het liefst met regen of zon??


Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

18-04-2005 12:27

Douwe
je hebt gelijk wat beterft de windrichting.
met wind van zee bedoel ik overwegend westeslijke stromingen.
penvissen gaat bij mij overwegend impulsief.
uurtje over naar buiten kijken, kansen inschatten je kent het wel.
bij een geplande statische vissesessie licht dat anders daar ik een week van te voren een voerplek aanmaak met de bedoeling de karpers toch een beetje los te maken.
hierbij spelen uren maken een belangrijke factor als het weer omdat je het weer nu eenmaal niet kunt plannen.
groetjes koos.
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

18-04-2005 17:53

Jeroen, ik maak het toch vaak anders mee in de zonnigen warmen uren.(als er een goede wind staat)
Dat zijn zelf mijn beste dagen.
Op die warme dagen in combinatie met die wind, (dus ook meer zuurstof in het water)is de karper het meest actief.(zo heb ik ervaren)
Maarja, de vraag was ook wat zijn jou beste ervaringen, dusja......

mvg
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

19-04-2005 11:18

het maakt mij niet zo veel uit ik vind beide wel wat hebben.

ik kijk liever of de luchtdruk een periode stabiel is. vaak is het weer dan ook stabiel en gaat de karper helemaal los, naar mijn ervaring.

als het weer zo is geef ik een kleine voorkeur aan af en toe een buitje omdat er dan in kort tijdperk veel zuurstof in het water komt en de vis nog ff extra acties word en gaat azen
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

22-04-2005 15:53

Als ik gewoon lekker een dagje aan het water wil zijn geef ik de voorkeur aan zon. Maar als ik serieus ga vissen heb ik het liefste dat het 3/4 dagen voor de sessie stabiel weer is geweest, ook tijdens het vissen natuurlijk. Tijdens deze sessies heb ik dan ook het meeste gevangen.
Carpe Diem...!