Prettig gevist? Deel 2!!


Plaats reactie
Bernard Holtkamp

18-04-2005 12:50

Vanochtend weer met de hond langs het water en dit gezien.

http://home.wanadoo.nl/bartold/18-4-2005%20010.jpg
http://home.wanadoo.nl/bartold/18-4-2005%20013.jpg

Hier hebben dus een 3 tal zich zelf karpervisser noemende figuren gezeten met een hond.
Evenvoor de duidelijkheid..dit waren voor dat die figuren er waren 2 onbeschadigde bomen.
Laat men zo lekker door gaan en een algeheel visverbod voor dat water is dan daar!!!
En dat is niet ver weg meer gezien de rotzooi die er de laatste tijd is.
Het betrefd trouwens de Nootdorpseplassen gelegen tussen delft en nootdorp.


Bart
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

18-04-2005 12:54

zucht..
Hebben we hier iets in de lucht in Delft ofzo..
stelletje dwazen..
Bernard Holtkamp

18-04-2005 13:09

Een troost nils.

Ik weet wie het waren al ken ik ze niet bij naam.
Maar ze komen mij nog wel een keer tegen.
Voorlopig zijn ze bij de plantsoenendienst erg kwaad over dit en wat er bij de zegwaart plas afgelopen vrijdag is gebeurt.

Bart
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

18-04-2005 13:14

Hoi Bart.

De daders zijn bekend,kunnen ze dan niet een keer tegen deze lui op gaan treden?
Elke keer als het er een zooitje is,heeft iemand ze wel gezien omdat ze er met een hond lopen,dus ook de controleurs :wink:
Misschien een keer een idee,om er met de politie een bezoekje te gaan brengen,gelijk bekeuren en vergunningen innemen,zitten ze die week erop alsnog,spullen in beslag nemen.
Je weet hoe snel zulke akties de ronde doen in de omgeving.
Zo is de rest gelijk gewaarschuwd,en denken ze misschien een keer na.
Lijkt mij een betere optie,als gelijk de wel sirieuse vissers er maar weer de dupe van te laten worden,want er zijn al genoeg wateren die geschapt zijn of worden,door bebouwing om wateren.
Ik weet dat het een minne klus is,en dat het niet meevalt,maar als de controleurs er al niets meer aan kunnen doen,met behulp van de politie,waarvoor wordt er dan nog gecontroleerd.
En voor de sukkels die dit allemaal veroorzaken,ga lekker in de kroeg zitten,en sloop de boel thuis of bij je ouders thuis,maar laat de natuur met rust.
:evil: Franca.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-04-2005 13:16

Ken je de mensen die dit hebben gedaan niet, ofzo.

Wij hadden tot vereden jaar ook een groep jongeren die het verziekte op een verenigingswater. Op een gegeven monment waren we de rommel en herrie zo zat, dat we in de gaten gingen houden wanneer zij gingen vissen. Toen hadden we al een afspraak gemaakt (achter hun rug om) dat we de controleurs van de vereniging in zouden lichten. Deze zouden de eerste keer een waarschuwing gaan geven en de volgende keer konden ze oprotten en hoefden niet meer terug te komen.

Zo ging het dus ook. Aantal dagen later zaten ze er weer. Wij gelijk de controleurs waarschuwen.l Die kwamen gelijk met een paar mensen van Staatsbosbeheer (het is in een bos). Van beide partijen een goede waarschuwing gehad.

Een goede week later zaten er weer 3 (1 minder als normaal) en toen ze weer geluidsoverlast etc. maakten, weer de mensen gewaarschuwd. Een uurtje later kwamen ze langs en konden ze gelijk oprotten en hoefden nooit meer terug te komen.

Na die tijd hebben we ze nog wel eens gezien, maar ze komen er niet meer vissen.
Van tevoren hadden wij (en ook andere vissers) ze er al diverse keren erop aangesproken, maar ze deden er niets aan (waarom verbaasd dit me toch niet?).
Dan moet het op een andere manier worden opgelost. Ze weten nu dat wij erachter zaten, maar komen er sindsdien niet meer.

Ik denk dat het op meer wateren zo moet gaan gebeuren, een goede band met de vereniging en controleurs (waar deze rechthebbende is), is dus geen slechte zaak.

We moeten de slechten goed gaan aanpakken, alleen zo kunnen we onze hobby voor onszelf nog redden.

mvg Denny
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-04-2005 13:18

Oow, in de tussentijd alweer een paar nieuwe berichten.

Ben gelukkig dus niet de enige die er zo over denkt. Hard aanpakken die mensen. :evil: :evil:
Bernard Holtkamp

18-04-2005 13:30

Hoi franca.

Dat de politie tegen dit soort klootzakken moet optreden is duidelijk.
Maar.....DIE HEBBEN GEEN TIJD!!!!!!
Afgelopen vrijdag was het bij het zegwaart putje ook een zooitje volgens de plantsoenendienst.
Enkele figuren hadden hun auto mee naar het water genomen en het resultaat is dat het gras kompleet naar de klote(n?) is.
Het hoofd van de dienst heeft toen de politie gebeld en hem werd verteld dat als er tijd was er wel iemand ging kijken.
Ze moeten nog komen!!
Wij(bestuur en commissie's) van de SVBD zijn hier nu al geruime tijd mee bezig om de politie streng te laten controlleren in die regio.
Ik krijg alleen het gevoel dat het geen prioriteit heeft bij bij de regio haaglanden.
En wat betrefd de nootdorpseplassen :ik heb de gasten zaterdag ochtend bekeken en ik geloof dat ik hier niet in mijn eentje op af ga.
Dit is iets wat we met meerdere controleurs moeten doen en die hadden helaas andere bezigheden die dag.
Maar de komende weken houden we dat gebied zeer goed in de gaten en hopen op betere medewerking van de politie.

Bart
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-04-2005 13:48

Op de politie moet je niet rekenen. Ze kunnen alleen kleine kinderen voor school opwachten en bekeuren als ze zonder licht fietsen etc.

Als je overlast hebt van hangjongeren of als er iets is in een negerbuurt, dan hebben ze ineens veel andere dingen te doen. Stelletje schijtluizen.

Ik vind dat je er gewoon met een groep op af moet stappen en ze eens even goed duidelijk maken dat het niet wordt geaccepteerd. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Ik weet wel dat agressie niet de beste oplossing is, maar in dit geval is er geen andere mogelijkheid.

Als je ze dan in elkaar hebt getimmerd of iets dergelijks, zul je zien dat de politie ineens wel komt. Zit jij in de bak en die klootzakken gaan rusitg verder.

Denny
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

18-04-2005 14:08

bij ons in de buurt zijn er gelukkig wel karpervissende politieagenten, die er niet voor terugdeinsen op deze figuren af te gaan, het probleem is alleen dat ze als ze ingelicht zijn meestal al te laat zijn en het kwaad al geschied is en de "vissers" vaak al weg zijn.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-04-2005 17:55

Wat dachten jullie van foto's maken? Wel terwijl ze bezig zijn natuurlijk he, er is niemand die jullie kan verbieden foto;s te maken van de bomen en tsja dat ze er nog mee bezig zijn zal ze op zijn minst aan ht denken zetten.

Wel een opvallend hondenras is het geweest trouwens, lijken wel bevers man!

Ik zit ook met mijn hond te vissen, maar wij maken ons niet schuldig aan dit soort zaken hoor. Dus ik wil even een lans breken voor de mensen die hun hond wel opgevoed hebben en in de gaten houden.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

18-04-2005 19:05

dat waren REUZE-BEVERS, met erg botte tanden.... :cry:
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

18-04-2005 19:07

Bart,

Dat de "reguliere" politie er geen tijd voor heeft zou natuurlijk wel eens heel goed kunnen kloppen. Het heeft namelijk geen prioriteit bij de "reguliere" politie. Deze zijn bezig met het rijden van meldingen die nu eenmaal een hogere prio hebben. Heel vervelend voor jouw omdat jij je, terecht, ergert aan die troep.

Wat je eigenlijk zou moeten doen is de verantwoordelijke buurtagent benaderen, van het gebied, waar de betreffende wateren in liggen. De buurtagent en zijn wijkteam kunnen wel reageren op dit soort meldingen. Sterker nog middels een projectmatige aanpak kan het fenomeen snel verholpen zijn.
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

18-04-2005 20:36

Ja Marc is inderdaad een goed idee om foto,s te maken.
Het nadeel lijkt mij:
- Dat je op het moment dat je ze ziet geen fototoestel bij je hebt
- En als ze zien dat je foto,s aan het maken bent, je er alleen nog meer gedonder van krijgt.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Bernard Holtkamp

18-04-2005 23:27

Arno dat van de wijkagent is een goed idee.
Maar dan moet die wel te bereiken zijn,en dat is ze meestal niet.
Sinds dat de vaste wijkagent(rene) weg is is er nooit meer een gekomen die dus wel regelmatig in dat gebied te vinden is.
Jammer maar we hopen op betere tijden.

Komende vrijdag is er als het goed is een overleg met bestuur,politie en hopelijk ook de gemeente.

En dat een hond die boom heeft aangevallen lijkt me ook een beetje overdreven.
Die witte herder van mij kan ook aardig knagen maar toch niet zo hoog.
Nee de heren hebben zich dus duidelijk verveeld(weinig gevangen denk ik) en zijn toen maar aan het slopen gegaan.

mocht er iets uit het overleg komen dan zet ik dat wel hier neer.


Bart
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-04-2005 06:11

BJ schreef:

Hier hebben dus een 3 tal zich zelf karpervisser noemende figuren gezeten met een hond.



Als de hond hier niets mee te maken heeft. waarom noem je hem dan zo expliciet?

M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bernard Holtkamp

19-04-2005 14:19

Die noem ik omdat ik hem er bij zag.
Zegt natuurlijk niets of het een hond of mens is geweest die bomen heeft beschadigd maar het ZOU kunnen dat het de hond is geweest.
Feit blijft dat het weer eens mis is gegaan in die omgeving.
En dat helpt zeker niet om nachtvissen in die regio het hele jaar toe te staan,iets waar we mee bezig zijn.

Bart
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

28-04-2005 16:06

ik woon zelf in eindhoven maar er was laats zelfs geschoten met een lucht buks de kogeltjes zoeften langs men hoofd af darop heb ik gerageerd ik heb de auto met men eigen auto klem gereden en gevraagd waar die mee bezig was en als i wel spoorden in zijn hoofd dit was tegek voor woorden ik heb dit door gegeven aan het bestuur van de vis plas en hun de info aan de blauwe man of vrouw gegeven daarop nog niks tehoren gekregen het incident was + - 1.5 maand gelden
der gebeurd gewoon niks mee je kan het veel beter tegen woordig zelf oplossen zo lijkt het of we die kant zo uitmoeten en dat is giga jammer
mvg
allemaal een goede en mooie vangst
Plaats reactie