Loodgewicht


welk loodgewicht gebruiken jullie het meeste?

>50gr
6
6%
60-80gr
29
28%
90-110gr
43
42%
120-150gr
15
15%
150gr-200gr
7
7%
200gr en meer
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 103
Brian Dekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-09-2005 02:09

20-09-2005 20:08

ja ik ik heb ook altijd een vrij loop zeg maar en dan vis ik met 60 soms 80 gram op een soort van kanaal
maar we vangen bijna niks(max 3 per sessie) we zitten nu al van begin juni op dat water en dan om de twee weken ongeveer met voorvoeren van drie dagen met duivenvoer en bolies
nu vraag ik me af kan het gewicht zijn of het systeem
weten jullie mischien iets wat het kan zijn
ps we vissen met semi rig nylon/gevlochten en een gevlochten
sorry voor de spel en schrijf wijzen van me maar ik heb desslectie

ps tips of tricks zijn altijd welkom
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2005 20:08

Tja, de lijn schuift en zo niet, dan schuift het loodje wel. Ik neem aan dat dit kantvissen is, of ga je het uitvaren? (grapje) :roll:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

20-09-2005 20:09

Kees,

Inderdaad in het kantje! :wink:

groetjes Benny
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

20-09-2005 21:14

kameraad van me vist met 2 lbs stokken en 250 en 280 gram, is wel 1 loos kwijt, kweet niet juist welk.

ik vis tegenwoordig met 130 voor een betere inhaking
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-09-2005 21:16

Tja, ik kan het alleen maar met Wil eens zijn. De meeste vissers zullen ook nog nooit gevist hebben onder de omstandigheden die Wil schetst en waarschijnlijk kan men zich er dan ook geen voorstelling van maken. Ik zie trouwens ook niet in waarom het lood constant tegen de zijkant van een karper zou bonken, m.i. geen juiste voorstelling van zaken onder dergelijke omstandigheden.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-09-2005 21:58

Soms vis ik ook wel eens met extra zware gewichten.
Ook onder de eigen kant met helder water.
Wel gebruik ik sinds kort hiervoor gewoon stenen die ik langs de spoorbaan zoek en hierop lijm ik gewoon een wartel :wink: .
Wartels heb ik toch niet meer nodig omdat ik mijn onderlijn nu met een lusje knoop en verbindt via een connector
Werkt perfect hoor.
Verder gebruik ik deze enkel in combinatie met die allereerste versie's safetyclips die waardeloos waren doordat je heel snel en constant bij iedere run je lood verloor....nu doe ik het er juist om en verlies ik snel mijn steen :D
Verder drilt het een stuk fijner zonder loodgewicht
gr
Hans
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-09-2005 23:04

Hans,

deze info lijkt me naar alle fronten zeer politiek verantwoord.

Idd, een zeer lucratieve oplossing. Geen zwaar bengelend lood, geen last van mogelijke beschadigingen, en gemakkelijker drillen!!

we zijn er uit toch? want ja...werpen met dit gewicht is niet ideaal toch.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-09-2005 00:08

Tja :

Ik heb t vermoeden dat Wil vergeet te vermelden dat hij vaker n breeklijntje van pva gebruikt :P



Gr :wink:




ps of was dat nu voor je onderlijn ?????
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-09-2005 07:34

off topic
Het zijn geen voorntjes he.

Buiten bijv. een bosbaan is dit geen slecht gemiddelde hoor.

maar we vangen bijna niks(max 3 per sessie)



MVG

Klaas

on topic
Brian Dekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-09-2005 02:09

21-09-2005 12:23

ja oke dat is wel zo maar ze zijn now ook niet om te zeggen echt groot of zwaar (van 10 pond tot 18 pond maar ze zijn wel lekker sterk en gaaf geen gescheurde bekken en zo) en zijn zijn zeker sterker dan op een plas
maar ik verwacht toch grooter en meer of verwacht ik teveel dat kan ook he
maar als ik jullie soms hoor van het ging als een trein niet stil gezeten now dat is al lang geleden dat ik dat heb gehad
want ook niet te vergeten die drie is van twee man
maar ja we zijn nu een jaar of drie pas echt regelmatig aan de water kant te vinden en dan ga je ook mischien met teveel verwachtingen naar het water, maar je heb het toch niet in de hand want het is altijd de vis nog die het moet doen en wij helpen een beetje als het goed is .
maar ik ga bijna denken dat ik ook hard hulp nodig voor het vissen :cry: maar dit gevoel weet ook iedereen denk

Mvg Brian
sorry voor de spel en schrijf wijzen van me maar ik heb desslectie

ps tips of tricks zijn altijd welkom
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-09-2005 12:39

voor het idee:

Reken maar da'k dit jaar gevist heb. Denk niet dat ik in NL 50 karpers gevangen heb. Zal 1 in 18 uur zijn.

MVG

klaas
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-09-2005 12:41

Brian,

IK denk dat 1 van de belangrijkste dingen binnen je visserij is dat je er lol aan moet beleven. Hierbij moet je uitgaan van je eigen resultaten en niet naar anderen kijken. JE leest in de boekjes ook echt alleen de succes verhalen.. meerdere 40 ponders blablabla. Jij weet niet hoeveel ze daarvoor geblankt moeten hebben en hoeveel tijd ze erin gestoken hebben. Soms moet je gewoon alles relativeren en uitgaan van je eigen kunnen, want je vist voor jezelf (neem ik aan) en niet om tegen een ander te kunnen zeggen: Kijk nou ik heb een 40 er gevangen is hij niet mooi!

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

21-09-2005 16:20

Als hun vissen met 50 gram, verduppel het eerst maar en dan zien Inplaats van dat je opeens het optimalen neemt. Ik wil de gevolgen ook niet zien.

Ik vis soms met 40 gram ( dan wel het minmaalste) vanwege dat er een pva-tje bij komt en de afstond nog geen 25 meter is, perfecte run, perfecte dril, pervectie vis :wink:

Mvg,

Jesse :oops:
Vissen is gezond!
Brian Dekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-09-2005 02:09

21-09-2005 18:47

ja bart dat klopt wel
maar je wilt toch voor je eigen wel vooruitgang zien en dat gevoel heb ik nu even niet
ik weet me eigen kunnen maar dat is 1 manier en je leest gewoon heel veel over dat mensen een andere manier proberen die dan meer opleveren en daar weet ik heel wienig van
dus daar ga je dan wel veel aan denken want ik probeer nu zo veel te lezen wat er te lezen valt
maar er valt zoveel te lezen en de ene zegt zo en de andere zo weer je kent het wel en je weet gewoon even niet waar je moet beginen dan
dus vandaar zijn alle tactieken van aan pak heel erg welcome bij mij en dan vooral over rivier en kanaal vissen want dat ben ik nu gaan doen
en daar moet toch ook een goeie basis start voor zijn
maar helaas heb ik het gevoel dat ik er een beetje naast zit ik gebruik nog gewoon wat ik op een plas deed en daar heb je die bomen en lelievelden enz maar bij een kanaal is het riet riet en nog eens riet en vaargeul enz en nu is het een tegen de riet en een 5a6 meter uit de kant en je vangt ze op twee hengels ja das dan
en het is puur voor mij dat ik vis lekker relax op een stoel zitten en kijken en genieten maar ja ik ga toch ook voor die kick een adereline als die hengel rammelt het lijkt bijna better dan sex :lol: toch of zit ik er naast

maar even bij deze wie me wilt helpen graag ik wil als weten en ik luister en lees en kijk wel ik zou er wel blij mee zijn ik ga gewoon doen of ik helemaal opnieuw als moet leren dus van optuiging van de hengel en weg zeten tot wind, land en lucht het maakt niet uit wat laat mij maar lezen en kijken dus bij deze

mvg Brian

ps je kunt alles door maile naar briandekker@home.nl
sorry voor de spel en schrijf wijzen van me maar ik heb desslectie

ps tips of tricks zijn altijd welkom
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

21-09-2005 19:23

En hoe zit het dan met The Method? dat is toch ook maar 40 gram of zo? Prikt die niet zo goed?
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''