camouflage onzin of niet??


Joost Hop
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-10-2004 21:18

22-05-2005 22:40

Tegenwoordig is alles in camouflage te verkrijgen van hengels tot voer emmers aan toe.
Mensen geven een fortuin uit aan realtree camouflage en weet ik wat nog meer.

Ik vind dit persoonlijk een beetje overdreven.
Tuurlijk moet je niet een fel oranje wegwerkers vestje aan de waterkant gaan staan maar met een spijker broek en een donkergrijze trui bijvoorbeeld ben je al een eind op de geode weg.
Aangezien de meeste op grotere afstand vissen denk ik dat al die camouflage niet zo veel uitmaakt.

Ik denk dat het rustig lopen en bewegen en niet te veel herrie maken vele malen belangrijker is om succes te hebben dan om alles in realtree of legergroen te hebben.

Graag wil ik jullie mening hier over hebben, maar respecteer wel elkaars standpunten.

groeten Joost[/url]
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

22-05-2005 23:56

Hoi Joost,

Je hebt daar wel een punt met die camouflage maar ik draag die nog altijd een beetje een gewoonte.
Ik ben nog één van die (oude) karpervissers die zich er goed in voelt.

Heb de beginperiode van het karpvervissen meegemaakt dat wij op een heel kleine afstand visten en dan was die camouflage wel degelijk nodig. Ik gebruik wel niet altijd de echte camouflage ik draag eerder de kaki uitvoering (dus één kleur). Maar inderdaad wat je daar zegt het is en blijft een modeverschijnsel onder de karpervissers, zeker als je op extreme afstanden gaat vissen.

Maar nogmaals ik voel me goed in deze kaki uitvoeringen en wat je natuurlijk ook hebt is dat deze legerkledij wel wat kan verdragen.

Zo dit was even mijn persoonlijke mening omtrent deze topic.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

22-05-2005 23:59

Ik kan altijd wel lachen om mensen in legerkleding die een metertje of 100 verderop liggen :lol:
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

23-05-2005 00:05

Heb een keer ergens gelezen dat je beter in een wit tennispak aan de waterkant stil kunt zitten, dan in je camouflagepak heen en weer lopen :D


Succes



Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

23-05-2005 00:59

ik draag altijd leger kleding aan de waterkant ook als ik 80 mtr+ uit de kant lig.
deze kleding gaat net wat langer mee en is stukken steviger dan gewone kleding en ik vind het zonde om gewone kleding hieraan vuil te maken daar is het veel te duur voor.
En me legerkleding krijg ik voor niets !!
zo niet dan toch ja toch niet dan
jan van kranenburg

23-05-2005 03:01

Volslagen onzin die Camou kleding.

Gewoon je eigen, beetje "gedekte" kleding volstaat.

Niemand haalt 't toch in zijn hoofd om in knalgeel of fel oranje outfit te gaan karperen?
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

23-05-2005 07:15

het is denk ik meer een kledingstijl die hoort bij de hobby, net zoals skaters wijde broeken dragen en gothics zwarte kleren :P
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

23-05-2005 07:17

Het hoort er gewoon een beetje bij,waarom weet ik ook niet....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-05-2005 09:03

Camouflage legerkleding uit de dumpshop. Was ooit lekker goedkoop en praktisch. Ook het statement waar mannen als Groothuis toen mee kwamen. In legerkleding zit trouwens behoorlijk de klad. Ik heb een vermoeden dat er nu in de moderne dumpshop een speciale recreatiekwaliteit wordt aangeboden die het niet haalt bij het spul van toen. Realtree kledij is goed van kwaliteit maar overdreven duur en wel erg trendy.

Camouflage kledij heeft tegenwoordig voor de buitenwacht toch een sterke relatie met allerlei bedenkelijke jachtsportactiviteiten en de negatieve kanten van oorlog. Intussen is er ook sportkledij te koop die minstens even functioneel en comfortabel is, in gedekte kleuren en tegen normalere prijzen. Bovendien voor buitenstaanders een herkenbare relatie met de gewone recreatiesport heeft.

Mijn persoonlijk keuze is met bovenstaande duidelijk.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

23-05-2005 09:31

Voor mij moet viskleding vooral functioneel zijn en niet al te fel gekleurd ik vind dat je wel een beetje moet "blenden" met de omgeving...Maar volledig camou :-?

Neem dan ook wat zwart mee voor op de wangen whahaha nee flauwekul ik denk dat het bij de hobby hoort .Alhoewel het wel steeds meer overdreven word

Ik ben zelf ook verwoed vliegvisser en vis daarom bijna altijd in een vliegvispakje van Scierra uiterst functioneel kan ik wel zeggen en goed wind en waterdicht de kleur gaat ook lichtjes op in de omgeving wat voor mij voldoende is

grtz
Hnz
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

23-05-2005 11:24

Ik ben niet zo van camo kleding. Ik vis vaak kort uit de kant, maar op je knieen achter een riet kraagje ik gewone kleding werkte prima.

Ik ben van mening dat rustig zitten meer invloed heeft dan de kleding. Zelfs met korst voor je voeten werkt dan gewoon prima, tot je een stap zet, dan schiet hij gelijk weg...

maar dat is mijn ervaring
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

23-05-2005 11:47

Ik vis ook zonder camoukleding, ik vang zonder net zoveel als met.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-05-2005 13:00

Ik vind die rode polo's van fox wel mooi... :D

Zou dan wel weer mooi staan op een camo-broekje :P
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

23-05-2005 13:08

Camo? Allemaal onzin, ik zit altijd te vissen zoals op het plaatje hieronder 8)

Afbeelding
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

23-05-2005 14:06

Ja, ik heb als k niet wil opvallen mn ghillie-suit aan... maar normaal gesproken doet een spijkerbroek met mn Grolschpolo/sweatshirt het prima.
Grolsch-Groene Camoflage ;)

groeten,

Ap
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

23-05-2005 16:01

Joost,

Ik heb zelf een realtree outfit aangeschaft voor het pennen, bij het pennen is het gewoon enorm belangrijk dat je niet opvalt. Met felle kleren kun je op de grond gaan liggen, met realtree kun je gewoon blijven staan en zien wat de karpers uitspoken. Verder is het natuurlijk veel belangrijker om stil te zijn en jezelf zeer traag te bewegen langs de waterkant.

Verder kan goede camouflage zeer goed van pas komen als je ergens vist waar je niet gezien wilt worden door andere.

Daarnaast is en blijft de originele legerkleding zeer betaalbaar en is deze van goede kwaliteit. Ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

23-05-2005 17:04

Tijdens het struinen heb ik me regelmatig verbaasd over hoe weinig de kleur van je kleding uit maakt. Zelfs met knalgele en felrode jassen kan ik karpers zo dicht benaderen dat ik bij wijze van spreke het aas in hun bek kan leggen met de hand! Maar o wee als je te fanatiek beweegt, dan schieten ze meteen weg. En dan helpt je camou kleding ook geen zak ;)

Volgens mij gaat het trouwens meer om in hoeverre je afsteekt tegen de achtergrond. En reken maar dat je opvalt in je donkere kleding tegen een strak blauwe hemel.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

23-05-2005 17:33

IK draag altijd camo kleding. Dit koop ik meestal bij een dumpwinkel of zo. Het heeft verschillende voordelen. Je ''verstoppen'' voor de vis is onzin als je meer dan 25 meter uit de kant ligt. Maar legerkleding gaat nou eenmaal langer mee. Het is betere kwaliteit, het zit vaal lekker warm en er zitten vaak veel zakjes en vakjes in, om spullen in te doen.
Dit zijn voor mij de redenen om het te kopen. Natuurlijk is het ook traditie.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

23-05-2005 17:38

Ik gebruik het niet, heb de karpers zien happen terwijl ik er naast stond met witte kleding aan.. veranderde er niets aan...........
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

23-05-2005 18:07

Mannen,

Tuurlijk zijn er wateren waar de kleur van je kleding niets uitmaakt. De efteling bijvoorbeeld :lol: , nee geintje.

Wat ik wil zeggen, er zijn nou eenmaal wateren waar de karpers zeer schuw zijn op menselijke aanwezigheid. Bij dit soort wateren (om te pennen) is een goede camouflage outfit bijna een must om dicht bij de karpers te kunnen komen. En dan vooral in de natuurrijke omgevingen. Verder denk ik niet dat kleding veel uitmaakt omtrent je vangsten.

Je zult het zelf moeten uitvinden op de wateren die je bevist. Op de ene maakt het vrij weinig uit op de andere zul je zo onzichtbaar en onhoorbaar mogelijk aanwezig moeten zijn om te vangen.

Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-05-2005 18:26

Inspelen op de omgeving zodat je minder opvalt is veel belangrijker dan een camou patroontje. En zoals verteld, beperk je bewegingen. Ik heb alleen vijvervissen dicht kunnen benaderen. Maar die vluchten ook bij een plotselinge beweging.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

23-05-2005 22:24

Bart Janssen schreef:
Verder kan goede camouflage zeer goed van pas komen als je ergens vist waar je niet gezien wilt worden door andere.



He he, eindelijk... Hoeft trouwens geen legerkleding te zijn hoor, gewoon donker natuurlijk gekleurde kleren zijn natuurlijk ook goed. En je staat niet voor lul als iemand je dan toch ziet zitten... :D
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-05-2005 22:31

Ik gebruik het zelf ook niet, maar er is wel nog een voordeel wat ik hier nog niet langs heb zien komen. Mensen die je niet zien heb je normaal ook geen gezeik mee. Controleurs die je niet zien vragen je niet om een vergunning, dieven die je niet zien kunnen moeilijk je spul stelen. Vandaar dat ik me wel altijd zo goed mogelijk probeer te verstoppen, camouflage kan daar zeker mee helpen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

24-05-2005 08:12

Ik ben van indruk dat als ik dan ook een keer camou kleding koop dat ik de blauwe versie zal kopen.
Dit omdat ik zelf gezien heb hoe kleren te zien zijn van onder water.
Was namelijk heel goed te zijn in het Dolfinarium in hardewijk.
Daar heb je het restaurant onder water.
Als je daar onderwater zit zie je de mensen boven water langs de kanten lopen.
En wat mij dus opviel was de blauwe en de witte Tshirt,s die het mist opvielen.
Loop al even met de plannen op die kleding te komen...maar het is er nog niet van gekomen.
En andere mensen die je dan mischien voor lul vinden lopen heb ik weinig mee.
Als het mij met onder de kant vissen minder schrik reacties opleverd.
En zeker als het duurzamere kleding is wil ik het wel gaan aanschaffen.

Met leger groene kleren heb ik niets om dat dit in mijn ogen juist opvalt tegen de hemel kleuren aan.

Mja dat is maar mijn visie...iedereen veel plezier met de zijne.

Groetjes marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

24-05-2005 09:13

ik gebruik ook een legerjasje als ik ga pennen.
de reden daarvoor is dat er veel zakken in zitten die ook nog eens recht zijn.
kan er lekker veel spulletjes in kwijt zonder veel kans ze te verliezen.
bovendien niet duur in aanschaf en kan tegen een stootje.
met karpers besluipen zonder opgemerkt te worden heeft het mijn inziens niet veel te maken.

groetjes koos.