veel bloed


Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

30-05-2005 21:39

Als ik bij een vis die ik overlaatst heb gevangen clinic had moeten gebruiken dan was ik zeker 3 potjes armer geweest. Op zijn flank had ie 2 gaten waarvan de grootste ongeveer een diameter van 6cm had en een diepte van tussen de 5mm en 10mm. Echt geen mooi plaatje voor het oog. Tussen de 2 wonden was het vel al helemaal dichtgegroeid. En dit is dus allemaal natuurlijk! Waarom zou ik toch clinic gaan gebruiken??? Ik heb het niet en zal het ook niet aanschaffen. De vissen overleven in de natuur en genezen iedere keer opnieuw door de natuur. Na de paai dichten de wonden en noem maar op. Dus dit laat ik ook genezen door de natuur.
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

31-05-2005 12:28

[quote="jeff severeyns"]kan ook komen van het drukverschil dat er onderwater plaatsvind.. daar al aan gedacht?? heb het namelijk zelf meegemaakt heel de onthaakmat onder het bloed door het drukverschil
groeten[/quote]


zeg bloedden alle vissen dan hevig bij jou op de onthaakmat?
door het drukverschil zeg je? als jij onder water gaat ga jij toch ook niet bloedden, alleen om dat de druk daar verschilt.
even nadenken voor je je conclusies trekt :wink:

groet

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
jeff severeyns
Berichten: 122
Lid geworden op: 18-07-2004 21:31
Locatie: kasterlee (belgie)

31-05-2005 17:44

ik ga dan niet bloeden nee!! MAAR, als een vis bv te snel wordt binnen gedrilt dan wordt het drukverschil veel te hoog.. daarom gaat hij bloeden heb je daar al bij nagedacht?? lees eerst tegoei, denk dan eens goed na en geef dan commentaar danku (ps: toen ik het zelfde voorhad stond de eigenares van de put bij ons.. vis moest onmiddellijk terug in het water om zich weer aan te kunnen passen. het bloed kwam uit zijn kieuwen niet uit zijn mond!) en nee, niet alle vissen duz alleen de vissen die te snel worden gedrilt..lees eerst tegoei, denk dan eens goed na en geef dan commentaar danku!!
Aart Appel

31-05-2005 18:21

Te hopen voor jullie vis in de put dat ze nooit uit het water springen, danku.

Ohja bloed stroomt door aderen, prik je daar een gaatje in dan ...

Kieuwen hebben o.a als functie zuurstof uit het water opnemen, het transport van zuurstof gaat door het bloed. Huid bij de kieuwen is daarom ook dun en erg gevoelig voor bloedingen.

Clinic is onzinnige teringzooi. Helemaal als je het in de bek smeert of doen jullie ook jodium op een wondje in je mond smeren. Denk van niet ...

Bloed mengt ook goed met water, lijkt dus meestal erger dan het is.
Laatst gewijzigd door Aart Appel op 31-05-2005 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
jeff severeyns
Berichten: 122
Lid geworden op: 18-07-2004 21:31
Locatie: kasterlee (belgie)

31-05-2005 18:23

toch kwammet door het drukverschil!! in mijn geval dan toch!!
Aart Appel

31-05-2005 18:26

Welk drukverschil, die van het slingerde lood?
jeff severeyns
Berichten: 122
Lid geworden op: 18-07-2004 21:31
Locatie: kasterlee (belgie)

31-05-2005 18:28

grappigste thuis zkr??