Raven, de "professionele" internetwinkel...???


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-08-2002 11:04

Eind juni, ik bestel via http://www.raven.nl een aantal artikelen. Ik zorg dat ik net boven de 90 Euro kom zodat de bezorgkosten lager worden. Ik krijg netjes een E-mail terug dat de bestelling is aangekomen en dat ik de spullen binnen vijf werkdagen thuis heb.

Begin juli heb ik nog niets vernomen en bel ik om te vragen wanneer ik de spullen kan verwachten. Een van de artikelen komt de week erna binnen, de overigens erg onvriendelijke jongen verwacht dat ik alles de week daarna thuis zal hebben.

Drie weken later, eind juli. Maar weer eens met Raven gebeld hoe het nu staat met mijn bestelling. Op mijn achternaam kunnen ze niets vinden en het bestelnummer noemen heeft ook geen zin. Men raadt mij aan de spullen opnieuw te bestellen, alles komt dan vast en zeker goed. Ik geloof ze nog steeds en doe dezelfde bestelling opnieuw. Weer krijg ik een mailtje terug dat ik de spullen binnen vijf werkdagen thuis zal ontvangen.

Begin augustus vind ik dan eindelijk een bericht van de PTT dat ik een pakketje van Raven op kan komen halen. Het bedrag wat ik moet betalen is echter lager dan in het mailtje vermeld stond. Ik vrees het ergste. Maar weer met Raven bellen. Het blijkt dat een van de artikelen niet op voorraad is, daardoor is de totale prijs onder de 90 Euro gekomen en mag ik extra bezorgkosten gaan betalen. "Ja, zo werken we nou eenmaal, we kunnen niet iedereen langs gaan bellen". Mijn opmerking dat zij een fout hebben gemaakt door een artikel niet op voorraad te hebben waarvoor ik niet de kosten wil dragen, kan op weinig begrip rekenen. "Er gaat regelmatig iets fout met bestellingen via internet maar we weten nog niet waardoor dit komt". Inmiddels heb ik mijn buik meer dan vol van deze soap en meld de jongen dat ik de spullen niet meer hoef en ze wel ergens anders haal. Dan maar weer "ouderwets" bij een winkel langs, maar dan wel eentje waar ze de spullen wel voor elkaar hebben… U bent gewaarschuwd!

Groeten,

Mark
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

06-08-2002 11:10

Hoi Mark.

Tja, vernieuwing (Internet) is niet altijd een verbetering.
Heb zelf al 2 keer meegemaakt dat ik ze opbelde en vroeg of ze het e.e.a. in huis hadden.
Ja hoor dat hebben we allemaal.
Kom je langs na een lange rit (kosten), hebben ze meer dan de helft dus NIET in huis.
Waren natuurlijk blij dat ik in de winkel was in de hoop dat ik dan maar met andere spullen genoegen zou nemen.

Toen was "deze" vogel snel "Out door"

Met "kraaiende" groet,

Mike
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

06-08-2002 13:46

Toevallig hoorde ik gisteren op de radio nog een intervieuw met iemand, en dat ging over betalen. Op de vraag of het terrecht was dat veel mensen (nog) niet via internet durfden te bestellen antwoordde ze: Nee!

Nou wel dus, ik hoor voortdurend dit soort berichten. ik heb zelf 1 keer wat bij Vlemmix besteld, en dat ging perfect ( die bestelling eb ik wel telefonisch gedaan, miischien een tip!? )
Trouwens, als ik iets moet hebben wat duur is ( of in ieder geval niet goedkoop is :razz: ) ga ik naar die winkel toe, om het artikel op alle mogelijke manieren te kunnen bekijken en vast te houden. Van het plaatje in de catalogus kun je immers niet afzien of het artikel goed is, toch?

groetjes, Sjoerd groot
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

06-08-2002 14:04

Ik heb zelf heel mijn pc op het internet besteld, dat ging bij mij goed als je maar betaald onder remboers < pff zal wel fout geschreven zijn. > En ik heb zelf 1 keer iets besteld bij vlemmix na 7 dagen binnen, dus ook geen probleem mee.

MVG J0H@N
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

06-08-2002 14:34

Johan, rembours :wink:

btw, het zal precies zo zijn net als met alle andere dingen met het vissen, en 'In Real Life'.
De een heeft met 'dit' goeie ervaringen, maar de ander niet.
De ander heeft goeie ervaringen met 'dat', maar daar heeft De een weer geen goeie ervaringen mee.
zo zal 't altijd blijven.
ik heb zelf nog nooit wat daar bestelt, vandaar dat ik zelf, geen problemen er mee heb. :wink:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-08-2002 15:30

Sjoerd,

Ik heb ze meerdere malen gebeld met nul als resultaat. Daarnaast wist ik precies wat ik wilde hebben, ik hoefde dus niet langs te gaan om te kijken.

Ik denk dat het probleem is dat veel hengelsportzaken maar een site openen "om mee te doen met de trend" maar dat ze er eigenlijk niet goed op voorbereid zijn.

Zo heb ik Harm Nuis enkele weken geleden ook een mailtje gestuurd waar ik ook nog geen antwoord op heb gekregen.

Groeten,

Mark
Arnold Haandrik

06-08-2002 15:41

Op 2002-08-06 14:34, schreef Christiaan van Klaveren:



btw,





Christiaan de BTW is weer wat anders als rembours
:lol:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

06-08-2002 15:48

LoL :grin:
scherpe opmerking :wink:
Arnold Haandrik

06-08-2002 16:01

als me haken nou eens net zo scherp bleven..
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

06-08-2002 16:54

Harald, Chris

we gaan het toch niet over 'koetjes en bijtjes' hebben...hahahaha

gr.

Cliff
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

06-08-2002 20:42

Heren,

laatst ben ik bij raven geweest omdat ik een amiaud wou halen. De dag van te voren nog even gebeld hoe veel dat ding me zou gaan kosten. Wat schetst nou mijn verbazing, toen ik er de dag later kwam. Ze hadden hem niet meer in voorraad en hadden hem ook al een tijdje niet meer in voorraad gehad!!! Kennelijk moet je als je om de prijs vraagt gelijk vragen of ze de dingen waar ze notabene mee adverteren ook daadwerkelijk in huis hebben. :sad:

Tight lines,

Remco
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

07-08-2002 17:51

Raven levert vaak ook slechte kwaliteit. Mn maten haden daar hun overwraps gehaald en bij de eerste trip ging bij beide de rits na de knoppen
Gast

07-08-2002 19:34

misschien een goeie tip :

als er ergens mee wordt geadverteerd voor een goedkoope prys ga er dan maar vanuit dat het op is of net delaatste verkocht
tja waarvoor dan in de advertentie gezet?
de klanten moeten toch ergens mee gelokt worden!!!!!!!
net als wat ik hierboven gelezen hebt misschien kopen ze dan toch nog dat andere model ofzo iets en is de aanbieding afgelopen liggen de spuletjes weer netjes in de winkel rara hoe kan dat??? ze waren toch op?????????????
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-08-2002 20:10

Als het een goede winkkel is, schrijft het personeel een tegoedbon voor het produkt uit, zodat je dan later het artikel op kunt komen halen, voor de aktieprijs.
Ik werk zelf in een winkel en wij doen dat altijd zo.

Je moet je klanten immers tevreden houden, maarja, sommige (hengelsport)winkels die schijnen dat nogal eens te vergeten...

mvg Sjoerd Groot
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

08-08-2002 00:37

Hey Sjoerd,
In welke winkel werk jij dan wel niet? Toch niet in een viswinkel in Enschede hoop ik?!
Arjan van den Berg

08-08-2002 10:31

Net als vele andere sportvissers die vaak naar Raven gaan heb ik het buitengewoon goed naar mijn zin daar.
Een groot assortiment en een zeer goede after sale service.
Ook heb in inmiddels een 5 tal keer spullen besteld via internet en geen enkele keer heb ik ook maar iets gemist of waren er producten niet aanwezig. Voor mij dus geen enkele klacht. Eerder een compliment.

MvG

Arjan
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-08-2002 12:36

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee! Hoe durf je dat te zeggen!!! hehe. Ik snap wat je bedoelt. Nee ik werk in een supermarkt, maar als een of andere DVD bijvoorbeeld in de aanbieding is van 30 voor 25 euro, maar ze zijn toevallig op, en komen vogende week pas weer binnen, dan maak je toch gewoon een briefje dat de klant hem volgdne week tegen de actieprijs op kan komen halen. dat je als winkel produkten niet kan leveren is het probleem van de winkel en niet van de klant!!!!!!!!

mvg Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-08-2002 12:37

Waar weet jij trouwens een klantvriendelijke hengelsportwinkel in enschede lesley???? Da's niew voor mij. Als je me t aders ff geeft ga ik er gelijk heen :razz:
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 02:34

ik geloof dat Dion Raven nog niet zo heel erg lang zn spullen over het internet verkoopt ! en dus kan er het een en ander fout gaan ! tja t is vervelend maarja zijn vader is mijn moeders neef dus moet k hengelsport raven maar een beetje steunen :grin:
gehhehe
Just another carp fisher.......
Jos de Jong

09-08-2002 09:53

hallo

ja ik heb ook weleens wat besteld bij Raven, maar eigenlijk nooit problemen gehad moet ik heel eerlijk zeggen, ik vind dat dat ook gezegd mag worden, alleen negatieve zaken aankaarten is niet echt sportief. Ik kan me in de zaak Mark Noorman echter wel wat voorstellen bij zijn woede
Wel heb ik ervaren dat de garantie heel goed is, ik en maten hebben nooit problemen gehad met kapotte spullen die we terugbrachten, we kregen meteen nieuwe mee.
Hopelijk heeft Damian gelijk en als de internetshop eenmaal goed werkt zou het een heel handige bestelwijze kunnen worden.

groeten jos
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

09-08-2002 18:19

Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

09-08-2002 18:25

Bestel toch gewoon bij Wout van Leeuwen...ben je van dat gezeik af. Ik bel altijd gewoon even & word altijd zeer vriendelijk geholpen. Als er iets niet leverbaar is zeggen ze dat direct of leveren het zonder extra kosten na.
Ik had 2 plastic-dingetjes van mijn JRC-stretcher stuk & vroeg of ze die ook los konden leveren: "Oh, geen punt!" "Is garantie" "Leveren we wel even mee met uw bestelling...gratis dus!"
Ik had niet eens gezegd dat die stretcher bij hun weg kwam(was natuurlijk wel zo)...dat is pas "service with a smile!:)
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

10-08-2002 18:12

Ja ik ken het gebeuren! Bestelde laats die gemkkelijke transportkar! Bij aflevering bleek het ding toch 5 euro duurder te zijn dan op de site vermeld stond! Niet dat ik doodga van 5 euro, maar ja het gaat over het principe. Levertijd was goed, telefonisch werd ik wel zeer onvriendelijk behandelt.

Oh ja ik hoor overal over Dion Raven en Vlemmix spreken. Ik weet niet of jullie dat weten maar er zit 1 grote eigenaar achter die zaken en das niemand minder dan fabrikant: ULTIMATE.

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

11-08-2002 13:00

Inderdaad het bestellen via internet gaat traag voordat je een reactie erop krijgt. Ik heb zelf dit jaar een amiaud a peche inox besteld, bij een online winkelier en inderdaad ik kreeg een email ^van binnen 10 werkdagen kan u het ontvangen^. Je raad het al het was niet op tijd heb toen afgebeld en daar deden ze moeilijk om omdat hij speciaal uit frankrijk moest komen.

Maar inmiddels heb ik ook wel eens wat bij vlemmix besteld via internet gaat perfect hoor!!! binnen 5 werkdagen

met vriendelijke groet

patrick
jan van kranenburg

17-08-2003 03:43

Heb sindskort tel.contact met Raven. Verkopers Robert en Jerry. Gaat om duurdere hengels die niet op Raven website staan.
Vwekopers bleken ter zake zeer deskundig.

Hengels, die ik wil hebben, kunnen op zeer korte termjn geleverd worden tegen een uiterst konkurrende prijs. Eerst zien, natuurlijk, maar mijn eerste indruk van Raven is zeer gunstig. Even wachten of ze 't waarmaken.

Ik zal jullie op dehoogtr houden.

mvg

Jan