Nog een praktische vraag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-01-2002 18:28

Ik ben wel benieuwt hoe je in je voedselvoorziening voorziet als je bijvoorbeeld voor vijf dagen ergens gaat zitten.

Wat doet men:

a. Je neemt gewoon voor vijf dagen eten en drinken mee en ziet wel hoe je het volhoudt.

b. Je besluit om je stek af en toe alleen te laten om ergens wat eten te halen.

c. Je laat het door andere mensen bij je brengen.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

13-01-2002 18:42

Als ik vijf dagen ergens ga zitten, zit ik niet alleen dus kun je nog eens een keer boodschappen doen. Wat we meenemen verschildt nog al. Makkelijk eten (blikken struik en zo) maar ook aardappels met groente en een toetje na. Als je vijf dagen lang struikvoer eet word je er ook niet vrolijker op, dus wat vers eten op zijn tijd is ook niet verkeert.
Vissie kump zo!
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

13-01-2002 18:49

Beste Henk Jan,

Ik probeer altijd zoveel mogelijk eten en drinken mee te nemen maar soms als ik op m'n fiets met m'n bakkie erachter ga vissen heb ik gewoonweg de ruimte niet.

Als ik de ruimte niet heb dan bezuinig ik op het eten, nooit op het drinken dat kun je niet genoeg bij hebben vooral in de zomer als het warm is.

Laatst hadden ik en m'n vriendin het mooi opgelost en reden we om ste beurt naar het dichtstbijzijnde centrum om daar wat bij de chinees of de friettent te halen.

MVG Roel
Pieter de Jongh

13-01-2002 19:00

Als ik voor een week ga dan neem ik vacuum verpakte worstebroodjes mee die je in de koekepan kunt warm maken.
In een koelkast heb ik diepvriesfriet en fricandellen bij.
Natuurlijk heb ik ook een frietpan bij.
Verder soep uit blik en eiren en spek. Koelkast is dus wel onontbeerlijk.
Eventueel aardappels schillen maakt een koelkast niet nodig, met een eitje heb je een redelijk gevulde maaltijd.

Ik snap ook wel dat niet iedereen zoveel mee kan nemen maar mijn tijd van struik blikken en oud brood is echt over.

Enkele andere tips: toast, beschuit.

Groeten pieter
Gast

13-01-2002 21:17

Als ik een weekje weg ga dan neem ik alleen voor de eerste 2 dagen eten en drinken mee. De rest haal ik daarna bij de plaatselijke buurtsuper.

Wel ik heb standaard 3 pakken unox hambergers, blikken knakworsten ed. bij me. Die blijven toch een jaar lang goed (altijd makkelijk voor "noodgevallen").
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

13-01-2002 21:21

Bij appie kun je aardappels uit blik kopen errug makkelijk...even opbakken en een lik mayo erover en je hebt de simpelste en een van de lekkerste maaltijden en ook nog heel voedzaam, heb bij een afgelegen france sessie toen ik alleen erop uit trok een keer drie dagen hetzelfde gegeten dat was dit en het verveeld niet snel!

gr Ray
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

14-01-2002 19:22

Beste Pieter,

Hoe kom je aan de stroom voor die koelkast?
Het moet trouwens wel leuk blijven ik ga om te vissen niet om te camperen. Hoe krijg je trouwens zoiets meegeleurd?

MVG Roel
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-01-2002 19:34

Ik pak gewoon spul uit blik mee. Zoals ravaolie, knakworstjes. Ook een pak spaghetti met een pot rode saus is snel klaar te maken. Maar als het dorp niet te ver weg is dan fiets ik daar ook wel n ff naar toe.
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Ad Willems
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: breda
Contacteer:

14-01-2002 20:55

Hee Roel

Ik zelf heb ook een koelkastje en die dingen gaan op 12v en op gas van Coleman heb je een koelbox op 12v echt makkelijke.
Zelf vis ik al heel wat jaartjes dus weet ik ook wat het is om lang aan de waterkant te verblijfen soms wel tot 3 weken aan een stuk en dan heb je wel wat eten bij je en ook drinken.
nu heden ten dagen is er veel meer te verkrijgen als zo`n 20 jaar geleden de kant en klaar maaltijden uit de koelling zijn een week houdbaar soms wel langer je hebt de wel bekende struikblikken en voorgebakken worstenbrood als je van de laaste twee genoemde een week van eetdan weet ik zeker dat je geen vrienden maakt met de mensen in je buurt maar goed het went, Pannenkoeken bakken heel lekker, frietbakken maar niet iedere dag anders krijg je zo`n vetkoppie, pastas,rijst en de sausen die er bij hooren en zo kun je lekker eten tijdens het vissen.

Iedereen Eet smakelijk en neem je rotzooi mee naar huis gooi het daar WEG.

.Ad.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

14-01-2002 21:14

hee Ad,

Dat laatste he waar je het over had ad!
Daar kan ik me nou helemaal de pl..aan ergeren die vuilnishoop langs de waterkant..heb er al eens eerder een oproep voor geplaatst RUIM JE ZOOI OP!
Telkenmale tref ik Nederlandse verpakkingen aan in Frankrijk en dan met bergen tegelijk..ik snap er niets van WAAROM TOCH!!!! Wat is het nou voor moeite om een vuilniszak of 5 in je standaard uitrusting te hebben?
Echt waar naast het belang van de karper waar we zo mee bezig zijn (onthaakmatten) zou ik graag zien dat hier wat meer over werd vermeld, want dat een karper op een gespreid bedje komt te liggen maar dat die zelfde persoon er wel even 100m nylon in de bosjes flikkert waardoor er weer een reiger met een jurk door de lucht gaat dat is te hypocriet voor woorden!

OPRUIMEN KOM OP KLEINE MOEITE HEEL BELANGRIJK!

een niet te onderschatten onderwerp lijkt mij ook mbt de toekomst van het vissen!!!!


Bedenkelijke groetjes Ray!!!!!!!!????????


WAT VINDT DE REST HIER NOU VAN?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raymond Hakkert op 14-01-2002 21:15 ]</font>
Jongen, Jan
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

15-01-2002 19:54

Als Je iemand kent met een Makro pasje kun je op de foodafdelingen ingeblikte maaltijden krijgen zoals Boeff Bourgignon,Kip Kerrie,Chili Con Carne,Stoofvlees,Goulash nog een stuk of wat andere gerechten van het merk Boeckel,
wat rijst,pasta of aardappelpuree erbij en smullen maar ...
1 blik van 850gram is voldoende voor 2 man.
tussen hfl 8,- en hfl 12,- per blik.

Bon appetit
Pieter de Jongh

15-01-2002 20:58

Hoi Roel, die koelkasten gaan idd op stroom maar ook op gas dus.
Verder moet ik zeggen dat ik ga voor het vissen natuurlijk maar ik neem wel zoveel mogelijk mee om mijn verblijf daar zo goed mogelijk comfortabel te houden. Die keren van alleen op struik of oud brood van een dag of vier heb ik wel gehad.
Aangezien ik gemiddeld een keer of 7 voor een week in Frankrijk zit per jaar lijkt me comfort als het kan niet verkeerd. Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

Groeten Pieter
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

15-01-2002 23:37

Hee Pieter,

Hoe sleep je al die zooi mee dan?
Ik moet er niet aan denken om 1 km te gaan lopen met een koelkast of zo'n grote gasbus.
Ik heb nu al moeite om alles mee te krijgen.
Als de stek iets van 400 meter lopen is heb je al bijna een hernia te pakken.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-01-2002 16:19

Eten meenemen natuurlijk!
Al valt dit in de praktijk soms wel tegen.
Ik heb ooit drie dagen op appels moeten overleven. Of eten met een schepje dat ik van een leeg spaflesje maakte.
Plaats reactie