effe discussieren!


Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-07-2005 16:55

Dat is goed nieuws!
Nu de rest nog...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-07-2005 17:18

Vrije vertaling vd brief ;

Goedendag Bob,

De Nationale Unie van Carpistes in Beweging is een vereniging die de handel van karper bestrijdt. Zij proberen om onderzoeken te doen en strenger op te treden en rekening te houden met onschuld en zijn zeer voorzichtig.
Al lijkt het momenteel nutteloos om details te presenteren die u
niet onbekend zijn, moet ik verklaren dat wij formele bewijzen en
getuigenissen van een formeel geïdentificeerde karper hebben , gevangengenomen verschillende keren in Cergy in Parijs
gebied ,die al een tijd in uw water in Limousin
zwemt. De Nationale Unie van Carpistes in Beweging, in mijn persoon,
vraagt u dus om ons uw uitleg te geven voordat deze zaak die grote
gelvolgen kan hebben, geen rampzalig verloop neemt.
U begrijpt dat binnen enkele maanden van de match Frankrijk Engeland
waaraan u deelneemt, en rekening houdend met de Franse
verplichtingen van carpistes en een vennootschap zeer gevoelig ligt en
het probleem van de handel in deze zaak, dat wij uw zo duidelijk
mogelijke verklaringen nodig hebben.

Philippe LAGABBE President van de Nationale Unie van Carpistes
in Beweging Beinheim op 27 juni 2005
CarpeR Diem
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-07-2005 18:40

Aart en Marijn,

Het gaat mij niet eens zozeer om die Engelsen want dat verander je toch maar heel moeilijk. Maar gaat mij meer om bepaalde wateren/namen nog een beetje extra negatieve publiciteit te geven. Maar dit doe ik dan wel graag met feiten en niet alleen met geruchten!

Om dan nog maar op het voorbeeld Nash door te gaan, er zijn geen gerechtelijke stappen die je kunt nemen zoals jij al zei. Maar het nogmaals onder de aandacht brengen van wat o.a. Nash doet lijkt mij geen verkeerde zaak. Want denk dat nog geen 5% van de Karpervissers in nederland weet dat nash met karpers heeft loopt te zeulen. Nederlandse omzet aan nash artikelen is ook vrij minimaal, maar wie weet kun je door ditsoort publicaties dit nog minimaler maken!!!

Stel je overtuigd hierdoor 10 mensen niet naar een (slecht) betaalwater te gaan dan zijn dat er al weer 10 minder zeg ik altijd maar

Alle kleine beetje helpen hoop ik.

Mvg Ulco,
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

13-07-2005 19:02

Ulco,

Ben het wel met je eens ,maar ga jezelf ook niet beetje kort door de bocht.
Weet wel dat je schrijft "slechte' btw ,maar mijns inziens kan dat dan ook alleen als je een lijst hebt met "Aantoonbare" slecht beheerde cq wateren waar gestolen vis op zit bekend te maken en te publiceren.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat niet zo snel aan de orde komt omdat je dan ook rechtzaken kunt verwachten,ze zijn niet juridisch in overtreding dus is erg moeilijk.

Ben het evengoed wel met je stelling eens laat daar geen misverstand over bestaan.

Gr Paul 8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-07-2005 19:09

Ulco, ik heb m'n best gedaan, zie:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... light=nash

Inmiddels 6902 x bekeken.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-07-2005 19:31

Aart ik weet ook wel dat ook jij zeker je best doet voor dit soort dingen. Ging/ gaat mij en jou niet alleen om het Nash water. Daar wist ik alleen wel een voorbeeld over te noemen. Bangmakerij dat publicaties rechtszaak aan je broek oplevert is ook allemaal beetje overdreven lijkt mij je moet het alleen op de juiste manier zien te publiceren.

Het verzamelen van gegevens zal niet eenvoudig zijn omtrent feitelijke bewijzen van gestolen/meegenomen vis. Maar kan me niet voorstellen dat er geen/tot zeer weinig vissen te herkennen zouden zijn. Waar zijn al die verdwenen vissen van Parisot? hier zijn foto's genoeg van toch zit er toevallig niet 1 bij die erg veel lijkt op 1 van die 57 foto's die in de nash gallery van het nash resort staan?

Details van de vorige nash discussie weet ik niet helemaal meer precies, heb hem nu heel vlugtig weer even doorgelezen. Verdachte zaken zijn verdacht totdat het nader onderzocht is, vind ik.

Goeie betaalwateren bestaan vast, maar merendeel kan ik echt weinig positiefs over bedenken!!

Mvg Ulco,
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

14-07-2005 00:28

Het gaat hier bij ulco om dus daadwerkelijk te bewijzen dat er gestolen vissen zwemmen.

Wij als vissers weten dat bepaalde spiegels indentiek zijn.
Wij als vissers weten ook dat heel veel franse spiegels moeilijk uit mekaar te halen zijn.

Maar kan je er daadwerkelijk iets mee bereiken.
En daar doel ik mee.
Wil je weten wat er zwemt moet je er toch zelf gaan vissen om een opvissing eisen.
Dat eerste is een optie...maar dat laatste lijkt me zo goed als niet uit voerbaar.

En jah zelf er gaan vissen om zo vissen op te sporen...
Op dit forum zal je er niet geliefder door worden.
Ik heb daar ook al leuke andwoorden op gehad toen ik open baarden dat ik meerdere malen naar een BTW was geweest.

En echt..in mijn weten ga ik toch echt super met vissen om...maar toch was er z,n geinpodum die mij maar moest uitmaken voor karper moordenaar.

Gevoellige zaak hier..en nog maals als een water slecht vis beheer plan heeft (in zo verre slecht dat het echt vissen levens kost)..ben ik het helamaal met je eens dat daar best negatieve publicatie,s over mogen komen.

Maar voor je dat kan doen...moet je toch echt met harde bewijzen op tafel kopen...
Want het is erg onprofessioneel als er een karperwater als slecht betitteld wordt door verhalen terwijl in de praktijk dit helemaal niet zo is als voorgespiegeld wordt.

groeten marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
kevin van hook
Berichten: 32
Lid geworden op: 16-08-2003 02:00

15-07-2005 00:01

hej..

Ik ben het helemaal met ulco eens!!

Ik vind betaalwaters 1 van de oorzaken van de handel in karpers,
Het zijn natuurlijk niet alle betaalwaters, Maar de nieuwe plotseling betaalwateren die op internet staan folders op beursen adverteren zit meestal wel een luchtje aan! Mensen denken er een slag mee te slaan en hun intresseerd het volgens mij niet waar de vis vandaan komt als ze maar groot zijn. Hoe meer grote vis hoe beter, hoe meer vis een visser op hun betaalwater vangt hoe meer ze de prijs voor een week vissen omhoog kunnen gooien, Hoe meer winst.
En veel vissers kiezen niet voor het echte frankrijk avontuur'' leiden, tegenslagen, pioneren juiste methodes zoeken de sleutel van het water zoek etc!! Maar zoeken het simpel! Wat is er makkelijker klein water volgeprot met vis altijd wel een visje vangen en kans op grote!
Wie denkt er dan niet aan om een betaalwater op te zette, iedereen die maar wat poen heeft een klein stukje water, het beste in frankrijk want dan kunnen de vissers zeggen ben naar FA geweest dikke vis gevangen en alklaar! Maar als ik de achter liggende gedachte ervan bekijk zou ik er zelf nooit voor kiezen!
Maar het echte avontuur op een openbaar reservoir, rivier etc met factoren die je tegen zitten kunnen helpen daar hebben ze nog niks van geproefd!

Het ergste vind ik dan ook dat ik zelf graag op madine, Du der , Seine een visje probeer te vangen. Maar het wordt steeds moeilijker omdat de bestand aan karpers achteruit gaat! Niet dat er niks meer zit ofso'' maar het gaat mij er om dat het stelen van vissen om er geld uit te halen om een of andere manier gestopt moet worden!
En dat er vissers zijn die op grote reservoirs, rivieren etc hun mooie vissen weg worden gehaald

Ik heb foto's gezien van johncery met vissen met een echte Du Der knik, dat gaat me te ver!
En dan is er een water lac du terte daar halen ze hele vrachtwagens vol mega vissen uit hongarije! '' staat er in de karper international '' Lac du terte produceerd laaste tijd veel grote vissen 71 lbs 63 lbs 54 lbs etc! Als je het dichts bij zijnde water bij je in de buurt pakt er hek om heen zet paar vrachtwagens laat komen is toch het zelfde principe, noem ik gewoon profit bedrijf.

Ik denk als iedere vissers beter door de ogen van de vis kijkt en in het belang van de vis kijk. En niemand zijn vis verkoopt voor honderde euro's en iedereen een oogje in het zeil houd en beetje op verdachte dingen in omgeving let als je aant vissen bent of als je er kijkt, en in frankrijk bent steeds geen busjes met een grote bad kuip ziet verschijnen even nummer van de gendarme in tikt. Denk dat je dan al een hoop voor komt!
En net als wat ulco zegt negatieve publicatie geven als je harde bewijzen hebt!
En meeneem verbod in voeren, harde straffen op handel in vissen!

Gr kevin!
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

15-07-2005 01:36

Zolang mensen grof geld betalen voor een vissie hou je dit toch(helaas)stel een konijn kost 500 euro is de kinderboerderij morgen ook leeg.
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

15-07-2005 03:20

Ik zou zeggen , voor 15 euro heb je in nederland een sportvisakte en dan mag je op Europa´s mooiste wateren vissen! Een jaar lang!

Die bootjes, die stroming, soms niks vangen..... lekker belangrijk!

Ja op zo´n betaalput vang je tenminste wat, ik ken het argument....
blijf lekker bezig daarzo, dan heb ik nog meer de ruimte op het Grote Water!

Een echte jager wil toch ook geen varken neerschieten die met een touw aan een boom is vastgeknoopt?!

gr. :o
er zwemt een karper in mijn hoofd
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-07-2005 03:33

Een echte jager wil toch ook geen varken neerschieten die met een touw aan een boom is vastgeknoopt?!


:lol: :lol: :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2005 11:45

Kevin, de juiste naam is Lac du Tertre.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-07-2005 12:40

Kevin,

Niet alleen uit Hongarije ,

op de UCW meeting ( waalse VBK )van september 2004 is via foto's duidelijk aangetoond dat er ook een Maas 60+er in Lac du Tertre opgedoken is.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2005 13:05

Van dichtbij is ook wat makkelijker als van veraf Michel :evil:
kevin van hook
Berichten: 32
Lid geworden op: 16-08-2003 02:00

15-07-2005 16:21

Hej michel,

Echt schandalig van die 60 tiger als je dat zo hoort.. dat kut putje is niet meer als een uit gegraven badkuip. Te Triest voor woorden! zal er zelf nooit gaan vissen!

Maar hoe meer vissers betaalde '' comerciele wateren '' opzoeken hoe minder vis er op de rivieren en grote meren overblijft.

Gr kevin