gaat grote vissen vangen niet vervelen?


Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

19-07-2005 15:24

Dit jaar meer grote vissen gevangen dan in mijn hele vissersbestaan tot nu toe. M,n doel 5 dertigers en 10 twintigers was in een maand een feit en toch......Jaren geleden toen ik mijn eerste twintiger ving gingen de foto,s m,n hele familie rond, dacht aan niks anders en was met mijn 24 ponder zielsgelukkig. Hetzelfde gold voor mijn eerste dertiger een schub die er zelden uitkwam en nu nog steeds ingelijst in mijn woonkamer hangt. Echter ik vraag me af hoe vaak ik dat gevoel nog zal hebben (misschien bij mijn eerste veertiger)

gewoon eens een vraag die absoluur niet arrogant bedoeld is maar gaat grote vissen vangen niet vervelen?
Wordt het niet een sleur? Van bekende namen lees je vaak over de ene na de andere 30-ger en 40-ger die ze vangen. is het dan nog steeds leuk?
O.k en als het dan niet om het gewicht gaat dan weet ik ook wel plekken waar je 10 runs in een nacht kunt verwachten maar of dat het nou is.

Reageer eens...
Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

19-07-2005 15:49

Waar wil je heen??
Wat voor reacties wil je hierop krijgen??

:-?
mijn target is genieten van elke gevangen vis
Arjan Kop
Berichten: 60
Lid geworden op: 07-07-2005 14:34
Locatie: Bij Leiden

19-07-2005 15:55

Als je het vissen vanut je slaapzak zat bent kun je altijd nog met een pennetje gaan vissen. Ik heb nooit anders gedaan, en het bevalt me nog steeds heel goed. Neem een lichte hengel (1 1/2 pond is bijna altijd genoeg) en ga de vissen zelf zoeken. dan geven ook vissen van een pond of tien meer dan genoeg sport, en de zenuwen die je hebt als je heel langzaam een vis benadert maken alles tot een avontuur.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

19-07-2005 16:02

ik begrijp je volkomen,je word op een gegeven moment verwent,door al die dikke vissen.Dan ook nog is een paar sessies in frankrijk,waar je makkelijker een dikke vangt als hier,bij terugkomst in nederland vang je vervolgens moeilijker een dikke en dan ben je terleurgesteld.Ik heb het allemaal meegemaakt,gelukkig ben ik veranderd en zie het als weer als een hobby
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

19-07-2005 16:10

Erhm dit word voor mij een volmondig NEE :D

Gewicht is in mijn visserij eigenlijk bijzaak al weeg ik mijn vissen wel het gaat mij voornamelijk om de schoonheid van de vis, het avontuur eromheen. Oftewel de complete beleving in zijn geheel!! Een sleur voor mij NOOIT...natuur verveeld niet...natuur word nooit een sleur...

Ben benieuwd naar de rest....nou kom op wie leeft er hier al in een sleur :D !
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

19-07-2005 16:21

Beste Richard,

Ik weet niet of dikke vissen vangen gaat vervelen, ik vang er niet zoveel :wink: .

Maar als ik zo je verhaal lees denk ik dat het bij jouw misschien allemaal wel heel snel is gegaan de laatste maanden. 10 twintigers + 5 dertigers,.. kijk daar doen andere mensen een paar seizoenen over.
Misschien is dat wel met alles,.. dat als het te makkelijk gaat, de uitdaging weg is.

Misschien zit ik er naast hoor, dan hoor ik dat graag van je.

Gr Ron.
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

19-07-2005 16:25

Richard Klinkenberg schreef:Dit jaar meer grote vissen gevangen dan in mijn hele vissersbestaan tot nu toe. M,n doel 5 dertigers en 10 twintigers was in een maand een feit en toch......Jaren geleden toen ik mijn eerste twintiger ving gingen de foto,s m,n hele familie rond, dacht aan niks anders en was met mijn 24 ponder zielsgelukkig. Hetzelfde gold voor mijn eerste dertiger een schub die er zelden uitkwam en nu nog steeds ingelijst in mijn woonkamer hangt. Echter ik vraag me af hoe vaak ik dat gevoel nog zal hebben (misschien bij mijn eerste veertiger)

gewoon eens een vraag die absoluur niet arrogant bedoeld is maar gaat grote vissen vangen niet vervelen?
Wordt het niet een sleur? Van bekende namen lees je vaak over de ene na de andere 30-ger en 40-ger die ze vangen. is het dan nog steeds leuk?
O.k en als het dan niet om het gewicht gaat dan weet ik ook wel plekken waar je 10 runs in een nacht kunt verwachten maar of dat het nou is.

Reageer eens...


bij mij is het voor alle duidelijkheid nog lang niet zover als bij jou, maar als ik jou was zou ik mezelf eens gaan verdiepen in het vissen op andere soorten, snoekbaars of barbeel kan ook heel leuk zijn, je kan je zelf ook vermaken op de ebro in spanje om op meerval te vissen, of ergens aan de wolga op steur. als je iedere dag bruinbrood op tafel ook niet lekker vindt moet je wat gaan combineren... en anders zoek je toch een andere leuke hobby, puzelen ofzo... 8)
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

19-07-2005 16:30

Nee, lijkt me nooit te gaan vervelen, zolang ze maar vechten. Een mooie lange dril vind ik zelf nog steeds het mooiste binnen de karpervisserij, als er na zo'n dril dan ook nog eens een dikke vette karper in het net verdwijnt dan is dat natuurlijk helemaal super.

Vechtersbazen zullen mij nooit gaan vervelen.
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

19-07-2005 16:54

Hoi Richard.

Ik denk dat heel veel groten vissen vangen egt geen sleur wordt.
Want kleine vissen vangen word bij mij ook geen sleur, waarom zou dat bij grote vissen dan wel moete worden?... :wink:

mvg
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

19-07-2005 17:12

Nick, omdat je bij die kleinere elke keer de hoop heb op een grotere....
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

19-07-2005 17:19

Niet zo opscheppen met je grote vissen Richard :wink:
Hij vangt ook een paar dertigers en krijgt gelijk praatjes. :D
Dan ga je toch gewoon weer in Benthuizen of op de Oranjegallery vissen, daar vang je niet van die grote!
Ik zit morgen in Kreta, zie je daarna wel weer.
Groet Frank

PS, heb je die oplader van mijn visvinder al weer gevonden
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

19-07-2005 17:43

Dat zou wel eens kunnen zijn ja. :)
Mooi zo houwden dan.
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

19-07-2005 18:31

Wat kan ik dit soort mensen toch slecht hebben zeg.
Fijn dat we weten dat je zo veel vangt!

APPLAUS
Ze bijten of ze bijten niet.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

19-07-2005 18:53

Vervelen doet het nooit, maar de euforie die je zelf voelt bij de eerste keer met de daarbij behorende onoverwinnelijkheid, wordt minder en minder. Het is als met een verslaving, de eerste keer is de beste en de keren daarna is het meestal net niet zo als toen, het gevoel dan toch. Het vangen van die grotere vissen komt dan op een punt dat het normaal begint te worden en niet meer een grens/doel is die je jezelf oplegt om te overschrijden/te behalen.

Wat je zelf al aangeeft is de eerste mooie twintiger of dertiger iets wat je altijd bij zal blijven en ook die eerste lang gewenste veertiger, zelfs nog groter, eerste target. Ze geven allemaal iets extra's, het gevoel, ultieme blijdschap. Totdat je de vissen als individu gaat bekijken, het targetvissen, kan je die momenten van blijdschap nog kortbij nabootsen, zelfs oprechte blijdschap is het dan, maar precies hetzelfde is het toch niet.

Kijk, even voor de duidelijkheid, ben blij met elke vis die ik mag vangen hoor, maar we praten hier over het echte gevoel van blijdschap, dat beleef je nog maar zelden, toch zijn die spaarzame momenten meer dan voldoende om ermee door te blijven gaan.

Zo, nu weer naar het water, dat ik hopelijk na al die kleinere vissen van de afgelopen weken eens een van de grotere vissen op het nieuwe water mag vangen, een van de dertigers, zou er heel blij mee zijn en als het even zou kunnen de vis waar ik achteraan zit. Die zou het jaar weer geslaagd maken, gewoon omdat die vis me zo'n moment van intense blijdschap zou "kunnen" geven.

Dus Richard, het grote vissen vangen gaat niet vervelen, je bent altijd blij met die vissen, maar het wordt op een gegeven moment normaal dat je ze vangt en het moment van de eerste grote vis zal moeilijk overtroffen kunnen worden, tenminste zo beleef ik het dan toch.
mvg

Bart van den Hurk
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

19-07-2005 19:04

Feit is wel, dat ik van heel veel bekendere vissers (die veel dikke vissen hebben mogen vangen) heb gelezen, dat zij na verloop van tijd minder waarde hechten aan de grootte van de vis. Zij gingen dan ook minder specifiek op de grote vissen en gingen meer "genieten" en minder "jagen".
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Loek Pauwels
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-06-2005 19:36
Locatie: Den Haag

19-07-2005 19:20

gewijzigd
Laatst gewijzigd door Loek Pauwels op 21-08-2006 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-07-2005 19:30

Richard, op zich zegt dat nog niet veel, er zijn immers ook wateren waar je hetzelfde in enkele dagen of in een week kunt vangen. Ik zou zeggen probeer het eens op de Waal of de Rijn etc. of wateren van pakweg meer dan 1000 ha. Zo blijven er uitdagingen genoeg en gaat het nooit vervelen waarbij ik de grootte van de vissen maar bijzaak vind. Of ga eens proberen een of meerdere 40-ers of een 50-er te vangen, ook dan heb je weer een nieuwe uitdaging. Naar mijn mening zul je je dus nooit hoeven te vervelen daar er altijd wel weer nieuwe uitdagingen te vinden zijn, hetzij qua water hetzij qua grootte of in andere landen. Op zich heeft Bart gelijk, daar er van alles een eerste keer is wat de grootste indruk achterlaat.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

19-07-2005 19:34

Robert Franssen schreef:Wat kan ik dit soort mensen toch slecht hebben zeg.
Fijn dat we weten dat je zo veel vangt!

APPLAUS


Zoals de waard is vertrouwt die zijn gasten. Als je goed gelezen had mijnheer Franssen dan had je gelezen dat het vangen van zoveel grotevissen voor mij een onbekend fenomeen is, je response zegt meer over jou dan over mij.
Als ik zo graag had willen pochen met voor mij grote vissen had ik wel een mooi verhaaltje gepost bij rubriek vangsten van dit moment.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

19-07-2005 19:39

Bart leuk een reactie van jou te horen en dus ergens ook in je verhaal te lezen dat de euforie verdwijnt en plaats maakt voor gewoonte. Het targetvissen wat jij doet maakt het misschien ook wel weer nog interessanter, immers je doelen kun je dan blijven aanpassen. Sorrie maar gewoon maar vissen en zien wat er van komt is nou eenmaal niks voor mij, ik hou van doelen stellen.

Tjaaa Bart en mocht het gaan vervelen dan ben jij deels schuldig, immers de meeste kwamen op jou onderlijnen :wink:
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

19-07-2005 21:27

Hey Frank, geniet er van. Even niet aan vissen denken. En ja hoor de oplader heb ik netjes opgeborgen.
See you
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-07-2005 21:46

Vervelen?

Echt niet

De beleving word anders.

Is net sex,eerste keer is het spannendst,daarna is het gewoon enorm lekker :lol:
peter andrae

20-07-2005 05:21

:o laat maar komen die dikke vissen ik ben er klaar voor,waarom denk je dat er zoveel karpervisser richting het buitenland gaan zeker niet voor de guppen en elke dikke vis is van harte welkom,maar ok de kleine broeders mogen in het net glijden maakt mij niks uit vissen is voor mij fun.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

20-07-2005 08:47

Heren,

Ik denk niet echt dat het gaat vervelen, iedereen zou wel alleen maar grote en dikke vissen willen vangen. Maar het zit er natuurlijk niet altijd in. Want niet op elk water zitten grote vissen. Sommige van de mensen hier moeten er echt naar gaan zoeken. Omdat er gewoon weg geen dikke vissen in de buurt zitten. Zelf heb ik dit jaar toch ook een stel dikke vissen gevangen en dat verveelt me echt niet :D !

Met vangende Groet Patrick
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-07-2005 11:17

Zo Wil

Het klikt weer , sex en grote vissen gaan nooit vervelen.


Het enigste wat verveeld is dat vele werken :evil:


Hier gaat veel te veel vis/sex tijd inzitten.


Gr :wink:
peter andrae

20-07-2005 13:37

Deeltijdwerker worden ik ben al vrij je raad natuurlijk al wat ik ga doen straks 8) .