halve runs


Plaats reactie
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

02-06-2005 13:21

ik heb van t weekend 2 dagen+nachten op het kanaal gevist en wat mij opviel is dat ik een aantal(5,6) halve runs kreeg. dit was overdag! hoe zou dit kunnen komen? snachts had ik er 6 gevangen en dat waren echt knallers van runs! viste wel met toplood ivm boten maar dat had ik snachts ook.
als jullie tips hebben om dit de volgende x te voorkomen laat het dan ff weten
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-06-2005 15:05

Pablo,

wat bedoel je met 'halve runs'

Als je een fluiter krijgt en hij stopt na een paar seconden, dan is er iets drastisch fout met je onderlijnen!
Controleer je je haken goed bij het begin van je sessie en hoelang gebruik je de haken?
Ter indicatie:
Ik vis maar 1 sessie per onderlijn... En vaak dat ik na 2 gevangen vis mijn onderlijn al verwissel, dit om lossers te voorkomen, of halve runs.

Als je halve runs krijgt, ligt het vaak 90% aan je onderlijnen die gewoon niet goed, of niet optimaal zijn.

Kan je aangeven met wat voor onderlijnen je vist, hoe lang je hair is t.o.v. je haak, wat voor haak, welk merk en welk maatje?
Gebruik je krimpkous of vis je alleen met een no-knot?
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

03-06-2005 01:55

Ik heb het laatst ook gehad, en dat was OOK op een kanaal.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat er iets mis is met je onderlijnen, maar dat is mijn idee... (zou natuurlijk ook kunnen) Ik heb met dezelfde onderlijnen een nacht ervoor nog wel gevangen op een plas.

Ik heb die nacht op dat kanaal 12 flauwe runs gehad, ik heb er daarna niet meer gevist dus weet ook niet of het iets met de situatie daar te maken heeft. Ik ga gewoon een andere stek zoeken. En dat is aardig gelukt! :wink:

Mooie stek gevonden waar ik achter elkaar Boeren Karpers eruit hark!
Ik ben een beetje verslaafd aan het raken op de Boeren... (het is gewoon heerlijk knokken. :wink:

Gr. Arien
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-06-2005 12:51

pablo de groot schreef:ik heb van t weekend 2 dagen+nachten op het kanaal gevist en wat mij opviel is dat ik een aantal(5,6) halve runs kreeg. dit was overdag! hoe zou dit kunnen komen? snachts had ik er 6 gevangen en dat waren echt knallers van runs! viste wel met toplood ivm boten maar dat had ik snachts ook.
als jullie tips hebben om dit de volgende x te voorkomen laat het dan ff weten


Alleen overdag? Camoufleer je montage eens zodat hij op gaat kwa kleur met de bodem van het kanaal.
Heb daar net toevallig vanmorgen een artikel van Piet Vogel gelezen in een karperwereld van eind vorig jaar. KW 40 als ik me niet vergis.

Succes! :)
Vissie kump zo!
Plaats reactie