Sassenhein


Gesloten
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

23-08-2005 13:12

Een erg beperkte multiple choice vraag die je hier nier legt Douwe, met nog beperktere multiple choice antwoorden.

Was alles maar zo simpel.

Ga jij op deze manier Willem zijn loyaliteit of kennis testen?
En als het antwoord niet klopt (Volgens de leer van Douwe), ga jij dan je conclusies trekken?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 13:23

Paul in dit geval ligt het zo simpel.
Ik bepaal niet of het antwoordt klopt, hij is de deskundige ik niet.
Die zin viel mij op daarom stel ik nu de vraag, zo simpel is het.
Ik verbindt er ook helemaal geen conclusie aan.
Ik ben nu eenmaal beperkt maar wil wel bijleren ook over de menselijke beweegredenen waarom ze iets doen of juist niet.
Jij weet blijkbaar alles al of is dat ook loyaliteit?
Nou ik kan je verklappen dat Willem heel goed voor zichzelf kan zorgen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

23-08-2005 13:46

Loyaliteit

Jij weet blijkbaar alles al
... :-?
Klein kind, is het echt zo moeilijk om met kritiek om te gaan.
En niet eens kritiek op de persoon enkel op je vraag...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2005 14:05

Niemand weet het juiste antwoord.

De ovb hanteert "ook maar" richtlijnen.

Er is in geen literatuur / onderzoek terug te vinden, dat bijvoorbeeld 650 kg/ha karper. Van de 750 kilo / ha vis. Slecht zou zijn.

Nu kan je allemaal gaan jokeren en heel graag een ecologisch verantwoorde karperstand gaan nastreven. Zeker op afgesloten kleinere wateren zal dat niet meevallen.

Als de leden van de HV besluiten om als doelstelling van het water karperput"" na te streven. Kan je hoog springen en laag springen, maar karperput zou het moeten worden.

Of we het leuk vinden of niet, maarer is behoefte voor zulk soort wateren. Het enige wat te hopen is, is dat de beheerders waken over de algehele toestand van de vis.

Tja en plannen maken behelst nu eenmaal een langere periode. Door ad hoc beslissingen is er al zoveel kapotgemaakt.

Naast gillen en brullen hoe het niet moet, kan je er ook voor kiezen om mee te werken om van Sassenhein een suc6 te maken. De kaders zijn aanwezig.

Ga er trouwens maar van uit, dat over enkele jarenm je aangewezen zult zijn op dit soort wateren. Karpervissers zijn dan niet meer gewenst in de vrije natuur, maar da's een andere discussie.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 14:06

He verrek er stond eerst iets anders.
Maar oke om antwoord te geven op dat autoracen en kort door de bocht.
Laat ik dat maar niet doen ben al niet eens los vertrouwd op een fiets.

Klein kind zeg je, tsja wie zelf niet met kritiek om kan gaan geeft een dergelijk antwoord.
Het onvermogen om iets toe te voegen in een gesprek en dat proberen te maskeren door krachttermen te gebruiken noemen ze dat ook wel.

Het zal je misschien lukken bij anderen ik ben er immuum voor.

Oja is dit niet op de persoon?

En als het antwoord niet klopt (Volgens de leer van Douwe), ga jij dan je conclusies trekken?
Vissen is een hobby, geen religie!
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-08-2005 14:27

14:10 - er is een nieuwe reactie

verrek, bericht weg?
fishing rocks
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 14:34

Misschien die van mij Toon had per ongeluk dubbel gepost krijg je he als je ouder wordt.
Ik moest na 12 maanden mijn leeftijd alweer aanpassen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Willem Barnas

23-08-2005 14:34

Douwe,

Zonder exacte gegevens kan geen uitspraak gedaan wordenover het al dan niet over-/onderbezet of normaal bezet zijn van het water.
Ik ga daar dan ook niet verder op in, want daar heb ik exacte gegevens van nodig uit bijvoorbeeld een rapport van de OVB en die heb ik niet.

Hoop dat je dit begrijpt.

Om even in te gaan op de bepaling van de aanwezige hoeveelheid karper op het water d.m.v. HVR: Dat klopt nooit! Je hebt te maken met een karperbestand waarvan je nooit alle karpers aand e hengel zult vangen. Je hebt te maken met mensen die het verdommen eraan mee te doen. Je hebt te maken met een heel systeem aan vis (totale biomassa) waarvan de karper slechts deel uitmaakt. Het gaat om de totale visbezetting in relatie tot de totale draagkracht.
Wil je dit helemaal oke hebben dan moet de OVB in actie komen en d.m.v. monitoring en afvissing (visserijkundig onderzoek) gaan bepalen wat de totale biomassa is en wat de draagkracht van het water is. Pas dan kan er uitspraak worden gedaan. Simpel!

Groeten en vang ze,
Willem :wink:

PS: Ik heb een studie Bos- & Natuurbeheer afgerond en ben dus geen visserijbioloog, heb ook geen cursus visstandbeheer gedaan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 14:41

Willem ik begrijp het volkomen, ik begrijp je voorzichtigheid ook en heb daar begrip voor, waarschijnlijk had ik een dergelijk antwoord ook gegeven.

Wat het volgende antwoord betreft ben ik het volkomen met je eens, hier laat je zien dat je niet altijd voorzichtig bent in je uitspraken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

23-08-2005 14:43

Je vraag en je antwoorden zijn niet relevant...

Want "Niemand weet het juiste antwoord"

Dus wie ben jij dan om zo'n vraag te stellen en dan te beoordelen, ipv dat je gewoon je mening ventileert of hoe jij dan zou willen hebben "het visstandbeheer". Maar je vind het blijkbaar nodig om iemand z'n kennis op de proef te stellen. Nogmaals de term "kinderachtig".
Misschien interpreteer ik je vraag verkeerd, of heb je er begrip voor dat die vraag met die antwoorden lastig te beantwoorden valt en misschien is Douwe wel een toffe peer.
Ik hoef Willem niet te verdedigen, dat doe ik ook niet. Ik had “nogmaals” enkel kritiek op je vraagstelling en m’n vraagtekens bij je beoordeling.
Maar als jij onder loyaliteit, voor Willem opkomen verstaat, doe ik dat met alle plezier…

Nu heb ik het nog steeds over de vraag, want ik ken je verder niet...

En je bent volgens mij ook blind (Harde woorden he??), want er stond toch duidelijk dat Willem niet meer ging antwoorden.

Nu wordt het wat persoonlijker...

Ga ik nu opletten of je dit kan lezen...
Totdat ik vind dat ik moet reageren, Misschien uit loyaliteit, misschien ook niet… doe ik niet meer mee.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

23-08-2005 14:46

vorige post,

daar was ik een tijdje mee bezig...
De storm is inmiddels geluwd.
Willem Barnas

23-08-2005 14:46

Douwe,

:wink:

Rock 'n Rollater,
WB :P
Willem Barnas

23-08-2005 14:50

Jean Paul gozert,

:)

"Nice Rims"

Jo,
WB :wink:

PS: We've put the black leather on the top with the nice 'n soft suede down the back, so it's lookin' really f*ck*ng stunnin'!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 14:51

Paul maak jij je maar geen zorgen Willem is altijd bereid om mij nog antwoord te geven ook al heeft hij gezegd niet meer te zullen posten wederzijds respect noemen we dat hier in het Noorden.

Ik neem de wink van Willem ter harte en zal mij verder naar jou toe onthouden van verder commentaar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-08-2005 14:58

Douwe,
Wederzijds respect in 't Noorden? Dacht ut niet. Althans, op 't board vliegen de volzinnen en de smileys je om de oren, echter in PB wordt dat heel anders bij sommige mensen.
Veel plezier in dit topic, ik hou het nu voor gezien (hoop ik).
Groeten uit Brabant.
Toon
fishing rocks
Willem Barnas

23-08-2005 15:13

Oh Toon,

Sorry dat ik wat kort was in mijn berichtje naar jou toe (want daar doel je op, heel erg flink van je), maar jij bent ook zo goed!!!

Willem :wink:
Willem Barnas

23-08-2005 15:16

Toon,

Dat je hier al pissig om wordt:

MIJN PB AAN TOON WAARIN IK ANTWOORD OP DE VRAAG OF IK WEL GOED GELEZEN HEB:

"Toon,

Ik doe er inderdaad mee wat ik wil en heb jou dondersgoed begrepen.
Bedankt voor je reactie en nee, zo vroeg was het niet.

Groeten,
Willem Barnas"

Je blijft toch wel de topic volgen he? Behoorlijk arrogant om te zeggen dat je mijn atwoord op jou KLOTEHOUDING niet op prijs stelt. Flinke vent ben je hoor, daar maak je dus geen vrienden mee. Overigens denk ik dat ik net iets meer kaas van de hele kwestie (deze topic) heb gegeten dan jij.

Nou lazer ik echt op,
WB :evil:

PS: Doe het vooral rustig aan.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-08-2005 16:36

Tijd om dit topic te sluiten?
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-08-2005 16:52

Sluiten maar Bertil, begint steeds meer op een trekzak of een harmonica te lijken. De ene keer toont men begrip, dan staat men weer met de hakken in het zand. Een muziekinstrument waar een aantal rot tonen uitkwamen gelukkig nog een paar die zuiver klonken, over en sluiten.

Peter.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-08-2005 16:59

Bertil,
wat mij betreft sluiten, ben het een keer met Douwe eens :wink:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-08-2005 17:57

Suiten maar dacht ik, volgens mij is alles gezegd en zijn de standpunten duidelijk aangegeven. Het komt steeds weer op hetzelfde neer.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-08-2005 18:12

Jah :

Lekker op slot en zand ERNAAST :P
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 18:22

Je bent het niet met mij eens Peter wat mij betreft blijft het tot lengte der dagen open.

Maar zonder gein, er zal niet veel tot helemaal niks meer toegevoegd kunnen worden.

Wat ik nog wel kwijt wil is dat ik het beheer van Sassenhein veel wijsheid toewens en dat ze hun goede bedoelingen waar kunnen maken.
Ik hoop dan ook dat ze afzien van vangsregistratie als middel om te bekijken wat het bestand is maar een goede monitoring laten uitvoeren.

Oant sjen. Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-08-2005 18:45

menno laarmans schreef:Jah :

Lekker op slot en zand ERNAAST :P


En een pakje boter! :wink:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 19:05

Dan ook maar een bakje.

Afbeelding
Vissen is een hobby, geen religie!
Gesloten