brasem !!karper??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

09-08-2005 21:32

Hoi karpervissers ik heb een vraagie.
Ik ben sinds vandaag op een nieuw water begonnen , nou ja begonne ben ff gaan vissen voor te kijken.
Nu heb ik 2 brasems gevange best grote maar dat is nu net nie de bedoeling :lol: maar nu is men vrag als er brasem op je stek zit zit er dan ook karper ik weet dat dat bij zeeltwel zo is mar?
en ik heb ze gevange op redelijk harde boiliesvoor mij doen dan kan ik dan is tijgernoten uitproberen of trekt dit nog erger aan?
Mv karpergroet Diego
MZZL
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-08-2005 23:27

Hoi Diego,
Op sommige wateren ontkom je er niet aan om zo af en toe een brasem te vangen, hoe vervelend dit ook is. Zelf heb ik met tijgernoten een stuk minder last van brasem dan met (20mm) boilies, maar denk er aan dat je dan alleen tijgernoten gebruikt. Dus geen mais, hennep, pellets, kilo's gebroken tijgernoten of weet ik wat voor ander brasemaantrekkend spul erbij gooien!
Of er waar brasem zit ook karper zit durf ik niet te zeggen, aangezien dit per water lijkt te verschillen. Ik hoor vaak verhalen dat de karpers achter de brasems aan komen, welnu, ik merk daar niet veel van. Als ik flink brasem vang, dan blijf ik brasem vangen en dan kan ik op karper wachten tot ik een ons weeg, of na een doorwaakte nacht voor de rest van de sessie een andere stek zoeken. Wat wel af en toe voorkomt is dat je een enkele brasem tussen de karpers door vangt. Ook hier weer: niet op elk water. Zoek ook niet te snel een andere stek, heb namelijk ook wel eens meegemaakt dat een stek overdag alleen brasem opleverde en 's nachts alleen karper.
Als de stek verstoord is komt er naar mijn idee vaak ook sneller brasem dan karper op, maar dit hangt ook af van de bezetting, meer karper betekend immers vaak dat ze ook sneller op de stek zullen komen.
Voor zeelt geldt eigenlijk hetzelfde, lang niet altijd en overal komen de karpers achter de zeelten aan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

10-08-2005 10:31

kijk de dvd: door de ogen van de karper, hier krijg je een heel goed antwoord over brasem en karper op je voerplek..
het antwoord is dus bijna altijd ja, als er brasem op zit zit er ook karper op.
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

10-08-2005 16:38

kijk korda underwater carp fishing en je leert een hoop. ze vissen daar op 1 water in de 1ste 2 films, maar daar voeren zeelt en karper door elkaar heen. met 20 mm boilies vangt hij wel minder zeelt omdat veel van die zeelten het weer uitspuugden omdat het te groot was. maar brasem zat daar niet en het was maar 1 water.
Second Place, First Loser
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-08-2005 17:29

Diego, en als je dan toch tijd hebt om bovengenoemde dvd's te bekijken zoek dan ook nog even je Nederlands taal boeken op :oops: :oops: :oops: :lol:

Maar om even on topic te blijven, aan deze dvd's heb je erg veel. En naar alle eerlijkheid heb ik tijdens het verkennen van een ''nieuw'' water weleens de 1e 4 sessies niets gevangen, om vervolgens de daaropvolgende sessies goed te scoren. Ga niet meteen conclusies trekken na 1 maal proberen. En als je een brasem vangt, zegt dit ook dat je rig werkt, de stek vis oplevert, je voer gevonden wordt. De karpers komen vanzelf.

3 weken terug had ik 4 brasems, gevolgd door een mooie schub....
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2005 23:48

Hoor elke keer weer dat brasems en karpers volgens die dvd's door elkaar zouden azen, ga toch maar eens die dvd's checken dan.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik dan NOOIT iets van dat gemengt azen merk? Waarschijnlijk zit er per water wel wat verschil in, maar als verschillende vissoorten door elkaar zouden azen zou ik toch verwachten dat ik ze (zeker met een kleine boilie) door elkaar heen zou gaan vangen. Hoe kan het dan dat ik vrijwel altijd of het één, of het ander vang, nooit door elkaar en zelden na elkaar?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

28-08-2005 20:36

Ja, onze daaf hier heb 7 dage gevist op een water van 10ha. hij ving de hele week brasem idd stuk of 40 en de laatste 3 dage ongeveer kwamen de karpers. (KSN Kievitsveld 13/08 t/m 20/08).

Waar brasem is, is/komt de karper. suc6
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

28-08-2005 20:51

had vorige week ook een sessie waarin wij door elkaar brasem en karper vingen. Gewoon een dagsessie, meer dan 20 brasem's en 6 karpers. 20!! op de boilie. Ze hadden vast trek..

jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

28-08-2005 20:53

Op kievitsveld ving ik brasem op 2 bolle van 18mm op een hair...local zei dat ze gewoon makkelijk 25mm pakke. En dan nog perfect gehaakt.
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-08-2005 15:21

Jesse Oud schreef:Ja, onze daaf hier heb 7 dage gevist op een water van 10ha. hij ving de hele week brasem idd stuk of 40 en de laatste 3 dage ongeveer kwamen de karpers. (KSN Kievitsveld 13/08 t/m 20/08).

Waar brasem is, is/komt de karper. suc6


Grappig dat je dit erbij haalt. In dit geval was het idd wel duidelijk, in de eerste vier dagen ving ik brasem (11, dus je overdrijft een klein beetje), daarna kwam er opeen karper op de stek, kreeg ik een stuk of wat runs en de laatste nacht was dat weer afgelopen en ving ik helemaal niks meer.
Overigens vanaf het moment dat ik karper begon te vangen geen piepje van brasem meer gehad.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

29-08-2005 16:07

Daaf, midden in de week vroeg ik hoeveel brasem je had...toen zei je ongveer 35. Je zou wel bedoelen samen met Raymond. Maja je was nog blijven zitte de laatste dag tot ongveer een uur of 7, nog wat gevangen en tot hoelaat was je precies gebleven?
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-08-2005 21:14

Nou, laten we zeggen dat bart en die maat van hem echt te vroeg weg waren, want heb daar de hele middag springende, rollende en door de oppervlakte zwemmende vissen gezien, maar zelf geen bliep meer gehad.
Die 35 zal wel samen met raymond geweest zijn, weet namelijk zeker dat ik er 11 had. En die kwamen stuk voor stuk midden in de nacht :evil:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

30-08-2005 11:55

Beste Daaf,

Ik heb wel 3 dagen gezien dat ze bij ons sprongen ( ik zat precies tegenover Bart) en geen visje gehad. En in de avond/nacht gingen ze ook niet naar benee :cry:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-08-2005 12:59

Nou Jesse, dan vraag ik me af wat jij dan verkeerd hebt gedaan.
Ik heb bij ons de eerste dag karper zien wegtrekken, daarna drie of vier dagen echt geen karper meer gezien of gehoord (en niet omdat ik er niet op gelet heb). Toen opeens vnuit het niets een run en vanaf dat moment ging het los en zag ik ze ook weer.
Overigens, als je karper in de oppervlakte ziet zwemmen, knal er dan eens een paar boilies bovenop, het is geen garantie, maar soms werkt het :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

30-08-2005 17:40

Nouw daafie,

Ik had zover ik weet niks verkeerds gedaan, lag op een mooi talud van 8 naar 11. En bij Bart gebeurde er ook niks. Waar ze sprongen was het zo'n 9 tot 12 meter. Naja shit happends.
Vissen is gezond!
Plaats reactie