Onbekend record


peter andrae

18-07-2005 03:18

Ruud ik hem mijn pb nagekeken maar kan niks vinden,stond wel van iemand anders een berichtje als het erg belangrijk is probeer ff opnieuw anders kan je ff bellen vraag je aan joop mijn nummer.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

18-07-2005 12:41

We kunnen nu wel allemaal gaan roepen hoe primitief die amerikanen zijn (en ben ik het ook best wel mee eens).
Maar voorlopig is ons eigen koninklijk huis ook niet vies van een partijtje jagen, wel niet op karper maar op dat moment ook op alles wat beweegt.



MVG


Fp
Rudi van Vliet

18-07-2005 19:48

[quote="ferdy pol"]We kunnen nu wel allemaal gaan roepen hoe primitief die amerikanen zijn (en ben ik het ook best wel mee eens).
Maar voorlopig is ons eigen koninklijk huis ook niet vies van een partijtje jagen, wel niet op karper maar op dat moment ook op alles wat beweegt.



MVG


Fp[/quote]

je weet ook wel hoeveel mensen daar kritiek op gegeven hebben toch?

En die dieren worden tenminste niet weggegooid maar verkocht aan restaurants en dergelijke.
heeft het nog iets nut.
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

19-07-2005 13:01

volgens mij staat er 35 lbs dat zou beter in de buurt komen. je gelooft toch niet dat iemand 85 lbs op deze manier kan vasthouden!

gr tristan
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

19-07-2005 17:28

peter andrae schreef:In amerika en australie is het een plaag omdat de karper zich daar als een gek voortplant,ik meen dat ze in australie zelfs een rivier/kanaal hebben laten leeglopen om verlost te worden van deze plaag het gaat dan vooral om schubkarpers,hier zijn we afhangkelijk van kwekers die ons voorzien van karpers daar ligt het iets anders.


Al met al is het geen manier om aan een karper te komen maar okay daar denken ze daar anders over.

mvg peter.


in australie is het een ander verhaal, daar is de karper ooit uitgezet door de engelsen, net als nog wat andere beesten die overlast veroorzaken in australie en de lokale dieren verdringen,denk aan bijvoorbeeld de konijnenoverlast , ze zijn daar oorspronkelijk uitgezet om op te jagen en de karpers om te vissen. alleen door de vraatzucht van karpers blijft er weinig over voor oorspronkelijke inheemse vissoorten, vandaar dat het logisch is dat ze daar de karperpopulatie proberen te beheersen.

bij de amerikanen weet ik niet precies hoe het zit met de oorsprong van de karper daar , maar ik weet wel dat het een land is dat zogenaamd westers is, maar wat de ecologische toestand betreft trekken ze zich nergens wat van aan. alles wat beweegt mag op gejaagd worden ook al lopen er van een diersoort nog maar 2 van rond , dan zullen ze nog knallen... beren , poema's , karper of bigfoot, de amerikaan vind dat het dood moet. het geestelijk minst ontwikkelde land noem ik het altijd maar...
Rudi van Vliet

23-07-2005 12:58

[quote="kev zmindah"] het geestelijk minst ontwikkelde land noem ik het altijd maar...[/quote]

En daar heb je helemaal gelijk in wat mij betreft
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

07-08-2005 00:21

beste gasten, best wel droevig he daar in de vs.Ik heb altijd gedacht dat dat continent na Roemenie kwam maar na deze beelden zweer ik zelfs hamburgers af en ben ik een moslimpolitiekvoorstander geworden.
Wat een zielig soort zijn die stinkyankees

http://www.amsbowfishing.com
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-08-2005 01:11

Toch maar even iets nuanceren. Op sommige meren in de VS heeft de karper (net als in Australië) sommige inheemse vissoorten ook verdrongen en zowel veel natuurbeschermers alsmede veel vissers zijn daar natuurlijk helemaal niet gelukkig mee (om het maar zacht uit te drukken). Vergelijkingen met Nederland gaan daardoor wel mank.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-08-2005 14:57

Ik vind het een zielig soort die moslimpolitiekvoorstander wordt.
Mede gezien de ontwikkelingen in de wereldoverheersende ambities ten koste van hun eigen geloofsgenoten.
Niet mopperen he, of ben je nu ook een tegenstander van vrije meningsuiting geworden?
Vissen is een hobby, geen religie!
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

07-08-2005 15:00

Rudi van Vliet schreef:Amerikanen schieten op alles met pijl en boog.. das nou eenmaal de sport.
Ook herten en beren worden volop met pijl en boog geschoten .. zelfs door invaliden in rolstoelen .. moet je nagaan wat een man met spastische armen doet met een hert waar hij op schiet met pijl en boog...
En nog trots zijn ook.

Zo zielig zijn die gasten.
Het enige wat hun interesseert is of zij de grootste geschoten hebben of de meeste..

Afbeelding

denk je dat dit dier in 1 keer dood is gegaan.. en wat denk je dat er daarna met hem is gebeurt.

Tevens las ik op deze webpage een stukje over iemand die in een nacht 200 kapers doodschoot... hele stapels vis op de foto.. hoe kan je daar nou trots op zijn.
Nutteloos en gevoelloos maar ach ben net terug uit Amerika en kan zeggen dat de meeste mensen zo dom zijn als werkelijk onze vooroordelen zeggen..

Ontmoette sommigen die dachten dat CHinezen uit Chinatown kwamen en wisten niet dat China bestond... kan je het je voorstellen?



[url]Afbeelding[/url]

Het Rijk van het Midden bestaat toch ook niet?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

07-08-2005 23:53

Chatten is een hobby, geen letterlijkgenuanceerdzonderkorreltjezoutofverdere-interresseintopicofenigandercommentaarophetbowfishingRELIGIE
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-08-2005 01:04

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 10-12-2005 03:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2005 14:23

Je kan er wel een parodie op maken maar dat leidt de aandacht niet af van je moslimpolitiekvoorstanderschap.
Daarmee vergoeilijk je de aanslagen van afgelopen jaren in ieder geval laat je merken dat je er begrip voor begint te krijgen.
Ben benieuwd wat je nu weer voor parodie bedenkt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Rudi van Vliet

09-08-2005 00:52

heel apart .. wat hebben de Moslims hier nou weer mee te maken?

Ik volg hem even niet.....
Rudi van Vliet

09-08-2005 00:57

[quote="Aart Lokhorst"]Toch maar even iets nuanceren. Op sommige meren in de VS heeft de karper (net als in Australië) sommige inheemse vissoorten ook verdrongen en zowel veel natuurbeschermers alsmede veel vissers zijn daar natuurlijk helemaal niet gelukkig mee (om het maar zacht uit te drukken). Vergelijkingen met Nederland gaan daardoor wel mank.[/quote]


Sorry maar ... Amerikanen laten tegenwoordig hele meren leeglopen om een vermeend lijk te kunnen vinden in Curacao.

Het interesseert die gasten geen reet wat er met hun natuur gebeurt.

Je mag daar alles jagen.. het is niet eens alleen op vis... lees en kijk en oordeel dan over mijn reacties.
Krokodillen lijken mij een inheemse diersoort die niet al te veel meer voorkomt in de USA...
Toch schieten ze ze voor de lol het water uit.
Net als Haaien roggen en Manta's....

Nog maar niet te spreken over de herten die afgeschote worden met pijl en boog...
Alsof ze het niet normaal kunnen doen.

Stelletje simpele debielen zijn het die Amerikanen.. ga er zelf maar eens heen en verbaas je net als ik over hoe dom en onderontwikkeld mensen kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-08-2005 11:50

Rudi als er iemand die jou na aan het hart ergens ligt laat je desnoods een zee leeglopen om diegene te vinden.
Heeft niks met Amerikaan zijn te maken.
Als het vermoeden juist is was het een Nederlander die de oorzaak van die vermissing is.
Als jagen een sport is voor debielen zou jij het noemt heeft ook niks met Amerikanen te maken de wereld zit er vol mee.
Lands wijsheid lands eer, je kunt het ermee eens zijn of niet in de ogen van sommigen zijn wij kindermoordenaars omdat euthanasie hier toegepast mag worden.
Ik ben helemaal niet pro Amerika maar om het simpele onderontwikkelde debielen te noemen.
Ik heb gelezen en ik heb een mening over je reactie dat ik het er niet helemaal mee eens ben lijkt mij duidelijk maar je vraagt het zelf :D :D

Hoe de Moslim hier terecht komt is een kwestie van lezen dan volg je het misschien wel.
Boudewijn 07-08-2005 00.21
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-08-2005 12:31

Douwe,

Volgens mij bedoel je abortus in plaats van euthanasie.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-08-2005 12:38

Tja, er zijn nou eenmaal Nederlanders die zich beter voelen dan de rest van de wereld. Zolang je nooit over de grens komt en nooit direct te maken hebt met niet Nederlanders kun je dat nog lang volhouden ook. Of het slim is? Ach, dat weet je pas als je de grens over moet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-08-2005 13:15

Nee Mark ik bedoel wat ik neergezet heb, abortus komt er nog eens bij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-08-2005 13:45

ik ben dus ook een debiel :o

Ik jaag namelijk ook,woon dan wel niet in Amerika maar jagen doe ik toch(even voor de duidelijkheid met een geweer en niet met een boog)

Als je tegen jagen bent prima,iedereen zijn mening maar dan wel met fatsoenlijke argumenten en niet wat geschreeuw in de ruimte.

Trouwens,vissen is ook jagen maar dat terzijde.

Wil.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

09-08-2005 13:54

Geachte dominee Douwe Bijlsma,
Je moet toch met ons eens zijn dat echte karpervissers met religie als hobby bij het het zien van deze gruwelijke bowfish acties toch enige haat of andere anti amerika gevoelens kweken.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-08-2005 15:37

lul toch niet met je haat.


Zijn nu ruim 4000 man door de pijp uit. Kan niet echt een karper tegen op.

kijk in de spiegel en educate. Condemnate is zo gemakkelijk.

Hoor ik een ECHO?

Als je een beetje zoekt vind je ook in de USA karperclubs, die het beste voor hebben.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-08-2005 16:38

Beste jongeheer Stolk, in de eerste plaats ben ik geen dominee in de tweede plaats heb ik religie niet als hobby integendeel zou ik haast zeggen.
Ik zou ook niet weten wat een echte karpervisser is.
Mocht het zo zijn dat jij met je haatgevoelens tot de echte karpervissers behoort wil ik er niet toe behoren, laat zoveel wel duidelijk zijn.
Ik heb de filmpjes gezien, ik moet zeggen dat ze beter verteerbaar zijn dan de filmpjes van de onthoofdingen die jou moslimpolitiek laat zien.
Zou ik ergens haatgevoelens over krijgen is het dat wel gelukkig laat ik mijn leven niet vergiftigen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Leon Kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-08-2005 18:15
Contacteer:

24-08-2005 17:39

Als je een vis zo vast houdt, dan verdien je het niet eens om genoteerd te worden als recordhouder. Al helemaal niet als de vis dood is
erwin morren
Berichten: 81
Lid geworden op: 08-06-2005 14:34
Locatie: nijkerk

25-08-2005 23:15

je moet hem zo aan zn kop pakken dan heb je een record nek breeken :evil: :evil: :evil:

en nu snap ik nog niet waarom die karper dood is? :oops:

greetzz erwin
><((((°>Veeeeele run's toegewenst!<°))))><