Azende karpers


Plaats reactie
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

06-08-2005 18:45

Vandaag gevist in een klein putje. Met twee hengels statisch gevist. Toch kon ik het niet laten om na 2 uur van totale passiviteit van zowel de karpers als van mijzelf, wat met drijvende kattenbrokken te strooien. Na 30 minuten begonnen een aantal karpers te azen.
Eén hengel ging even op de kant en werd klaar gemaakt om op het oppervlak te vissen.

De karpers bleven zeker 2 uur van de brokken eten, in deze periode kreeg ik 4 keer een run op mijn statische hengel die op 2 meter diepte lag.
Nadat de laatste kattenbrok werd gegeten was het gedaan met de activiteit op het oppervlak en ook kreeg ik geen enkele run meer op de statische hengel.

Het voeren van de kattenbrokken zorgde voor activiteit op het oppervlak.
Zou het kunnen dat de aan het oppervlak azende karpers andere karpers tot eten (op de bodem) aanzetten?
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

06-08-2005 20:08

Als de karpers passief op half water hangen en er gaan er een paar eten aan de oppervlakte dan kan dit voor de rest een impuls zijn om te gaan azen. Net als boten, zwemmers, roeiers etc.
Vaak maakt wel het water het verschil, veel karper in de buurt en het kan aardig los gaan. Op een water met een dunne bezetting is dit een ander geval.

Groeten
Tom
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2005 21:06

zeker weten,

zien eten, doet eten!!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

06-08-2005 22:46

Het is me al een paar keer overkomen dat tijdens het haken van een vis aan de oppervlakte een aantal andere vissen gewoon mee zwommen ( hoe zo schrikken ). Moet er wel bijvertellen dat er goed spraken was van voedselnijd op hondebrokken.
Maar wel speciaal ze schrokken dus niet van elkaar.

Groeten
tom
Plaats reactie