bezetting te mogen vissen!
snap dus niet waarom er niet eens eerst gedacht wordt voor men met dreigementen richting bestuur gaat gooien!
daarbij komt ook nog eens dat de oever die momenteel niet bevisbaar is en waar dus heen gevaren wordt komend jaar waarschijnlijk ook bevisbaar wordt en het gebruik van voerboten in mijn ogen overbodig maakt!
denk dus eerst eens na voor men uitingen richting bestuur maakt!

wat ik al eerder aanhaalde in de topic voerboten is het in mijn ogen een combinatie van omstandigheden die de beschadigingen veroorzaken,
er wordt dus gevist met het liefst gevist met:
* hengels als bezemstelen!
* dynema lijn dus 0,0 rek dus mark jouwn beweringen zijn al niet van toepasing
* zandbanken waar de vis tegen aan gaat liggen en dus erover getrokken dient te worden!
*plus hiebrij komt nog eens dat ik al enkel mensen heb zien drillen waar mij de maag dus van draaide!

nu wil ik niet iedereen over een kam scheren absoluut niet er zijn ook mensen die de voerboot wel naar behoren gebruiken. maar ik ben helaas toch al enkele keren getuige geweest van het tegendeel!
maar ik ben absoluut van mening dat een groot deel van de uitgescheurde bekken te danken zijn aan het FOUT gebruik van de
voerboot!

verder hoop ik dat diegene die zich richting bestuur geuit hebben samen met het bestuur voor zo ver als dat bestaat op 2 okt tot een oplossing komen.
want ik zou het een schande vinden als er door dit probleem straks niet meer gevist mag worden op de sigrano groeve! want dat is nergens voor nodig!

mvg Rob[/quote]