Raven, de "professionele" internetwinkel...???


Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

17-08-2003 11:18

4maanden geleden had ik ook wat besteld,heb het nog steeds niet :roll:

Ik ken iemand die heeft er stage gelopen en hij heeft een beetje verteld van hoe het daar eraan toe gaat.:roll:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-08-2003 12:13

Op 2002-08-10 18:12, schreef Tim Boelema:

Oh ja ik hoor overal over Dion Raven en Vlemmix spreken. Ik weet niet of jullie dat weten maar er zit 1 grote eigenaar achter die zaken en das niemand minder dan fabrikant: ULTIMATE.

Groetjes Tim

Tim,
Hoe kom jij aan je informatie? Het klopt namelijk niet. Raven heeft zijn eigen fabriek in China. Daar komt X2 vandaan en ultimate is voor een groot deel X2 met een iets duurder prijsje. Zij kopen veel spul in bij Raven.
mvg,
Daaf
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

17-08-2003 13:07

kijk even naar de datum, hij schreef het een jaar geleden :roll:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

17-08-2003 13:44

raven is niet van ultimate !? hoe kom je daar nou weer bij??
raven begon bij sjoerd raven(die heeft nu ook en dierenshop geloof ik) en die viswinkel werd steeds groter toen nam zijn zoon Dion Raven het over(mn achterneef) en toen heeft dion raven dus vlemmix overgekocht! en zo zit het nu in elkaar !
ennuh ik ben ook niet helemaal tevreden met de internetservice ik kreeg twee bivvys zonder stormpalen en k moest 3 weken wachten voordat de hele zooi compleet was!

_________________
Grtx M a r t i n
---------------
To Catch a Carp, You Got to Think like a Carp

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martin Nederlof op 2003-08-17 13:45 ]</font>
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

17-08-2003 15:10

Is Ultimate niet de distributeur, van o.a Delkim, Sufix, etc?

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-08-2003 21:05

hoi,ik heb in het boek van ultimate gekeken en heb daar geen spullen van x2 zien staan wel van delkim sufix korda dus hoe jullie er bij komen is mij een raadsel
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-08-2003 20:56

heren,
ik heb vandaag met de vertegenwoordiger gesproken van ultimate, gevraagd of hij ook x2 verkocht, nee dus xs is het eigen merk van vlemmix en raven, dus als jullie nog eens wat schrijven hier zorg dan dat jullie er een klein beetje van af weten
Stephan Zegwaard
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: Lelystad
Contacteer:

20-08-2003 00:10

Ik woon een minuut of 5 rijden van die tent vandaan. Iedere leek die ik spreek over Raven is van mening dat het een grote speciaalzaak is die veel en alles in huis heeft. Niets is echter minder waar! Wanneer je tussen de hengels doorloopt, dan zul je zien dat er veelal dezelfde hengels staan. Op deze manier lijkt het alsof ze veel hebben maar helaas zijn het allemaal dezelfde artikelen. Dit geldt overigens niet alleen voor hengels. Verder komt het erg vaak voor dat ze dingen niet meer hebben of dat juist jouw artikel toevallig helemaal is uitverkocht. Vaak weet men niet wanneer het weer binnen zal komen. De klantvriendelijkheid is gezien mijn ervaring per keer verschillend. De ene keer word je vriendelijk en goed geholpen, de andere keer moet echt vragen of er wellicht iemand zin heeft om je te helpen. Dit heeft ook te maken met het aantal klanten in de winkel. Vaak ligt het gewenste artikel ergens achterin de zaak, met als gevolg dat de zogenaamde verkoper zonder iets te zeggen wegloopt om jouw artikel te zoeken en na een kwartier te hebben gewacht eindelijk terugkomt met de mededeling dat ze het niet meer hebben. Erg jammer allemaal. Mijn vrouw stapte laatst de Raven shop binnen en wilde voor mij de Daiwa Emblem kopen. Omdat zij op de internetsite had gekeken wist zij dat ze degene van €95,- moest hebben. Toen zij dit aan een verkoper vroeg, vroeg deze op een nogal lacherige toon of zij wel genoeg "centjes" bij haar had.... De Emblems van €95,- bestond volgens hem niet en de goedkoopste was toch al snel zo'n €200,- !! Gelukkig is mijn vrouw slim genoeg om te weten dat dit onzin was. De enige afdeling waar ik echt goede ervaring mee heb is de Outdoor afdeling op de tweede verdieping. Ik ben hier meerdere malen geweest en ben hier steeds keurig geholpen.
Omtrent het internetverhaal van Raven weet ik niets. Ik zal ook nooit iets via internet bij hun gaan aanschaffen. Erheen rijden en in de winkel zelf iets kopen is al moeilijk genoeg!
jan van kranenburg

20-08-2003 01:17

Ik heb sinds kort tel.contact met Raven inzake vraag over levermogelijkheid van een nogal "dure" hengel, die overigens ook niet op hun site stond.
Heb achtereenvolgens gesproken met Robert en Jerry, die beiden uitstekend wisten wat ik bedoelde. En geloof me, ik had al veel andere "normale" winkels gebeld.

De bewuste hengels waren bij Raven niet op vooraad (had ik ook niet verwacht), maar komen deze week binnen.
Nu even afwachten.

mvg

Jan
Stephan Zegwaard
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: Lelystad
Contacteer:

20-08-2003 08:27

Hoi Jan,

Uit mijn ervaring weet ik dat Robbert, Jerry en Rick kennis van zaken hebben. Daarom wil ik wanneer ik in de winkel kom, altijd door een van de drie worden geholpen.

Ik wens je succes bij de levering van je hengels.
kenneth pepels

03-09-2003 21:47

hey mike, dat verhaal heb ik ook meegemaakt, en ik heb ook gehoord, dat als je iets besteld, vaak duurdere dingen krijgt dan dat je hebt besteld, maar wel voor de bestelde prijs, dat is natuurlijk gunstig, maar ik vind het gewoon geen service.

greetz kenneth.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

05-09-2003 08:58

ik heb2 shimano's 4500b besteld ze waren niet op vooraad maar toch waren ze er al na 3 dagen (kon mijn moeder overal geld vandaan halen om aaan de postbode te geven want ik was er niet en zou die dag pas pinnen haha moeder boos en ik 2 molens)
waarschijnlijk waren ze er zo snel omdat ze pitig kosten en dan willen ze wel maar als er iets van 3 euro besteld word dan wachten cze waarscheinlijk totdat er meer bestallingen in de buurt zijn zodat ze dat in 1 keer kunnen doen (maar dat denk ik)
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

05-09-2003 09:27

Ik heb in april dit jaar bij Raven een tribal-broek van shimano besteld (en die kost ook genoeg Benjamin), maar toen ze eind juni nog niet hadden geleverd heb ik de bestelling geannuleerd. Hier deden ze verder niet moeilijk over, dus dat valt me nog mee. Met andere bestellingen via het internet heb ik absoluut geen problemen gehad (Ik had vorige week binnen 5 dagen een levering uit Engeland in huis, en stukken goedkoper als hier :smile: ).

groeten,
karperlimbo
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

05-09-2003 09:55

Beste Gradus!

Ik zou dat boek NOG maar eens nakijken!!! Tuurlijk staat er geen X2 in dat boek..DUH! Maar let op....ultimate maakt een nieuwe tas. deze wordt vervolgens drie keer uitgegeven...Namelijk onder: Ultimate, X2, en F4E.

Neem bv de Xentrax umbrella(die met die zijflappen): Die staat bij vlemmix/raven onder X2. Is gewoon exact hetzelfde product!


Vertegenwoordigers lullen wel veel!Die kunnen en mogen niks zeggen!

En tja Martin...je weet zoveel van je familie dat je niet eens met zekerheid kunt zeggen of pa raven een dierenzaak heeft of niet!!

Feit is dat ultimate heeft gezorgd voor een doorstart bij in iedergeval vlemmi
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-09-2003 10:06

Op 2003-08-17 13:44, schreef Martin Nederlof:

ennuh ik ben ook niet helemaal tevreden met de internetservice ik kreeg twee bivvys zonder stormpalen en k moest 3 weken wachten voordat de hele zooi compleet was!

_________________
Grtx M a r t i n
---------------
To Catch a Carp, You Got to Think like a Carp

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martin Nederlof op 2003-08-17 13:45 ]</font>


Oh, oh wat worden we weer benadeeld he Nederlof?
Moet je er wel bij vertellen dat je maar een bivy besteld had snuggere!
Kun je heel wat paaltjes voor kopen man!

John
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

05-09-2003 10:46

goh Martin...van je familie...moet je het hebben...
Theo Weij
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

02-10-2003 19:42

nou ik kan je zeggen vandaag bestellen en overmorgen in huis als ze alles op vooraad hebben is dus mooi niet waar.
ik moest laats voor een vriend van me de hele uitrusting bestellen en dan praat je niet over ultimate of die X2 shit.
nee de grote merken Fox,Nash,Shimano e.d
volgens de site was alles vooradig en kon het binnen 5 werkdagen geleverd worden
hij was helemaal blij en kon niet wachten
hij heeft dus vier weken op alles moeten wachten.
en bij levering bleek ook nog dat de helft er niet bij zat..

m.v.g Theo
Feel the rythym feel de ride get your gear its carpingtime>>>>>>>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

02-10-2003 19:46

Heren,

de mensen bij Raven/Vlemmix weten helaas niet waar ze over praten, en werken langs elkaar heen. Helaas heb ik dit zelf moeten ondervinden. Was al tegen het principe Raven/Vlemmix door de verhalen, maar was genoodzaakt om wat te bestellen door omstandigheden. Helaas pakte dit uit, zoals ik verwacht had. Postorder? Vast, maar niet bij Raven/Vlemmix!

Gr,
Christiaan.
Reinder van Lune

02-10-2003 21:14

Buiten het feit dat er niet op tijd geleverd wordt, is Raven/Vlemmix ook nog eens duurder in vergelijking met andere viszaken.
Ik heb van de week een Fox Chair besteld bij db-hengelsport en 2 dagen later had ik het binnen. Deze stoel koste maar lieft 95 euro duurder bij Raven/Vlemmix !
Voor mij dus alleen nog maar db-hengelsport !
jan van kranenburg

03-10-2003 14:56

Vind ik een hele sterke!!
Voortaan alleen maar kopen bij DB, want daar kost een stoel slecht 95 EURO meer dan bij Raven.

Wat zal 't druk worden bij DB!!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-10-2003 15:23

Jan,effe je bril schoonmaken denk ik :smile:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

03-10-2003 16:13

Ik heb 2 keer iets besteld bij raven.. alle 2 de keren geen problemen gehad!
Gebruikersavatar
hans de haan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer/nunspeet

03-10-2003 17:09

raven is gewoon een kl*te winkel die nog eens zeer onvriendelijk is tegen klanten en een garantie hebben van lik m,n ... als iets kapot is van een artikel die hun niet meer verhandelen nou vergeet het dan maar
1 ding weet ik wel ik ga nooit maar dan ook nooit meer naar raven vlemmix of die toko in steenwijk

raven heefd me dik geld gekost voor spullen waar ik een paar weken plezier van heb gehad

hans
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

03-10-2003 17:36

Ik geniet al een halfjaar van mijn paraplu! geen enkele problemen mee, en mijn nieuwe karperstoel werkt ook prima!

Jullie moeten niet alleen raven de schuld geven van spullen die het niet goed doen.. raven verkoopt slechts de spullen, als je het over X2 zou hebben oke.. maar niet "echte" merken, dat zou aan dat merk moeten liggen en niet aan raven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tobias Boot op 2003-10-03 17:38 ]</font>
Gast

03-10-2003 18:27

Ik heb 20 september at besteld, nog steeds niets gezien!