Sassenhein


Gesloten
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-08-2005 17:46

Inderdaad Kilian! En iets meer respect voor iemand die daarvoor ca. 1 1/2 dag vrijneemt bij zijn baas lijkt me wel op z'n plaats. Wil je mij s.v.p. nog even rechtstreeks de door jouw voorgestelde wateren mailen, inclusief wie de visrechthebbende daar is of zijn?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-08-2005 18:45

Beste Kilian,
Ik hoef me niet verdedigen in deze maar zal je wat info cq uitleg geven daar je al wel in vooruit je mening klaar hebt over mij zonder de achtergrond te kennen. Op het moment dat ik aan kwam en mijn spullen aan het opzetten was zijn er diverse jongens van het kamp wezen kijken.

Ik heb met deze gozers leuke gesprekken gehad over onze mooie hobby en uitgelegd wat ik kwam doen, aanvullend kwamen Bart en Koen nog waar ik ook een tijd mee heb gesproken. Toen de heren richting de tent gingen was het donker en uit dit oogpunt heb ik geen voorstelronde meer gelopen. In de ochtend heb ik opgeruimd en ben hierna koffie wezen drinken met Aart en een aantal van de mannen voor ik weer naar huis moest in verband met een niet te cancellen afspraak dus ik kon helaas ook niet langer blijven. Maar goed had ik toen nog een afscheidsronde moeten lopen in jou visie ?

met vriendelijke groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 11-08-2005 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

11-08-2005 18:47

Heren,

Allemaal erg interessant wat er de afgelopen dag is besproken maar nog steeds heb ik niet een duidelijk antwoord op mijn vraag. Is het de heren van de KSN niet opgevallen of proberen ze om mijn vraag te verzwijgen?
Aangezien ik in de eerdere postings zie dat er betrokkenen reageren op enkele feiten, zou ik ook op mijn vraag nog graag een reactie willen..

Voor het gemak nog een maal de vraag, voor het hele verhaal moeten jullie maar eventjes terug kijken.

"Nu vraag ik mij ook af wat een jeugdkamp doet op een water waar van goed beheer geen sprake kan zijn? Ondanks de maatregelen die er de afgelopen jaren genomen zijn weet iedereen dat er nog steeds veel, veel maar dan ook echt veel te veel vis op zit.
Echt een voorbeeld voor de jeugd vind ik dit niet, en ook vind ik dat deze keuze nogal haaks staat op het beleid wat de KSN openlijk uitdraagt.
Graag zou ik van de betrokken Ksners een duidelijk antwoord willen over het Waarom en de Keuze van juist dit water, want ik kan mij niet voorstellen dat deze informatie vooraf niet bekend was bij de betrokken.
Verhalen over vangstgaranties en problemen met vergunningen zijn zeer begrijpelijk maar voor mij dus geen excuus om op zo,n water een kamp te organiseren."

Vriendelijke groet,

Martin Post
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

11-08-2005 18:57

Peter,

Het zou je sieren om mee te gaan,

Je kunt er echt een leuke week hebben en is absoluut geen verloren tijd

Ps ; geen aggregaatje meenemen peet :-)))))))

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-08-2005 19:00

Beste Paul,
maak je maar geen zorgen, ik heb niet eens zo`n ding en als ik er 1 had dan had ik hem niet meegenomen :D :wink:
Ik ben me er over aan het beraden om een keer mee te gaan naar la france, zie dit al niet als verloren tijd maar moet mijn tijd verdelen en kan niet zomaar even een week weg.

Dit jaar was geen optie na de geboorte van mijn zoon wil ik hier zoveel mogelijk tijd in steken en hierdoor staan alle andere zaken op een lager pitje.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

11-08-2005 19:20

Peter ,

Ok en jij en echtgenote alsnog gefeliciteerd met je zoon,uit ervaring weet ik dat daar dus ook veel tijd in gaat zitten.
Succes,

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

11-08-2005 21:52

Martin ;

Ik denk dat je naar je antw kan fluiten :P


gr :wink:
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

11-08-2005 21:59

Martin,

Allemaal leuk en aardig, maar weet JIJ wel waar men op Sassenhein mee bezig is?
Er zijn bestuursleden die speciaal op visstandbeheerscursussen zijn gestuurd. Ook is er een onderzoek geweest door de OVB etc. Ze doen dus wel degelijk wat aan beheer. Het kost alleen erg veel tijd en moeite om dingen te achterhalen en te regelen.

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-08-2005 22:18

Martin, dat er op Sassenhein een behoorlijk bestand aan karper zat had ik wel gehoord links en rechts. Maar jouw woorden 'Ondanks de maatregelen die er de afgelopen jaren genomen zijn weet iedereen dat er nog steeds veel, veel maar dan ook echt veel teveel vis op zit' kan ik zelf na daar bijna een week te hebben gevist nog steeds niet beamen of ontkennen. Kennelijk is ineens vrijwel iedereen visbioloog geworden gezien een aantal uitlatingen daarover op dit board. Als jouw woorden waar zijn kan het niet anders dan dat iedereen daar plenty vis zou vangen. Dat dit niet zo is zal ik duidelijk maken met enkele voorbeelden van vorige week:
- het gemiddelde aantal gevangen vissen was in die HELE week tussen de 10 en 11 per man. Dat enigen er ca. 25 vingen in die week en anderen maar maar 5-6 of 7 doet hier niets vanaf
- Rob en Paul vingen in 2 1/2 dag en 3 nachten zegge en schrijve 2 karpers, als daar echt veel en veel teveel vis opzit is dat feitelijk vrijwel onmogelijk daar dan de onderlinge voedselnijd veel groter zou moeten zijn en de aanbeten veel frequenter
- ik doe het al jarenlang niet meer maar als ik vroeger op een put vistte die aan jouw uitlatingen voldeed ving ik meestal per dag zo'n 20 tot 25 karpers (tjes). En ik ben het heus nog niet verleerd hoor maar heb in ieder geval iedere nacht daar gevist en in totaal 8 karpers(tjes) gevangen.

En dat een aantal karpers daar een beschadigde bek hebben komt voort uit het feit dat daar zonder meer erg veel gevist wordt en het herhaaldelijk vangen van vissen leidt bij een deel onherroepelijk tot beschadigde bekken, vooraf had ik daar geen notie van (niet om mezelf ergens vrij van te pleiten) maar de 'cowboy verhalen' hieromtrent berusten niet op waarheid.
Tevens wil ik nog even zeggen dat een veenplas als Sassenhein nu niet bepaald voedselrijk is waardoor de bescheiden groei van de vissen ook mede is te verklaren. Als het je enigszins gerust mocht stellen, ik zal de visstandsituatie etc. op Sassenhein ook nog gaan bespreken met Marco Kraal en Gerwin Gerlach, Marco is momenteel met vakantie maar ik zal t.z.t. hier laten weten wat zij ervan vinden.
Laatst gewijzigd door Aart Lokhorst op 11-08-2005 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

11-08-2005 22:20

Pascal,

Hier een ieder geval een antwoord waar je iets mee kunt,als dit betekend dat er inderdaad ingegrepen wordt in bestand ,want die komen gewoon van vele uitzettingen dus dat is bekend uit verleden.
Dan is dit een stap in goeie richting,dan hadden de brieven toch genuanceerder gekund.

Neemt niet weg dat waar ik mee begon nog staat en dat is de manier van wegsturen dit protest blijft staan.

Maar zoals gezegd als het is zo als jij zegt dan bij deze het excuus naar voorzitter van deze kant en hoop ik dat het een water wordt waar een ieder zich thuis kan voelen wat nu jammer genoeg nog niet het geval is.

Gr Paul 8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-08-2005 22:30

Mis Menno, ik ben niet iemand die de kop in het zand steekt. Maar heb nog wel wat anders te doen dan direct op iedere posting te reageren...
killian de bruijne

11-08-2005 23:50

[quote="peter postema"]Beste Kilian,
Ik hoef me niet verdedigen in deze maar zal je wat info cq uitleg geven daar je al wel in vooruit je mening klaar hebt over mij zonder de achtergrond te kennen. Op het moment dat ik aan kwam en mijn spullen aan het opzetten was zijn er diverse jongens van het kamp wezen kijken.

Ik heb met deze gozers leuke gesprekken gehad over onze mooie hobby en uitgelegd wat ik kwam doen, aanvullend kwamen Bart en Koen nog waar ik ook een tijd mee heb gesproken. Toen de heren richting de tent gingen was het donker en uit dit oogpunt heb ik geen voorstelronde meer gelopen. In de ochtend heb ik opgeruimd en ben hierna koffie wezen drinken met Aart en een aantal van de mannen voor ik weer naar huis moest in verband met een niet te cancellen afspraak dus ik kon helaas ook niet langer blijven. Maar goed had ik toen nog een afscheidsronde moeten lopen in jou visie ?

met vriendelijke groet,
Peter[/quote]

het lijkt mij wel dat je je even had mogen voorstellen, je bent begeleider geweest en zat 20 meter naast ons, of wist je nieteeens dat ik daar met mijn vismaat zat :roll: ????

dat ik de situatie niet weet lijkt mij logisch! ik heb tijdens het viskamp namelijk nieteeeeeeens geweten dat jij er bent geweest!!!!!. en dat neem ik je eigenlijk wel kwalijk!


'groeten
killian de bruijne

11-08-2005 23:55

[quote="Aart Lokhorst"]Inderdaad Kilian! En iets meer respect voor iemand die daarvoor ca. 1 1/2 dag vrijneemt bij zijn baas lijkt me wel op z'n plaats. Wil je mij s.v.p. nog even rechtstreeks de door jouw voorgestelde wateren mailen, inclusief wie de visrechthebbende daar is of zijn?[/quote]

aart wie heeft mij dan verteld dat peter ksn begeleider was, idd niemand. lees ook even de post van mij hierboven, voor meer ''uitleg''
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

12-08-2005 07:18

Killian,

Kun je je niet voorstellen dat dit in de hektiek waarin Peter was komen opdraven misschien niet helemaal is gelopen zoals het hoort? Ik vind het nogal flauw om achteraf over zoiets kleins te gaan lopen zeuren.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-08-2005 12:22

Kilian,

Ik heb het nu al een aantal keer overwogen. Toch reageer ik nu even op jou.
Ik vind het eigenlijk een beetje onbeschoft wat je hier allemaal weg zet. Had er dan niemand moeten zitten? Je weet wel dat de 2 begeleiders weg zouden gaan. Je weet ook dat wij er alles aan doen om jullie alleen te laten zitten. Loop zelf dan eens een rondje om te kijken hoe het er voor staan. Kom op zeg!

Van peter neem ik niets kwalijk. Vind het super tof dat ie toch nog geweest is! Klasse Peter!!
Maar ik vind dat jou reacties zeer kwalijk zijn. Zoals hierboven al meerdere malen omschreven is valt het allemaal wel mee met die beschadigde vissen. Wat jij dus zegt, is tegen alle princiepes in. Dat vind ik dus ook een kwalijke zaak!

Nee, wat jij hier allemaal schrijft vind ik ABSOLUUT NIET kunnen. Je wil gewoon meedoen in de discussie en iedereen verwarring veroorzaken. Ook probeer je de jeugdkampen in het algemeen keihard onderuit te halen (afgezonderd dat je toch nog met een voorstel komt voor een nieuw water, waar ik verder nog niets van heb gehoord)

Zo, dit moest er nu echt even uit.

Dit is mijn eerste en ook laatste reactie op dit onderwerp. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken....

Groeten,

Luuk Schenkelaars
Laatst gewijzigd door luuk schenkelaars op 12-08-2005 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

12-08-2005 13:07

Hoi Gideon,
ja ik heb nog 2 graskapertjes mogen verschalken en een brasem en verder wil ik de heren bedanken voor de support in mijn richting.

Killian,
vind het jammer dat jij er zo over denkt, ik probeerde er ook alleen voor jullie te zijn en dit is zeer hectisch gegaan door de omstandigheden, dit heb ik uitgelegd. Dat jou inlevingsbereik dit blijkbaar niet kan bevatten en jij mij dit kwalijk wilt blijven nemen neem ik dan ook ter kennisgeving aan.

met vriendelijke en afrondende groet in je richting,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-08-2005 14:14

jezus mensen...kan er nou nieteens gewoon gediscusieerd worden...we zijn weer op het nivo van de holbewoners beland heb ik het idee...

nix kan tegenwoordig meer zonder modder smijten... :evil:
killian...ga eerst nadenken en nog een x nadenken voor je post...want wat je hier voor gal spuugd vind "ik" echt niet kunnen.

Peter,
vind het bewonderingswaardig dat je vrij hebt genomen om een oogje in het zeil te houden bij de (aspirant) toppers.
maar je had je op z'n minst even voor kunnen stellen :lol: :lol:
Groet'n,
Tim
Willem Barnas

12-08-2005 14:16

Tja,

The beat goes on...

Dagdag,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

12-08-2005 14:25

Aart,

bij deze meld ik mij aan voor volgend jaar om een paar dagen te 'begeleiden' ( een hele week red ik denk ik niet,ivm werk). ( alleen nederland)


ik zal me netjes voorstellen :wink:
neem geen aggegraat mee. :wink:
zal niet te veel vis vangen :P
zal ook proberen iets met ashima te regelen( beloof niks omtrent dit)


groeten Mark
ps. laat maar weten waar en wanneer
Laatst gewijzigd door Mark Zelle op 12-08-2005 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-08-2005 14:30

Ik vind dat Peter ook straf verdient, wat zulen we doen doodknuffelen?
Kilian ik heb niks toe te voegen aan wat er al gezegt is.
Nou oke dan een klein beetje.
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen maar wat je zegt slaat nergens op of zit je luier misschien te strak?
Ik neem aan dat jij je bij aanmelding netjes hebt voorgesteld aan de medeboarders.
Is overigens niet terug te vinden in je eerste posting.
Neem de moeite maar niet om spitsvondig te antwoorden ik ben er toch immuum voor.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

12-08-2005 15:36

LOL

Luier te strak die mot ik ff onthouden :P :P :P
peter andrae

12-08-2005 15:38

De ene stek is de andere niet;ook niet op overbezette wateren Aart.

Ik vind het top dat er mensen zijn die hun vrije tijd hierin steken en vind het toch zonde van aldat gemekker om niks terwijl zij zich inzetten om de jeugd te bergeleiden en een leuk weekend te bezorgen overbezet water of niet,weleens met kids gezeten die de hele dag niks vangen :wink:.

mvg peter.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

12-08-2005 19:05

Hoi Aart,

Dat er op het kamp niet zo heel veel vis is gevangen bevreemd mij inderdaad. De oorzaken zijn natuurlijk legio en een passend antwoord zullen we daar waarschijnlijk niet op vinden. Toen ik daar enkele jaren geleden zelf heb gevist, dat was voordat er een verbetering kwam in het gevoerde beleid, mocht ik na 10 uur vissen ook een blank op mijn naam schrijven... :lol: Dat dit toentertijd meer met mijn visserij te maken had als met het bestand zag ik aan mijn buren, zij vingen er die dag wel een stuk of 10……

Dat je niet direct reageert op alle berichten kan ik mij goed voorstellen, soms zul je er wel gek van worden....
In ieder geval ben ik allang blij dat ik van een van de betrokken Ksners een onderbouwd antwoord heb mogen ontvangen over dit kamp. Mocht je nog eens met de heren Kraal en Gerlach aan de praat raakt, dan zou ik het zeer op prijs stellen als je dit water eens bij hen aankaart. Misschien dat we dan met z,n allen wat meer duidelijkheid gaan krijgen over de precieze gang van zaken op dit water….

Tot horens en alvast veel plezier op Kievietsveld..

Grtz,

Martin
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-08-2005 19:55

Oké Martin, Gerwin Gerlach zie ik 25 augustus, met Marco praat ik er de week daarna over (altijd makkelijk als je zulke professionals als vrienden hebt). Tevens zal ik het laatste OVB rapport over de bemonstering van Sassenhein doornemen en dan is de werkelijke visstandsituatie duidelijk.

In ieder geval verdient het (nieuwe) bestuur van de HC Sassenhein een grote pluim voor o.a. de door haar vastgestelde regels tijdens het vissen en die dermate visvriendelijk zijn dat hierdoor zoveel mogelijk beschadigingen van vissen wordt voorkomen. Een voorbeeld voor de vele HSV-en waar dat nog niet het geval is.

Wat ik ook nog even wil vermelden dat alle, door Koen en Bart met de pen gevangen vissen, puntgaaf waren en meestal ook wat kleiner dan het gemiddelde formaat. Kennelijk zijn deze vissen dus niet de 'boilievreters'.

Op ALLE drukbeviste wateren komen een aantal vissen voor met beschadigingen van de bek, dit betreft de vissen die relatief erg vaak worden gevangen. Ca. 5% van de karpers is dom (gebleken uit onderzoek/hengelproeven begin 70-er jaren) en die vissen blijven de bollen of pellets of noem maar op vreten, met of zonder haak. Het zijn OVERAL met name deze vissen die daardoor beschadigingen in hun bek oplopen, hoe beroerd ook, hieraan is niets te doen op drukbeviste wateren. Wie nooit (of vrijwel nooit) een vis wil vangen met een beschadigde bek rest niets anders dan te gaan vissen op de grote rivieren, de grote Friese meren, de Randmeren etc., kortom grote wateren waar in verhouding niet of nauwelijks wordt gevist.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-08-2005 19:58

Mark, ik heb het genoteerd. Bedankt en ik neem t.z.t. contact met je op hierover.
Martin, zou je mij jouw e-mail adres nog even door willen geven?
Gesloten