baitrunner of molen met 1 slip


Plaats reactie
jacky hofstede
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-04-2005 18:44
Locatie: beuningen
Contacteer:

20-04-2005 19:26

hallo heb nu de shimano 8010 baitrunner maar ben niet kapot van de slip deze is lastig af testellen vind ik zit er aan te denken om molen te halen zonder baitrunner wie heeft dit al eens gehad en wen je er snel aan als je baitrunner gewend bent hoe kan je bv dan het beste aan slaan heb nog nooit zonder baitrunner op karper gevist ben benieuwd naar jullie reakties
carp is passion i love it
sam claus
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-06-2004 13:35

20-04-2005 19:37

ja je went er vlug aan en
ik sla aan met mijn hand op de spoel.
groeten sam
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-04-2005 20:38

Zoals Sam zegt met de hand op de spoel aanslaan. Dit werkte bij mij ook goed toen ik nog molens zonder baitrunner had. Wanneer ik zeker wist dat ik kort op de hengels bleef zitten viste ik ook weleens met de slip dicht. Wel de slip op "drilstand" dus niet helemaal dicht.
Die 8010 baitrunner die jij hebt staat er ook wel om bekend dat veel mensen de slip niet optimaal is, dat geldt eigenlijk voor alle aero baitrunner modellen. Deze hebben een slip die niet mooi gelijkmatig en soepel loopt. maar er zijn ook baitrunnermolens met een slib voorop, die werken een stuk beter.
De keuze tussen een molen met of zonder baitrunner is natuurlijk aan jou. Ik heb zelf dus ook een tijdje met molens zonder runner gevist, en dit ging ook goed hoor, maar ik vind de baitrunner toch wat fijner dat ik deze functie niet wil missen op een karpermolen.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

20-04-2005 20:38

Als je veel vangt went het snel, dat is met alles.. Ik sloeg aan terwijl ik ondertussen al mn slip dichtdraaide, voordat ik met baitrunners ging vissen.

Ik vind persoonlijk het baitrunnersysteem beter dan zonder..
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-04-2005 09:03

Ik heb jaren gevist met baitrunners, maar ben sinds 2 jaar overgestapt naar molens zonder baitrunner.
Momenteel heb ik de Daiwa Emcast Plus en dat bevalt me gewoon heel erg goed.
Hand op de spoel en rustig dichtdraaien bij de een aabeet.
Het went erg snel.

Laatst viste ik met baitrunners en sloeg ik op dezelfde manier aan als de molens zonder slip.
Daarna heb ik de baitrunners maar uitgeschakeld want ik vind het helemaal niks meer... Het heeft weinig toegevoegde waarde meer, maar dat vind ik... anderen zullen daar weer een andere maning over hebben.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-04-2005 09:50

ik heb molens met een slip voorop de spoel.
geen baitrunners..
ik sla aan met de hand op de spoel en kan gelijk de slip regelen..

baitrunners lijken mij niet zo heel fijn.. omdat je nooit in het begin de goede stand van de slip kunt instellen.. de ene keer heb ik hem in het begin heel licht staan en andere keer weer zwaar.. daarom zal ik niet snel overstappen op baitrunners..

ik heb ook 1 hengel met een slip achterop de molen maar daar kan ik nog steeds niet aan wennen.. maarja dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

23-04-2005 13:38

Hoi, Jacky.

Ik heb nu bijna een jaar 2 daiwa's emblem T5500 Z, en ben er zeer tevrede over. Voorheen had ik Okuma's epix, ook fijne molens, maar ik ben toch meer tevreden over de slip.
De baitrunner is wel handig maar ik geef toch de voorkeur aan gewoon zonder. Ik merk ook dat ik hem net even iets preciezer af kan stellen.
En ook aan de omstandig heden. Als ik voel dat ik een vis van het type goederentrein eraan heb, dat ik dan meteen mijn slip erop aanpas.
Dat kan met een baitrunner ook wel maar dan ben je mischien net iets te laat.
Maarja iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

mvg
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
jacky hofstede
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-04-2005 18:44
Locatie: beuningen
Contacteer:

23-04-2005 20:42

ik denk dat ik ook ga proberen te wennen aan een molen met een slip welke molens raden jullie aan
carp is passion i love it
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

23-04-2005 22:17

hoi

Had eerst molens met baitrunner (4500B) werkte heel goed geen klachten
maar op aanraden van een maat van me eens met molen zonder baitrunner gevist.
Dan heb ik toch die 4500B de deur uit gedaan en nieuwe molens aangeschaft.
Nu heb ik de shimano ultegra xt 10000 echt een hele goede slip en hij spoeld de lijn heel geleidelijk op en daar door zijn verdere worpen mogelijk en er kan ook nog eens heel wat kilometers lijn op :D

groet krijn
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

25-04-2005 17:47

Jacky, ik raad je toch daiwa's aan, omdat het supermolens zijn!
Maar je kunt ook naar de winkel gaan, en zelf even kijken wat je bevald dus...
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
michel lubberts
Berichten: 91
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

28-04-2005 09:34

net als Krijn heeft gehad heb ik nog steeds de 4500 USA baitrunners van shimano
maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de baitrunner eigenlijk niet gebruik... het verschil tussen "loop"stand en "dril"stand is bij mij meestal heel erg weinig
misschien komt het omdat ik tegen opstakels vis of op lange afstanden (zit er genoeg rek in de lijn om na een piep en een kromme hengeltop aan te slaan)

ik gebruik de baitrunner eigenlijk alleen uit gewoonte omdat ik er eerder wel gebruik van maakte maar er nu "geen"gebruik meer van maak.
de reden dat ik voor de USA versie heb gekozen was dat de slip voorop zat en ik dat persoonlijk fijner vind (nu moet ik ook zeggen dat na al redelijk wat jaren ik nog steeds erg goed te spreken ben over de kwaliteit van de slip en de wijze waarop deze instelbaar is)
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

28-04-2005 15:19

ik vind de baitrunner vooral 's nachts handig, als ik met m'n slaperige kop m'n tent uit kom wil ik niet ook nog eens m'n slip moeten draaien.
mja, ik ben lui :oops:
Plaats reactie