boete voor voeren!!!


Gebruikersavatar
Ron Sleutels
Berichten: 32
Lid geworden op: 20-08-2005 13:43
Locatie: Groningen

11-10-2005 20:54

Dat ze boeven gaan vangen...en niet vissers lastig komen valle!!


Gr. Ronald :evil:
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

16-10-2005 12:29

Jah heb je gelijk in

laten ze die vissers gewoon met rust of moeten ze op de gekste/domste redenen een boete uitschrijven om aan hun aantal te komen.
wel een beetje zielig

mvg
michael[/b][/quote]
laat je swingers maar swingen :-))
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-10-2005 12:26

Je kunt het wel zielig vinden maar het is een leuke instrooier.
Als je de visser met rust laat loopt het nog verder uit de hand.
Als voorbeeld 26 vissers gecontroleerd 17 overtredingen op de visserijwet geconstateerd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

18-10-2005 21:08

Het zijn gewoon eikels, een maatje van mij zat een paar jaar terug te vissen op een prive water.
Komt de politie langs vraagt de agent om de papieren,mijn maatje geeft de sportvisakte, vraag de agent om de verguning van dat water.

mijn maat zegt ik heb toestemming van de eigenaar om hier te vissen, nee zegt de agent je moet een verguning hebben.
Mijn maat heeft toen de eigenaar er bij gehaald en de eigenaar heeft bevestigd, tegenover de politie dat hij daar mag vissen.
Maar de agent bleef volhouden, dat je een verguning moet hebben.
En dat het water waar hij viste, te klein was om verguning uit te schrijven.
En de agent schreef mooi een boete uit van 40 gulden stelletje eikels.
Die zaak is ook voor geweest toen maar hij kon mooi dokken
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

24-01-2006 17:40

eindelijk nieuws mensen!!!!

heb na dik een half jaar eindelijk bericht van justitie gehad. ik hoef de boete niet te betalen!
daar ben ik natuurlijk blij mee maar al het rompslomp er omheen is niet normaal! denk dat ik totaal wel 5 brieven heb gestuurd.

dat dat niet gewoon makkelijker kan, bij mij ging het gelukkig om een klein bedrag. en ik wist gelukkig(via de hengesportvereniging) dat ik wel in mijn gelijk gesteld moest worden, maar als het de volgende keer om zo'n bedrag gaat zal ik mezelf eerst afvragen of het wel de moeite waard is.

dus mensen: voer er rustig op los!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

24-01-2006 18:02

eindelijk het verlossende antwoord

gefeliciteerd :D
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

24-01-2006 18:04

Joeri,

Mooi dat je je boete niet hoeft te betalen! Heb wel een tijd geduurd maja.

Dat watertje hier in de buurt met dat voer-voerbod geld dat nog steeds, want ik weet dat er toendertijd borden in het water stonden met iets in de trant van '' verboden te voeren '' oid.
Niet dat ik van plan ben te gaan voeren daar, maar even ter info.

Bvd, mvg,

Randy.
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

24-01-2006 18:14

Zijn er mensen die ervaring hebben met een boete krijgen voor vissen binnen het nachtvis seizoen met een shelter (zonder grondzeil) om 10.00 h. 's ochtends??

Mijn maat zat zelfs onder een open paraplu (2.50 m.) en kreeg ook een boete.

Aan een water waar het gedoogd is te nachtvissen onder een paraplu volgens de nachtvisvergunning?

Ben nu in afwachting van mijn dagvaarding voor de politierechter.

MVG,

Kerger!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

24-01-2006 18:34

randy nieman schreef:Joeri,

Mooi dat je je boete niet hoeft te betalen! Heb wel een tijd geduurd maja.

Dat watertje hier in de buurt met dat voer-voerbod geld dat nog steeds, want ik weet dat er toendertijd borden in het water stonden met iets in de trant van '' verboden te voeren '' oid.
Niet dat ik van plan ben te gaan voeren daar, maar even ter info.

Bvd, mvg,

Randy.


kerel ik denk dat je in de war bent. bedoel niet de put. bedoel het water waar ik vaak vis, moet je weten? :)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2006 18:43

WOR regeling is tussen zonsondergang en zonsopgang, 10 uur in de ochtend is dus na zonsopgang.
Heeft niets met de WOR en niets met de nachtvisregeling te maken, je vist gewoon overdag.
Wel of geen grondzeil heeft er ook niets mee te maken.
Kan wel te maken hebben met een andere plaatselijk verbod dat weet ik dus niet.
Die bekeuring lijkt mij een ABC tje.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-01-2006 20:02

Zal ik je eens vertellen dat ik van dat boeteverhaal geen weinig geloof? Of het interessantdoenerij of stemmingmakerij is weet ik niet, maar geloven doe ik het pas als ik een feitnummer en feitomschrijving hoor van dat PV. En mocht het echt zo zijn, is het inderdaad te zielig om waar te zijn.

Zou hij het verwarren met een voerverbod in een ander water, dan had je namelijk een bekeuring van 30 euro (nu 50) gekregen voor het vissen zonder vergunning (Bij overtreden van de in de vergunning vermelde voorwaarden wordt men geacht zonder vergunning te vissen of te hebben gevist).

Graag wat duidelijkheid dus, anders blijft er bij mij een waas van leugen rond dit verhaal hangen!

Je zou trouwens raar kijken als er door politie en BOA's helemaal niks meer gedaan werd aan de Visserijwet. Als er vis wordt meegenomen mekkert men om het hardst dat de politie er niet naar kijkt (terwijl men nog nooit zijn gezicht heeft laten zien op een ALV teneinde een meeneemverbod in de vergunning te bedingen) en als er iemand voor een tentje of 3 hengels bekeurd wordt, moeten ze weer boeven gaan vangen in plaats van vissers lastig te vallen.

Zo de wind waait, waait m'n jasje noemen ze dat!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-01-2006 17:26

bedoel je mijn verhaal kees? zoja dan zal ik je vertellen dat ik geen lul verhalen in de wereld breng.

en als je het niet geloofd...jammer dan! ik heb het alleen maar op het board gezet omdat ik het erg apart vond, meer niet.
Richard Bax
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-01-2006 16:34

25-01-2006 17:57

Absoluut niet betalen,desnoods voor laten komen.Er is geen rechterlijke macht op deze planeet die jou kan verplichten om deze boete te voldoen.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-01-2006 18:05

Zo Richard, hele Topic nog niet gelezen ?

Joeri,
je kan Kees het tegendeel bewijzen door feitnummer en feitomschrijving te geven :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

25-01-2006 18:41

Douwe,

Bedankt voor je reactie, sterkt mijn gevoel in ieder geval weer een beetje als ik daalk voor die pief staat.

Weet jij of ik dat ergens zwart op wit kan vinden? Dat zou mijn argumenten, waarom ik het niet eens ben met deze beboeting, nog wat kunnen versterken.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-01-2006 20:01

Ja, ik wacht nog op een antwoord waar ik iets mee kan. Eerder in de topic is ook al gevraagd wat de feitomschrijving was en toen kwam daar ook al geen antwoord op. Zo blijft het onduidelijk en zet ik m.i. terecht mijn vraagtekens.

Om over dat verhaal van een prent voor een tas aan een fietsstuur maar te zwijgen!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

26-01-2006 22:34

Hoezo? Geloof je me niet?

Ik kan niet meer zeggen dan dat mijn moeder met boodschappentassen aan haar stuur (elke kant één) naar huis fietste en daar voor een bekeuring heeft gekregen. Het was gevaarlijk en ze kon zo niet fietsen, lopend verder...geen waarschuwing......stakkers. Niet meer en niet minder.

Ik kan je helaas geen verdere detail verschaffen, het is al een tijdje geleden.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

27-01-2006 00:32

Het lange wachten op die brief zegt genoeg, wat hebben we toch een heerlijk rechtsysteem in Nederland. Alles lekker omslachtig, de officier v. J. moet ingeschakeld worden. Die werkt ook niet voor een knaak per uur. Als die "wout" je geen boete had gegeven had het de samenleving minder gekost als nu. En wie betaald het, WIJ. Onefficientie ten top. En zulke zaken komen er volgens mij dagelijks honderden voor. Typisch Nederland
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

27-01-2006 00:35

Graag een voorstel voor een alternatief rechstsssyteem.

m.v.g.

Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

27-01-2006 00:58

Heb ik niet, maar in Nederland moet het weer een half jaar duren voor je iets hoort van een of andere instantie. Bij de IB-groep precies hetzelfde. Het lijkt wel of alles langs elkaar heen werkt. Een goed begin is wat minder ambtenaren, denk ik. Hoe minder omzwervingen zo'n brief kan maken des te beter.



mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

27-01-2006 05:53

Meer actie, minder papierschuivers....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-01-2006 07:51

OK, Rob, ik weet alleen dat je als fietser niet breder dan 75 cm mag zijn en als ze dan in een winkelstraat zo ongeveer iemand van de sokken reed dan kan ik met er wat bij voorstellen, maar anders was volgens mij een waarschuwing genoeg geweest en kan ik je ergernis goed begrijpen.

Tja, alternatieve rechtssystemen... begrijp wel dat je blij mag zijn dat je in Nederland woont en niet in Amerika, een communistisch of een islamitisch land, danwel een bananenrepubliek. Vooral die laatste heeft wel een snel rechtssysteem, je wordt soms nog dezelfde dag om zeep geholpen.

Alleen ambtenaren.... tja dat gaat niet zo snel he. als ze knipogen doen ze 1 oog open :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

27-01-2006 17:09

het wordt egt te gek.

ik heb wel een keer het bestuur van de hsv op mijn dak gehad omdat ik aant voorvoeren was(op die vijver was ik de enige). ze zeiden: waar moet dat heen met het karpervissen. en zoiets toen wouden ze mijn vergunning intrekken. ik heb daarom gezegd dat alle mensen die de eendjes kwamen voeren ook hun jaarvergunning in moeten leveren. want bij mij waren de eendjes niet snel genoeg.
ik kreeg mijn vergunning terug en ben buiten sluitingstijden gaan voeren vanaf de weg 20 meter verderop met de buis de bollen te water
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-01-2006 21:20

Joeri,

Ik wacht nog steeds op een feitnummer/feitomschrijving.
Liefst met verbalisantnummer erbij en van welke regio, dan kan ik mijn licht daar opsteken.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
john van der waal
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-02-2006 14:58
Locatie: hendrik ido ambacht

08-02-2006 15:15

zelf bne ik ook vogelkweker maar ik heb gezien dat vogels niet worden afgeschrikt door karpervissers ik vind eht allebij leuk om te doen zowel karpervisen en vogels kweken maar vogels en karpervissers gaan samen.
kijk uit voor honden die zijn namelijk dol op hengels.

Als lijken op lijken lijken lijken lijken op lijken is bewezen dat lijken op lijken lijken.

als een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol pot vis pis