Wat vinden de Binnenmaasvissers nu over het artikel van de B


Vinden jullie dit artikel nu correct of iets te?

Ga veel te ver, komen problemen van
22
63%
Moet kunnen
13
37%
 
Totaal aantal stemmen: 35
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

29-06-2005 00:50

Ik zag hier dat er een artikel was over de binnenmaas. Inclusief alle stekbeschrijvingen. Ga dit nu niet een beetje heel erg ver? Dat er een artikel over het water zelf wordt gemaakt met een paar leuke foto's vind ik best wel leuk maar om meteen alle stekken + beschrijvingen hier neer te zetten vind ik net een beetje erg ver gaan. Er zijn er al zat die het verpesten. Een voorbeeld is al dat je op het eilandje niet meer mag nachtvissen. Erg jammer omdat dit toch een behoorlijk goede stek is.

Kan dit artikel niet gewoon worden aangepast? Ik denk en weet wel zeker dat ik hier voor vele binnenmaas visser spreek.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-06-2005 02:07

Ik vind het niet zo erg om dat te weten, wat is het probleem nu eigenlijk ? :-?
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-06-2005 08:07

9 vd 10 mensen wisten niet eens van dat artikel af..

maarja nu jij het weer onder de aandacht brengt weten weer wat mensen ervan af..

niet dat ik ermee zit.. maar als je er zelf wel mee zit dan moet je het juist niet onder de aandacht brengen. dan blijven de mensen ook wel weg.

zelfde met een water hier in de buurt. vroeger was het er redelijk druk bevist.. en nu word het 24/7 bevist door mensen. gewoon omdat er veel over gesproken word hier in de buurt..
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

29-06-2005 08:42

De Binnenmaas

Is een pracht van een water.. Zelf heb ik er 1 keer gevist op karper, maar ik ving een snoek van 107cm aan een boily´s :lol: . Ik kreeg een gewone run ik was dolblij natuurlijk!

Maar idd eigenlijk is het niet echt goed om het water erop te zetten. Ook al was het even niet meer schijnwerpers.

Nu krijg je misschien weer meer aandacht van mensen die willen vissen op de binnenmaas.

Maar zeg nou zelf zou jij het leuk vinden als je THUIS water er op komt te staan en dat je moet rennen voor een plekkie. ik neem aan van niet.

Maar ik vind het knap stom dat Marco Havelaar toen der tijd de stekken bekend heeft gemaakt, want hij hield totaal geen rekening met de lokale vissers. Maar alle respect verder

Met vriendelijke groet

patrick
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

29-06-2005 10:17

Het jammeren van de BinnenMaas is dat er zoweinig stekken zijn.
Het water kan opzicht meer vissers huizen.
Dit was ik het verleden ook zo.
Maar door wangedrag zijn er veel stekken weg.
Door hommelus met de boeren mag er niet meer vanuit de weilanden gevist worden.

Typisch voorbeeld van die (goede ) karpervissers die het verpest hebben voor een ander.
Nu het water weer aandacht krijgt willen er toch meer mensen heen.
Alleen de stekken zijn bezet.
Resultaat...de mensen gaan in de weilanden zitten.
Ellende begint weer van vooraf aan.

Afgelopen week heeft een vriend van mij ook weer ze sessie daar gehad..
En heeft 3 keer de politie vissers zien verwijderen uit de weilanden .
En dat vanaf 1 stek gezien...
Dus hoeveel meer zijn er weg gestuurd.

Mooi water..niet om over te twisten...jammer dat dit soort trekpleisters voor wat meer ellende kan zorgen.
Waar ik zeker van ben is dat de schrijver dit niet wil en alleen een mooi artikel heeft willen schrijven over een favo stek van hem.

Dus mocht je er heen gaan om er eens te pionieren...ga alsjeblieft niet zitten op plekken waar dit niet mag.
Want een geheel visverbod zit niemand op te wachten...dus zorg ervoor dat er geen negatief beeld van komt bij onze vriend Agent.

groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

29-06-2005 12:43

Vind het absoluut niet kunnen.
Zie de meerwaarde van het noemen van de stekken niet in voor een goed artikel. Als het mijn water was had ik er de pee in gehad.


Richard
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

29-06-2005 13:22

He Remco,

ik heb het al eens in een eerdere topic gezegd, maar ik zal het wel nog een keer zeggen: op dit forum is het 'not done' om over stekken te praten van een water - wat ik zelf terecht vind, maar blijkbaar mag je wel een zeer gedetailleerd artikel plaatsen op karperwereld.nl.
Ik gun iedereen zijn vis op de Binnenmaas en iedereen mag er van mij vissen, maar door dit artikel zullen er meer karpervissers naar de Binnenmaas trekken. Veel karpervissers willen weleens, (en zeker nu met de vakantie) een paar dagen op een ander water verblijven, maar dan moet er natuurlijk wel gevangen worden, door dit artikel en zijn gedetailleerde beschrijving van de binnenmaas, zullen veel meer vissers voor de Binnenmaas kiezen ipv een ander water.
Jaarlijks komt er in de zomer een migratiegolf op gang, met als gevolg, dat je als local gewoon geluk moet hebben om een plaatsje te kunnen bemachtigen en dat wanneer de zomer voorbij is, dat wij met de achtergelaten rommel zitten. Je ziet het ieder jaar dat veel karpervissers in de zomer maanden de Binnenmaas verlaten, omdat het gewoon niet leuk meer is om er dan te vissen.
Ik zeg nu niet dat alle non-locals die naar de Binnenmaas komen dit doen vanwege dit artikel, maar het bevorderd wel het probleem.
Informatie over een water verkrijg je, door het zelf uit te zoeken, of door een eventuele vriendelijke collega aan de waterkant. Informatie op een internetsite, waar iedereen uit Nederland het te zien krijgt, verpest het alleen maar voor de locals, die zelf hard hebben moeten werken voor deze informatie. Dus nogmaals of iemand dat artikel kan verwijderen, a.u.b.

met vriendelijke groet Arjan Swinkels
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-06-2005 14:21

ja maar dit soort topics is ook niet handig, als je rust wil.

ik kom nu met 20 vismaten naar de binnenmaas natuurlijk :-?
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-06-2005 14:26

Arjan Swinkels schreef:He Remco,
ik heb het al eens in een eerdere topic gezegd, maar ik zal het wel nog een keer zeggen: op dit forum is het 'not done' om over stekken te praten van een water - wat ik zelf terecht vind, maar blijkbaar mag je wel een zeer gedetailleerd artikel plaatsen op karperwereld.nl.


Beste Arjan,

Waar staat dat er niet over stekken gesproken mag worden op dit forum, ben zeer benieuwd waar jij dat vandaan hebt? Wij als beheerders hebben daar totaal geen probleem mee en verbieden het al zeker niet!

Of ik het verstandig vind is wat anders.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

29-06-2005 16:02

Volgens mij kan hij niet helemaal goed lezen.... :P . Bekijk de forum regels nog eens Arjan,

Mitz kom jij met 20? dan kom ik wel met iets minder :P maar we vissen wel allen met 4 hengels haha

Met nog steeds en altijd vriendelijke groet

PVL
Mv Velzen
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-04-2005 19:49
Locatie: Zuid Holland

29-06-2005 16:12

Heren,
het betreffende artikel mag wat mij betreft direct verwijderd worden.

Er staat nergens in de huisregels dat je niet over stekken of wateren mag schrijven, dat is zo klaar als een klontje. De ongeschreven regel is echter dat men liefst geen stekken of wateren op het board ziet, en al helemaal niet over thuiswateren...
Wat ook een feit is, is dat als het over een knollenvijver gaat, dan reageert er niemand of bijna niemand.

Maar als het echter over een water gaat waar wel wat te vangen valt, dan word je direct aangevallen door een stelletje ........
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=23428

Laten we eerlijk wezen, als je eigen water op 't board in de openbaarheid word gegooid, dan haal je het toch het liefst 'm direct er weer vanaf ? ! :roll:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

29-06-2005 16:44

ahaaaaa niet echt duidelijk dus.. je vraagt het in die andere topïc toch naar info voor een stek.?

majah ik ga naar huis ben klaar met werken!! laterz
Mv Velzen
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-04-2005 19:49
Locatie: Zuid Holland

29-06-2005 16:55

Yep,
maar er zit een wereld van verschil tussen een PeeBeetje vragen over één van de bekendste openbare wateren van Nederland, en een "onbekend" water met een aparte vergunning en een minimaal aantal te bevissen stekjes...., wat dus met naam en toenaam en info voor iedereen beschikbaar is.

Ik snap dat het wat tegenstrijdig lijkt, maar in mijn ogen toch echt niet hetzelfde !

Toverwoord is en blijft PB, anders kijkt iedereen mee :D
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

29-06-2005 17:02

Zoals Mv Velzen zegt: het is een ongeschreven regel, ik gebruik daarom dan ook de uitdrukking 'not done', (jij ook beter lezen Patrick :wink: )

Maar wanneer vissers die op de binnenmaas het artikel liever zien verdwijnen, omdat ze vinden dat ze hier last van ondervinden, waarom wordt dat artikel dan niet verwijdert. Het artikel is alleen gewenst door vissers die geen zin hebben om zelf uit te vinden hoe je de binnenmaas het best kunt bevissen en waar de stekken zijn. M.a.w. de goede vissers moeten weer lijden onder de slechte vissers.

Het artikel heeft geen enkele meerwaarde, en is alleen nadelig voor de locals. Geef me dan een goede reden waarom het artikel niet zou moeten worden weggehaald!

met vriendelijke groet Arjan Swinkels
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-06-2005 17:25

Quote Arjan : " Het artikel heeft geen enkele meerwaarde, en is alleen nadelig voor de locals. Geef me dan een goede reden waarom het artikel niet zou moeten worden weggehaald! "

Zullen we dan ook maar alle artikelen inzake buitenlandse wateren waarin stekken worden beschreven verwijderen ? :o

Knap nadelig voor de locals aldaar. :oops:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-06-2005 17:49

Zullen we dan ook maar alle artikelen verwijderen die mixen en onderlijnen en technieken beschrijven?
Oke namen noemen en stekken beschrijven zou je niet moeten doen, erom vragen zou je ook niet moeten doen.
Nu lees ik reacties van mensen die wel om info vragen maar het niet willen lezen in een artikel, confused??
Of ligt het omslagpunt bij de visser zelf? het is not done in een artikel maar het moet wel mogelijk zijn als men zelf informatie nodig is?

Persoonlijk zou ik wel een artikel schrijven maar zou de naam van het water niet noemen.

Doouwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-06-2005 18:18

Beetje scheve vergelijking, althans in mijn ogen.

Een PB vragen over een bekend water zal misschien één visser meer opleveren op een ( bekend ) water.
Als je succes story's zoals deze openbaar gooit op het internet, komen er enkele tot tientallen gelukzoekers op af ? Het aantal visstekken is al veels te krap.

Een mix of onderlijn etc is toepasbaar op ieder willekeurig water, als je een water met naam en toenaam noemt en de stekken er bij aangeeft is dat toch een ander verhaal, is namelijk alléén voor dat specifieke water.

Mooie gulden middenweg is misschien om inderdaad artikelen te schrijven zonder naam van het water ? Als er foto's bij geplaatst worden die te herkennen zijn, worden ze toch alleen maar herkend door de locals ?

PeeBee is OKE..... :wink: ! ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

29-06-2005 18:35

Heeft iemand de link naar dit artikel voor me :lol: :lol:............
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-06-2005 18:53

Zie PB :lol:
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

29-06-2005 19:41

Kijk meeste mensen die ik hier zie antwoorden vinden dit echt grappig ofzo. Ik woon in deze regio en moet zeggen dat dit zeker weten één van de mooiste gesloten wateren in de hele buurt is..

Er word dan wel meteen over vanalles gereageerd met veel gein ik vind het alleen niet grappig ofzo.. Aangezien er in het bestuur van de bbmaas ook enkele karpervissers aanwezig zijn die alles voor het water doen maar op deze manier schiet het niet op. Er komen een hoop vissers die er misschien een paar keer per jaar vissen of niet eens en die echt lak hebben aan alles maar dankzij deze personen wordt het instellen van regels zoals bijv. op het gebied van nachtvissen zeker een stuk lastiger.

De binnenmaas was zeker wel de trots van hoeksche waarders, nu is dat wel anders ik moet er niets van hebben want af en toe hoor ik dingen waar ik toch best verdrietig van word.

Nu wil ik niet zeggen dat dit alles door zo'n artikel komt maar zeg allemaal nou eerlijk stel dat van iedereen op dit board een 'handleiding' van zijn favoriete water staat :cry:

Makkelijk praten voor de meeste mensen hier.. Er zal vast wel niets aan gedaan worden ben ik bang voor, is anders maar kleine moeite dat artikel verwijderen.

Pascal
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

29-06-2005 19:41

Het artikel heeft geen meerwaarde, omdat je er als visser niks van leert. In het artikel staat alleen hoe je moet vissen op de Binnenmaas, en niet hoe je een water zoals de binnenmaas zou moeten bevissen.
In bijvoorbeeld artikelen over het vissen op de rivier, staat weer wel hoe je een rivier zou moet bevissen en daar worden weer geen steknamen genoemd. Zo'n artikel heeft dan weer wel een meerwaarde, omdat vissers ervan kunnen leren.

Michel: wat mij betreft mag die info wat betreft die buitenlandse stekken ook worden verwijderd!

met vriendelijke groet Arjan Swinkels
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-06-2005 20:48

Heren,

Het lijkt mij het beste Marco zelf te emailen en aan hem vragen of hij het verwijderd wil hebben.
Wij kunnen niet zomaar iets verwijderen zonder de toestemming van de auteur.

Als de auteur het wil, zullen wij het snel verwijderen.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-06-2005 21:07

Voor alle zekerheid toch maar eventjes opgeslagen, stel je voor dat het wel verdwijnt en ik wil er eens vissen is de informatie verdwenen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-06-2005 23:28

mag ik ok nog een pb Michel? 8)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-06-2005 23:40

Email ook goed ?