de juiste pieper voor de beginner


Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

08-05-2005 20:20

Hey,
Ik wilde graag piepers aan gaan schaffen maar welke zou ik dan meoten nemen? ik wil het liefst een setje van 2 piepers(of meer maar 2 is noodzakelijk)een sounderbox:P(kabels koop ik zelf wel) en spatwaterdichtheid :wink:
Een nagloei zou ook wel leuk zijn, of is dit neit noodzakelijk? ik hoorde namelijk dat je wel het verschil ziet tussen de wel aanbeet hebbende en de hengel die dat niet heeft.
De gevoeligheid die erop zit is neit zo belangrijk. de toonhoogte wel en de volume ook :roll:

Verder nog iets over een rodpod.
Ik heb wel banksticks alleen geen buzzerbars. Een rodpod ziet er mooier uit maar is dit ook beter? Dan praat ik emt name over de X2 eco pod.. :-?
Is het dan noodzaak om buzzerbars aan te schaffen of om dat eco podje maar te komen?

Robin de Graaf.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

08-05-2005 20:35

Robin,

Wat is je budget. Dat is het belangrijkste. Wat wil je per pieper uitgeven.
Ik heb hier nu de fox catalogus2005 voor me liggen. Zal even wat prijzen opnoemen:

Micron M: 37,50 euro. (is alleen volume)
Micron MX: 64,95 euro. (is volume, toonhoogte en 2 gevoeligehidstanden)

XB1 Sounderbox 42,50.

Als je redelijke piepers wilt, is fox toch een topper voor een beetje geld. De micron M is gewoon een goede pieper. heeft alleen volume, maar toonhoogte is eigenlijk ook niet zodig (dus eigenlijk ook niet voor een beginner wat je zelf aangeeft)

dus een setje in jou situatie kost:
2x 37,50 + 42,50 = 117,50.
Let op dat dit adviesverkoopptijzen zijn, ze zijn vaak nog veel goedkoper te verkrijgen.

Kijk anders eens bij aanbod. Daar staan volgens mij voldoende piepers tussen.

Succes met zoeken!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

08-05-2005 20:50

het budget, helemaal vergeten :-?
Ik zat te denken zo rond de 65 à 75 euro?
Dan kunnen er wel twee fox M voor aangeschaft worden maar dan ben ik weer sounderboxloos :cry: Tenminste, Na een hele tijdwerken komt ie er pas. :roll:
Andere opties?

Mijn vismaat heeft gisteren een setje van spro gekocht de spro runnix serie. Sounderbox kabels en 3 piepers. dat geintje kostte hem 50 euro.
ze hebben volume en toon. Nu heb ik eht neit zo voor emt spro maar zijn dit wel leuke piepertjes. Ze zijn trouwens spatwaterdicht.
Ik neem aan dat dit niks is? Ik heb eigenlijk niets tegen tweedehands piepers. Alleen het jammere is dat er vaak wel een krasje of ander dergelijks op te bekennen is.. :cry: Maarja, beter tweedehands goed dan slecht nieuw :roll:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

08-05-2005 20:57

Ik zou ook op zoek gaan naar een setje tweede hands piepers van fox of iets dergelijks.

en een nagloeiledje is wel heel erg handig
Mijn vorige piepers(snake) hadden ze niet en dat was hoog irritant

succes met zoeken
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

08-05-2005 21:00

Tja, hen je wel een souderbox nodig? Zeker met die kabels? allemaal ellende. Je hebt echt geen 50 meter kabels. ik geloof dat het selfs maar 10 meter is. Zet dan je pieper wat harder. Dan hoor je het ook wel hoor!

Krasjes? dat boeit mij dus helemaal niets. Als mij materiaal er niet uit ziet, maakt me dat niet uit. Als het maar functioneert!

Groeten,

Luuk
ps. ik zou gewoon 2x de micron M kopen. Dan ben je verzekerd dat je eengoede pieper hebt!
Al die complete sets van x2, ultimate, spro, en noem maar op, heb ik geen ervaring mee, wil ik ook zou houden graag :lol:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

08-05-2005 21:01

http://www.raven.nl/catalogus2005/html/ ... up852.html

Even voor je opgezocht. Scheelt weer wat geld :lol:
Is bij raven.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Willem Barnas

08-05-2005 21:02

Piepers voor beginners?!

Het lijkt wel een raadsel, maar ik weet het antwoord:

Aardappel!!!!!!!!!!!! :P

Nenenene!!!!
WB :wink:
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

08-05-2005 21:10

ghehehe daar kwamen me kennissen ook mee aanzetten.. :lol:
Maar raven is nogal ver rijden en op beurzen heir in de buurt zijn ze neti te vinden.. :cry: Dan maar tweedehands M'etjes.. Ik hoorde hier ook wel goede verhalen vanaf komen en het was eingelijk ook al meteen mijn eerste keus, maar ik twijfelde dus tussen een complete set en twee M'etjes. Maar het worden denk ik toch de fox M's.
Weet iemand toevallig of deze ook een nagloei hebben? (:oops:toch best handig?)
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

08-05-2005 21:18

f4e heeft ook wel leuke piepers, ik heb ze zelf ook, ik had eerst een setje knuckleheads, zonder sounderbox aansluiting en toen gingen we op vakantie naar een camping, dus moest ik even goedkope piepertjes met sounderboxaansluiting, dus had ik f4e piepers gehaald met de intentie ze later weer te vervangen voor m'n knuckleheads, dat was zo'n 2 jaar geleden, maar nu zitten ze nog steeds op m'n buzzerbars :P , prima dingetjes.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

08-05-2005 22:07

Robin, nog een advies. Ze hebben dit mij tijden geleden ook geadviseerd en ik heb er alleen maar voordelen aan beleefd. Koop gewoon losse stokken. En begin zeker niet aan de eco pod. Ik heb hem ook gehad, hij werkte om precies te zijn 7 sessies en na een snoeiharde run begaven de poten het, en als het waait moet je hem vasthouden.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
**Arwin Bos**

08-05-2005 22:33

In de m serie van fox gaan wel dure baterijen. Je kan ook voor de fox ES gaan, daar gaat een gewoon 9 volt blokje in. Deze heb ik zelf nu 1,5 half jaar, ik hoop er natuurlijk nog veeel langer mee te doen, maar tot nu toe doen ze het perfect.
Sounderbox heb je nog niet nodig denk ik, gezien je leeftijd? nachtvissen als je 13 bent lijkt me nietverstandig. En als je het wel wilt doen..., ik zet me Oval meestal vlak achter mijn hengels, dan heb ik heel geen sounderbox nodig.

P.S.: knuckleheads, zijn ook niet duur en daar hoor ik ook veel goeds over.

mvg Arwin
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

08-05-2005 22:44

Ik weet niet op wat voor soort wateren je wil gaan vissen, maar ik ga er maar even vanuit dat je nog niet op honderden meters wil gaan vissen of op wateren zit waar je geen steun in de grond kan prikken. Zo nee. Vergeet dan die rodpod!
De kwaliteit van de visser zit niet in een gelikt setje hengels op een zo glanzend mogelijke rodpod. Koop bij een hengelsportzaak 4 losse steunen van RVS, goedkoper dan een rodpod, onverwoestbaar en het allerbelangrijkst, flexibel op te stellen. Als je op kleiner water zit te vissen zie je vaak dat mensen door hun rodpod beperkt worden in hun stekkeuze, ze vissen rechtvooruit omdat dit anders nadelig effect heeft op hun beetregistratie (feedereffect, hengels uit de steun bij een fluiter etc..). Als je met losse steunen vist kun je je hengels altijd goed neerzetten en ookal lijkt dit misschien niet hip, het is wel effectief. Bovendien, die RVS-steunen zijn ook alles behalve lelijk.
Dus vergeet die rodpods als je ze niet nodig hebt vanwege de oever of de grote afstand (die goedkope dingen zijn prut, ik heb er zelf ook een gehad, maar ze vallen gewoon uit elkaar na verloop van tijd).
Als het gaat over piepers, als je veel nachten in de bebouwde kom vist is een sounderbox handig, om overlast te voorkomen, anders is het allemaal echt niet zo nodig (figuren die hun tent achterlijk ver van hun hengels zetten om met de buren te kunnen kletsen daargelaten).
Als je dicht op je hengels zit en je tent gewoon open laat (ook handig ivm. aanslaan, hoeveel mensen vergeten niet de tent open te doen :P), dan hoor jij die fluiter echt wel, al helemaal als jouw hengels geen hoek van 90 graden maken met de lijn, maar gewoon naar je stek wijzen, dan vlieg jij echt je tent wel uit.
Ik zelf zou voor iets simpels gaan, maar wel van goede kwaliteit. Fox M is inderdaad geschikt, die toonhoogte heb je toch niet nodig, je ziet de hengel met de run echt wel (ook omdat ze niet standaard naast elkaar liggen;) ). Verder zijn de nieuwe strikers van ultimate erg netjes. Maar omdat je die sounderbox wel achterwege kan laten (of later nog kopen) zou ik denk ik voor die Fox M gaan :)
Hopelijk heb je hier wat aan. Veel succes in ieder geval!
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

09-05-2005 11:35

Ik zou persoonlijk de grotere foxen kopen. Alleen al om de simpele reden dat ze hogere oren hebben waardoor je hengel steviger ligt. De batterijen zijn goedkoper in de grote foxen en ik vind het mooier staan dan die kleine gevalletjes. Dit laatste is natuurlijk erg persoonlijk.

Ik zou je adviseren om te kijken naar een tweedehands setje Fox S of ES.
Deze kosten niet veel en als je geluk hebt kan je er nog een sounderbox bij vinden ook in jou budget!

succes
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

09-05-2005 11:38

Welke batterijen gaan er in de grotere foxen dan; penlights?
Mijn mmx-en hebben ook gewoon 9-volt blokken.

SS
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

09-05-2005 11:49

Ook 9v Blokje... Maar de kleine piepers hebben toch van die kloterige dure batterijtjes?
Martijn Bosma
Berichten: 84
Lid geworden op: 23-06-2004 22:46
Locatie: Schiedam

09-05-2005 12:07

Klopt in de micron M die ik heb gaan inderdaad van die kleine dure batterijen maar daarintegen doe ik nu al 2 jaar met dezelfde batterijen en werkt alles nog steeds perfect terwijl mijn oude piepers met 9volt blokken toch echt sneller leeg gingen. Ik weet niet hoe dit bij de foxen is.

Martijn
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

09-05-2005 12:14

Ik heb volgens mij in de 2 jaar dat ik ze had de batterijen verwisseld.. WaaroM? Omdat ik er al oude batterijen in had gedaan... Bij mij gaan ze lang mee, maar ik vis dan niet elk weekend zoals sommige mensen, visTE wel met enige regelmaat
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

09-05-2005 13:28

Mijn 9 volt blokken gaan ook jaren mee, om de zoveel tijd verwissel ik ze voor de zekerheid om lekkage tegen te gaan.
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

09-05-2005 14:44

:lol: Ben geen 13 meer hoor.. :P Ben al bijna 15 :wink:
Op het advies van Jan ben ik nooit gekomen. Goed dat je het zegt met die steunen. Je kunt inderdaad alle kanten met de hengels op en het staat steviger. Ik denk dat ik dat maar doe, Dan kunnen later nog aparte buzzerbars worden aangeschaft.
Ik hoor ook neit veel goeds vanaf X2 komen. Dan zal dat rodpodje idd voor 25 euro ook niks zijn.. :roll:
Wat betreft de piepers ben ik mijn keuze nog niet helemaal zeker. De knuckleheads zijn inderdaad gewoon goed. Alleen het uiterlijk vind ik zo jammer :oops: Maar dit is heel persoonlijk. Het zal heus niet aan het uiterlijk van de pieper liggen of je vis vangd of niet:)
Ik denk dat ik toch maar een pieper uit de serie van Fox neem, Waarschijnlijk de fox M. Mijn camera heeft tenslotte ook dure batterijen nodig :roll:
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

09-05-2005 15:22

Knuckelheads zien er misschien niet geweldig uit maar ze zijn 100% waterdicht, ze zijn heel laag in batterijen verbruik omdat ze alleen verbruiken als de pieper piept. Verder zijn ze gewoon onverwoestbaar en het geluid wat er uit komt maakt je wel wakker dan heb je niet eens een sounderbox nodig.

Mijn maatje vist er al jaren mee en zelfs ik word wakker van zijn runs terwijl ik toch vaak een eindje bij zijn hengels vandaan zit. Als je interesse hebt in 2 knuckelheads hoor ik het wel ik, ik kan er 2 regelen voor niet al te veel geld.

Pascal
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

09-05-2005 15:32

Hey,
Ik stel eht zeer op prijs dat je eht me aanbied maar ik wacht liever nog ff. Misschien zie ik nog wel wat anders leuks.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

09-05-2005 15:38

Het oog wil ook wat natuurlijk :wink:

Ik vis al een paar jaar met de fox mx erg fijne pieper. De batterijen zijn niet zo heel duur, al zegt iedereen van wel, ze gaan ook best lang mee.

En wat maken krasjes op een pieper nou uit zolang het er van binnen nog maar goed uitziet toch? Tweedehands foxen zijn er zat te krijgen.. Als je later toch wel interesse hebt in die knuckelheads stuur je me maar een pb'tje want mijn maat gebruikt ze niet meer.

Pascal
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

09-05-2005 17:01

Hoi,

indien interesse in 3 knuckleheads + soundbox: kijk ff onder 'aanbod'. Deze zijn nog te koop!

Groete,
Andries
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

09-05-2005 17:49

Ghehe, het meot heir geen marktplaats worden hoor :oops: Ik hou marktplaats.nl en het aanbod forum al in de gaten :wink: Maar ik ga toch wel bijna zeker voor een fox.. :roll:
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

09-05-2005 18:10

wel oppassen met boten met die fox, ze kunnen doorbranden als er een boot door je lijn vaart en je pieper dan af gaat.