big game of karper vissen


Plaats reactie
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-07-2005 21:22

27 julie vertrekt ik voor 2 weken gezellig met mijn meisje naar gran canaria

nou wil ik daar in ieder geval een dagje vissen.
ik dacht dat de enige optie was de mooie atlantische oceaan waar het eiland in ligt

dus big game vissen(meteen goed doen)maar net lees ik een stuk over karper vissen(met gids materiaal huur enz) in de stuwmeren daar.

aangezien het best wel weer wat kost moet ik dus kiezen.

big game vissen lijkt me erg vet maar een keertje karperen in het buitenland spreekt me ook erg aan.

karperen weet ik hoe het is maar big game vissen dus niet
iemand met ervaring?????????

kom maar op en laat het maar horen

thanx
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-07-2005 21:54

Camiel,

Beiden is goed te doen daar,ben er een beetje bekend :) omdat mijn ouders en zusters er wonen.

dus ben regelmatig wel eens in spanje of daar te vinden.

Het Big game is natuurlijk een kompleet ander iets,als je de mogelijkheden hebt,om het te doen zou ik voor big game gaan.

En of ik ervaring heb, ja een beetje heb ongeveer 15 jr met mijn vader de sport gedaan op een paar plaatsen,en het laat je niet echt los.

Wens je een fijne vakantie en veel succes.

Gr Paul 8)
stefan koolstra

16-07-2005 03:45

Beste Camiel,

Ik zou voor Big-game gaan, lijkt me wel eens leuk, karpervissen kan je altijd nog doen.. toch?? en Big-game is nog maar de vraag??

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-07-2005 07:34

Camiel,

Ik heb ook een paar zeer leuke big game sessie op Gran Canaria gedaan,

Ik kan je echt aanraden om met de Blue Marlin te gaan, Nederlands talige gids, Nederlandse eigenaar en super op en top materiaal.

have a look, http://www.bluemarlin3.nl
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

16-07-2005 10:17

Zpo voor het karpervissen gaan.
Big game vissen heb ik wel gedaan en vind het aardig maar daar is dan ook alles meegezegd. Alles wordt voor je gedaan totdat die hengel gaat ratelen en dan mag iemand in het stoeltje gaan zitten. Niet echt mijn manier van vissen. Zo,n onbekend stuwmeer bevissen met ook nog eens een gids erbij lijkt me veel toffer. Wie weet ook nog barbeel?

Richard
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

16-07-2005 12:00

ik ga de 21 naar Lanzerote, en ben dus ook van plan te gaan vissen.
ik neem zelf ook een groot aantal aan kunstaas mee, en een hengel.

Maar ik heb al op diverse sites gekeken, en heb gezien dat je kunt trollen op marlijn/zeilvis enz.
Je op haai kunt vissen, mako/blauwe haai enz.
Maar ook op de bodem kunt vissen.

het ligt straks aan de prijzen natuurlijk, maar ik denk niet dat ik op marlijn ga vissen omdat je dan de hele dag maar op de boot zit en aan het trollen bent en er natuurlijk helemaal niets hoeft te gebeuren (of juist wel). terwijl wanneer je gaat bodemvissen je altijd wel iets vangt, je vangt dan natuurlijk kleinere vis maar ook grote.

Maar ik zou je dan toch aanraden om te gaan big game vissen, want op karper vissen kun je thuis bijna elke dag, als je tijd hebt.

mvg

dion

en allemaal een fijne vakantie toegewenst :wink:
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

17-07-2005 00:15

Vriend van me heeft ook op gran canaria bij bleu marlin gevist en het is mooi als JIJ beet krijgt zodra er iemand anders beet heeft dan worden alle hengels binnengedraaid en is het eigenlijk al afgelopen voor je dus ik denk dat ik voor karperen zou gaan :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

19-07-2005 14:16

Camiel,

Ik zou toch ook echt voor het Big Game vissen gaan als ik jou was, Het is toch weer eens een mooie uitdaging die je niet elke week kan doen toch?!! Karpervissen kan je altijd nog,

Succes
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

19-07-2005 14:35

Big game!!!!

Zeker weten, dat kan je niet dagelijks doen!
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

19-07-2005 14:43

En ik maar denken dat het karpervissen en big game hetzelfde was.... :lol:

Ik zou altijd voor big game gaan, karpervissen kun je hier toch ook. Heb enige jaren geleden de kans om te big gamen op de canarische eilanden laten lopen en toen ze terugkwamen in de haven moest ik toch wel ff slikken toen ik de vangsten hoorden. Over gemiste kansen gesproken!!
Succes!!

Grtz Toon
Plaats reactie