Is een draadloze receiver nou echt nodig?


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-08-2005 08:14

Beekse Bergen = LEUK!!!!!!!

Huisje besteld MET mogelijkheid tot vissen vanuit je tuin ......

Rietkraag voor de deur, 7-8 meter ver het water in en net naar een diepte waarop je niet meer leuk kan gaan staan drillen zonder bijkant je duikpak aan te moeten hebben (die heb ik 2 jaar geleden verkocht :evil: ).

Anyway, gelukkig was mijn buurman daar ook een karpervisser en hebben we samen vanuit zijn tuin gevist. Ik denk dat ik kampioen brasemvisser ben geworden daaro, man man man wat een platten zitten er in dat water.

Ik hoorde aan het begin van de week van een Duitser die er al jaren kwam dat je alleen in het meer een vissie kon vangen, dus al mijn aandacht op het meer gegooid. De vertrekdag even bij Vlemmix aan voor wat aanvullende spullen en verkoper Jan, heeft mij goed geholpen! NIet alleen aan mijn spullen maar ook aan inzicht in het water, eetgelegenheden en vooral het kanaal!!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

27-08-2005 08:31

Dus geen karper gevangen als ik het goed begrijp??
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-08-2005 09:08

Heel goed Hans!

Geen ene echte vis alleen maar platten :evil: Wel hele groten hoor, maar ik zat er voor karper en dan tellen platten niet in mijn ogen. Uiteraard behandel ik ze netjes enz. maar ik krijg er geen voldoening van.

En jij? heb jij nog wel weten te scoren daar?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

27-08-2005 12:41

Ik heb 96 uur op karper gevist en ook alleen maar platten en een grote winde. heb de laatste paar dagen met 32 mm boily,s gevist,toen had ik geen last meer van brazem,s (en ook niet van karper dus). :lol: :lol:
Heb overdag wel veel gevangen aan de feeder.
Dus qua karper geen suc6
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

27-08-2005 12:44

Kunnen jullie niet beter even gaan PB-en?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-08-2005 13:40

Lexus,

Beter? Beter dan wie? :lol: :lol: :lol: :lol:

Je hebt gelijk ..... back to topic
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

27-08-2005 19:21

Een sounderbox is een goede uitvinding om meer rust aan het water te krijgen. Ik vind alleen dat ik teveel zaadloze argumenten lees om een draadloze te moeten aanschaffen.

Ik vis lekker met snoer.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-08-2005 19:26

Elco,

Ieder z'n ding! :wink:
Ik geef 100% de voorkeur aan draadloos. De redenen heb je al wel kun-
nen lezen. En tevens heb je geen draad, waar je eventueel over kan strui-
kelen.

groetjes Benny
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

27-08-2005 20:46

ik ben er ook voor. Makkelijk en je kan vanuit je luie stoel/ stretcher je sounderbox aanschakelen :) Ik vind het bovendien ook netter staan dan een draad.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

27-08-2005 21:00

Ik heb de fox XB4 en ik zelf maak gewoon een grote bocht in mn kabel naar mn tent, of met haringen. Ik zelf heb er geen last van...een draadloze set is idd super...maar zonder vang ik net zoveel vis. :P
Vissen is gezond!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

27-08-2005 21:04

Jesse,

Het gaat niet om het vangen van een vis.....

Zie maar wat Lesley zegt:
Ik vind het bovendien ook netter staan dan een draad.


Wat is er nou "net" aan een sounderbox die in je zak zit of in je tent hangt??
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

27-08-2005 21:07

Ja wat is net, wat ik zeg draadloos is super...maar ik red me prima zonder. :wink:
Vissen is gezond!
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

27-08-2005 21:29

guido berkmortel schreef:Jesse,

Het gaat niet om het vangen van een vis.....

Zie maar wat Lesley zegt:
Ik vind het bovendien ook netter staan dan een draad.


Wat is er nou "net" aan een sounderbox die in je zak zit of in je tent hangt??



JA het gaat inderdaad tenslotte om de vis! Maar als jij mocht kiezen.. Wat kies je dan?? Ga mij niet wijs maken dat je draad neemt.


-Wat is er nou "net" aan een sounderbox die in je zak zit of in je tent hangt??
- Je ziet geen draad.. :wink: dus jij vind het mooier als je een draadje ziet lopen.. dan GEEN draadje. :roll:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

27-08-2005 22:00

hier ook draadloos,
kging in de winkel kijken voor 2 fox mx'en, deze hadde ze neit meer en hebben mij de striker lsx'en aangeraden, 3 piepers + draadloze ontvanger voor maar 180 euro.
ben er zeer content van
enigste minpunt: als de piepers op het minste staan gaan ze nog redelijk hard.

greetz dimi
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

27-08-2005 22:57

Maar als jij mocht kiezen.. Wat kies je dan?? Ga mij niet wijs maken dat je draad neemt.


Dan zou ik kiezen wat ik kon/kan betalen.

Ik vis helemaal zonder extra box.

Maar door de toenemende drukte langs de waterkant, en dan bedoel ik het toenemend aantal vissers. Zijn wij genoodzaakt elders vertier te zoeken.

Daar ik nu lang niet altijd meer naast mijn pod kan zitten zou een box inderdaad handig zijn. Ik heb een plek waar ik mijn wakers door de regen absoluut niet kan horen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar draadloos, omdat een snoer daar onmogelijk is. Het zou een heel eind door het riet moeten hangen, en door datzelfde riet lopen wij ook.

We leven in een draadloos tijdperk, dus waarom niet met vissen.

Ik kan(wil) alleen niet begrijpen dat 5 euro onderdelen en 2 euro plastic tezamen met 5 euro loon voor de chinees die hem maakt hier op 180 euro komt. Maar das weer een ander verhaal.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar draadloos.

ps er zijn trouwens leuke setjes te krijgen voor 150 euri. Mijn collega vist er zijn 2e jaar mee.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

28-08-2005 00:05

Ik denk idd dat deze keuze helemaal ligt aan hoe makkelijk je je geld uit geeft..
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

28-08-2005 00:11

dimitri pouls schreef:hier ook draadloos,
kging in de winkel kijken voor 2 fox mx'en, deze hadde ze neit meer en hebben mij de striker lsx'en aangeraden, 3 piepers + draadloze ontvanger voor maar 180 euro.
ben er zeer content van
enigste minpunt: als de piepers op het minste staan gaan ze nog redelijk hard.

greetz dimi


Off:
Hey dimitri,waar had je die lsx setje gehaald? En wanneer? Ik had ze anderhalve maand terug gehaald, voor 100 euries! Zag hem bij een winkelier bij me in de buurt voor 250 staan!!!! Verder een hele goeie setje, en inderdaar, ze piepen altijd vet hard ook al heb je zacht staan. Als ik me pieperkes op z'n zachts hebt staan, en ik ga aas verversen, dan zet ik altijd me duim op de 'box'. Anders piept ie me doof als ik me lijn strak draai.

On:
Vind het ook netjes staan als ik mijn draadloze gebruik. Heb nooit een sounderbox met draad gehad, maar ik kan me voorstellen hoe dat eruit ziet, vooral als het beetje drassig gras is, of je staat met je spullen 'onder' de waterspiegel. Ik vind het zelf wel belangrijk dat het een beetje netjes eruitziet, vist naar mijn gevoel veel lekkerder. Voel me ook dolgelukkig als ik in me stoeltje zit, hengels strak op me pod, schepnet klaar, pluutje op, en mijn visspullen netjes achter/naast me. Als de zon schijnt dan ben ik helemaal een gelukkige kerel!

:P
PSP rulez!! Zijn er ook visspelletjes op de PSP? Hahahaha
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

28-08-2005 00:13

Joris Kroes schreef:Ik denk idd dat deze keuze helemaal ligt aan hoe makkelijk je je geld uit geeft..


Of hoe makkelijk je koopjes vind!
PSP rulez!! Zijn er ook visspelletjes op de PSP? Hahahaha
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-08-2005 09:23

Jesse Oud schreef:Ik heb de fox XB4 en ik zelf maak gewoon een grote bocht in mn kabel naar mn tent, of met haringen. Ik zelf heb er geen last van...een draadloze set is idd super...maar zonder vang ik net zoveel vis. :P


Er zijn locaties Jesse waar je niet uit de voeten kunt met kabels of een souderbox, je hengels staan per steun los in het water tussen bomen door en van een buzzerbar kan geen gebruik gemaakt worden dus geen xb4. Zelf zit je iets hogerop en met het geluid van een storm zul jij je de piepers zonder box niet horen.......

Neem aan dat je begrijpt waar ik heen wil, een draadloze set kan wel degelijk het verschil maken daar het je mogelijkheden verbreed. Dat ze altijd nodig zijn nee absoluut niet maar dan zijn ze wel weer handig.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-08-2005 08:30

afgelopen weekend ook weer een nachtje gepakt.. en verhip er zat ook iemand met een draadloze sounderbox.. volgens mij gebruikte hij dat ding om lekker mee rond te lopen omdat hij toch wel zou horen als die beet kreeg. om een gegeven moment zag ik hem 200 meter van zijn stek af lopen terwijl hij tegen obstakels aan zat te vissen.. en er zat verder niemand bij zijn hengels.. ik heb hem gevraagd wat hij zou doen als die nu beet kreeg.. weet je wat die zei? Dan ren ik wel naar mijn hengels terug... echt gestoord!!! gelukkig heeft die niets gevangen..
robin olijslager
Berichten: 28
Lid geworden op: 07-08-2005 11:29
Locatie: lievelde

30-08-2005 21:30

dimitri pouls schreef:hier ook draadloos,
kging in de winkel kijken voor 2 fox mx'en, deze hadde ze neit meer en hebben mij de striker lsx'en aangeraden, 3 piepers + draadloze ontvanger voor maar 180 euro.
ben er zeer content van
enigste minpunt: als de piepers op het minste staan gaan ze nog redelijk hard.

greetz dimi


ik ga zaterdag ook een lsx setje kopen: 2 piepers +draadloze ontvanger voor 79 euro...
ik heb nu een sounderbox met draad en die was na een nachtje al kapot :(
ik had de draad kapotgelopen toen ik een run had :cry: ...
hij ligt nu ergens in de schuur, ik heb hem gepobeert te maken, maar dat lukte niet

ontopic:
ik ga voor de draadloze!! :D
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

31-08-2005 00:53

Of ik nu 2 of 20 meter van m'n hengels afzit, ik zet de reciever altijd aan als ik plat ga.
Anderen hoeven mijn piepers niet te horen wegens overlast of belangstellende mensen die graag je stek overnemen als je weg gaat omdat je pieper af hoorde gaan(Koentje heeft dan gevangen).
Het is voor mij een veiliger gevoel als dat ding aanstaat, simpel. :)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

31-08-2005 20:59

@ robin en brian
ik heb er ongeveer 13-14 maanden trug 180 euro voor betaald bij ws in genk (belgië)
blijkbaar teveel betaald :(

greetz dimi

ps: zet mijn pieper altijd uit als ik de lijn strak draai, kword gek van dat lawaai als er gene beet is :evil:
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

31-08-2005 21:07

mij maakt het niet uit of het met een kabel is of draadloos....
Als het ding maar zijn werk goed doet.....
Maar het is wel makkelijker draadloos en netter dan met kabel...