Discussie m.b.t. een onderwerp in Vissen in Nederland.


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-04-2005 13:09

Het gewraakte onderwerp:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=21804

Ik wil niet ageren tegen het topic zelf, maar wel op enkele stellingnames in het topic. Om de zaken daar niet te frustreren open ik een nieuw topic.

Mark Zelle wil bijvoorbeeld dit jaar eens streng gaan controleren op het gebruik van een onthaakmat. Maar bij mijn weten is die niet verplicht, althans ik kan nergens in mijn vergunning vinden dat ik die moet gebruiken. Ook een speurtocht over het web heeft, mij althans, nergens een verplichting doen vinden.

Ik kan dan ook niet achter de houding van Mark staan, sterker nog ik denk dat we hier te maken hebben met een verkeerd beeld van een BOA. Als hij als BOA streng gaat controleren op een onthaakmat, en dien ten gevolge een visser aan gaat spreken, KAN hij de visser een verkeerd signaal geven door te laten denken dat een onthaakmat verplicht is.

Of een onthaakmat de karper wel of geen plezier doet is een andere discussie maar uit hoofde van een functie mensen ergens op controleren wat geen regel is lijkt mij in dezen "not done"

Jos Holla, vind het tijd worden dat de prijzen van de vergunningen schrikbarend verhoogd moeten worden. Tsja Jos ..... ik hoop dat jij nooit werkeloos wordt of op welke wijze dan ook je vergunningen neit meer kan betalen zoals zoveel mensen. Ik ken iemand die nog net aan het geld kan missen voor de vergunnignen voor de prijzen die nu gelden, zo iemand moet dus met vissen stoppen omdat de politie haar werk niet goed doet?

Ik denk dat de "alles is op te lossen met meer geld" mentaliteit alleen maar opgaat voor de mensen die het makkelijk kunnen missen. En tsja dat zijn dezelfde mensen die zich niet zo heel erg druk maken over een bonnetje meer of minder.

Ben benieuwd naar de reacties op deze onderwerpen.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

10-04-2005 13:41

Marc, is erg simpel Mark heeft het hier over een verenigingswater. Als je daar de rechten hebt kan je dit zonder meer bepalen. Gaat het om een ander type water, kanalen, rivieren is het een ander verhaal.

Werkeloos of niet aan alles zit een prijs kaartje. Om te mogen vissen kost dat in vergelijking met andere sporten zeer weinig. Als dit controles ten goede komt is dat een prima zaak.
Hier tegen aan lopen schoppen slaat werkelijk nergens op.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

10-04-2005 15:38

Indien het niet in het reglement staat kan met dit niet eisen van de visser. Je kan de visser hier wel op wijzen en hem het nut ervan uitleggen. Maar dan beslist hij nog altijd zelf wat ie ermee doet. Verplichten of bekeuren kan niet zolang het niet in het reglement staat.

Verhogen van de vergunningen is mogelijk. Maar dan ben ik er nog alleen maar voor indien het echt nodig is! Bijvoorbeeld bij het in gedrang komen van een viswater.
Hier in België is de vergunning om te nachtvissen rond de 50 euro. Ik weet nog goed dat toen die regeling inging en er jongens waren die die vergunning ook wilde hebben ze eerst moesten sparen ervoor! Ik heb ook het geluk gehad dat mijn ouders dat jaar mijn vergunning hebben betaald, anders kon ik ook niet vissen in het begin van het jaar.

Hiermee ga ik dus enkel akkoord indien het echt nodig is. Anders zullen er vele vissers zijn (meer als je denkt) die het vissen zullen moeten laten.

Groetjes
Piotr
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-04-2005 16:15

Hoi Marc,
kan niet spreken voor het gebied waarin Mark verblijft maar in deze regio is in goed overleg door de regio cbb in samenspraak met de federatie de onthaakmat verplicht gesteld. Indien zoals al aangekaart het een verengingswater betreft dan kan dit duidelijk in de regelementen zijn aangegeven. De regels zijn namelijk ook van kracht op het water van onze hsv.

Vergunningen:
Door de vergunning te verhogen kun je een controlerende instantie instellen gebeurt ook in Frankrijk dus waarom niet, de hoogtes van de vergunningen in de omliggende landen zijn ook fors hoger dan in Nederland. Je kunt eerder zeggen dat men hier de handen dicht mag knijpen met de huidige prijs die gehanteerd wordt in dit land. Dat het voor een aantal mensen niet meer te betalen zou zijn is dan best mogelijk. Vreemde is dat het naderhand op neer komt dat de mensen nog gewoon vissen ook na een verhoging.

Verder Vindt ik wel dat je redelijk over 1 kamt scheert met je uitlatingen in je laatste stuk maar dat is misschien wel de bedoeling dus ga daar verder niet op in.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

12-04-2005 13:15

Onthaakmat : Is volgens de wet niet verplicht, maar een vereniging kan dit wel veplicht stellen op hun water. Dit kunnen ze net zo makkelijk opnemen in de vergunning als de woorden : verboden nacht te vissen.
Dus dat onthaakmat verhaal ligt bij de vereniging en wat die in hun regelementen hebben staan. Dus in deze geheel een met peter postma.

Vergunning: Ook ik zou er geen engel bezwaar tegenhebben om de prijs van de vergunning te verhogen, ook al moet ik er voor sparen, ik heb hier dan een heel jaar de tijd voor. In frankrijk betalen ze ook 100 euro of meer voor een vergunning, waarom hier niet ? ( ik bedoel dus de vissers die 1 of 2x per jaar naar frankrijk gaan om te vissen ) mits dit uiteraard de visstand en controles ten goede komt. Misschien is het in nederland ook wel mogelijk om net zoals in frankrijk met departementen te werken, hier dus provincies, waar alle HSV-en van die provincie bij zijn aangesloten. Zo hoeft iemand die 99% in friesland vist, niet te betalen voor de wateren in bv Brabant of limburg.

Idee is goed, maar of het er ooit van komt, ik vrees het ergste.
jeroen van der hulst
Berichten: 68
Lid geworden op: 14-05-2004 15:10
Locatie: Nijverdal

12-04-2005 13:29

die Jos Holla denkt niet verder na dan de dikte van zijn eigen portemonee. Voor mijn leeftijdscategorie zou het(denk ik) veel minder interresant worden om te gaan vissen, ik zou een verdubbeling van de prijs van een vergunning niet zomaar even kunnen ophoesten. Gevolg? Steeds minder jeugd die karpervist omdat het simpelweg te duur wordt. (maar dit is volgens bij de ook wel gedeeltelijk de bedoeling bij lui van 40+, want vroeger was alles beter toch?!)
de waarheid zit in t midden
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

12-04-2005 15:13

Dan kunnen de vergunningen dezelfde prijs blijven. Er moeten alleen per water (gebied) regels zijn. Op deze regels moet strenge controle komen en als iemand zich er niet aan houdt (of geen vergunning heeft), dan gelijk een dikke bekeuring.

Ook vind ik dat een onthaakmat verplicht moet worden.

Op deze manier zijn we (hopelijk) binnen de kortste keren de zure appels (om ze zo maar te noemen) kwijt en gaat het allemaal veel beter.

Zoals het nu gaat, werken we de karperwereld naar de klote. :cry:
jeroen van der hulst
Berichten: 68
Lid geworden op: 14-05-2004 15:10
Locatie: Nijverdal

12-04-2005 17:07

dat lijkt me inderdaad beter, maarja extra controle zal wel alleen mogelijk zijn met een betaalde baan. Dus gaan de vergunningen schrikbarend omhoog. Ik denk dat er meer initiatieven moeten komen van de 'goede' karpervissers zelf om hieraan tijd op te offeren(zeg ik terwijl ik het zelf ook niet doe :oops: ).

met schamende groet,

jeroen van der Hulst
de waarheid zit in t midden
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-04-2005 18:25

Niet generaliseren Jeroen, ik ben het namelijk met je eens.
Niet alleen de jongeren zouden het haasje zijn maar ook veel ouderen.
Verplicht stellen van een onthaakmat is grote onzin.
Dan zou je ook verplicht moeten stellen dat gevlochten lijnen niet meer gebruikt mogen worden.
Het vissen met hengels boven de 2 1/4 lbs op wateren waar ze totaal onnodig zijn moeten verbieden en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

12-04-2005 19:36

Nou Douwe.. Wat betreft de gevlochten lijn: 100% met je eens.. Maar de curve van de hengel, dat weer net niet.. Een vis in het gras laten kletteren, op de keien (met terugzetten, etc) kun je toch niet vergelijken met een stugge stok, waar in de meeste gevallen nog steeds flink rekkend nylon op zit (aangezien een onthaakmat de door mij genoemde incidenten kan voorkomen)?
Maargoed, ik ga nu offtopic.

Om 'ontopic' te blijven, eventjes een reactie uit het topic van Aart. Peter Otte (waar ik overigens alle respect voor heb, laten we dat even duidelijk maken) is controleur (en nog veel meer). Wat ik echter raar vind: hij gaat een nachtje vissen, en gaat dan zelf even controleren.. 'Een nachtej vissen', dat mág toch helemaal niet!? :) Is dat niet een beetje hypocriet?
Misschien mag je op het betreffende water in deze tijd wél nachtvissen, dan heb ik natuurlijk niets gezegd!

[slecht en nóg hypocrieter-mode]Hm, misschien wel een idee om controleur te worden, en zo in contact te komen met BOA's e.d. Weet je meteen wanneer je ongestoord een nachtje kunt pakken ;)[/mode]
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

12-04-2005 19:38

Jongens;

Jullie vergissen je. Ik ben een “alleen verdiener” met 2 kinderen, een gemiddelde baan en echt geen brede beurs. Maar ik heb wel geleerd om ergens geld voor te reserveren, en als ik geld weg kan sparen dan doe ik dat. Als ik weet dat ik volgend jaar 300 euro voor een uitgebreide (en door mij gewenste) vergunning met alles erop en eraan moet betalen, dan ga ik daar nu al mee aan de slag. Met het bedrag heb ik geen moeite, omdat ik weet dat het geïnde geld goed besteed wordt (controle = veiligheid). Ik heb trouwens ook gepleit voor een basisvergunning van 30 euro!!

Jeugd en senioren krijgen wat mij betreft zoals vermeld een voordelige vergunning, want ik ben een vreselijk sociaal persoon, vergis je niet.

Hoewel ik 100% achter de door mij genoemde bedragen sta, is het ook een beetje prikkelend bedoeld. Ik erger me hier wel eens een beetje (boel) over de denigrerende manier waarop mensen over artikelen praten waar geen Fox, Solar of iets dergelijks op staat. Je durft hier bijna niet te zeggen dat je tevreden bent met een Agilia rodpod, want dat is volgens de kleine kapitalistjes op dit board allemaal troep. Jaja……..

Ik zie dat iets anders. De hedendaagse (met name) jeugd is gewoon verpest. Mijn zoon is de koning te rijk met zijn Agilia rodpod. En dáárom krijgt hij zijn vergunning gewoon van mij!! En moet ik dus nog harder sparen.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

12-04-2005 19:53

Jos Holla schreef:Je durft hier bijna niet te zeggen dat je tevreden bent met een Agilia rodpod, want dat is volgens de kleine kapitalistjes op dit board allemaal troep. Jaja


Cool :lol: . Ik heb nu al een jaar of 8 een Agilia RVS rodpod.. Perfect dingetje hoor (al zitten sommige bevestigingen soms wat los, maargoed, dat is vast te draaien). En ik dacht altijd van mezelf dat ik zo'n kapitalist was.

Maargoed. Ergens ben ik ook best wel voorstander van het verhogen van de prijzen van een vergunning.. Maar aan de andere kant weer NIET. Waarom niet: wat te denken van op verschillende wateren vissen die níet onder dezelfde HSV vallen? Wordt een duur grapje dan, nietwaar? Zo'n duur grapje, dat je dan 100% zeker gaat kiezen bij welke HSV je een vergunning koopt, en je lekker 'zwart vist' bij de andere vereniging.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2005 22:30

Afegezien van de Scandinavische landen vissen er nergens in Europa zoveel mensen als in ons land (bron NVVS, NIPO). Dit heeft ook met de lage vergunningprijs te maken. Hoe duurder de vergunning des te minder vissers. De kosten (pachten etc. blijven echter wel hetzelfde). Het behoorlijk of fors duurder maken van de vergunning is dan ook een heilloze weg daar dan degenen die nog blijven vissen alsnog weer mer moeten gaan betalen. Zwartvissen is nog steeds overtreding nr. 1 (in alle BOA rapportages te lezen), bij meer controle minder zwartvissers en er komt meer geld binnen om nog wat BOA's aan te kunnen stellen. In eerste instantie is echter meer controle vrijwel alleen maar via verenigingscontroleurs mogelijk vanwege de financiën.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

12-04-2005 23:38

Martijn;

Wat ik in deze en de andere topics heb opgeschreven zijn alleen maar mijn gedachten over hoe je meer controle langs de waterkant krijgt, maar ook mijn gedachten over het laten samengaan van de diverse HSVtjes tot één grote HSV. Om maar weer even de HSV Flevoland aan te halen: ben je lid, mag je in heel Flevoland vissen. Woon je aan de grens tussen 2 of 3 provincies, dan moet je keuzes maken. Maar uiteindelijk willen we allemaal een landelijke vergunning, en als er genoeg geldstromen zijn komt dat ook voor elkaar (althans, volgens mijn gedachtengang wel!!!) Wat ik bedoel met die Agilia lees je hier:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... sc&start=0

En zwartvissen bij een andere vereniging? Meer controle = grotere pakkans. Je zit echt niet lekker als je constant over je schouder moet kijken!


Aart schreef:

Zwartvissen is nog steeds overtreding nr. 1 (in alle BOA rapportages te lezen), bij meer controle minder zwartvissers en er komt meer geld binnen om nog wat BOA's aan te kunnen stellen. In eerste instantie is echter meer controle vrijwel alleen maar via verenigingscontroleurs mogelijk vanwege de financiën.

En in tweede instantie dan?

In mijn gedachtengang ben je niet genoodzaakt om een (veel) duurdere vergunning aan te schaffen. Kies je voor de basisvergunning (1 hengel) ben je voor bv 50 euro klaar. Wil je 2 hengels? Dan wordt het 150 euro. Wil je drie hengels? 250 euro. En ook nog ’s nachts? 300 euro. Er komt geld binnen door de duurdere vergunningen, maar ook op de kosten wordt bespaard omdat alles via één HSV loopt. Waarom zou dit niet kunnen?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-04-2005 00:00

Beste Douwe,
het overnemen van gedragsregels van de ksn is toch geen probleem? hieronder valt nu eenmaal de onthaakmat, als dit verplicht gesteld wordt door een vereniging is dat hun eigen keuze lijkt me.
Qua gevlochten lijn, ik ben van mening dat hier teveel onduidelijkheid over bestaat. Vis zelf met nylon en gevlochten en met beide naar volle tevredenheid, heeft mij in ieder geval niet meer vis gekost dan op nylon.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2005 08:11

Jos,

Met alles wat in mijn vermogen ligt, zou ik jou plan tegenhouden. Waarom? Zie de minimaal 8 argumenten in de verschillende topics waarom.

Daarnaast zeg je zelf als ik nu weet dat ik 300 euro moet betalen ... en het jaar erop? en daarop? Vissen is niet de vergunning alleen.

En Frankrijk is niet duur. Voor eur 60 kan ik in 60% van de openbare wateren van Frankrijk vissen. Ben in Nederland al dik meer kwijt.


MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-04-2005 08:44

Mannen, kom even terug op het gebruik van de onthaakmat.

Het doel van het gebruik is voor vele nog steeds onduidelijk. Komt hier op neer, proberen de gevangen karper in de zelfde staat terug te zetten als dat men hem gevangen heeft. Bij gras als dat nat en hoog is voldoet dat prima. Overdag staat echter het zonnetje er op, droog gras werkt dan zeker niet optimaal. Al controlerend langs de waterkant kom ik ook maar weinig vissers tegen met een emmer water. Om het gras en mat nat te maken en houden, ook om de vis nat te houden tijdens het fotograferen is voor mij een van de punten die ik te weinig tegen kom. Een droge mat werkt in veel gevallen als schuurpapier zet naast je mat dus ook een emmer(tje) water klaar zeker als je alleen zit te vissen.
Door uitdroging van de huid wat door de zon en wind snel kan plaats vinden is het voor parasieten, bacteriën vrij gemakkelijk de normaal beschermde huidlaag van slijm te bereiken en bloed (parasieten)te onttrekken aan het lichaam van de vis. Daar veel parasieten een bloed verdunner in het lichaam spuiten met mogelijk ziekte verwekkers is het gebruik van een mat mooi maar een zeik natte mat een stuk beter voor onze hobby vriend. De bacteriën hebben dan geen vrij spel op de open wondjes en op de ontbrekende slijmlaag om hun werk te doen.
Nat maken door je mat in het water te dompelen kan natuurlijk ook, in de hitte van het drillen vergeet men dit nog wel eens. De meeste doen dit pas als men de vis terug gezet heeft helaas te laat.

Dat karpers het vermogen hebben om vrij snel een nieuwe slijmlaag aan te maken is waar, in het voorjaar waar ze in veel gevallen toch al verzwakt zijn en daardoor al risico’s lopen is voorkomen beter dan genezen, de eerste berichten over sterfte verschijnen alweer.
Voor mij is een emmer (weer meer mee te nemen) een onderdeel van mijn standaard uitrusting.

Bezin voor je begin!

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

13-04-2005 08:58

Peter,

Als aanvulling in deze, de bovenkant van de beschermdoos van een Coleman brander voldoet hiervoor perfect! Ik wil hiermee aangeven, dat als je een beetje creatief bent, je niet eens een aparte emmer hoeft mee te sjouwen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-04-2005 09:17

Klaas;

Voor 60 euro in 60% van de Franse wateren? Met de sportvisakte, de Grote Vergunning en een lidmaatschap bij de goedkoopste HSV kom je hier toch ook een heel eind volgens mij, alleen heb ik begrepen dat die sportvisakte gaat verdwijnen? Gelukkig komt er weer een ander documentje voor terug, anders zou ik pas echt schrikken. :lol: Maar goed, als het aan mij zou liggen zou dat allemaal veranderen.

Uiteraard worden de vergunningen ieder jaar duurder, volgens mij heet zoiets inflatie en bovendien geldt dat voor alles :oops: (in deze commerciële maatschappij). Kan je die andere 7 punten nog eens samenvatten?


Wat vind je trouwens van de argumenten om het wel te doen, want daar hoor ik je niet over. Betaalde BOA’s, voor (veel) meer controle, maar ook te gebruiken als meldpunt voor “foute karpervissers”. En natuurlijk een convenant met de politie, want als grote vereniging dwing je zoiets gewoon af. 8)

Één sterke HSV voor meer slagkracht. Kunnen we misschien eindelijk dat gezeur over nachtvissen en gebruik van tentjes eens oplossen. Denk aan zone’s (makkelijk te controleren, en veiliger) maar natuurlijk wel mét een extra vergunning. 8)

Meer viswater. Om te beginnen de provincie, later ….. 8)

Integratie KSN, goed voor het beleid binnen de HSV, maar ook makkelijk om sportvissers te bereiken over bv meetings ed. Je bereikt ook meer jeugd voor bv de jeugdviskampen, en wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Kan je ze gelijk alvast uitleggen waarom vergunningen zo prijzig zijn, en hoe je daarvoor kunt sparen (iedere maand een beetje opzij leggen). 8)

Nog even voor de duidelijkheid: dit is mijn gedachtengang, verder niks. Maar wie er wat mee kan/wil, ga je gang. :lol:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2005 09:52

Jos,

Klein dingetje. Wie gaat dat doen voor de KSN?

Heel de KSN is niet nodig. Als er meer mensen bereidt zijn iets voor een vereniging te betekene, hoeft de KSN alleen maar de kennis van haar leden te bundelen en uit te dragen. Zoals de workshops van de laatste paar jaar.

Ik vat nix samen, staat over 3 of 4 topic verspreid

belangrijkste is die van Aart

Massa moeten we hebben, die paar specialisten schiet niet op.

Tja en afspraken maken, controles etc vinden reeds plaats o.a.

http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... index.html


Het enige wat ik kan verzinnen is een "excuusvergunning" betaal een paar centen meer en laat een ander de kastanjes rapen, zeker die uit het vuur. Natuurlijk achteraf wel lekker zeiken.

Je kan het ook positief draaien: Elke vereniging gaat werken zoals de tennisclub of watersportvereniging. Een deel van de contributie is je eigen vrijwilligerswerk.





MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-04-2005 11:17

Mijne heren tussen overnemen van de KSN gedragsregels - die ik natuurlijk onderschrijf - en het "verplicht" stellen zit een wereld van verschil.
Ik weet dat de Nederlandse mentaliteit gebasseert is op op een regeltjescultuur maar even zovaak willen wij die overtreden.
Zodra je een onthaakmat verplicht stelt op je water wat doe je dan met bv de roofvissers?? of zijn roofvissen plotseling andere dieren die geen bescherming nodig hebben??
Wat doe je met de recreatieve visser die af en toe, of omdat het gesloten tijd is, gewoon op karper vist??
Of wordt er alleen op "professionele" uitrustingen gecontroleert??
Hoe dik MOET een onthaakmat dan worden, is een excuuslapje ook voldoende??
Wat doe je dan met de struinende visser die niet zo,n matras mee kan zeulen??
Er zijn mij teveel haken en ogen om er een verplichting van te maken, controlerend opvoedend cq voorlichtend optreden is oke maar niet meer dan dat.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2005 12:04

Nog even voor de duidelijkheid: dit is mijn gedachtengang, verder niks. Maar wie er wat mee kan/wil, ga je gang



Da's nou precies het manke. Iedereen heeft ideeen, alleen aan uitvoerders is een groot gebrek.

Is geen aanval op jou hoor Jos, hooguit op alle inactievelingen.

Vandaar de topic bijvoorbeeld van Aart over controle.

Is misschien bij het "publiek"niet bekend, maar de laatste jaren wordt als visser slag na slag binnen gehaald. Als kaprervisser hebben we eigenlijk al helemaal niet te klagen.

Dikke beloftes zijn gedaan. Puntje bij paaltje? Staat er een enkeling voor lul en de verenigingen gaan nu zeggen:"Joh, je bekijkt het maar."

Moraal van het verhaal? Voeg de daad eens bij het woord.
AKA : Put your money where your mouth is.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-04-2005 15:18

Ik denk toch echt dat je de uitvoerders moet zoeken tussen de mensen die reeds in dit wereldje actief zijn, en die reeds over een netwerk beschikken en de overlegkanalen kennen. Maar ja, als zulke mensen dan meteen al zeggen: “kan niet” dan houdt het al snel op.


Klaas schrijft:

Heel de KSN is niet nodig. Als er meer mensen bereidt zijn iets voor een vereniging te betekenen, hoeft de KSN alleen maar de kennis van haar leden te bundelen en uit te dragen. Zoals de workshops van de laatste paar jaar.


Ik denk dat de KSN in deze vorm nooit meer wordt dan dat het nu is. Als ik dit board niet had bezocht (en ga nu niet zeggen: was het maar waar! :wink: ) had ik er eigenlijk ook niks over geweten. De KSN doet ongetwijfeld uitstekend werk, maar ik merk er niks van. Of misschien merk ik het wel, maar weet ik niet dat de KSN dit of dat gerealiseerd heeft. Ik kén de KSN namelijk niet. :(

Als onderdeel binnen de HSV Flevoland zou de KSN zich veel beter kunnen profileren, dus veel meer (karper)vissers bereiken via bv een maandelijks HSV krantje, met iedere maand een bijdrage van de KSN, en dus makkelijk kennis van de leden bundelen en uitdragen. En dan heb ik het over de simpelste dingen zoals een onthaakmat gebruiken en nat maken. In de winkel wordt dat je namelijk niet verteld. En workshops? Van de KSN? Nooit van gehoord (dat bedoel ik dus).

Wat betreft de controles: ik lees dat de visplas Beerta en de circuitwateren in Beilen aan de beurt zijn. Mooi. Nou de rest nog. Wie oh wie??

wederom mijn gedachtengang, maar dat is nu wel bekend denk ik.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

13-04-2005 15:55

Jos,

Als jij ideeën hebt hoe we de KSN nog beter naar buiten kunnen profileren dan met de eigen website, artikelen in Hét Visblad, nieuws in De Karperwereld en Karper en diverse andere algemene of karpersites, aanwezigheid op alle grote hengelsportbeurzen in NL en Be, dan hoor ik dat graag. Sta volledig open voor nieuwe initiatieven!

Workshops staan ook alweer op de site en er is hier ook een oproep voor gedaan.

Nu de rest nog? Wordt aan gewerkt, maar zoals Klaas aangaf nu de handjes nog. Het is en blijft vrijwilligerswerk.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2005 16:11

Er is zelfs een president voor vermoord.

Deze man zei het al : ik heb geen sex... o nee dat was een ander.

Deze zei:"vraag niet wat je land voor jou kan doen, maar vraag wat je voor je land kan doen."Uiteraard in het engels.

MVG

Klaas