Bewaarzakken waarom??????


marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

01-08-2002 20:37

Ik vroeg me af wie van jullie bewaarzakken gebruiken en waarom. Ik lees vaak in een artikel dat de karper 'gezakt'wordt, maar begrijp niet helemaal waarom. Ik heb zelf nog nooit een bewaarzak gebruikt en zal dit ook nooit doen. Waarom? Ik vind het onnodige stress voor de karper.Vaak lees je dat de auteur s'nachts een karper vangt om hem de volgende morgen te fotograferen, maar ik begrijp dat niet helemaal aangezien ik gewoon s'nachts de fotos maak en ze er prima uitkomen. Het overdag zakken om met een sigaretje van je vangst te genieten snap ik helemaal geen bal van. Ik zou namelijk niet kunnen genieten als ik die zak in het water zie staan. Ik ben ook blij dat het op sommige wateren in Frankrijk beperkt wordt of helemaal verboden. Wat vinden jullie ervan??

Vriendelijke groeten,

marcel
Nick van duuren
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Rotterdam-Zuid

01-08-2002 21:10

Ergens heb je groot gelijk!

Toch heb ik wel een zak....als het namelijk al bijna licht wordt zak ik de vis voor een klein uurtje. Foto's bij daglicht (opkomende zon) zijn toch wel iets mooier.

verder kan ik ook geen (geldige) reden verzinnen hoor, misschien als je 70 pond vangt ofzo

Het bevreemd mij dus ook dat alle 'cracks' het over zakken hebben. De vis is dan tegen de tijd dat je foto's maakt weer op kracht en vaak onhandelbaar bij de fotosessie!!

mazl
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

01-08-2002 21:23

Waarom dan dat uurtje wachten? Ik Vind het juist leuk wanneer ik mn fotos bekijk dat ik de vangst dan voor me kan halen. Voor mij is een foto het vast leggen van een moment. Ik heb 3 weken geleden aan het Lac des vieilles forges gevist en veel karpers s'nachts gevangen. Tuurlijk de omgeving staat er dan nauwelijks of niet op, maar als je dan de gezichten ziet! Was namelijk klote weer keiharde regen koud en dan een run. Als je het gezicht van mn maat op die foto ziet! De pijn is er vanaf gelezen! Hartstikke leuk, maar dit effect zou weg zijn als we hadden gewacht met de fotos tot de volgende ochtend! Vaak hoor je inderdaad dat ze wachten met fotograferen tot er een sfeervol moment is(bv. die zonsopgang) , maar die nachtfotos hebben juist een geheel eigen sfeer en die sfeer is niet gemaakt!

Groetjes Marcel
Nick van duuren
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Rotterdam-Zuid

01-08-2002 22:09

ja je hebt gelijk. misschien kom ik in de verleiding omdat ik een combi weeg-bewaarzak bezit. Echter geeft een nachtfoto wel een extra dimensie aan het geheel.
Alleen vind ik evt. rode ogen wel minder.

mazl...
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

01-08-2002 22:56

een bewaarzak kan eigenlijk wel nog handig zijn,
je krijgt opeens een run :eek:
of je bent alleen aan het vissen , en je kan niet automatisch fotos trekken van je vis
je vangt je eigen record en wil hem liever overdag trekken .
...

MVG :grin: carpie :grin:
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-08-2002 23:33

Waarom een bewaarzak gebruiken?Als ik meer dan 30 nachten achter een bepaalde vis aanzit , en ik weet hem dan eindelijk met bloed , zweet en tranen te vangen , dan wil ik dus echt wel graag goede foto`s hebben.Als ik die vis dan s`nachts vang en de omstandigheden laten het toe dan verdwijnt hij echt wel even in de zak.
Als je dit doet moet je echter wel weten waar je mee bezig bent , anders moet je het uit je kop laten.Bij goed gebruik kan er weinig verkeerd gaan.Als er al iets verkeerd gaat dan is het bij zo`n prutser die er de ballen niet van snapt.
Nick van duuren
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Rotterdam-Zuid

01-08-2002 23:51

fair enough..
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

02-08-2002 01:16

Het is inderdaad wat lastiger wanneer je alleen vist. Ik heb 2 vrienden waar ik bijna altijd mee vis, dus heb dat probleem nauwelijks. Maar wanneer ik toch alleen ben en een vis vang dan maak ik een foto van de vis op de mat en gooi hem toch meteen terug ook al zou het mn pb zijn. Het zou me gewoon niet lekker zitten om in mn slaapzak te gaan wetend dat er een karper in zo'n zak zit. Het gaat mij om de herrinering aan het vangen van de vis en een foto is een hulpmiddel daarbij, maar zonder die foto kan ik ook leven. Ik was bijvoorbeeld vorige zomer aan het vissen in een mooi meer samen met 2 vrienden. Mijn vriend kreeg om 03.30 s'nachts een run. Na de dril zagen we dat het de grootste vis van het meer was (30+) . Alleen 1 probleem we waren zo stom geweest het fototoestel en de weegschaal vergeten mee te nemen. Dan dus maar geen foto! En ik kan je vanuit de grond van mn hart zeggen dat we geen enkel moment spijt hebben gehad dat we geen bewaarzak bij ons hadden. We hebben dan wel geen foto en het gewicht hebben we dan ook niet, maar de herrinering zit in ons hoofd gegrift. Een van de mooiste vangsten ooit en hij had meteen z'n vrijheid weer terug. In slaap vallen met die gedachte is voor mij het mooiste aan het karpervissen.

De vriendelijke groeten van een echte karper liefhebber.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-08-2002 02:30

Op 2002-08-01 23:33, schreef Roy Spoelstra:
Waarom een bewaarzak gebruiken?Als ik meer dan 30 nachten achter een bepaalde vis aanzit , en ik weet hem dan eindelijk met bloed , zweet en tranen te vangen , dan wil ik dus echt wel graag goede foto`s hebben.Als ik die vis dan s`nachts vang en de omstandigheden laten het toe dan verdwijnt hij echt wel even in de zak.
Als je dit doet moet je echter wel weten waar je mee bezig bent , anders moet je het uit je kop laten.Bij goed gebruik kan er weinig verkeerd gaan.Als er al iets verkeerd gaat dan is het bij zo`n prutser die er de ballen niet van snapt.



Roy als je zo vist zoals jij hier schrijft, weet je wel wat je doet, je vist dan waarschijnlijk niet met kant en klaar onderlijntje met merk A en ready van merk B. Maar met zelfgeknoopte rigs en vriezers. Maar stel het is in de winter, je krijgt een run om 18.00 en 18.30 zit HIJ < je targret > in de zak. Zak je hem dan een HALVE DAG tot smorgens een uur of 8 want dan wordt het pas weer licht. Ik zou dat in elk geval niet doen!!! Omdat ik de karper al niet langer zak als 2 A 3 uur. En omdat de karper na een X aantal uur de kracht weer terug kan hebben om op de NATTE!!! onthaakmat tekeer kan gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Met Slaperige groet,
J0H@N
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

02-08-2002 10:30

Roy heeft eigenlijk het meeste al gezegd, ik wil er enkel aan toevoegen dat ik het vriendelijker vind om de vis direct na de vangst in de zak te doen en in het water te hangen, om daarna alles klaar te leggen, camera pakken met droge handen, hengel even aan de kanten voordat je er op gaat staan, weegzak uitleggen en nat maken, untster op nul stellen etc... al deze handelingen kosten toch 1 a 2 minuten die de vis nu wel in het water ligt en niet ligt te drogen en te stikken op de mat.

Met zakkende groet, Bob
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

02-08-2002 13:12

Op 2002-08-02 10:30, schreef Bob van Biemen:
Roy heeft eigenlijk het meeste al gezegd, ik wil er enkel aan toevoegen dat ik het vriendelijker vind om de vis direct na de vangst in de zak te doen en in het water te hangen, om daarna alles klaar te leggen, camera pakken met droge handen, hengel even aan de kanten voordat je er op gaat staan, weegzak uitleggen en nat maken, untster op nul stellen etc... al deze handelingen kosten toch 1 a 2 minuten die de vis nu wel in het water ligt en niet ligt te drogen en te stikken op de mat.


Zoals ik al eerder zei, heb ik 2 hele goeie vrienden en we vissen bijna altijd samen. Dus wanneer ik de vis aan de kant heb moet ik de karper alleen nog maar onthaken en vasthouden voor het fototje. En het wegen dan?? Wegen van een vis doe ik nauwelijks. Het heeft voor mij geen meerwaarde als ik weet dat de karper 20 pond weegt in plaats van 19 pond. Wanneer er andere karpervissers in mn album(pje) kijken kijken ze me altijd vreemd aan als ik ze voor de zoveelste keer moet medelen dat ik het gewicht van de betreffende karper niet weet. Wel kan ik ze vertellen waar ik hem heb gevangen, op welke manier en op welk tijdstip. Enige uitzondering is wanneer de karper zo uitzonderlijk is, dan kan ik het wegen niet laten. Wanneer ik alleen vis ligt mn foto toestel altijd klaar en de instellingen voor het (eventuele) wegen heb ik ook binnen een halve minuut gedaan. Dus de karper zal bij mij nooit lange tijd op het droge liggen. De manier waarop jij de bewaarzak gebruitkt BOB vind ik erg goed. Jij gebruikt het ten behoeve van de karper. Dus om de karper te beschermen en dat vind ik een heel goed argument. Enige minpuntje van je posting vind ik dat je schrijft: ROY heeft eigenlijk al het meeste gezegd. En dan vraag ik me af WAAROM? Jij schrijft iets heel anders dan Roy. Roy zakt de karper voor uren ten behoeve van een fototje. Jij zegt dat je hem alleen enkele minuten zakt ten behoeve van de karper, of is dat toch niet zo?? Wat doe je bijvoorbeeld wanneer je de karper in het donker vangt, nog steeds enkele minuten zakken???? Zo ja GEWELDIG, maar dan ben je het dus niet eens met roy. Zo NEE dan klopt je eigen geschreven stukje niet meer>

Met vriendelijke groet,

Marcel
Hans-Peter van Ee

02-08-2002 21:52

Heren

Een karper zakken, waarom niet??

met bewaarzakken-vullende groet

HPE
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-08-2002 23:01

Maar waarom moet er in Godsnaam een foto gemaakt worden? Opscheppen tegenover vrienden (kijk eens wat een grote ik heb?). '"Als herinnering', is vaak het huichelachtige antwoord. Als je een werkelijk mooie vis vangt, een van de boarders zei het al, zit die herinnering in je geheugen geetst.
Ter plekke een foto maken, akkoord, maar al dat pathetische gedoe met bewaarzakken... bah.
Bewaarzakken, weg ermee!

Peter
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

03-08-2002 00:04

Op 2002-08-02 23:01, schreef peter m hoogeveen:
Maar waarom moet er in Godsnaam een foto gemaakt worden? Opscheppen tegenover vrienden (kijk eens wat een grote ik heb?). '"Als herinnering', is vaak het huichelachtige antwoord.


Beste Peter,

Met het eerste (zie hierboven) wat je schreef ben ik het niet eens. Een foto is toch als herrinering. Niets huichelachtigs aan lijkt mij. Wanneer ik op vakantie ga neem ik ook foto's voor de herrinering en echt niet om over op te scheppen. En tegenover mijn vrienden opscheppen hoef ik al helemaal niet. Ik heb echte vrienden en echte vrienden gunnen elkaar de beste vangst. Als ik een foto van een vriend met een grote karper te zien krijg heb ik helemaal geen gevoel van jaloezie. Ik vind het namnelijk heel erg leuk om dat soort dingen met vrienden te delen. Als het bij jou vrienden als showen overkomt zijn het dus geen echte vrienden. Voor de rest ben ik het met je eens :smile:.

Met vriendelijke groet,

Marcel
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

03-08-2002 00:11

Op 2002-08-02 21:52, schreef Hans-Peter van Ee:
Heren

Een karper zakken, waarom niet??

met bewaarzakken-vullende groet

HPE


Beste Hans-Peter,

Je zit bij KOFFIETAFEL PRAAT te zeuren dat wanneer een jongen van 14 trots over zijn vangst verteld, dat dat nietszeggend is. Maar ik vind jou reacties (meervoud!) eigenlijk een beetje nietszeggend. Wanneer je reageert probeer je gedachtengang dan een beetje te verwoorden in i.p.v. te zeggen: "Een karper zakken , waarom niet??"

Met kritische groet,

Marcel
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-08-2002 08:39

Jongens , even enige reacties van mijn kant.

Johan, ik schreef 'als de omstandigheden het toelaten'.Als dus in de winter een (mooie)vis rond dat tijdstip vang dan wordt hij slechts gezakt totdat de fotograaf is gearriveerd.Langer dus absoluut niet!En zeker geen halve dag!!!

Marcel , Ja , ik zak inderdaad een vis voor foto.Ik weet wat ik doe en daarom gaat het dus altijd goed.Nogmaals , bij goed gebruik is er niets mis met zakken van een vis.Jij vist altijd met z`n drieen schrijf je.Ik vis dus bijna altijd alleen.Betekend dat als ik een foto wil hebben dat ik dan toch effe een maat moet bellen.Gelukkig heb ik maten die s`ochtend bij het eerste licht komen voor een foto.

Peter , mag ik vragen wat er huichelachtig aan is als ik een foto als herinnering neem?Dat snap ik dus echt even niet.Ik moet tegenwoordig erg hard werken voor een vis , dus een foto als herinnering moet kunnen.En dan praten we nog niet eens over het nut van foto`s bij het in kaart brengen van een bestand.Of bij het opspeuren van gestolen vissen.

Mensen , er zijn dingen die meer aandacht verdienen dan het gebruik van een bewaarzak.Het overzetten van (grote) vissen of het gebruik van killer-rigs om maar eens even iets te noemen.Geloof mij maar dat dit de vissen veel en veel meer schade berokkent dan het (juiste) gebruik van een bewaarzak.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

03-08-2002 10:31

Beste marcel, ik schreef: "in aanvulling op"
daarmee wilde ik zeggen dat de door mij beschreven manier van zakken 9 van de 10 keer het geval is. de enkele andere keer is zoals Roy omschreef. Mijn Posting klopt dus wel degenlijk.
Inderdaad de vis gaat ook bij mij wel eens een paar uurtjes in de zak als het een bijzondere vis is en de omstandigheden het toelaten. waarom zou ik niet zakken als een uur later de zon op is en een foto maken stukken makkelijker, mooier is. Regen en mist kunnen aardig je foto verknallen en dat vind ik heel erg zonde als er een hele mooie vis op de kant ligt. Een of twee uurtjes wachten bied vaak uitkomst.

Echter vis gevangen voor 02.00 uur gaat NOOIT voor een langere tijd in de zak, hoe bijzonder hij ook mocht wezen.

Ik heb net een afstandsbediening opgehaald voor mijn camera, hiermee is het duidelijk makkelijker een goede zelfontspanner foto te maken omdat je niet afhankelijk meer bent van die 10 seconden maar kan schieten wanneer je alles netjes beet hebt. Zo gaat alles weer veel makkelijker en zeker ook sneller.
Daarbij wil ik wel vermelden dat foto's in het donker niet minder mooi zijn, het heeft zo zijn charmes en romantiek op de gevoelige plaat alleen het is/was zo verrekte lastig met de zelfontspanner

Met zakkende groet, Bob
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

03-08-2002 11:14

Beste Roy,

Ik vis inderdaad meestal met zn drieen, maar ookal vis ik alleen dan kan ik nog steeds een foto maken. Namelijk karper op de mat. En dan heb ik later wanneer ik de fotos terug kijk tenminste niet het idee dat ik de karper voor die foto 2 uur in een zak heb moeten laten zitten. Ik ga ervan uit dat wanneer je een bewaarzak gebruikt er goed mee om kan gaan en dat is ook niet het punt van discussie voor mij. Degene die het nl niet kunnen maar wel doen zijn gewoon een stelletje eikels. Wat ik niet kan bevatten is dat je voor een onbenullig fototje van man met vis een karper zo lang in een zak laat zitten.

Bob,
Ik snap niet hoe jou fotos zo verknalt kunnen worden door regen en mist. Ik heb 3 weken geleden in Noord-Frankrijk gevist en klote weer gehad zoals je dat hier niet meemaakt. Fotos s'nachts in de regen en allemaal gelukt! En dat met wegwerp cameratjes, als het jou dan niet lukt met een gewoon fototoestel om een mooi fototje te maken dan ligt dat misschien aan jou.

Nog even Roy,
Jij zegt dat er belangrijkere zaken de aandacht verdienen dan die bewaarzakken. En natuurlijk zijn er een aantal heel erge dingen aan de hand. Maar ken je die reklame: "EEN BETERE WERELD BEGINT BIJ JEZELF"

Met vriendelijke groet,

Marcel
Jos Vlagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-08-2002 02:00
Locatie: Bruiken (achterhoek

03-08-2002 11:15

Ik heb eens alles op mijn gemak gelezen en ik moet zeeggen dat ik toch wel een beetje verbaasd ben met de onzin die ik hier lees. Met name dan van de Persoon Marcel Vahlkamp. Een vangzak vindt ik zielig voor de vis. Komt het daar niet op neer. Ik bedoel, 70 procent van de nederlanders vindt het zielig als je een vis haakt. Mag je er dan van uit gaan dat het zielig is. Alleen maar omdat het merendeel het vindt. Nee, dat doen vissers niet. Moet je het zielig vinden dat je een vis in een zak stopt, nee. Jesus als ik een goeie vis vang kook ik hem en eet ik hem op. Niks mis mee. Nu denken jullie mischien dat ik een beetje raar ben. maar denk hier eens over na. We gaan een bv. snoek vangen. Eenmaal gevangen...hmmm "laten we hem maar teruggooien en zo vriendelijk mogelijk behandelen. Niks mis meet toch.....Mocht het niet zo zijn dat die snoek met levend aas is gevangen of met een klein visje dat is doodgegooid omdat het bloed de snoek zo lekker aantrekt.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

03-08-2002 11:28

Marcel, ik houd mijn camera gewoon graag heel, ik heb zo'n digitale en die kunnen niet goed tegen vocht. Ik wil ook geen risico's nemen met dat ding omdat ze simpelweg veel en veel te duur zijn.
Dikke mist en regen zorgen voor een waas over de hele foto, vooral als de lens beslaat. Ik ben misschien gewoon een pietluttige perfectionist als het om foto's maken gaat.

Met flitsende groet, Bob
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

03-08-2002 11:32

Jos,
Ten eerste het vissen met levend aas is verboden. Ten 2 met dood aasvissen doet niemand hier (we vissen op karper). En vraag je nu eens af waarom ik dat niet meer doe (meneer die niet zn echte naam durft te gebruiken!). Ten tweede de discussie is hier niet of het vissen op zich zielig is. Op deze site vissen we allemaal op karper, dus deze beslissing is al jaren geleden genomen. Dat 70 procent het zielig vind voor de vissen is ook onzin aangezien je steeds meer mensen ziet die gaan vissen. Ik vind trouwens dat je alleen recht van spreken hebt over de manier waar wij met de vissen omgaan, als je zelf goed met de natuur omgaat. En goed met de natuur omgaan betekend niet! sigaretten op de grond gooien pakjes op de straat gooien. Zakken legen op straat! Komt je denk ik wel bekend voor???

Met vriendelijke groet,

Marcel

Volgende keer je echte naam gebruiken he Joris!
Jos Vlagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-08-2002 02:00
Locatie: Bruiken (achterhoek

03-08-2002 11:37

Grapje man, kijken wat je zou zeggen. Groetjs Joris.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-08-2002 12:18

Marcel ,

Jij praat over een onbenullig fototje.Dat fototje is voor het resultaat van bloed ,zweet en tranen om die vis te vangen.In mijn ogen niet echt iets onbenulligs dus.Foto op de mat?Sorry hoor maar dan kun net zo goed geen foto maken.Persoonlijk vind ik deze foto`s erg lelijk.
Foto`s kunnen trouwens wel degelijk vergalt worden door regen en mist.Om nog maar te zwijgen van waterschade aan het toestel.Ik laat mijn spiegelreflex dus echt niet nat worden.Vind ik hem een beetje te duur voor.Met een wegwerpcamera liggen de zaken inderdaad anders , maat toch kan het echt je foto`s verkloten.

Die reclame ken ik inderdaad.Ik ken mijzelf echter ook en meen te kunnen zeggen dat dat niet op mij van toepassing is.

Jij praat trouwens over 2 uur in een bewaarzak.Die 2 uur zal de vis echt geen schade berokkenen hoor.Echt niet.Ooit ving ik een vis die ik direct na het vangen wilde retourneren.Tot mijn grote schrik zwom de vis niet weg maar begon te kantelen.Vervolgens de vis weer uit het water gehaalt en in een bewaarzak gedaan.Enkele stormpalen om de vis heen gezet om te zorgen dat hij recht bleef.Vervolgens om de 2 uur gecheckt of de vis op eigen kracht weg kon zwemmen.Deze vis heeft 10 uur in de bewaarzak doorgebracht voordat hij eindelijk op krachten was gekomen om zelf weg te zwemmen.Normaal zal ik nooit een vis zakken voor 10 uur maar dat ging gewoon niet anders.Als ik hem direct los had gelaten had hij 10 uur ondesteboven rondgedreven.Iets wat hij volgens mij niet overleefd zou hebben.Het ging hier om een vis die op zijn minst 30 jaar oud was.

Trouwens , je moest eens weten hoeveel karpers er elk jaar aan dode aasvissen worden gevangen.Zijn er genoeg kan ik je verzekeren.
Hans-Peter van Ee

03-08-2002 15:49

Marcel

Vergis je niet, ongeveer 80% van alle Nederlanders is tegen sportvissen.
Dat een groot gedeelte van deze mensen vis eten daar gaan ze zelf voor het gemak maar aan voorbij.

Wat het zakken van vissen betreft is het in mijn ogen gewoon een zaak van weten wat je doet.
Met meer als 18 jaar karperervaring, voorheen was ik witvisser, kan ik het voor mijzelf nog steeds rechtvaardigen dat ik een karper zak.
En als ik tien vissen per seizoen zak dan is het veel.

met vissende groet

HPE
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

03-08-2002 17:16

HPE,

80% van de mensen in NL is tegen sportvissen?? Mzzz, dat lijkt me lichtelijk overdreven. Volgens mij houdt 80% niet van vissen, maar daarom zijn ze er er niet tegen.

En vis vangen voor consumptie is heeeeel anders dan vis vangen voor de lol/sport.

Maar ik moet je gelijk geven op je laatste punt: het zakken van een vis kan makkelijk, MITS dit met de nodige voorzichtigheid geschiedt.
Persoonlijk zak ik maar zelden vissen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust (elke 5 minuten kijken of ie nog leeft, je kent het wel).

Met vr. gr.

Martijn