Berichtje uit de krant


lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

03-09-2005 12:56

ze zijn gewoon vervelend :P
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2005 13:03

Ouders ook die willen ook alleen maar dingen die jij niet wilt. 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

03-09-2005 13:39

Een jaar of wat geleden werd er hier op een druk bevist vijvercomplex een visser betrapt en bekeurd met een katapult. De goede man zegt in zijn onschuld tegen de ambtenaren; "Iederen die hier zit te vissen heeft zo'n ding".
De ambtenaren hebben meteen iedereen maar even de tassen gecontroleerd en bekeurd, maar naar visducumenten werd niet gevraagd....

Jos.
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

03-09-2005 13:54

Wat een naaibal die vent zeg..
Heeft de politie trouwens niks anders te doen?
Laten ze maar auto's gaan flitsen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-09-2005 17:34

Zodat automobilisten maar weer dezelfde vraag kunnen stellen?
Weet je wat, laat ze maar fietsers op hun licht gaan controleren.
En dat die vent zich blijkbaar niet beter kan verdedigen dan een kleuter doet er verder niet toe.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

03-09-2005 17:35

Daaf Wolters schreef:Zodat automobilisten maar weer dezelfde vraag kunnen stellen?
Weet je wat, laat ze maar fietsers op hun licht gaan controleren.
En dat die vent zich blijkbaar niet beter kan verdedigen dan een kleuter doet er verder niet toe.



jaaa en dan ik een bon krijgen :lol:
laat ze naar stad gaan om die junkies te pakken :wink:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

03-09-2005 18:36

Ja :)
Of laten ze Bij de hoeren gaan kijken of daar alles,
wel helemaal flex loopt :lol:
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

03-09-2005 19:33

lionel Coeverden schreef:Ja :)
Of laten ze Bij de hoeren gaan kijken of daar alles,
wel helemaal flex loopt :lol:
:roll:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-09-2005 19:52

Douwe,

Ze sommeren mij niet! Bij mij is er namelijk ook geen aanleiding toe, ik gebruik namelijk een cobra stick hahaha :wink:

Ps, die stick zit in mijn foudraal.

Wat een drukte maker zeg...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-09-2005 20:04

Ik vind Nederland in een helehoop zaken wat de wet (en het controle orgaan daar bij behorend) aan gaat een kinderachtig, onredelijk en bemoeizuchtig land! Zeker omtrent het wetten-hobby verhaal. CENTENTREKKERS en DUITENDIEVEN, vind ik dan he! Of begeef ik me nu op glad ijs???

Mijn standpunt betreffende het gebruik van katapults in de visserij moge dan ook duidelijk zijn :D
jan van kranenburg

04-09-2005 00:34

Ben vroeger ook diverse malen gecontroleerd.
Had altijd een werppijp opvallend zichtbaar uitgestald.

Nooit verder tasonderzoek gehad, In die tas zat de katapult....

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-09-2005 08:15

Bart Janssen schreef:Ik vind Nederland in een helehoop zaken wat de wet (en het controle orgaan daar bij behorend) aan gaat een kinderachtig, onredelijk en bemoeizuchtig land! Zeker omtrent het wetten-hobby verhaal. CENTENTREKKERS en DUITENDIEVEN, vind ik dan he! Of begeef ik me nu op glad ijs???

Mijn standpunt betreffende het gebruik van katapults in de visserij moge dan ook duidelijk zijn :D


Jouw standpunt t.a.v. katapults IN de visserij deelt een ieder wel ....

Jammer genoeg zijn er boefjes in de wereld die er een andere toepassing voor weten te bedenken. Aangezien wij als vissers ze wel moeten kunnen kopen, kunnen de boefjes dat ook weer.

Het is niet zo dat de wet er is om te voorkomen dat jij een pult gebruikt om te voeren ......

Ik neem mijn stick ook maar weer mee denk ik, ding gooit voor geen mtr maar zoals Jan al schreef ......ter afleiding.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-09-2005 13:11

Wat een drukte maker zeg...

Sorry Jeroen ik was eventjes vergeten dat jij alwetend en totaal onschuldig bent.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-09-2005 15:01

ff kijken hoor.

Politie doet nooit wat.

Doen ze een keer wat is het ook niet goed.

Gaarne verwijs ik u naar de open brief van Jan Junge aan de NVVS.

Ben benieuwd wat die er mee doen. 1 de brief en 2 de pult.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

04-09-2005 20:16

Ik gebruik de werppijp, katapult en het voerbootje...
Als ik de katapult gebruik stop ik hem meteen weer terug in de tas en laat hem niet rondslingeren en ik gebruik hem niet als ik weet dat politie in de buurt is...
Trouwens zodra de politie jou sommeert om je tas te legen hebben zij een redelijk vermoeden dat er iets in je tas zit wat verboden is en zij mogen dan ook in je tas kijken en je tas legen. Maar als dat een controlleur of een boswachter of iemand anders dat aan je vraagt mag je dat weigeren want zij hebben die bevoegdheid niet............
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

06-09-2005 11:20

Dan word het maar eens tijd om een dubbele bodem in mn tas te maken :wink:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

06-09-2005 12:21

Douwe Bijlsma schreef:Wil jij met demontering zeggen dat je best een vuurwapen in je bezit mag hebben als het maar in delen in je tas of broekzak zit?

Nou ik kan je uit de droom helpen, ik ben een hele tijd terug bij de Natres geweest.
Bij controle op je vuurwapen, die je thuis mocht hebben, moest je het niet in je hoofd halen om het wapen compleet of in delen bij elkaar te bewaren.

De afsluiter moest afzonderlijk van de rest bewaard worden.

Leuk detail, ik had een oefening gehad en was bezig mijn wapen schoon te maken.
Vlak ervoor was er een overval geweest op een postkantoor vlak bij ons.
Bij buurtonderzoek zag een agent mijn wapen op tafel liggen.
Hij ging weg en kwam later met een compleet overvalteam bij mij op bezoek, kogelvrije vesten om de nek.
Dat was dus lachen.

Zodra jij in staat bent om het wapen ter plekke in elkaar te steken ben je in overtreding.
Iemand met een wapenvergunning mag alleen het wapen compleet hebben bij oefening of bij schoonmaak.


Daar moet ik even op reageren.


Ik heb 3 grootkaliber geweren 1 klein kaliber geweer en 1 groot kaliber revolver.

Die staan voledig inelkaar in een kluis op zolder, incl afsluiters en munitie. De politie, die hier erg kinderachtig is, komt 2-3 keer per jaar controleren en vind altijd dat alles er goed uitziet. Zelfs de kluis is niet verpicht. Een degelijke kast voldoet ook.....

Uiteraard spreek in tientallen schutters van eigen vereneging en elders, ook bij hun is het zo geregeld. Echter kunnen sommige politieregio's strengere regels opstellen....vreemd maar waar. Ik lees soms stukken waarin de knsa dat bevestigd.

Of je hiermee ook een katapult in delen in je tas mag hebben weet ik niet. Je mag bv wel een luchtbuks hebben beneden de 7,5kjoule( dacht ik) maar je mag hem niet buitenshuis gebruiken. Mooie wetgeving....

De politie mag alleen je tas uitspitten als je ergens van verdacht wordt, je kan dat dus ook vragen aan hem....wordt ik ergens van verdacht? Simpel.

Mijn pult is ook verstopt, ik geef alleen de meelezende dienders geen tip waar :wink:
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

06-09-2005 16:48

Uit de Telegraaf van 20 februari:

Drie jongens uit Heemskerk hebben bij de politie bekend zaterdag automobilisten op de Tolweg in Heemskerk te hebben beschoten met een katapult. Een 33-jarige automobilist wist één van de vandalen in zijn kraag te vatten nadat hij een harde klap tegen zijn auto hoorde. Hij leverde de elfjarige bij de politie af.

De jongen bekende minstens zes auto's te hebben geraakt met de katapult. Zijn handlangers van 14 en 15 jaar legden zondag een bekentenis af. De politie onderzoekt of het drietal ook betrokken is geweest bij een aantal gesneuvelde autoruiten op de A9 in de afgelopen weken.


Kan iemand mij vertellen waar dat artikel uit Helmond terug te vinden is??
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

06-09-2005 17:16

Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

06-09-2005 18:32

Hartelijk dank! :lol: