Tinus Cyprinus' topic gesloten!


Willem Barnas

04-08-2005 00:56

Hallo vrinden (het zal er wel één minder worden),

:wink:

Iemand heeft het in zijn hoofd gehaald om niet onder zijn echte naam in te loggen, best wel stout, daar dit niet mag, aldus Benny.

Tinus, jij ondeugende jongen, hoe durf je, foei... :lol:

Iemand die serieus en met goede bedoelingen probeerde iets te leren van een ander, ziet nu door moderator Benny v/d Werfhorst zijn topic gesloten en straks verwijderd worden...

Wat wil je nou op dit board Benny? Inhoud of namen? Maak onderscheid tussen de jongens die iets willen leren en de jongens die de boel versjteren... Het hele bloody internet staat vol met koosnaampjes, nicknames, codes en dergelijke shit, maar als je op een karper-pagina het lef hebt om serieus mee te doen onder een nickname, wordt je topic verpest....

Die gozer, hoe hij ook heet, had nog een hoop kunnen leren en bovendien is het eens iemand die niet zomaar, zonder voorkennis met kabels aan de gang gaat. Nou dat moet je eens doen zeg, dan heb je heel de scene achter je aan, dan ben je een ketter, een heiden en een karpermishandelaar en potetiële vissenmoordenaar.

Als je visveilig vist ben je een toffe peer, toch?
Als je bijnamen gebruikt een ongewenst individu...?

:P

Om maar even met Pannekoek te spreken: "Tjéémig man!".

Laat 'm gaan man, als je wilt kan je hem in geval van dom gelul (zoals dit) er alsnog afflikkeren.

Ik zie de wijzende vinger al stijgen... Bij mij stijgt 'ie ook, richting voorhoofd... Kom op zeg, vertel me eens wat die jongen verkeerd deed en kom nou niet aan met het hele reglement, want dat kennen we zo langzamerhand wel.

Typisch gevalletje Nederland!

Reacties hoef ik niet (behalve van Benny en graag openbaar), maar dit wilde ik even kwijt, gewoon omdat ik dit gewoon zo jammer vindt. Dus Benny, zet hier nu dus ook maar gelijk een slotje op (na reactie), want eigenlijk hoorde het in die bewuste topic, maar die had je op slot gezet en die gaat straks weg en daar kon ik dus niet op reageren, vandaar...

Met ongehinderde groet (lekker pûh!),
Ali-Noord :P

PS: Wat is de functie van een 'moderator' (nee ik koester geen ambities op dit vlak)? Is dat zo iemand die fungeert als 'ordeleider'?
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-08-2005 18:25

Willem,

Waarom val jij mij openlijk aan...? :-?
Waarom zou ik die topic laten staan, terwijl andere nicknamers er ook
vanaf gedonderd worden; en zich ook weer onder hun eigen naam te die-
nen te registreren...
Inhoud in een topic heb ik graag, maar dan wel onder eigen naam! Maar
Willem, deze regels heb ik niet bedacht daar moet je voor bij de redactie
zijn; ik voer ze enkel uit... :wink:
Als een andere moderator had ingegrepen, had je dan ook commentaar
gehad...? :roll:

Tot slot: BIJ DEZE MAAK IK BEKEND DAT IK STOP ALS MODERATOR,
GEEN DISCUSSIE MOGELIJK, JAMMER... :wink:

groetjes Benny (En een goed forum toegewenst! :wink: )
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

04-08-2005 18:51

Ohhh, dus er komt een vacature vrij?
Naar wie kan ik een cv sturen? 8)

Benny, voor mij heb je correct gehandeld, het staat duidelijk in de reglementen dat je je eigen naam dient te gebruiken. Ook een stuk overzichtelijker voor het hele board. Waarom uitzonderingen maken?

Ik hoop niet dat enkel dit topic de reden is geweest voor het beeindigen van je taken als moderator.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-08-2005 19:02

Benny waarom zou je stoppen als je de regels probeert te handhaven?
Ikzelf zou nog veel meer de bezem erdoor halen vandaar dat ik er niet voor gevraagd zal worden dat weten ze hier wel :D

Ik zou zeggen niet gaan gewoon je "werk" blijven doen.
De Willems van het board maken toch niet uit wat wel en wat niet mag.
Sorry Barnas niet persoonlijk bedoeld maar jij begint het topic 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-08-2005 19:19

Heren,

welk één opschudding.....

Benny,

ik ga ervan uit, dat je al een tijd lang niet meer gelukkig bent met je functie, want anders schuif je Willem wel erg veel verantwoordelijkheid voor je ontslag in de klompen...... Daarbij is het handig als je de verantwoordelijkheid voor je acties op je neemt, daar je ooit eens met de regels accoord bent gegaan. Succes in wat je gaat doen.

Willem,

ik geef je helemaal gelijk (voor deze keer :wink: ) En dan heb ik het met name over het feit, dat dit forum echt afwijkt van de rest van de wereld. Vele mensen loggen hier in, in de veronderstelling dat ze een nickname moeten gebruiken, of dat gewoon willen.

Regels zijn regels, maar het is wat hard, hier een topic voor te sluiten.
We zullen er aan moeten wennen, dat dit blijft gebeuren en de "Nicknamers" er vriendelijk op moeten wijzen, dat dit niet wenselijk is.

groeten

Mitsz
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

04-08-2005 19:23

Heel simpel Willem!

Het Carpboard stelt een regelement op waar je je aan dient te houden, zoniet? Hoe ernstig de ovetreding dan wordt de topic,post of persoon verwijderd.

SIMPEL TOCH? :)

Als je je er niet mee eens bent; stuur een mailtje of PB naar de beheerders, die kunnen wat met je reactie doen als je ergens niet mee eens ben.
In veel gevallen kan er altijd wel gepraat worden over het regelement. Zoniet? Dan is dat niet ons probleem.
Of diegene nou wel of niet een goede zin heeft op het board, men wordt eerst gewaarschuwd voordat men zich aanmeldt voor een nieuw account.

Wij scheren hier betreft overtredingen wel over 1 kam om het beleid in handen te houden.

Betreft nickname's: Ik persoonlijk vindt het fijn om iemand met zijn echte naam aan te spreken als ik iets post. Ik hoef geen koosnaampjes of nickname's.
Dat beleid is er niet voor niets!

Hartstikke makkelijk, hartstikke Nederlands, hartstikke Carpboard.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

04-08-2005 19:26

Als ik me wil registreren staat er héél duidelijk in rode letters:

Let op! Het is bij het registreren verplicht je echte naam te gebruiken (voor- en achternaam). Doe je dit niet dan zal jou account verwijderd worden.

Dit lijkt me reden genoeg om gelijk je eigen naam in te vullen, niet?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-08-2005 19:29

Ach,

Willem houdt zelf ook wel van een nick name.

Nietwaar Mr. X ?
Willem Barnas

04-08-2005 19:48

Beste boarders!

Benny,

Ik val jou absoluut niet personlijk aan, ik val een besluit aan wat jij hebt genomen, wat mij betreft hoef je er dus NIET mee te kappen, laat je wat dat betreft niet opfokken.

Ik begrijp alle argumenten van iedereen, maar waar het mij om gaat is dat een inhoudelijk toch best wel relevante topic zo maar verwijderd wordt omdat iemand een nickname gebruikt. Ik denk dat dat trouwens ook wel uit mijn eerste posting naar voren komt.

Mitsz,

Eindelijk eens vrede... :wink:

Kijk, ik ben hie rniet om herrie te schoppen, maar ik houd natuurlijk ook bijna nooit mijn mond, dat is niet my way als idealistische jonge hond.

Benny echt, laat je niet gek maken, maar zie mijn posting als een uiting van onvrede met het beleid.

Tot Boards,
Willem Barnas :wink:

PS: Michiel: Ik hoef niet gelijk overal met mijn bek en naam op te staan, heb een hekel aan dat soort dingen, zeker als datgene nog zwaar ind e kinderschoenen staat... You know...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

04-08-2005 19:50

Benny van de Werfhorst schreef:Willem,

Waarom val jij mij openlijk aan...? :-?
Waarom zou ik die topic laten staan, terwijl andere nicknamers er ook
vanaf gedonderd worden; en zich ook weer onder hun eigen naam te die-
nen te registreren...
Inhoud in een topic heb ik graag, maar dan wel onder eigen naam! Maar
Willem, deze regels heb ik niet bedacht daar moet je voor bij de redactie
zijn; ik voer ze enkel uit... :wink:
Als een andere moderator had ingegrepen, had je dan ook commentaar
gehad...? :roll:

Tot slot: BIJ DEZE MAAK IK BEKEND DAT IK STOP ALS MODERATOR,
GEEN DISCUSSIE MOGELIJK, JAMMER... :wink:

groetjes Benny (En een goed forum toegewenst! :wink: )


Jammer dat je doet Benny.

Ik laat me door niemand gek maken hier op et board. Ik verwachtte dat jij dat ook niet doet....?

Jammer..... :(
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-08-2005 19:54

Zal we aan ze woonplaats liggen :)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-08-2005 20:25

Willem Barnas schreef:
PS: Michiel: Ik hoef niet gelijk overal met mijn bek en naam op te staan, heb een hekel aan dat soort dingen, zeker als datgene nog zwaar ind e kinderschoenen staat... You know...


Willem, schrijf maar Michel, en ja ik weet het.

Om je eigen woorden te gebruiken : "Je bek en je naam " zijn anders groot genoeg om speciaal een topic te openen om iemand die slechts de beleidsregels uitvoerd op een uiterst kinderachtige en belerende toon tot zwart schaap te bombarderen.

Even in je eigen kinderachtige stijl ( foei, stout en ondeugend ) blijvend : Had je op het moment van je schrijfsel per ongeluk de door jouw bedoelde kinderschoenen aangetrokken?

Daarnaast beweer je dan later dat je niet Benny maar het beleid openbaar aanvalt. Wat een bullshit zeg. Je vraagt in je openingsposting nota bene met nadruk dat alleen Benny in het openbaar behoeft te reageren. Behoorlijk persoonlijk naar me dunkt. Excuses aan Benny lijken mij dan ook eerder op zijn plaats.
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

04-08-2005 20:56

Ik vind het eigenlijk ook maar onzin dat je hier met je volledige naam moet registreren. Ik kan me zelfs ook voorstellen dat sommige mensen hier moeite mee hebben. Oke aanspreken met de naam is handig maar dan kun je in ieder geval de achternaam niet verplicht stellen...

Overigens vind ik niet dat Benny erg slecht heeft gehandeld want het zijn nou eenmaal de regels. Al vind ik het hele topic verwijderen wel erg streng gewoon even een opmerking was misschien ook handig geweest? Ik geloof zelfs dat het mogelijk is dat de admin de naam ook van die Tinus kan veranderen. Maar goed hopen dat Tinus toch nog terug komt... onder een goede naam :wink:
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-08-2005 21:07

Wat mij betreft heeft Benny JUIST gehandeld en gedaan wat ie hoort te doen !
Niet meer en niets minder !

Dennis

WB,ga toch lekker vissen 8)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

04-08-2005 21:11

Koen de Been schreef:Heel simpel Willem!

......

Hartstikke makkelijk, hartstikke Nederlands, hartstikke Carpboard.


Gewoon even als interesse Koen:

Je was eerste of tweede die op de vraag reageerde, ZONDER melding te maken van het feit dat topicstarter een nickname gebruikte.

In principe had de topic dan toch ook gelijk afgesloten kunnen worden met een bijdrage van jouw zijde in de trant van <<topic gesloten, je kunt de topic opnieuw starten onder eigen naam>>?

Lijkt mij persoonlijk doeltreffender.

Zonder hiermee de genomen beslissing te willen aanvechten, wel om één en ander in een ander perspectief te willen plaatsen.

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

04-08-2005 21:24

Kijk eens Ted:



http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=24569

:D

Onderaan de topic kan je mijn reactie lezen.

Als ik had opgelet dan had ik het zelfde gedaan als Benny. Gesloten met een opmerking erbij + een reactie naar de topicstarter.

Maarja......ook Koen let wel eens niet op voordat hij een post plaatst! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

04-08-2005 22:00

Ik ben het aan de ene kant met de moderators eens dat ze volgens de regels gehandeld hebben.

Maar van de andere kant... Dit forum is bedoeld om wat van elkaar te leren. Wat is dan het probleem als je je eigen naam niet gebruikt? Ik kan het me ook goed voorstellen dat er mensen liever niet hun eigen naam gebruiken. Anonimiteit noemt men dat. Als ik vertel op dit forum dat ik op een kanaal goed zit te vangen, met een bepaald aas, en pietje uit mijn woonplaats leest dat, herkent mij en weet waar ik altijd zit, bestaat de kans op stekkenpezerij.

Dit is mijn kijk op dit hele gedoe. de regels zijn er niet voor niks, maar sommige regels kun je ook versoepelen. als hij nou het forum aan het opnaaien was en onzinnige reacties plaatste was het terecht. Maar in deze kwestie had ik de topic niet op slot gegooid als ik moderator zou zijn...

Succes ermee!!!

Stefan Gooijert
kevin heine
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kanalenland

04-08-2005 22:04

Benny had gewoon een kutdag !!!!

Het lijkt mij ook vervelend om elke week weer een paar van die nicknamers erop te moeten wijzen dat je hier je eigen naam dient te gebruiken , wat marcel al zei in een eerder bericht word je toch heel duidelijk vertelt dat je je eigen naam hoort te gebruiken .

Ik persoonlijk vind het wel lekker om je eigen naam te gebruiken en je niet schuil te houden achter een nickname en je gal te spuwen .

Benny ga gewoon door met moderaten !!!!
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

04-08-2005 22:11

regels zijn regels
en je leest ze voordat je je aanmeld
je ben dus feitelijk al gewaarschuwd
als iemand dan nog denkt dat die de regels aan ze laars ken lappen vind ik t niet meer dan normaal dat je gezegd wordt waar het op staat.
Dat is immers dan de 2e keer dat je erop gewezen moet worden
helaas pindakaas
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-08-2005 22:37

Benny,

ik sta ook achter je, en naar mijn idee het hele KWO team
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-08-2005 22:57

Mijne heren die het niet met beleid eens zijn, het is heel simpel wil je het niet meld je dan niet aan.
Niemand die je dwingt om hier te posten wil je wel "meedoen" heb je je aan de regeltjes te houden zo simpel is het.
Stukje verleden: het is gebleken dat in het verleden heel veel rotzooi en bedreigingen op een forum waren, toen er daar paal en perk met aanmelden werd gesteld werd het beter, wat hier soms gebeurd zijn kleine dingetjes geloof mij maar gerust.
Annoniem durven veel mensen heel veel te zeggen onder hun eigen naam houden ze zich wel in.
Dit board was uiteraard op de hoogte van de misstanden en hebben vanaf het begin als beleid gehad geen nicknames alleen onder eigen voor en achternaam aanmelden.
Ik ben blij dat de moderaters en beheerders af en toe laten zien dat zij de regels durven te handhaven, houden zo!!
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-08-2005 23:02

Douwe,

zo is het maar net.

Nou de welgemeende excuses van Willem aan Benny nog en dan ook deze topic weer opgeborgen worden.
Willem Barnas

04-08-2005 23:10

Hallo allemaal,

Dit vraagt om een antwoord.

Michel,

Sorry dat ik je naam verkeerd spelde. Wat had jij liever gewild joh? Dat ik bij Bertil was gaan klagen? Dat ik een mail had gestuurd met daarin mijn klacht? Het ging mij juist om het voorbeeld van een inhoudelijk relevante topic die in mijn beleving om niks gesloten werd.

Benny persoonlijk aanvallen? Nee, ik vraag Benny waarom dit nodig is. Dat ik dan van iedereen het reglement om de oren krijg, had ik wel verwacht. Hoe groot moet ik de letters in mijn tweede posting maken om tot jou door te dringen en je duidelijk te maken dat ik Benny NIET persoonlijk aanval? En wat bedoel je met die eerste alinea? Dat ik mezelf groter zou voelen, wanen of iets in die trant om iemand af te zeiken? Wat zijn dat (...) (ja je maakt me pissig) voor gedachten? Denk jij dat ik mij groot voel? Ik weet precies wat je bedoelt Michel, heel precies zelfs en die wetenschap is voor mij genoeg. Zal er verder niet openbaar op in gaan, maar ik weet genoeg.

Enfin, dat jij mijn schrijfstijl kinderachtig vindt heb ik te respecteren joh, het zal me trouwens ook een zorg zijn, want jij pikt er ook alleen maar uit wat je uitkomt en inhoudelijk reageren heb je ook nog niet eens gedaan, je vertelt me slechts iets wat ik al weet.

Als laatste: excusus voor mijn ongenuanceerde en wat nare toon Michel, maar ik vroeg Benny om te reageren omdat HIJ die beslissing neemt. Laat iedereen het maar weten. En oh ja, leuk grapje van de kinderschoenen, ik heb erom gelachen.

Frank,

Hiephoi, pret ten top kerel, je bent een nozempje...! Je hebt blijkbaar je werk goed gedaan en gelijk naast mijn berichten even gecheckt of ik niet stout was. Heel goed.

:P

Ach, ik denk dat mijn punt duidelijk is en ik begrijp ook veel van de reacties die anderen hier achter laten, die zijn ook duidelijk. Wat ik echter belangrijker vind dan een juiste vermelding van de naam, is het enigzins fatsoenlijk (hoor mij nou...) en inhoudelijk posten, zeker over zaken die handelen over obstakelvissen en extreem zware montages etc. etc.
Iemand die zonder die info op pad gaat, vervolgens eerst no-no-like tien vissen ophangt en dan onder zijn echte naam inlogt om te vragen hoe dat nou allemaal kan, wordt wel netjes te woord gestaan?

Benny,

Excuses voor mijn misschien wat te wilde taalgebruik, maar snap alsjeblieft dat ik dit soort dingen graag openbaar duidelijk heb zodat anderen het oppikken. Ik was er NIET op uit om je in de zeik te zetten, vond gewoon dat een inhoudelijke topic (ongeacht het reglement, mag iets dan nooit besproken worden of mag ik dan nergens mijn vraagtekens bij hebben) vóór een echte naam gaan.
Ik heb wellicht erg fel gepost (beginposting) en zou je graag willen zeggen dat dit misschien iets te hard was van mijn kant, maar inhoudelijk neem ik niets terug. Mocht deze actie voor jou de druppel in de emmer zijn geweest en je aangezet hebben tot het kappen met 'moderaten', dan biedt ik je daarvoor ook mijn excuses aan, want dat is dus niet mijn bedoeling geweest, absoluut niet!

HOE DUIDELIJK MOET IK ZIJN?

Goed, ik nuanceer mijn uitspraken en heb mij verduidelijkt, maar blijf dus bij mijn punt.

'HANG LOOSE'
WB :wink:
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

04-08-2005 23:16

beste willem
ik kan me misschien nog enigzins indenken dat jij een andere mening heb
maar je kan misschien ook denken van er moet ergens een regel gesteld worden en dan kunnen die moderators wel zeggen nou we laten het nu zitten
en volgende keer wordt het weer een stapje
en nog 1 en nog 1 ..............

met andere woorden
een grens is een grens toch

is veel simpeler om dat strak te houden dan elke keer te zeggen die mag dit wel en die mag dit niet
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-08-2005 23:28

Begrijp iedereen zn standpunt hierin wel.
Regels zijn inderdaad regels maar trek dan wel 1 lijn.
Er zijn meerdere deelnemers onder een "nickname".
Vind het ook wat overdreven om een serieuse topic meteen te sluiten,maar ja daar zijn dan weer die regels he.
Wat ik dan enigzins niet begrijp op dit forum is het volgende.
Als je actief wilt deelnemen aan dit forum dien je je volledige naam in te vullen,heb ik persoonlijk niks op tegen.
Maar waarom is het dan wel mogelijk om als gast alles lekker op je gemak mee gaan zitten te lezen?
Maak het dan zo dat iedereen die van dit forum wil leren zich gewoon dient te registreren,er zijn heel vaak meer gasten online dan geregistreerde leden :-? .
Mzzl Bart