is Rex Hunt wel geschikt om uit te zenden in NL?


is het programma Rex Hunt wel geschikt om uit te zenden op de nederlandse tv?

Peiling eindigde op 19-06-2005 17:53

ja
35
46%
nee
41
54%
 
Totaal aantal stemmen: 76
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

22-05-2005 21:15

Rex Hunt Is een klootzak
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-05-2005 10:45

Je hebt gelijk, de Nederlandse uitzending van vis tv is van veel grotere kwaliteit.

Op vis tv van zondagochtend wist onze vriend Ed ook al te vertellen dat een karper weet dat er met een hengel gevist werd waar de lijn onder de lijnklem vast zat.
Marco sloeg met de match een karper vast en verspeelde die door lijnbreuk.
Ed vertelde dat een karper weet dat de lijn vast zat onder de lijnclip, hij hoefde alleen maar de lijn strak te zwemmen om hem te breken.
Ik wordt er zo droevig van, het leek zo,n leuke aflevering.
Mooie brasem, leuke sessie er werd goed gevangen en dan zo,n flauwekul opmerking van onze "kenner" Ed.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

23-05-2005 12:57

ed stoop, de profeet van de hedendaagse hengelsport wereld!1
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

23-05-2005 13:14

douwe,

hoe weet jij dat een karper dat niet weet??

ze kunnen jou wel als deskundige inhuren! ;-)

groeten
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

24-10-2005 17:39

Weg met die zak!!Mijn vader keek net het programma en hij liet een kleine haai heel lang tegen de boot spartelen alleen om het beestje te kalmeren :-? dat haaitje sloeg zich helemaal verrot :evil: en dat noemen ze een visvriend :oops: :oops: :oops:
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Willem Barnas

24-10-2005 18:32

Rex Cunt
qerel henny

24-10-2005 18:54

ik zou zo willen ruilen met Rex jongens.

Wat een wereldbaan!!!!!!!!!!!!

en hij geeft ze allemaal een kusje dus het valt toch wel mee :wink: :(

en kijk dan naar lake escapes, dat is drie keer zo vet!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

24-10-2005 18:59

Willem Barnas schreef:Rex Cunt


:lol: hehehehehe :lol:
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

24-10-2005 19:18

[quote="Marco Zandvoort"]Weg met die zak!!Mijn vader keek net het programma en hij liet een kleine haai heel lang tegen de boot spartelen alleen om het beestje te kalmeren :-? dat haaitje sloeg zich helemaal verrot :evil: en dat noemen ze een visvriend :oops: :oops: :oops:[/quote]

Ik heb het net ook gezien....en ik vond het ook niet echt een reclame voor de vissport, de manier waarop die beesten onthaakt werder en terug gegooid worden vond ik echt abnormaal.
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

24-10-2005 19:22

en dan die kleuter opmerkingen van hem :-?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-10-2005 19:46

Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken. Al die jaren dat hij op de buis is, is er nog nooit iets negatiefs over in de publiciteit gekomen. Dus hou het maar lekker stil.
Een goed voorbeeld voor de kids is hij niet wat betreft visbehandeling en onthaken en zo. Dus wat dat betreft wel een discussiepunt. Gelukkig is er Vissen is Cool! Alleen mogen ze dat wel verlengen van 5 minuten naar een half uur.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

24-10-2005 19:50

Rick Boerboom schreef: Gelukkig is er Vissen is Cool! Alleen mogen ze dat wel verlengen van 5 minuten naar een half uur.


mee eens, veel te kort, geen info!
Moet veranderen!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

24-10-2005 21:04

Hoi,

Er worden wel meer dan twee hengelsportprogramma's uitgezonden op discovery en dat vind ik een goede zaak!

Ook al is de australische hengelcultuur wat anders dan we gewend zijn, het blijft een positieve bijdrage.

Gelukkig zijn er ook andere series, zoals die met Matt Hayes en de serie over Arapaima.

Reel wars; was wat minder, maar nadat een vriendin het gezien had, begreep ze wat meer van mijn drang om te gaan vissen.

Kortom, hoe meer zendtijd, des te beter. En als je denkt dat je een betere invulling kunt geven aan dergelijke programma's dan dat dat al gedaan wordt; ga je gang.

Jeroen
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

24-10-2005 21:22

Als wij ons met rex gaan vergelijken kun je zeggen dat wij best diervriendelijk bezig zijn! Als mensen alleen rex hunt eens hebben gezien en dan toevallig eens zien hoe wij met vissen omgaan dan zeggen ze waarschijnlijk wat netjes van jullie!

In Australie hebben ze iets andere opvattingen over dieren als in Nederland,ik denk dat ze in Australie nog wat meer samen met de natuur leven. In nederland is alles zielig en dierenmishandeling. Alleen als je dieren bijna dood knuffelt ben je een dierenvriend. Het draaft in Nederland gewoon te ver door, mensen staan te ver van de natuur en weten daardoor vaak niet waar ze het over hebben.

Als je dieren hebt moet je ze goed behandelen en mensen die met dieren omgaan zoals wij moeten dat ook doen. Zo lang iedereen zijn best doet dan is er niks aan de hand. Wij in Nederland zijn gewoon anders dan Australiers, ik zie rex wel als een promotor van de hengelsport.
beetje bij beetje
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

24-10-2005 21:30

Kom op jongens,het kan erger.
Ben blij dat ie zijn tong niet gebruikt :P


Mvg...
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 24-10-2005 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Barnas

24-10-2005 21:39

Mannen!

Laten we doorgaan met het demoniseren van Rex Cunt, wie weet wordt hij dan nog eens omgelegd. De gehele oceaanbevolking zal ons dankbaar zijn!!! Ik zeg waadpak aan en overboord die handel.

Sorry hoor.......... :oops:

WB :wink:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-10-2005 22:30

Af en toe kan ik wel om die Rex lachen, maar vooral dat onthaken af en toe lijkt nergens op. Tenminste voor onze ogen komt het zo over. Hij (of heel Australie) vind het normaal denk ik. Zoals Frank al zei zit het daar gewoon anders in mekaar dan hier. Maar het punt van discussie is of het hier uitgezonden moet worden of niet.

Van al die andere programmas die langskomen op Discovery heeft Reel Wars en Fishing Safari met John Wilson mij het meest geboeit. Maar al deze vrij korte series worden nu tot vervelends toe herhaald.
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

25-10-2005 16:18

het kan misschien aan mij liggen hoor, maar volgens mij zijn al die afleveringen van rex al tig keer herhaald(ik heb ze tenminste allemaal al gezien) ... is deze topic dan niet een beetje te laat??

ik kan me trouwens een aflevering herinneren dat ze in engeland gingen karpervissen, en toen deed rex het wel goed...

en als er zo veel mensen zijn die tegen dit programma zijn, waarom sturen jullie dan geen mailtje naar discovery? ik wil wel dat er dan een ander visprogramma voor in de plaats komt, uiteraard het liefst een karpervisprogramma...

o ja, en kunnen ze die man met die eentonige stem van vis tv , er niet lekker uitgooien... daar stoor ik me pas aan, net als dat eeuwige gitaarmusiekje wat ze in zoveel vis programma's/films er in stoppen.. ook zo lekker origineel... :evil:
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

25-10-2005 17:12

Ik zou uiteraard ook graag een programma zien over karpervissen, maar heb wel al 2 keer wat over karpervissen op discovery gezien dat ik heel interressant vond! Een keer vissen in Polen maar dat duurde maar 10 min over karper dan he. En een keer liet men een sessie zien waar er een met boilies viste en de ander met van alles => brood, aardappel en zelfs op een aardbei wist hij te vangen!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

25-10-2005 17:24

Jabababadoeeeeee hi hi haaaa haaaaahaa :roll:
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

25-10-2005 17:52

Laat em maar lekker daar blijven...ik hoef em iig. niet aan me tent.

Wat hij met die vissen doet, is zijn verantwoording. Ik vind niet dat je een hele tak van sport/hobby daarop mag afrekenen.

Nu zal dat vast wel gebeuren. Ook daar maak ik me niet druk om, een goeie naam hebben we nooit gehad. En altijd hebben we ons dingetje kunnen doen.

Hoewel ik me meer stoor aan zijn ongelofelijk irritante niet zeggende one-liners, ga ik me niet druk maken om hetgeen hier gezegd.


wagons HOOO!!!!
Ik ga me spullen klaar maken...
Groet'n,
Tim
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

25-10-2005 17:56

Nou dan kunnen we het 6 uur nieuws ook wel verbieden,daar zie je niks anders dan dat er slecht met mensen word omgegaan.
Ik denk gewoon dat het een cultuur kwestie is,dat er zo met vis word omgegaan.
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-10-2005 18:00

Thank your mother for the rabbit! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

25-10-2005 18:07

[quote="Douwe Bijlsma"]Je hebt gelijk, de Nederlandse uitzending van vis tv is van veel grotere kwaliteit.

Op vis tv van zondagochtend wist onze vriend Ed ook al te vertellen dat een karper weet dat er met een hengel gevist werd waar de lijn onder de lijnklem vast zat.
Marco sloeg met de match een karper vast en verspeelde die door lijnbreuk.
Ed vertelde dat een karper weet dat de lijn vast zat onder de lijnclip, hij hoefde alleen maar de lijn strak te zwemmen om hem te breken.
Ik wordt er zo droevig van, het leek zo,n leuke aflevering.
Mooie brasem, leuke sessie er werd goed gevangen en dan zo,n flauwekul opmerking van onze "kenner" Ed.[/quote]

jullie weten de mensen wel allemaal goed af te kraken, ja ze stuntelen, maar wij hebben ook wel eens een voorntje laten vallen enz. en las je vis van grote diepte vangt dan helpt het als je ze terug GOOIT.
Kijk maar naar bertus rozemeijer als je op snoekbaars vist.
En ed stoop kan dan wel een flauwekul opmerking maken maar hij weet wel hoe het moet, want met de viswedstrijden zoals queen of hearts staat hij wel zijn mannetje. :wink:

nog een prettige middag
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-10-2005 18:40

Heren,
In Australie wordt de vis nog gewoon gezien als voedsel wat men op eet.
Men gaat daarom ook iets anders om met vis als in Nederland, zeker karpervissers trekken dit wel heel erg door mij geregeld te ver.

verbieden vindt ik werkelijk onzin, als ik thuis ben dan kijke ik geregeld een keer naar rex hunt, zal van de zotte zijn dat zelfs al voor me wordt bepaald wat ik wel cq niet mag zien.

mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 25-10-2005 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.