Welk karperblad?


Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

18-07-2005 20:28

Hallo,

Ik zou graag van de mensen die karperbladen lezen willen weten welk blad zij het leukst vinden en vooral WAAROM.

Tevens vraag ik me af welk blad het meest georienteerd is op Nederland. Ik heb begrepen dat de meeste karperbladen veel over Frankrijk gaan, maar welk blad gaat relatief het meeste over Nederland?

Bert
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

18-07-2005 20:32

Ik zelf lees altijd "de Karperwereld" ik vind de artikelen hierin van hoogwaardigere kwaliteit..

Veel meer informatie, inhoudelijk beter..mooie foto's..

Mijn keuze is duidelijk "de karperwereld"!
FCG, Trots van het Noorden!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-07-2005 21:47

ik lees de karperwereld en de karper..

mijn voorkeur gaat uit naar de karper omdat hierin meer word ingegaan op de manier van vissen en tactieken. en de karperwereld is voornamelijk verhalen..

vind het beide goede bladen maar alleen zo duur.. €8,75 en je hebt het in 2 uurtjes uitgelezen.. maarja het blijft leuk om later nog ff terug te lezen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-07-2005 02:51

Hier ook de karperwereld mooi dik goed gevuld blad, beetje prijzig maar de verhalen lezen zo lekker weg.
En vaak een run tijdens het lezen savonds :D

Gr Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
peter andrae

19-07-2005 05:03

Das mooi ik lees ook de karperwereld,en nog mooier is dat mensen op dit forum altijd lopen te klagen als er weer een stek word genoemd terwijl ze in de karperwereld worden omschreven met naam en toenaam en als het nog meezit worden de vissen ook nog genoemd.

voorbeeldje de zwaan als ik op dit forum zeg de zwaan dan schiet half nederland in de stress dat kan dan weer wel soms snap ik karpervisser niet helemaal maar ja dat doe ik al 26 jaar niet.

Maar okay fijne bladen om te lezen das wel weer zo en soms staan er leuke dingen in.

mvg peter.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

19-07-2005 06:19

Peter,

Ahum....http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=23743 al doorgelezen....

blijft gevoelige materie je thuiswater...
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-07-2005 07:26

ja.....en dan kun je natuurlijk ook nog klagen over mensen die klagen :D
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

19-07-2005 09:43

Hmmm ik lees diverse bladen:

- Karperwereld
- International Carper
- Carpworld (de echte :D lol )
- BC (british carp voor zover verkrijgbaar)

Allen zijn ze zeer interessant al moet ik zeggen dat er in de International Carper zeer veel BTW's aan bod komen en dat is jammer verder vind ik Carpworld inhoudelijk de beste! Veel tacklke reviews en theoretisch geblaat :)

En de karperwereld tja het is en blijft onze nederlandse trots :D goed blad (slijm slijm hehehe)

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-07-2005 10:14

De Karperwereld, vanwege de eerder genoemde redenen.

Om er eens bij te lezen lees ik ook de Karper, maar dit vind ik een kwalitatief minder blad dan De Karperwereld. Maar om af en toe eens door te bladeren is het leuk.

Ook Carpworld lees ik, om te kijken naar de karperscene buiten Nederland en me Engels op peil te houden.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

19-07-2005 11:48

Ik ga duidelijk voor de karper.

Het verschil zit hem vooral in de informatie die je eruit kunt halen. En dit is natuurlijk geheel persoonlijk. WIl je dus meer lezen over een sfeerverhaal, of een grote vissen verhaal, of wie een bepaald water leegvangt...dat kies je voor de karperwereld.

Beiden goede bladen, en is natuurlijk persoonlijk op het gebied van interesses. Ik ben nieuwsgierig en wil graag nieuwe dingen leren, en uitttesten. Daarom op 1 de Karper.

p.s toch koop ik ze beiden, maar prefereer er 1
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
peter andrae

19-07-2005 13:11

Patrick ik woon er echt vlakbij binnen 2 minuten kan in mijn spullen uitpakken en al zou het er vol zitten ben wel wat gewend heb meer wateren waar ik vis zien veranderen in campings maar ik vis ook al een behoorlijk aantal jaren en niet dat het mij echt uitmaakt ieder heeft het recht om te vissen waar hij/zij wil mits natuurlijk de juiste papieren.

Vind het alleen jammer dat het op een water jarenlang vrij rustig is tot er een of ander artiekel verschijnt en binnen een poep en een scheet komen ze uit alle windrichtingen hier vissen,ook geen probleem,maar wat komt er vissen dat moet je ook nog maar afwachten.

en dan zie ik hier gisteren een vraag over een water dat al tig x beschreven is en op de karpersite,s en in de karperwereld,en dan word er gezegd stuur een pb,of er word gezegd ik denk niet dat je hier antwoord op krijgt :o rare jongens die karpervissers :wink:.

Mitsz wat bedoel je daarmee ben nog niet helder ben net wakker :lol: zo ff voorbereidingen treffen morgen al vrij waar zal ik eens gaan vissen zijn er nog mensen met tips :lol: .


mvg peter.
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

19-07-2005 13:49

Nou Peter,

dat treft heb laatst een artikel elzen in de karper (of was het de karperwereld :lol: :wink: ) en daar stond een artikel over hele dikke karpers bij jullie daar in het noorden :lol: :lol:
Vang ze kerel

Grtz Toon

PS de karperwereld natuurlijk al was het maar vanwege dat hoogstaande interview een aantal bladen treug!!! :lol: :lol:
peter andrae

19-07-2005 15:40

Zucht ja Anton ik weet het is ook niet erg hoor als ze hun eigen maar gedragen en dat is niet altijd zo,ik ben vorige week vrijdag op zo een bigfish water geweest zoals dat tegenwoordig heet bij mij in de buurt vrijdag was het nog rustig zag wel diversen autootje,s voorbij rijden met visspullen,volgende dag stond het vol en dan ook echt vol,en dan ben ik weg te druk voor mij.

Op dit water worden ook zeilwedstrijden gehouden dat is altijd al zo geweest en dan gaat men boeien uitzetten om de windrichting te bepalen en zitten daar een paar jongens die ver van amsterdam wonen te vissen met boot inc motor en ja hoor de boei word door de heren een eind het water op gevaren omdat hij op hun plek legt,en straks allemaal mopperen als de regels worden aangescherpt,zelfs party tenten zijn er uit de grond gestampt zuipen en man man wat een lol hebben we vraag mij af of dit iets met karpervissen heeft te maken of eerder de drang om een grote karper te moeten te vangen om de jan lul uit te hangen.

mvg peter.
peter andrae

19-07-2005 15:44

O ja en er stond er ook nog een met op zijn stek een windscherm en 8 plu,s om zijn stek af te schermen en dan zeg ik niks teveel zielig sorry dat ik het zeg vinden ze het gek dat straks de regels nog scherper worden.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

19-07-2005 15:48

Die houd zeker van een beetje privacy? :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

19-07-2005 16:09

Tsja Peter helemaal mee eens..

Was ooit in 1987 (das verdorie alweer de vorige eeuw :D ) in de gelukzalige omstandigheid om samen met een paar vrienden (volgens luc een protectisch ingesteld kliekje oranje :lol: :wink: ) het kempisch in Belgie te bevissen. Dit is nu ook een big fish water met immer veel vissers aan de oever, maar ik vis er ook nog regelmatig en met veel plezier hoor!

Het zijn altijd andere omstandigheden die het plezier vergallen zoals voeren terwijl er 50 meter verderop iemand zit te vissen, parties aan de waterkant, openbare dronkenschap en last but not least de rommel die ze na dergelijke festijnen achetrlaten.

Grtz Toon
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

19-07-2005 16:20

Hmmm behoorlijk leip allemaal weer.....Zulke mensen moeten ze aanpakken of maar gewoon n8vissen verbieden en de goed onder slechte laten lijdu? maarre denken jullie niet dat dit een beetje off topic is???

het gaat hier toch over karperbladen en niet over hoeveel plu's je buurman dit weekend op zijn stek had staan... :-? Ik denk dat je eerder een topic had kunnen openen in "bedreigingen voor de karpervisserij"

Grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
peter andrae

19-07-2005 16:25

Ja anton das waar ja ik dwaal weer helemaal af :D fijne bladen een beetje leesvoer is altijd welkom okay ik ben klaar nu.


mvg peter.
peter andrae

19-07-2005 16:26

:oops: euh bedoel hans.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

19-07-2005 16:27

No prob!

:D
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

19-07-2005 17:08

Nou, doe mij in plaats van een tijdschrift maar een goed boek.
De Dunne lijn van Luc de Beats bijv...
Als ik iets lees dan leer ik er liever iets van en in karper tijdschriften staan meestal verhalen. Nu zeg ik niet dat er nooit geen bruikbaren informatie in tijdschriften staat, maar meestal!
Ik leest ook wel eens De Karper, maar dat is dan egt omdat ik mijn eigen verveel, en soms even geen zin heb om de vaak moeilijke woorden van luc te vertalen....

mvg
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

19-07-2005 17:47

Ik lees de karperwereld, maar vind de kwaliteit erg achteruit gegaan.. Het gaat altijd over hetzelfde, 1 vernieuwend artikel per uitgave vind ik al veel.. Mss komt dat ook wel omdat ik ze tot nu toe ongeveer allemaal heb gelezen
Loek Pauwels
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-06-2005 19:36
Locatie: Den Haag

19-07-2005 22:00

gewijzigd
Laatst gewijzigd door Loek Pauwels op 21-08-2006 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

19-07-2005 22:14

haha peter ik zag ze ook zitten ga je binnekort mee?! oja en ik vind dat de karper en de karperwereld allebei hun leuke en minder leuke dingen hebben maar ja alles wat je over je hobby kan lezen is en blijft leuk
peter andrae

20-07-2005 05:14

Ruud ik ga eerdaags wel mee,ja heb je ze gezien ik ben meteen weer weggereden geen zin in dat soort van circusvoorstellingen :o het regende nieteens,en je weet hoe ik ben als het mij te druk is ga ik niet zitten daar had gehoopt dat de druk er een beetje af was mis dus.

Vind alle leesvoer welkom had laatst de dunne lijn gekocht mooi boek en koop soms de karper of karperwereld.