Sassenhein


Gesloten
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-08-2005 22:23

beste Aart,

ik heb ene aantal posts(pagina's) hetzelfde als Mark Zelle gesteld...beetje jammer dat daar niet op gereageerd wordt... :-?
Groet'n,
Tim
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-08-2005 22:58

Tim,

het is even hectisch allemaal, een hoop loopt door mekaar, en we zijn met tien dingen tegelijk bezig. In ieder geval super dat je jezelf beschikbaar stelt! We zullen je op de lijst zetten, en je hoort zeker nog wat van ons een dezer dagen! Zodra wij de wateren rond hebben kunnen we een mail rondsturen.

Groet,
Stefan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-08-2005 23:57

Sorry Tim, ik had jouw daarvoor al genoteerd, maar vergeten dit hier te melden. T.z.t. hoor je van mij.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

13-08-2005 04:40

Aart,

bedank voor de reactie, waardeer het.

hoop snel wat te horen,

Tim
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2005 08:26

Tim, dat wordt ca. half september daar eerst alle wateren voor de viskampen bekend moeten zijn.
jan van kranenburg

14-08-2005 02:05

Dit topic en de daarin gevoerde discussie is natuurlijk niet maatgevend voor de kwalliteit, beleving van de KSN-Jeugdkampen.

Heb plezier en vreugde van deelnemers via diverse P.M.'s mogen delen.

Dat het niet altijd probleemloos verloopt?. , O.K. Kan dus voorkomen.

Moeten we accepteren, en de betrokkenen en de KSN de gelegenheid bieden e.e.a. te onderzoeken.

Even dimmen dus.

Sorry, Mark.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

14-08-2005 08:54

wat een gelul aart om te zeggen dat je van het visbestand niks wist. je weet anders op andere topics wel te reageren over puten met een volgens jouw.Een slecht visbestant hoe je het wend of keer de KSN hoort op een water als Sassenheim niet thuis.Dat dit wel is gebeurt vindt ik erg je mag toch aannemen dat de hogenheren bij de KSN toch verstant hebben van zaken kennelijk niet.En om dan aftegaan op de vangsten om dan vast te kunnen stellen hoe de visstant is wat een gelul.Allemaal mooi praterij
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-08-2005 09:20

Heb deze Topic al vanaf dag één met veel verbazing en belangstelling zitten lezen. Heb niets geplaatst omdat ik er niet bij geweest ben of ervaring mee heb. Maar nu alle partijen zo'n beetje hun zegje gedaan hebben, kan ik niet anders concluderen dat de KSN door een aantal word aangevallen met voorbarige conclusies en halve waarheden.

Omdat één begeleider niet juist heeft gehandeld is iedereen ineens de zwarte Piet ? Sorry hoor, niets dan lof voor alle vrijwilligers die hun tijd opofferen om de jeugd te begeleiden, of op een andere manier de visserij van ons alle proberen veilig te stellen !

Laat iedereen die het beter weet maar eens voor een volgende kamp een compleet draaiboek maken en doorsturen naar de leiding van de jeugdkampen, kijken wat daar dan van over blijft.

De beste stuurlui staan al wal...
Hoge bomen vangen veel wind...
CarpeR Diem
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-08-2005 09:26

Jammer Remon, dat je dergelijke woorden de lucht in slingert verhoogt het niveau van deze topic zeker niet. Ben je het niet eens met een mening prima onderling respect zal toch de basis moeten zijn van een discussie die is in je commentaar ver te zoeken.

Heb een vraag voor je, vertel me wat er aan kg vis per ha aanwezig is. Hier wordt heelveel geroepen maar niemand is er nog met een onderbouwd commentaar gekomen. Ik zeg niet dat er te veel of te weinig vis op zit, maar alleen een gedegen onderzoek door o.a. een hengelvangst registratie samen met een afvissing kan hier antwoordt opgeven.

Peter
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

14-08-2005 09:59

voor een antwoord op je vraag verwijs ik je naar de website van de hsv sassenheim die zeggen zelf dat er een groot bestant aan karper zit .Voor mijn posting wil ik kwijt dat ik die met een reden deed lees topic nijkerk naast de a28 maar daar wist aart zoon lekker antwoord te geven.En dan daarbij waarom keizen die wijsen heren voor een water als sassenheim.Vanuit het oogpunt van de KSN strookt dit niet met de richtlijnen die ze zelf hebben opgesteld.Was hier voor dit jeugtkamp zeer verbaast over dat ze dit water hebben gekozen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-08-2005 12:03

Onderstaande vond ik op de site van HC Sassenhein ben zo vrij dit te publiceren.

De visstandbeheer commissie vraagt om een hengelvangst registratie, is je nu duidelijk waarom?
Men gaat voor het gemak uit van 3500 karpers waarneer zijn deze uitgezet weet jij het kan het nergens terug vinden.
Gaan we van het rapport uit dat 10 jaar geleden is op gesteld, en er sterven jaarlijks 5% voor het gemak 175 vissen een natuurlijke dood, ben ik er al +- 1400 kwijt. Is allemaal gissen wat ik doe want hier staat niets over vermeld. Remon weet het wel schijnbaar, een cursus visstandbeheer zou veel duidelijk maken voor je.Personen beschadigen is zo gemakkelijk weet wel dat Aart om zulke aantijgingen lacht maar toch.
In mijn eerste reactie vroeg ik je om feiten die zijn er niet als het om hoeveelheden kg per ha karper gaat. Het rapport wat toen is opgesteld door de OVB samen met een nieuw en HVR zal meer duidelijkheid kunnen geven. Dan is er tijd voor een conclusie.

Peter


Commissie visstandbeheer.
De rapporten die in 1995 door de OVB gemaakt zijn, zijn nog redelijk actueel. Hier een korte beschrijving van de beide plassen:
Noordplas:
Deze plas is een zgn. brasem/snoekbaars type.
Het water is vrij troebel met een gemiddeld doorzicht van mei tot september van 35 cm en heeft een diepte van 1 tot 3 meter met op de bodem over grote gedeeltes een sliblaag. De visstand bestaat grotendeels uit karper, maar voorn, brasem, snoek, snoekbaars, paling zijn ook voldoende aanwezig. Het water wordt beheerd als een typisch karperwater. In het voorjaar van 2004 zijn er ca. 50 karpers gestorven door het virus genaamd 'voorjaarsviraemie'. Enkele oorzaken: op putten of kanalen met een hoge bezetting aan karper steekt deze ziekte vrijwel elk jaar de kop op. Als het kouder wordt stoppen de karpervissers met vissen en dus ook met voeren. De zwakkere karpers kunnen dan niet voldoende voorraad meer opbouwen om gezond te overwinteren. Juist deze vissen zijn bij een stijging van de temperatuur vatbaar voor ziektes. Als er maximaal 5% van het bestand doodgaat is dit normaal. Uitgaande van het aantal karpers, ruwweg 3500 stuks, zouden het er 175 mogen zijn. Dat er maar 50 dood zijn gegaan geeft aan dat het bestand aan karpers gezond is.


Voor het vissen op karper zijn er sinds enkele jaren een aantal spelregels opgesteld om het welzijn van de vissen te bevorderen. De belangrijkste zijn:
Weerhaakloze haken
Visvriendelijke montages
Het gebruik van een onthaakmat is verplicht
Gevlochten lijnen, voorslagen en leadcore zijn verboden
Geen gesleep met karpers naar het weeghok, maar een vismaat het gewicht laten controleren
Door deze maatregelen is het nu niet nodig om extra vis uit te zetten omdat geen achteruitgang in het bestand merkbaar is. In de nabije toekomst is het wel gewenst om paaiplaatsen en plas/dras zones te creeren. Om boven water te krijgen welke vissoort uitgezet zou moeten worden, is een hengelvangstregistratie noodzakelijk. Wat u zou moeten bijhouden is het volgende:
Vissoort
Lengte
Gewicht (karper en snoek)
Algehele toestand van de vis
Eventueel een foto
Datum vangst
Als commissie visstandbeheer willen wij alle vissers dringend vragen een hengelvangstregistratie bij te houden zodat de commissie visstandbeheer een beeld kan krijgen van de visstand. Zonder deze gegevens zal er geen vis/vissoort worden uitgezet. De tijd dat er iemand riep ‘‘er moet veel meer vis uitgezet worden"is verleden tijd. Alleen een goed onderbouwde aanvraag zal in behandeling worden genomen.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

14-08-2005 12:35

fijn dat je het uitgezocht heb Peter maar dan blijfen er toch nog heel veel karpers over en praat je volgens mij toch nog over overbevolking.Wat lijd tot voorjaarssterfte en dat elk jaar,Maar dat had je in je vorigen posting al goed uitgelgt.Dan blijft er voor mij over om te zeggen dat er toch nog spraken is van slecht visstand beheer.En is afvissing de beste manier om dit optelossen.Mar hoe je het ook wend of keert de KSN had niet daar moeten vissen met de jeugd.De achterliggende gedachten is misschien wel goed om de jeugd daadwerkelijk vis te laten vangen.Mar dan blijft er genoeg anderen opties over om met de jeugd te gaan vissen
Als je als ergens voor staat sta er dan ook achter en hang als KSN niet de moraalridder uit om hetr dan toch niet te doen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-08-2005 12:37

Beste Remon, ´hoge heren´ zitten er niet bij de KSN, op dat soort prietpraat zit niemand te wachten. Put langs de A 28 bij Nijkerk, dat ik vrij exact weet wat daar aan bezetting aan karper in zit komt omdat ik daar enkele jaren geleden een hele dag ben geweest toen de voormalige staatssecretaris van LNV met de ambtenaren top van LNV voor de binnenvisserij daar een een bezoek gebracht hebben en ik alles wat er maar te weten zou zijn over het karperbestand zowel aan de voorzitter als andere bestuursleden van de HSV Hoop op Geluk heb gevraagd en daarop ook uitgebreide antwoorden op heb gekregen. Heeft dus niks met Sassenhein te maken, maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

14-08-2005 13:04

oke aart voor zover was dit mij ook bekend.Mar wat heeft jullie in vredens naam bewogen op dat water te gaan vissen vindt dit bepaalt geen reclame
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-08-2005 13:17

Marco ben het met je eens, probeer maar eens om een jeugdkamp te organiseren en ook nog eens verantwoord te begeleiden.
Een draaiboek is aanwezig en het werkt getuige de kampen die er al geweest zijn ook in het buitenland.
Dit zijn incidenten die alleen maar een leermoment vormen, helemaal geen reden om alles overhoop te halen.
Het is zaak om van tevoren informatie in te winnen over het water en over de omgeving, wat kun je tegen komen en dat doet de KSN, misschien nu nog wel meer dan het geval al was.
Incidenten voorkomen kun je niet, vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet.

Bij de weg, niet 1 maar 2 heren zaten fout, alleen heeft 1 van de heren dat blijkbaar niet helemaal door.

Actueel Peter? de vissterfte en de oorzaak in 2004 laat mij iets anders lezen nml. te weinig voeding voor het aantal karpers zodat de vissen niet voldoende sterk door de winter komen en bij het stijgen van de temp. weer last krijgen van een virus dat was in 1995 niet bekend naar ik aan mag nemen.

Veel van de welzijnbevorderende maatregelen hebben meer te maken met een mistgordijn dan maatregelen om werkelijk er iets aan te doen.
Men wil geen ( verdere ) beschadigingen vandaar die maatregelen maar beschadigingen zijn niet te voorkomen iedere keer bij een inhaking ontstaat er een wond(je) met daarbij het vormen van littekenweefsel en bekverkleuring.

Om er iets aan te doen is het volgens mij beter om het biotoop te verbeteren en de hoeveelheid karper in evenwicht te brengen met de natuurlijke voedselhoeveelheid die er NU heerst kun je later eventueel bijsturen.
Maar hier ligt het gevoelig het kost geld en de vissers willen vis vangen.
Als ik lees dat er een apart weeghok op die plas bestaat en dat er nu door een vismaat moet worden gewogen kan ik een hoodschuddende beweging niet onderdrukken.
Onderbouwde uitzet? er is een onderbouwde uitvang nodig als ik het zo lees.

Maar oke ik heb geen verstand van visstandbeheer en als dit visstandbeheer is wl ik er ook geen verstand van krijgen.

Let wel dit is geen kritiek op Sassenhein ik weet niks van die hele plas het is meer een reactie in het algemeen en op datgene wat jezelf neerzet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

14-08-2005 13:30

Als er zoveel zit op dat water is er maar 1 oplossing :P

Paar meervallen er op zetten :P :P :P

Heb je binnen n paar jaar de zwakke en kleintjes natuurlijk weg gepest.

En krijg je op termijn n water met dikkes.

Gr :wink:
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

14-08-2005 14:31

Heren,

Begin van topic was anders ,nl dat ik en fout had gemaakt.

Even resumerend:
Ik heb gezegd dat in welkomstwoord gezegd is dat er tussen de 3 en 4000 karpers op zaten.
Water is ong 8 ha gezonde visstand zou zijn de ene zegt 100 en anderen 130kg p/ha.
gaan we voor het gemak maar even uit van 1000 kg voor die 8 ha.
Laten we 3000 karpers aanhouden vissen zijn niet zo groot tot 25 pond.
Laten we gemiddelde nemen van 10 pond is 15000 kg .
Dit is als de gegevens van Sassenhein kloppen ongeveer dan 15 x meer als normale waarde.

Verder is het een afgegraven veenput met minder natuurlijk voedsel als normaal,ben ik mis dan mijn excuus.

In de tijd dat ik er was heb ik 28 vissen gezien waarvan 21 beschadigd in mindere en meerdere mate.
Dient vermeld te worden dat Aart er toen al 3 had die gaaf waren die zitten hier niet bij.

Over de kampen zelf,het is ZEER moeilijk ook gechikte wateren te vinden waar je zomaar even met 16 tenten kunt neerstrijken,dus dat zal altijd dillemma blijven .
Ik meen Aart goed genoeg te kennen dat hij alles doet om het voor de jeugd zo aangenaam mogelijk te maken.
De keuzes zijn dan soms erg moeilijk,en kan ik begrip op brengen voor de keuze's die gemaakt zijn.
Als het zo is dat er een onderzoek komt en alles is beter in kaart zal hij dat zeker laten weten,en zijn maatregelen treffen,daar ben ik van overtuigd.
En of KSN daar in de toekomst vist zal denk ik afhangen van overleg in KSN en afwachten wat de rapporten zeggen.

Ik heb gezegd dat als het werkelijk is dat de voorzitter zoveel veranderingen heeft doorgevoerd ik mijn excuus zou aanbieden dit heb ik gedaan .

De varanderingen voor de welstand van de vis ,moet ik zeggen die moeten overal gelden en vindt ik geen verbetering in die zin dat er wat met visstand is gedaan.

Hoop dat iedereen zijn antwoorden gevonden heeft,ik wel in ieder geval al is het ook niet alle antwoorden maar goed.

Verder nog veel vis toegewenst,dit jaar.

Gr Paul 8)
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

15-08-2005 08:17

Heren( en mogelijk ook dames :oops: )

In het visblad van november 2004 stond een interview met de waarnemendvoorzitter( heer Jackues Krullen ) van H.C.Sassenheim.

De heer Jackues Krullen beweerd hierin dat er tussen 3500 en 4000 karpers op de noordplas zitten. Dus doe er maar 500 bij Paul. Vroeger was het zo als er iemand riep dat er karper uitgezet moest worden dat dit ook gebeurde en van visstand beheer was er nauwelijks sprake.

Of er nu sprake is van een goed vistand beheer waag ik te betwijfelen.
Ik citeer de heer Krullen

In het verleden werd er karper uitgezet als iemand dat voorstelde. Er was geen beleid. Nu zetten we niks meer uit. er is zelfs sprake van dat er karper uit zou kunnen om doorgroei van de rest te krijgen. MAAR AAN DE ANDERE KANT, ALS ONZE DOELGROEP GRAAG KARPER WIL VANGEN EN HIER KOMT VOOR KROMME HENGELS, WAAROM ZOU JE ER DAN KARPER UITHALEN? We schatten het aantal karpers op de noordplas op 3500 tot 4000 stuks. De karper die hier gevangen wordt verkeerd in goede conditie en heeft een gewicht van 10 tot zeker 24 pond. Er zit zowel schub- als spiegelkarper. Wat iedereen opvalt, is dat de vis zo verbazingwekkend sterk is, zeker voor een plas.
Einde citaat

Als ik verder lees lijkt het me eerder een betaalwater.
En dan wil je er ook geen karper uithalen.
Handel is handel zullen ze daar wel denken.

Groeten Jacko :roll:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

15-08-2005 14:08

Ik begrijp blijkbaar steeds minder van het karpervisserswereldje. Opeens komen overal experts vandaan die precies weten hoe het moet en schande spreken ontstane situaties. Koppen moeten rollen!

Waarom heeft deze vereniging dan zo verdomd veel moeite moeten doen om bestuursleden te vinden, als er blijkbaar zóveel experts rondlopen? Hebben ze gewoon niet goed gezocht?

De beste stuurlui staan tegenwoordig niet aan wal, maar zitten achter hun PC!!!

Groeten,

Mark


nb: dit bericht is geschreven op PERSOONLIJKE TITEL en dient ook als zodanig gelezen te worden. We weten nu inmiddels wel hoe het zit bij Sasenhein, ga je energie, tijd (en blijkbaar enorme berg kennis) eens besteden om bij je EIGEN vereniging wat te doen aan visstandbeheer.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-08-2005 15:46

Mark,

Ik geloof als je zegt ,dat er op dit moment veranderingen plaats kunnen vinden .
Maar je hoeft aan de andere kant geen EXPERT te zijn als je iemand CITEERD,dan is de wijsheid nl van die persoon die geciteerd wordt.

En ik zit in HSV die wel alles doet ivm visstandsbeheer en uitzettingen,zat vroeger bij andere vereniging en daar liepen de karpervissers tegen muur van onbegrip,ondanks alle toezeggingen van vrijwilligheid en dat soort dingen,daarom zijn die mensen nu overgestapt naar de andere vereniging waar wel in samenwerking alles gerealiseerd kan worden,en waar heel veel voor jeugd gedaan wordt,samen met de volwassenen.

Dus er zijn zat goedwillende mensen die zich inzetten mark,mocht je af en toe de gedachte hebben dat anderen dat alleen doen.

En laten we eerlijk zijn ga JIJ nu eens naar alv van Sassenhein en stel voor om zeg maar 50% van karpers eraf te halen,ik denk dat je zoals Aart al eens gezegd heeft ergens gekielhaald wordt door leden,ondanks alles hoop ik wel van harte dat het in de toekomst gebeurd en er geen discussies meer nodig zijn anders belanden we in vaarwater betaalwateren ook iets waar we nooit een lijn zullen krijgen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

15-08-2005 16:04

Paul,

Ik vind dat je wel van mensen mag verwachten dat ze zich ervan bewust zijn wat de impact van hun OORDEEL kan zijn, ook al citeren ze iemand anders.

De afgelopen jaren ben ik meermaals naar Groningen gereden voor een vergadering of iets dergelijks, maar het houdt een keer op. Met mensen als Jacques in het bestuur vind ik het ook niet nodig er zelf bij te zijn, al blijf ik natuurlijk wel graag op de hoogte. Iedereen loopt ook lekker te fantaseren over het bestand, maar alles is tot nog toe giswerk en feitelijk dus nergens op gebaseerd. Het bestuur weet zelf niet eens precies wat er zit, kan ook niet als je niet precies weet wat de jaarlijkse sterfte is. Laat ze daar eerst eens gedegen onderzoek naar doen, voor hier het oordeel al is geveld.

Ook IK kan dus nog niet zeggen of er sprake is van zware overbezetting (heb ik ook grote twijfels bij als ik de vangstberichten van de jeugd mag geloven, de gewichten van de vissen zijn stukken hoger dan jaren geleden). Zo'n voorstel is op dit moment doen is dus compleet belachelijk en wordt door ieder weldenkend bestuur resoluut van tafel geveegd.

En wat is jouw oplossing dan Paul? 50% van het bestand naar de vismeelfabriek? Of voor consumptie naar de markt? Of gewoon "het kanaal in"? Wie controleert die vissen dan op eventuele ziektes? En wie gaat dat betalen? Iets roepen is makkelijk maar met een gedegen, beargumenteerd en haalbaar plan komen is iets heel anders.

Groeten,

Mark
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-08-2005 16:20

Mark,

Misschien een rare opmerking van mij ,maar in welkomstwoord op 30 juli jl wordt door hetzelfde bestuur gezegd dat er tussen de 3500 en 4000 karpers op zitten(noordplas).

Of ik ben nu gek aan het worden,maar als je ZELF niet zeker bent van VISSTAND dan roep je zoiets toch NIET?

EN om een antwoord te geven op je vraag wat te doen met die karpers die eruit komen.
Als het niet anders kan dan inderdaad de consumptie markt op, dit klinkt misschien tegenstrijdig maar kleinere schubs zitten er denk ik genoeg in nederland,dus zo'n aderlating zal dat niet zijn.
Durf zelfs te stellen dat ook mensen die er WEL VERSTAND van hebben het met me eens zullen zijn.
Misschien dat ik hier wel mensen mee tegen het hoofd stoot ,dat is dan zeker niet mijn bedoeling,maar probeer dat er maar eens door te krijgen.

Het is nl KAPITAALVERNIETIGING en daar zitten ze denk ik niet op te wachten,maar als er werkelijk zoveel vis op zit dan lijkt me dit een goeie en zeker verantwoorde oplossing.

En naar ik begreep ben je dus zelf vaak erheen geweest op ALV, ben dan ook benieuwd wat voorstel was of is van jouw kant hoe dit op te lossen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

15-08-2005 17:04

Paul,

Volgens mij is dat een voorzichtige schatting, gebaseerd op uitgezette aantallen vis. Ik vermoed, mede door de gewichtsstijging van de vissen, dat dat aantal lang niet wordt gehaald.

Wie ben jij dan om te beoordelen of die karper beter af is dood dan in de plas? Ik vind het ook belachelijk om eerst te investeren in vis om vervolgens weer kosten te maken om ze eraf te vissen. Ik wil verder geen discussie hierover opstarten maar wil alleen aangeven dat er heel wat bij komt kijken voor je een besluit kunt nemen.

Nee Paul dat heb je niet goed gelezen. Ik heb nog nooit een ALV van Sassenhein bezocht.

Groeten,

Mark
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-08-2005 17:32

Mark,

Dacht dat je bedoelde dat je vergaderingen had bijgewoond ,zo las ik het nl.

En natuurlijk weet ik dat er geinvesteerd is,daar ligt denk ik ook probleem.

En jouw uitspraken staan nog steeds haaks op die van bestuur,zoals gezegd 30 juli jl zijn die door hun zelf gedaan.

Of het klopt of ze maken zichzelf schuldig aan vals informatie mijns inziens.

En ja ALS het nodig is dan maar naar consumptie markt,het geld wat dat opbrengt kun je gebruiken om kosten te dekken en de rest terug de kas in, en verantwoord verder gaan, ook ik weet dat dit een moeilijk punt zal zijn mark maar we kunnen ook ons hoofd in het zand steken en niks laten gebeuren.maar we moeten ook niet roomser worden dan de paus.

Denk dat je soms beter het beestje bij naam kunt noemen dan er steeds een andere draai aan geven.

Nogmaals hoop van harte, dat als het nodig is daar veranderingen plaatsvinden die nodig zijn.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-08-2005 18:21

Ik denk dat Paul zijn schatting net zoveel waard is dan die van jou Mark, hij weet het niet, jij weet het niet, wij weten het niet.
Wil je het weten als bestuur is er maar 1 mogelijkheid en dat is een monitoring en dan niet op vangsten maar op de enige juiste manier, afvissing in samenwerking met de OVB.
Dat kan beargumenteert worden, is gedegen, of het haalbaar is hangt van twee dingen af, is de wil er en is het geld er.
Een conclusie, de vis is zwaarder dan een paar jaar terug dus het zal goed zijn lijkt mij ook ietsje te kort door de bocht.

Als er iets afgevist moet worden en er is geen belangstelling voor, afhankelijk van de toestand van de vis en het oordeel van de OVB rest er maar 1 ding dat weet jij ook wel.

Ik ben blij dat de HSV hier een monitoring op haar water laat doen en ook genegen is de consequentie van die monitoring te dragen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gesloten