Dag-nachtwater
Kan iemand mij vertellen hoe mijn nachtwater 23.00 tot 06.00 in 2 jaar tijd is veranderd naar een dagwater
Niet met zo weinig informatie, enkele dingen lijken me wel relevant:
- type water?
- is dit jouw ervaring of ook van andere vissers
- vis je er vaak of is het een moment opname
- meer vissers/hengeldruk dan 2 jaar terug
- voorvoeren andere
- enige optische veranderingen aan het water (water helderder/ waterplanten etc.)
zijn zo van die vragen die me te binnnen schieten, ben vast nog wat vergeten.
- type water?
- is dit jouw ervaring of ook van andere vissers
- vis je er vaak of is het een moment opname
- meer vissers/hengeldruk dan 2 jaar terug
- voorvoeren andere
- enige optische veranderingen aan het water (water helderder/ waterplanten etc.)
zijn zo van die vragen die me te binnnen schieten, ben vast nog wat vergeten.
Laatst gewijzigd door Aart Appel op 05-06-2005 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- Henk ter Maat
1tje ben je vergeten Aart..
De vissen hebben lasogen gekregen door die verblindende flitslichten 's nachts.
Zien daarom het verschil dag/nacht niet meer..

De vissen hebben lasogen gekregen door die verblindende flitslichten 's nachts.
Zien daarom het verschil dag/nacht niet meer..

Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
-
Even aannemend dat het inderdaad zo is zal nog niemand, die de plaatselijke omstandigheden niet kent, jou daar antwoord op kunnen geven.
- Mourad Aviara
kan iemand mij vertellen hoe je een appel in twee jaar tijd verandert in een banaan?
ff wat meer informatie aub, hier kan niemand wat mee. jij ook niet.
ff wat meer informatie aub, hier kan niemand wat mee. jij ook niet.
-
Een niet geheel onbekende schrijver beweerde ooit dat het 's nachts nagenoeg onmogelijk was een kaper te vangen. Tot 23.00 ging het nog en vanaf een uur 0f 6 ook weer.
Maanden later bleek de man slechts 1 keer een gehele nacht gevist te hebben.
Moraal|: nooit is iets wat het lijkt...
MVG
Klaas
Maanden later bleek de man slechts 1 keer een gehele nacht gevist te hebben.
Moraal|: nooit is iets wat het lijkt...
MVG
Klaas
- Daaf Wolters
Het kan aan verschillende dingen liggen, maar ten eerste zou ik je vragen of je wel heel zeker weet dat het vroeger echt een nachtwater was.
Verder kunnen vissen op verschillende stekken verschillende aastijden hebben, ook de voertactiek kan invloed hebben (zie bijvoorbeeld de dunne lijn, het stuk over oriënt). Als je een water beter leert kennen ga je ook vaak onbewust overdag beter vissen. Ik ken meerdere mensen die in het begin ook alleen 's nachts vingen, maar die door toegenomen inzicht het zicht bij daglicht zo optimaal konden benutten dat ze overdag langzamerhand veel meer begonnen te vangen dan 's nachts.
Je geeft trouwens idd wel erg weinig informatie, daar maak je het niet makkelijk mee.
Verder kunnen vissen op verschillende stekken verschillende aastijden hebben, ook de voertactiek kan invloed hebben (zie bijvoorbeeld de dunne lijn, het stuk over oriënt). Als je een water beter leert kennen ga je ook vaak onbewust overdag beter vissen. Ik ken meerdere mensen die in het begin ook alleen 's nachts vingen, maar die door toegenomen inzicht het zicht bij daglicht zo optimaal konden benutten dat ze overdag langzamerhand veel meer begonnen te vangen dan 's nachts.
Je geeft trouwens idd wel erg weinig informatie, daar maak je het niet makkelijk mee.
-
- Contacteer: