Wat zouden jullie doen in dit geval ?


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-05-2005 11:21

Hallo medevissers,

stel je hebt een paar dagen gevoerd op een water en je zit al een uur te vissen,komt er een man aan die zegt dat je op zijn stek/stuk water zit te vissen.
jij zegt dat je prima zit en niet van plan bent in te gaan pakken.

die man komt een half uur later terug aan de overkant van het water en gooit 10 tot 20 kilo boilies en dergelijk precies waar jij zit te vissen en er omheen.

nu kan je dus wel gaan inpakken. die man heeft zn zin.

nu komt de vraag ,

Ten eerste : is dit normaal in het karpervissen ?

ten tweede : laat je het zomaar op je zitten?

ten derde : zo nee, wat kan je eraan doen om dit soort dingen te voorkomen,en dan niet als reden ander water zoeken, want op bepaalde wateren wordt er nou eenmaal veel gevist omdat er mooie vissen zitten.en dit soort gasten heb je dus rondlopen.

graag hoor ik jullie mening.

groeten ,

michel
Randy Willemsen
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-06-2004 17:11
Locatie: Hoogvliet

27-05-2005 11:49

Aardig dat die man voor je bijvoert...

Altijd positief blijven denken ,

Geen enkele karper betaald in nederland voor een plekje aan de (openbare) waterkant.

Het is wat anders als je er bewust zou gaan zitten nadat je iemand heb zien voeren..
Windows is a 32 bit shell for a 16 bit extension to an 8 bit Operating System designed for a 4 bit microchip by a 2 bit company which can't stand one bit of competition.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

27-05-2005 12:40

Het water is van niemand, je kunt niets claimen, dat is gewoon een feit, tenzij het jou privewater is of je een stuk van dat water hebt gekocht :P

Het is gewoon jammer dat hij zo zielig is, maar je doet er niets aan!
Ik zou kiezen voor optie anternatief, dom doorvissen en kijken of je misschien nog iets vangt
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

27-05-2005 12:51

Ga instant vissen op een andere stek en kom later terug :wink:
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

27-05-2005 12:57

Ik zou lekker blijven zitten en popup gaan vissen.

En als ik gevoelens van wraak op voel komen ga ik, als hij vist, ook ff heen met en auto vol voer.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-05-2005 13:06

dat zat ik ook te denken ja ,

als hij daar vist de volgende keer, dan ook een zooi voer in het water dumpen , maar dan ben ik voor mijn gevoel net zo triest bezig.

ik snap die mensen alleen niet.ik ga ook nu als ik voor ga voeren ,steeds 2 verschillende waters aanpakken ,als er dan iemand op die stek zit, kan ik nog altijd naar optie 2.

alleen als je al lekker zit te vissen en er gebeurt zoiets kan ik niet helemaal bij inkomen. :-?
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

27-05-2005 13:18

Lekker blijven zitten. Zeker met dit mooie weer!

Idd, ik zou er verder niks aan doen, kan altijd gebeuren dat je voert en er iemand anders zit. Als ze het niet bewust doen, nooit te checken, dan is het jammer.

Mij ook wel eens gebeurd iemand op je stek, helaas en pech. Even een praatje en op naar een andere stek.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-05-2005 13:42

het is niet zo dat ik gevoerd heb en er iemand anders op de stek zat, ik had zelf een paar dagen gevoerd en ik ging zitten,een uur later komt er een man die zegt dat ik op zijn stek zit.ik zei: ik zit prima en ik ga niet weg.

komt hij een half uur later dus aan de overkant met 2 giga emmers en gooit bovenop en naast mijn aas zo een 10 a 20 kg boilies. en zoveel boilies doe ik zo 4 maanden mee.

zo is het gegaan dus.dus doorvissen had weinig zin, ik had ook geen zin in een stuk beton in mn nek later op de avond, dus tja
ben maar weggegaan.

ik vind het eigenlijk maar bizar,bijdehand en triest.ik zou zelf ook niet echt weten wat je hiertegen kan doen.niks waarschijnlijk. :(
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

27-05-2005 14:06

Ten eerste : is dit normaal in het karpervissen ?
lijkt me niet, maarja, wat heet normaal :lol:

ten tweede : laat je het zomaar op je zitten?
nee, ik gooi mooi een andere kant op.
zie ik deze kerel later, dan houd ik me netjes, doe ik alsof er niets aan de hand is, bedank ik hem voor het voeren en zeg dat het me een 32'er heeft opgeleverd, moet je dan z'n reactie eens zien :lol:

ten derde : zo nee, wat kan je eraan doen om dit soort dingen te voorkomen,en dan niet als reden ander water zoeken, want op bepaalde wateren wordt er nou eenmaal veel gevist omdat er mooie vissen zitten.en dit soort gasten heb je dus rondlopen.
tja, als je doet wat ik bij het 2e beschreven heb, dan zal ie het niet nog een keer proberen, hoop ik. anders moet je em erop aanspreken zeggen dat dit niet de manier is waarop normaal opgevoed en denkende mensen hun problemen oplossen, lukt dit niet dan zou ik wat groene zeep halen en die op zijn stek dumpen als ie vist.
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

27-05-2005 14:07

Nou zeker als je zelf ook gevoerd hebt is het onzin om weg te gaan.

Ja of het een type was wat een blok beton in je nek legt zou ik ook wegggegaan zijn.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

27-05-2005 14:10

Jammer dat sommige karpervissers nog steeds the big picture niet zien! Wat een achterlijke actie...maja wat kan je eraan doen hij is hier de respectloze rothond (excuseer mijn taal).

Ik vraag me nu ook af of deze laffe hond ook hier op het board rondhangt?! :o

Maar maak de volgende keer gewoon 2 stekken is ook handig als je de eerste nacht op stek 1 niets hebt en dan kan je altijd verkassen naar stek 2! Dit helpt ook in meerdere vissen vangen...

Probeer ook bij de overige locals info in te winnen over zulk gedrag....Ik heb er geen woorden voor en zou er alles aan doen om zulke mislukkelingen, die alleen maar op echotripperij uit zijn, in een kwaad daglicht zetten!

Maar goed ik laat me teveel opnaaien denk ik......Iedereen heeft recht om te vissen waar hij wil (mits in bezit van juiste papieren). Eerder nog iedereen heeft recht om rustig te kunnen blijven vissen waar hij op dat moment zit zonder lastig gevallen te worden door zogenaamde mislukte karpervissers!

GrtZ
HnZ
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-05-2005 15:52

Zou lekker blijven zitten.
Als het zo moet, kan hij ook de t*ring klrijgen.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

27-05-2005 16:42

Ik zal het hem mooi moeilijk maken wanneer hij zit te vissen. Wat een gast, hoe triest moet het gaan tegenwoordig?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-05-2005 17:55

Michel,

Verkassen naar de overkant.
Daar waar hij die twee emmers erin kieperde gaan zitten en hem terloops vertellen dat "zijn stek" weer vrij is.

Daar was het immers om begonnen, toch!??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-05-2005 19:59

Dat is idd een hele goede, hahaha
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-05-2005 20:33

Michel,

Ik kan het niet veel beter voorstellen dan het is. Op sommige wateren lopen inderdaad dit soort figuren rond.

In dit geval zal het heerschap gewoon besloten hebben dat hij toch gaat voeren ondanks dat er iemand op zijn stek zit. Kennelijk zijn dit soort hoeveelheden voor hem normaal. Ik zou me bedenken dat dit dus met regelmaat in de plomp gaat en een andere stek gaan zoeken.

Helaas, verkeerde stekkeuze. Dit soort figuren iets leren of afleren heb ik opgegeven. Ik wil me er niet eens over opwinden.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

27-05-2005 21:18

hoi

zeer triest zulk gedrag :evil:
Ik hoop dat zo'n vent ook hier op het forum komt dan weet hij ook meteen hoe lomp hij bezig is.

groet krijn
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-05-2005 21:33

Dit soort mensen trekken zich er geen reet van aan.
Ze zitten alleen maar te lachen, tot we ze een keer terugpakken. :evil:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-05-2005 09:02

Mannen,

Hoe verleidelijk wraak soms ook lijkt, het escaleert alleen maar waardoor er weer iemand anders wraak wil nemen en dan waarschijnlijk weer op iemand die op jou lijkt ipv jou waardoor ja ja jullie raden het al.

Met zoveel voer op je plek weet je bijna zeker dat je gaat blanken, nomaliter niet fijn, maar redelijk geaccepteerd. Man wat doet deze man je dan eigenlijk een plezier, je weet zeker dat als je blijft zitten jij blankt, dan kun je net zo goed een leuke andere stek instant proberen tijd had je blijkbaar toch.


M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

28-05-2005 09:36

Er wordt niets verteld over de aard van de discussie, maar als Michel gezien werd als stekkenpezer, dan kan ik me voorstellen dat er "wraak" genomen werd. Maar om daar een aantal kilo's boilies voor op te offeren lijkt mij ook weer wat overdreven.

Jos.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-05-2005 09:38

10 tot 20 kg boilies :o :o :o Die vent heeft ze niet op een rijtje man. Naast het feit dat hij jouw sessie verkloot verkloot hij ook nog eens het hele water met zo'n hoeveelheid boilies. Ik wou dat de mensen eens wat beter gingen nadenken met dat voeren van ze. De meeste hebben volgens mij geen idee wat ze er mee aan kunnen richten. :evil:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

28-05-2005 09:46

Gewoon in een bootje springen en met je net die 20 kilo boillie's boven water halen en te drogen leggen

heb je weer voor 4 maanden voer :D

met die 20 kilo boillie's om die van jou heen word het toch niets meer.

Dus kan je er maar beter alsnog een pleziertje aan beleven
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

28-05-2005 16:25

durft er hier niemand meer voor zichzelf op te komen..???
moeie is bij mij doen 20 kilo boillies op me stek....ken je er wel op rekenen dat je voorlopig niet zelf ken voeren met je armen en waarschijnlijk wordt je er ook niet knapper op....
Vissen is voor mij een passie is geeneens een hobby meer en degene die dat voor mij verknalt zal ik dat heel snel afleren. En zeker de jeugd aan de waterkant moet zich niet zo snel bang laten maken door van die camou billies met een grote bek. Als jij van jezelf weet dat je niks verkeerd heb gedaan kom dan voor jezelf op!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

28-05-2005 18:18

Ik zeg maar niets.
Wraak helpt niets.

Je kan het beste gewoon rustig opruimen, op een andere stek gaan zitten en een paar uurtjes later zijn ogen uitsteken met een mooie dertiger, terwijl hij keihard blankt en weer 20 kilo boilies armer is.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-05-2005 09:49

Hey mensen ,

bedankt voor de reacties,
ik vond de reactie van Camiel Driehuis wel goed,gewoon zijn boilies eruit vissen , drogen en zelf gebruiken.heb ik weer 4 maanden voer.


nee hoor.ik vond het gewoon super triest , en ik snap er ook geen donder van.ook niet om zoveel boilies in het water te gooien uit frustraties of zo.en ik had zelf nota bene 3 dagen voorgevoerd daar.

ik weet ook niet zeker of het wel 10 a 20 kg was, het waren in ieder geval 2 groooote emmers.

ik ga ook nooit meer op die plek zitten , dus die man heeft zn zin gekregen. :-?

groeten,

michel [/quote]