voerboot bloopers


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

16-07-2005 21:07

na de topic temaken van voerboot uitvaren en het was ook een beetje rob van riet zen idee rob ik heb het ff ten uitvoer gemaakt .
heb jij een leuke of minder leuke blooper mee gemaakt met je voerboot
en je wilt er over praten om het drama of hilaries moment
te delen met onze meden karpervissers :cry:

ten eerste hier is de mijne :D :P :D :P :D :P
zo als jullie wten ben ik pas in bezit van een voerboot
bv gisteren avand rond tien uur ik wil men lijn uitvaren
netjes voer in de voerbak gedaan maar was vergeten de knop om te zetten voor de voerbak dus met de conclusie klepper voerbak gaat om 20 cm uit de kant sukkel en om het nog erger te maken wel tot 3 x in die avond !#*@!@#$ :evil: :evil: stom he !!!! maar een ding weet ik zeker het zal niet nog een x gebeuren maar we konden er om lachen
het leverde wel 7 mooie shub karpers op en 6 van die vieze platte
dus men voerboot is goed gekeurd!!!!!!


en laat ons maar verassen @3$!%I*Y$^ :evil: :evil:

mvg patrick lodewijks :D :D :D :D
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

16-07-2005 21:11

Mijn maat had afgelopen nacht ook zijn voerboot mee (zelfbouw) hij lag tegen de overkant aan te vissen (gooiend niet te doen) smorgens werd die wakker en wou hij gaan "verversen" deed zijn voerboot het niet meer, hij had hem de hele nacht aan laten staan en was de accu leeg gegaan :o
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

17-07-2005 01:42

ik gebruikte me voerboot wel is als marker met windstille dagen,dus op de plek en ingooien,met als resultaat een reparatie bij quartell voor een neiuw bakkie,lood dwars er door heen,kon hem wel weer ophalen,zonder de afstandsbediening te gebruiken
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

17-07-2005 10:58

Kan je wel goed gericht gooien :wink:
FCG, Trots van het Noorden!
Martijn Bosma
Berichten: 84
Lid geworden op: 23-06-2004 22:46
Locatie: Schiedam

17-07-2005 14:54

Lekker willen uitvaren naar een mooie rietkraag maar daar iets te dicht langs varen. Boot blijft hangen in het riet en draaid waardoor de lijn in de schroef komt. Tot nu toe geen probleem want zo kan je de boot nog terugtrekken. Totdat ik op het geniale idee kwam om het bakje te laten kiepen. Hierdoor kwam het lood+onderlijn in het water die daarna gelijk ergens aanvast zat. Het hele zaakje muurvast. Op volle kracht proberen te varen en stukje bij beetje komt het hele zooitje los...totdat de accu van de zender leeg was. Toen moest ik toch echt een stukje zwemmen :oops: :oops: :oops:

Gr. Martijn
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

17-07-2005 15:43

2 jaar geleden via via een 2de hands baitsweeper 2 gekocht en
en daar in een slootje uitgeprobeert. De man zei dat de accu's nieuw waren. Ik zo goed gelovig.
Ik ging daarna een langweekend naar Frankrijk. Accu's thuis opgeladen, gaven alle 2 vol aan
En jawel wat gebeurd er ik ben op zo'n 100m uit de kant valt de boot stil, accu leeg...
Ik het water in, zwemmen om de boot op te halen. ik kom terug doe de nieuwe accu erin en start de boot weer. Denken dat deze wel vol zit.
Op de terugweg viel ook deze weer uit, nu gelukkig wat dichterbij op zo'n 50m. Wat bleek, je kon d eaccu's opladen maar na zo'n 5 minuten waren ze weer leeg. De accu's waren op.....
Balen zit je daar een weekend in Frankrijk...
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

18-07-2005 11:49

Een kennisje van mij vist regelmatig aan een plas waar je met een werppijp nog geen bal op de bodem krijgt als het niet donker is. Werkelijk alles wat je voert wordt "opgevangen" door de aanwezige meeuwen populatie.

Het grootste vermaak van hem lijkt soms wel leedvermaak. :oops:
Hij had de middag van zijn leven toen een dappere starter onbewust en onbekwaam zijn voer met een gecontroleerd bootje de plas op delegeerde.

Maarliefst vijf meeuwen doken op het voer en dat werd te veel voor de balance van de boot.
Gevolg; de schoef in de lucht, mijn kennis op de grond van het lachen en een rood hoofd van woede bij de kapitein :oops:
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

18-07-2005 12:01

boot kwam onder een steiger vast te zitten, en het moet nu net lukken dat op dat mioment het water begon te steigen. Boot werd helemaal tegen de steiger opgeduwd en vulde zich vervolgens lekker met water.
De boot had ondertussen een gewicht van 40kg ongeveer, waardoor het nog moeilijker werd om hem op te tillen. UIteindelijk toch gelukt om hem eruit te krijgen d.m.v. een schepnet. kostprijs was 250 € om hem te laten maken. 2 vaartregelaars, de ontvanger en een servo naar de kl*ten.
boot vaart ondertussen wel al terug, maar het is gewoon geld waar je niets aan hebt gehad.......



mvg
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

18-07-2005 12:12

Na het kiepen van het bakje de boot langzaam terug laten varen mbv. de trim en ondertussen vast de lijn aanspannen en swinger bevestigen..... En tot de conclusie komen dat je boot een iets andere koers heeft genomen en zich vast in een rietkraag heeft geboord... :oops:

De rest van het verhaal behoeft geen uitleg... :oops:

Mvg Patrick
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

18-07-2005 17:07

Die duitser (van turkse afkomst) die na een paar dagen blanken op een maasplas uit verveling maar een kunstaasvisje achter zijn bootje hing. :lol: :lol: :lol:
Jaws V was er niets bij,

Wel heerlijke kabab gegeten trouwens.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

18-07-2005 18:13

vaar ik mijn lijn uit op 200 meter.ik los het bakje.ik vaar terug en wat zie ik aan het bakje bundelen,juist mijn rig heeft eerder het bakje gehaakt als de karper. :P
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-07-2005 19:34

Het laatste wat ie weergaf op 150 meter;

Temp 19 gr C,
diepte 21 meter,
hier en daar een vissie..
Dikke golf en ____________________________________________

:o :o :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-07-2005 02:56

Leuke bloopers allemaal haha
Heb zelf nog geen bootje maar ben er mee bezig, dus de nodige bloopers zal ik nog wel ondervinden :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

19-07-2005 13:52

Heel de boot moeten openstrippen omdat ie het niet meer doet tijdens het vissen... Zat de Plus en de min verkeerdom en er zaten niets van zekeringen of diodes tussen (geen zelfbouw!!)
Er was een draadje te warm geworden (kortsluiting) waardoor een loop van de schakelaar was losgelaten.
Na een uur of was konden we toch weer gaan varen. Vraag niet hoe, maar hij deed het :wink:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Timo van den Boom
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-01-2005 20:52
Locatie: didam

19-07-2005 14:23

Op een dag gingen ik en me maat vissen hij had een voerboot (zelfgemaakt). En eenmaal naar de lelie's gevaart bak om gekiept en terug varen maar het kon niet en maar trekken om die boot terug tekrijgen lukt niet. Hengel staat krom als een gek en op eens breekt de hengel weg De Shimano catana. belijkt dat de draad in de schroef is gedraait :D :D
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

23-07-2005 09:36

Op 150 meter uit de kant de aanzuiger van de jetmotor vacuum laten zuigen op een dik lelieblad waardoor de boot dus echt vast ligt. 150 meter zwemmen in veel te koud water en dan vlak voor je er bij bent krijgt je maat de boot ineens weer in beweging en onverrichter zaken terugzwemmen.
Plaats reactie