niet werkend pva -lijn


Plaats reactie
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

14-04-2005 09:15

Van de week gevis met 4 boilies naast de de boilie op m,n hair. Haal ik binnen zitten de vier boilies nog steeds om de hair gedraaid, oftewel m,n pva lijn (fox) werkte niet, al die tijd voor Jan met de korte achternaam zitten vissen. Blijkbaar moet je wat ouder pva lijn na een tijdje weer weggooien ofzo. Iemand anders hier ervaring mee?


Richard
Gebruikersavatar
Ariejan Donker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-09-2004 19:57
Contacteer:

14-04-2005 09:30

[quote="Richard Lodewijks"]Van de week gevis met 4 boilies naast de de boilie op m,n hair. Haal ik binnen zitten de vier boilies nog steeds om de hair gedraaid, oftewel m,n pva lijn (fox) werkte niet, al die tijd voor Jan met de korte achternaam zitten vissen. Blijkbaar moet je wat ouder pva lijn na een tijdje weer weggooien ofzo. Iemand anders hier ervaring mee?


Richard[/quote]
Weet je wel zeker dat pva lijn hebt gebruikt? :P
het leven is als een neus haal alles eruit wat erin zit.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

14-04-2005 09:53

Mischien niet genoeg afstand gehouden tussen de boilies?

Als je aan je pva twijfelt, kan je ook tussen de boilies wat kattenbrokjes doen, door dat deze drijven, trekken ze je pva uit elkaar op weg naar de oppervlakte. ( dit is met name handig in de winter )

succes.

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
jos verschuren
Berichten: 77
Lid geworden op: 27-08-2004 12:17

14-04-2005 10:48

toevallig hebben we een paar weken geleden getest hoelang het duurt voordat pva "smelt" In een water van ongeveer 10 graden smolt de pva van fox ook niet. Je zag mooi dat de pva kromp, ook als je veel ruimte tussen de boilies onderling hield, en wanneer deze zover gekrompen was dat de boilies tegen elkaar aanzaten, gebeurde er niets meer! Ook pva zakjes (nash) smolten wel gedeeltelijk, maar er bleef een groene drab over de onderlijn liggen. Ook een hele dunne pva lijn smolt niet of pas na een lange tijs (meer dan een uur)!

toen thuis de test gedaan met water van ong. 20 graden, en toen smolt de pva een stuk sneller, maarh et duurde nog langer dan ik verwacht had!

waarschijnlijk ligt het dus aan de watertemperatuur.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

14-04-2005 12:40

Heb hetzelfde gehad met een antieke rol pva snoer van DAM, 'smiddags ingegooid, 'smorgens ophalen, hangt alles er nog aan.... Je had m'n maat moeten horen lachen :D

Heb nu pva van X2 ( ja ja ik weet het ) maar deze loste vorige maand in koud water binnen 1 minuut en 30 seconde op. Het rolletje van DAM heb ik maar weg geknikkerd, misschien dat het toch te oud was ofzo, of dat ie alleen in kokend water oplost :D

Sindsdien check ik eerst altijd ff op de pva wel oplost door het pal voor de kant te testen. Zit dan toch met een fijner gevoel te vissen.

Groeten,

Bart
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

14-04-2005 12:59

Bart Kuysters schreef:Heb nu pva van X2 ( ja ja ik weet het ) maar deze loste vorige maand in koud water binnen 1 minuut en 30 seconde op.


Ik begrijp waarom je ja ja ik weet het er achter zet, maar duidelijk dat hier dus behoorlijk wat wordt gezegd.. x2 is niet ALTIJD slecht!! Ook zij hebben wel producten die beter zijn.. Ik weet cker dat er nu mensen zijn die toch eens naar de pva van x2 kijken... Zou je dat nu ook niet moeten doen he!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

14-04-2005 13:35

Let er altijd wel op dat je genoeg ruimte tussen elke boilie hebt. Als dit niet zo is (zoals al gezegd is), komt er niet genoeg water bij en lost het niet (snel) op. Zeker in de winter met een lagere watertemperatuur kan je hier meer last van hebben.
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

14-04-2005 14:32

Ik gebruik ook de pva string en funnel web van X2. In tegenstelling tot veel andere producten van ze zijn dit wel prima spullen en het laddert niet.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-04-2005 14:34

Welke ervaring hebben jullie met het oplossen van de verschillende merken PVA schuimpjes dan?

vr gr Sjoerd
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

14-04-2005 15:02

Joris Kroes schreef:
Bart Kuysters schreef:Heb nu pva van X2 ( ja ja ik weet het ) maar deze loste vorige maand in koud water binnen 1 minuut en 30 seconde op.


Ik begrijp waarom je ja ja ik weet het er achter zet, maar duidelijk dat hier dus behoorlijk wat wordt gezegd.. x2 is niet ALTIJD slecht!! Ook zij hebben wel producten die beter zijn.. Ik weet cker dat er nu mensen zijn die toch eens naar de pva van x2 kijken... Zou je dat nu ook niet moeten doen he!


Ik heb niks tegen X2, heb zelf mijn tassen, pva, rigwallets etc. van X2. Reden? Goedkoop en mij interesseerd het niks dat er X2 op staat. Een tas van Fox ofzo levert niet meer vis op dan een tas van X2. Een hengel of iets dergelijks zal ik echter van een merk kopen die wat betere kwaliteit heeft.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

14-04-2005 15:59

Ik gebruik PVA van PB. Dit is een draad die bestaat uit totaal 6 dunne draadjes. Ik splits dan 1 draad in 2 draden met ieder 3 draadjes en dat werkt uitstekend, zeker ook met koud water.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

14-04-2005 17:57

[quote="Bart Kuysters
Een hengel of iets dergelijks zal ik echter van een merk kopen die wat betere kwaliteit heeft.[/quote]

Waar baseer je dat op? Ervaring met X2 hengels? En als je niet met hengels van X2 vist, hoe weet je dan dat het geen goede kwaliteit is?

Ben benieuwd naar je antwoord..
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

14-04-2005 18:31

elco kuipers schreef:[quote="Bart Kuysters
Een hengel of iets dergelijks zal ik echter van een merk kopen die wat betere kwaliteit heeft.


Waar baseer je dat op? Ervaring met X2 hengels? En als je niet met hengels van X2 vist, hoe weet je dan dat het geen goede kwaliteit is?

Ben benieuwd naar je antwoord..[/quote]

Nee, niet mee gevist nee, echter wel gezien en in de hand gehad. Ten eerste is mijn keuze toen op een andere hengel gevallen omdat deze een slankere blank had en ik die andere maar dikke poken vond. Daar komt bij dat ik hengels dus wel belangrijk vind en dus eerder zal kijken naar een wat beter merk.

Duurkoop is niet altijd goedkoop, maar Goedkoop is meestal duurkoop.

Groeten,

Bart
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

14-04-2005 18:37

Ik ben het in dit geval wel met Bart eens.
Ik vind het logisch dat je meer uitgeeft aan hengels en molens etc., dan aan tassen. Tassen zijn maar tassen (simpel gezegd), met de hengels voer je eigenlijk alles uit. Zonder hengels ben je niets.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

14-04-2005 18:38

Bart Kuysters schreef:
elco kuipers schreef:[quote="Bart Kuysters
Een hengel of iets dergelijks zal ik echter van een merk kopen die wat betere kwaliteit heeft.


Waar baseer je dat op? Ervaring met X2 hengels? En als je niet met hengels van X2 vist, hoe weet je dan dat het geen goede kwaliteit is?

Ben benieuwd naar je antwoord..


Nee, niet mee gevist nee, echter wel gezien en in de hand gehad. Ten eerste is mijn keuze toen op een andere hengel gevallen omdat deze een slankere blank had en ik die andere maar dikke poken vond. Daar komt bij dat ik hengels dus wel belangrijk vind en dus eerder zal kijken naar een wat beter merk.

Duurkoop is niet altijd goedkoop, maar Goedkoop is meestal duurkoop.

Groeten,

Bart[/quote]

Heb je mij zien typen dat ik hengels niet belangrijk vind? Ik irriteer me aan mensen die zitten te zeiken over x2 producten als ze er geen ervaring mee hebben.

Denk je dat Fox, Nash, Shimano of welk merk dan ook geen dikke poken heeft? En x2 alleen maar dikke poken? X2 is vaak een kopie van een ander merkproduct voor de helft van het geld.

Dan stel ik jou deze vraag:
Voor welk merk kies je eerder, X2 of Ultimate?
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

14-04-2005 18:40

Waar gaat dit naartoe?

Iedereen heeft zijn eigen mening over de waarde van bepaalde visatributen. De een geeft meer uit aan hengels, de andere aan aas of bivvy's.
Iedereen kijkt op zijn eigen manier naar merken en artikelen, terwijl de ander weer iets anders belangrijk vindt.

Logisch toch?
En dit is maar goed ook, want als iedereen dezelfde smaak had, zou de markt met 1 merk karperhengel al voldoen. :D :P 8)
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

14-04-2005 19:01

Je hebt gelijk Danny, ik erger me er alleen aan als mensen dingen zeggen waar ze beter nog eens over na kunnen denken..

We gaan trouwens belachelijk hard offtopic.
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

15-04-2005 16:52

sjoerd, ik gebruik pva schuim van PB. Geen problemen mee gehad. Pas wel op dat het niet van die ouwe meuk is, anders hangt het er na een uur nog aan.

Mvg Alexander
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-04-2005 22:40

Peter Wauben schreef:PVA schuim kopen,dacht het niet?.Weet wel iemand waar het oorspronkelijk is voor bedoeld?.
Ik haal het gewoon uit de vuilnis emmer op het werk.Is even snuffelen en grabbelen maar ik kom er een hele tijd mee verder.En in diverse kleuren ook nog.
En ik betaal er geen rooie cent voor.In de winkels hebben ze werkelijk geen pan maar een dak los.


Peter...mag ik eens mee komen grabbelen bij jou op je werk? 8) :roll: :wink: ..het snuffelen laat ik dan wel aan jou over :lol:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-04-2005 22:43

Heren,


Fox heeft niet voor niks 3 soorten PVA lijn in het assortiment opgenomen! :wink:
Ik heb zelf de Summer en Spring gebruikt van Vosje en mijn conclusie was dat de Summer bij temperaturen beneden de 14 graden niet smelt, terwijl de Spring-versie dat wel doet.

Vertrouw je de PVA van Fox niet, kijk dan eens naar de PVA lijn van Korda en Nash. Die lossen wel goed op(ook met koudere temperaturen) maar let wel op de dikte van je PVA-lijn!
Vis je dichterbij dan kan je met een gerust hart hele dunne PVA gebruiken zonder dat deze breekt tijdens de worp. Natuurlijk ligt het er ook aan hoeveel je aan je stringertje doet he.
Ik gebruik heel het jaar door PVA en die kies ik zo dun mogelijk.
Sommigen zullen zeggen "In de zomer is die dunne PVA niet aan te raden want zodra het water wordt geraakt is het al opgelost".
Ik begrijp die stelling maar ooit eens aan olie gedacht? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-04-2005 08:27

de wokkels zijn meestal niet van pva,

http://www.composteerbaar.nl/materialen.htm
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

19-04-2005 10:45

Gebruik nu de wokkels van Cipro, kosten 2,50 euro voor een grote afsluitbare zak. Ben er tot nu toe goed tevreden over.

Mvg,
Arjan
Plaats reactie