hobby of handel forum


daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

17-05-2005 20:51

wat me meer en meer opvalt is dat sommige dit forum beginnen te gebruiken om te handelen
het kan toch niet dat je elke week een set molens,hengels,optonics enz
aanbied
ik erger me er best aan,ik weet niet hoe jullie er over denken
temeer omdat de prijs van tweedehands spullen soms buiten proporties gaat
ik heb laatst ook een hele set verkocht hier aan volgens mij redelijke prijzen
wat me opviel was dat je hier snakkende berichten opkreeg van dit en dat
en 2 weekjes erna kwam je je eigen spullen tegen op marktplaats of hier ma dan 30 procent duurder
volgens mij komen hier mensen die een hobby beoefenen
ik heb plezier gehad van men set en hoef niet het onderste uit de kan ervoor
ik heb het namelijk ook gebruikt!!!
ik vind het jammer van deze praktijken want zo kunnen jongeren of mensen met ewa minder geld zich nooit leuke spullen aanschaffen als dit zo blijft doorgaan
ik vind dat wel wat jammer
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

17-05-2005 21:02

Daan,

Voor sommigen is het kopen, proberen, en eventueel weer verkopen van materialen ook een questie van optimaliseren van je spulen en daarmee ook een onderdeel van je hobby........
Hierdoor kan je veel verschillende spullen uitproberen zonder dat het je al te veel kost.........de prijzen blijven toch vrij constant.....
Ook ik koop regelmatig wat hier of op Marktplaats, en als het me bevalt behoud ik het (een tijdje :wink: ) en zo niet, verkoop ik het inderdaad weer......soms met wat centen winst, soms met wat centen verlies......maar die marges zijn nooit erg groot.
Laat iedereen zijn ding doen............en erger je er vooral niet aan zoals je dat zegt.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

17-05-2005 21:22

zo gaat het niet alleen op dit forum, kijk ook maar eens op marktplaats.nl gloednieuwe vis paraplu's of kunstaassetjes, die toevallig de week ervoor bij de aldi te koop waren en nu met bescheiden winst weer door verkocht worden.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

17-05-2005 23:44

Het valt mij ook op dat bepaalde personen opvallend veel spullen tekoop aanbieden.

Soms vraag ik me af hoe ze eraan zouden komen hoewel ik me er vaker niet aan stoor. Je kan ook maar zo denken, zo heb ik weer meer keuze.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

18-05-2005 02:05

ja je hebt wel een punt er zitten hier genoeg handelaren , maar daarentegen is het wel weer zo dat de concurrentie strijd blijft en je kan dan meestal wel iets bij een ander goedkoper krijgen :wink:

Ach ja ik stoor me er niet aan ben zelf ook handelaar zij het niet in visspullen :D
Ik kom hier echt alleen voor mijn hobbie :P :P :P :P
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

18-05-2005 10:58

Het kan idd behoorlijk irritant zijn dit soort praktijken. Ik denk alleen niet dat je er beter van wordt om je eraan te ergeren, dit soort praktijken zijn gewoon niet tegen te gaan. Hoeveel iemand bereid is te betalen voor een product bepaald nu eenmaal de prijs, ook al is dat misschien niet normaal voor een tweedehands product. Ik denk dat het beter is om dit soort praktijken gewoon te negeren en om (misschien vooral de wat jongere) medeboarders er op attent te maken dat ze een aantal dingen in acht nemen, zoals bijv. de nieuwprijs te checken op internet en dan de waarde van het product te bepalen, daarbij er goed aan denkend dat het gaat om een tweedehands product.

mvg,

Jordi
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-05-2005 11:53

Wat is het probleem als iemand wat aanbiedt, wat goedkoper is als in de winkel en dat jij graag wilt hebben? Mij maakt het dan niets uit of dat het dan of van de vrachtwagen is gevallen of dat diegene er direct 150 van heeft gekocht.

En als je het niet wilt, scrol je gewoon verder tog?

Nederland is duur zat :-D
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-05-2005 12:12

Stefan, ben het volkomen met je eens.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

18-05-2005 14:36

Gestolen goed gedijt niet...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2005 14:59

Ja en als het regent in Mei is April voorbij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

18-05-2005 15:11

Douwe Bijlsma schreef:Ja en als het regent in Mei is April voorbij.


En als de zon schijnt in juni is die regen in mei weer over :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Danny Mieremet

18-05-2005 15:17

Daar sluit ik me bij aan.....
Ruik ik hier niet iets van.. ik heb te weinig voor mijn spullen terug gekregen..??????

Gr D
Joost Hop
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-10-2004 21:18

18-05-2005 19:09

Maar als mensen gestolen spullen kopen werk je het stelen aan de waterkant weer me in de hand.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

18-05-2005 20:19

Tis gewoon net een handel forum hier.... Voor mij iig wel, ik ook dat het binnenkort karperboard.marktplaats.nl wordt...
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

18-05-2005 22:03

veel gejatte spullen worden op marktplaats verkocht of hierro op het forum :evil: Tja als die mensen er beter van worden??? Je kunt ze toch niet tegen houden DIE TRIESTE PERSOONTJES.
the catch.... the power.... the carp...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

18-05-2005 22:36

Joris Kroes schreef:Tis gewoon net een handel forum hier.... Voor mij iig wel, ik ook dat het binnenkort karperboard.marktplaats.nl wordt...


Zit Joris in een dipje? 8)
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

19-05-2005 16:08

Waar maak je je druk om :-? :-? :-? :-?
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

19-05-2005 17:15

egt hé, lees er dan gewoon overheen.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

19-05-2005 19:35

HUH :o

Lees ik dat nu goed.. Het maakt een hoop mensen hier niets uit of het 'van de vrachtwagen is gevallen' of tweedehands is!? Damn.. Een paars kronkels mis in die hersenpan misschien!?

Ik wil jullie reactie weleens zien, 's ochtends na een blank je tentje uitkruipen.. En opeens de oorzaak van je blank zien.. Oftewel NIKS meer zien...

Op dit board zie je steeds vaker mensen die vertellen dat ze bestolen zijn aan de waterkant, en hier zitten ze vrolijk te vertellen dat ze dat graag willen kopen.. Gaat de goede kant uit met het volkje hier op dit board...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-05-2005 23:56

Dezelfde die een dief wel eens mores zullen leren kopen kennelijk net zo makkelijk spullen waarvan de herkomst niet is na te gaan. Of heb ik het mis? :-?

CarpBoard heeft regels. 8)

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Erik Harff
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-01-2005 00:02

20-05-2005 09:10

Hallo,
Als je zelf toegeeft dat het je niet kan schelen dat je iets koopt wat van de vrachtwagen is gevallen of dat het eerlijk is. Ben je niet goed bezig, dan druk ik me nog netjes uit.
Daarentegen weet je natuurlijk nooit of je een eerlijk produkt koopt.

Om je nou druk te maken dat tweedehands spullen te duur worden is natuurlijk onzin. Dit is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Het is een kwestie van wat een gek er voor geeft. Dit kan nogal verschillen en daar maken handige jongens gebruik van. Ik heb hier persoonlijk niks op tegen. Als iets te duur is zoek ik gewoon naar een andere verkoper die het produkt wel voor een prijs aanbied die me aanstaat. Als je dan je eigenspullen terug ziet maar dan duurder aangeboden, wil dat niet zeggen dat die persoon ook die prijs vangt.
Is dat wel zo dan is dat pech. Als je je auto inruilt staat hij ook voor tig Euro meer weer te koop. Dat is handel.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

20-05-2005 09:47

Kerels,

wat ik bedoel met "van de vrachtwagen gevallen", bedoel ik natuurlijk niet dat je spullen moet kopen die van je maat gejat zijn. Ik bedoelde daar mee spullen die nieuw zijn, maar niet uit de winkel :D.

En doe nou niet of dat je nooit wat download, want dan doe je het zelfde !
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Erik Harff
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-01-2005 00:02

20-05-2005 10:03

Hallo stefan,
Van de vrachtwagen gevallen betekent: Onrechtmatig verkregen goederen, dat kan zijn gestolen of?????zeg jij het maar en nieuw maar niet uit de winkel??
Blijft een beetje vaag toch?
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

20-05-2005 12:02

Als ze met containers hiero in de haven binnenkomen kan mij het egt niks schelen of dat er nou hier en daar een container vermist wordt. Het gebeurd met t-shirts, auto's dus ook met visspullen.

Maar kga hier een eind aan breien wat mijn reacties betreft. De ene helft hecht waarde aan Normen en Waarden van onze eigen Jan Peter en de andere helft kan het geen reet schelen. En ik zit bij die laatste groep, omdat ze mij ook op allerlei vlakken "bestelen".

Have fun met het kopen van je spullen, waar dan ook ter wereld!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

20-05-2005 12:31

guido berkmortel schreef:Daan,

Voor sommigen is het kopen, proberen, en eventueel weer verkopen van materialen ook een questie van optimaliseren van je spulen en daarmee ook een onderdeel van je hobby........
Hierdoor kan je veel verschillende spullen uitproberen zonder dat het je al te veel kost.........de prijzen blijven toch vrij constant.....
Ook ik koop regelmatig wat hier of op Marktplaats, en als het me bevalt behoud ik het (een tijdje :wink: ) en zo niet, verkoop ik het inderdaad weer......soms met wat centen winst, soms met wat centen verlies......maar die marges zijn nooit erg groot.
Laat iedereen zijn ding doen............en erger je er vooral niet aan zoals je dat zegt.


daar heb je helemaal gelijk in

ik zou jezelf er ook niet veel van aantrekken als ik jou was want jah
als je je overal druk om moet maken is er toch geen leven meer ;)

Gr33tz M