voor voeren?


Plaats reactie
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

13-06-2005 20:33

ik ben sinds vandaag op een water hier bij mij in de buurt voor het eerst aan het vissen en ben gelijk beetje aan het voor voeren. maar nou kom ik vanavond bij de plas zie ik dat ik zeker niet de enigste ben die onze vriend karper al vast wil laten wennen aan het voer. wat nu te doen?? graag tips en uitleg.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-06-2005 21:12

Voeren andere mensen ook op jou stek of alleen op hetzelfde water? Meerdere voerders op een water zal je altijd houden, als ze specifiek op jou stek voeren kan je beter een andere stek zoeken of proberen duidelijk afspraken met elkaar te maken over waarmee en hoeveel je voert en wie er wanneer zit. Doe je dit niet, dan werk je elkaar van begins af aan tegen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

14-06-2005 10:39

Het ligt er ook maar net aan hoe groot het water is. Als het om een plas tot 5 hectare gaat zou ik misschien zelfs stoppen met voeren of het in ieder geval niet groots aanpakken. Je kan wachten totdat de andere visser is uitgevist of gewoon gaan vissen zonder een voerstek aangelegd te hebben.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

15-06-2005 08:38

Je kan beter even in het weekend een rondje doen bij je thuiswater. Dan zullen de meeste vissers wel op die plas zitten. Dan kan je ook gelijk zien wie waar en waar zit. Maak een praatje met ze en je kan dan misschien eventueel op de overige stekken vissen, of inderdaad gaan zitten wachten tot de visser is uitgevist op de stek die jij wilt bevissen.



Met vriendelijke groet PVL
patrick sader
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-06-2005 15:10
Locatie: doetinchem:D
Contacteer:

28-06-2005 15:14

wat is er beter dan voor voerne of niet voor voeren srry als het een domme vraag is maar dit is me 2de jaar karpervissen :oops: :P :wink:
carps for life:D:D:D
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

28-06-2005 18:44

patrick sader schreef:wat is er beter dan voor voerne of niet voor voeren srry als het een domme vraag is maar dit is me 2de jaar karpervissen :oops: :P :wink:


Dan mag je best domme vragen stellen hoor :wink:

Over het algemeen (op wateren met weinig tot geen dressuur): Voorvoeren is beter.

Met dressur meestal ook, maar dan wel met een betere of andere aassoort dan de rest.

Voor de rest: Instant vissen werkt ook goed hoor, maak je maar niet al te druk. Maar vis dan gewoon waar je vermoed dat de vis zit, en vis ook maar lekker met particles. Die werken instant nu vaak gewoon een stuk sneller dan boillies. Mede door het kleine formaat.


Maar laat je vooral niet gek maken, door wat wel of niet beter is. Ga gewoon lekker vaak vissen, heb er plezier in, en dan kom je er vanzelf achter wat voor jou het beste werkt :wink:

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gr, Erik
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-06-2005 02:10

Ik zou proberen te achterhalen waar die voert en waarmee, en dan proberen iets af te spreken met die persoon :wink:
Of er eerder gaan zitten als het ook jouw stek is, maar ik denk ook dat je nu beter kan stoppen met voeren en ander aas moet gaan gebruiken wat instant goed kan werken.
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

29-06-2005 13:24

Ruud,

Dat kan ook natuurlijk, maar ik weet ook zeker dat de meeste vissers dat niet zouden doen.

mvg
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

29-06-2005 21:58

Ik ben nu een tijdje op een Rivier bezig, en heb telkens wanneer ik voorvoerde geen enkele run gehad, of ik nu een paar dagen voorvoerde of een hele week. Zonder voor te voeren ving ik (of mijn vismaat) wél vis.

Wat is het nut van voeren? Ze lokken? De karpers aan je aas laten wennen? Ze op je voerstek vasthouden? Hoe weet je dat ze niet verder zoeken naar ander aas? Wil je een pleisterplaats creeren, waar ze vaker komen? Eet jij 3 dagen lang hetzelfde? Is er veel/weinig natuurlijk voedsel? Hoe weet je of het aas weg is? Hoe weet je dat het daadwerkelijk karper is geweest die het voer opgegeten heeft, en geen brasem/zeelt of meerkoeten oid?

Kortom; ik zie het nut van voorvoeren niet in. Ook ik begon met voorvoeren, maar het kost me alleen maar tijd en geld wat ik op dit moment beter aan andere dingen kan besteden. Je wilt er natuurlijk ook niet de goedkoopste troep ingooien die je vinden kunt..

Als je toch wilt voorvoeren, doe dit dan 's morgens vroeg of 's avonds laat, wanneer er geen andere mensen zijn, zelfs geen wandelaars etc. Niemand hoeft nl. te weten waar jij voert. Ook over je eventuele vangsten zou ik zwijgen, mocht je er goede resultaten boeken. Ook is het raadzaam (wat Patrick al zei) om vantevoren een aantal dagen eens te gaan kijken welke personen er zitten, en eventueel een praatje maken en er proberen achter te komen hoeveel er gevist wordt, en hoeveel er gevoerd wordt. Voeren ze bijna allemaal voor, zou dit voor mij een reden zijn dit niet te doen. Wordt er veel gevist, probeer dan de plekken te achterhalen waar niemand vist, of dit vanwege de moeilijke toegankelijkheid is, vangsten of bodem etc. doet er niet toe.
Plaats reactie