Is vissen belangrijk voor het board?


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-04-2005 08:17

Wat me opvalt:

een serieuze vraag stelling -----> 2 pagina's antwoord.

onzin -------------> probleemloos 10 pagina's met nog meer onzin

iets of iemand afzeiken lukt ook zeer goed, paginaatje of 5 a 6. Ben je 10 jaar geleden een onthaakmat vergeten lopen de reacties op naar 10 pagina's.

Zal wel aan mij leggen te liggen?

MVG

Klaas
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

07-04-2005 08:26

Klaas,

Zeiken/onzin is stukken makkelijker typen, hoef je nl. niet bij na te denken.
(Zie reactie! ;) )

MC
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

07-04-2005 08:38

Klaas,

En als er dan eindelijkk een antwoord komt (wel of niet correct) dan krijg je een opmerking naar je kop toegeslingerd...

zoals... Kul, vissen over de grens zijn niet anders.

ja je hebt helemaal gelijk.

die one liners doen het ook errug goed... ( op z´n minst om een discussie te ondermijnen)

mvgr. Rene
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-04-2005 08:42

Leg me maar uit dat iets geen kul is, dan krijg je vanzelf een discussie.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

07-04-2005 08:44

En vergeet vooral niet het vragen van een goede vraag die helemaal uit de hand loopt.
Het lijkt erop of men gewoon MOET typen. Weten ze niets zinnigs, dan maar iets onzinnigs.

Vroeger... (een jaar of 2 geleden:-) ) vond ik het nog geweldig leuk om te posten. Ik leerde er veel van. Een nutteloze topics kwamen ook wel voor, maar dan vele malen minder. Toen was het nog leuk om te posten.
Tegenwoordig ben ik bijna niet meer op het board, tenminste niet ingelogd.
Ik weet nog goed dat er iemand werdt afgekraakt omdat ie om een site vroeg waar ie gratis een smsje kon sturen. Nu staat er niets anders als dat soort onderwerpen in de koffietafel (is ie eigenlijk ook wel een beetje voor hoor!)
Ik heb nu niet meer zo de behoefte om ergens op te reageren. Als je je mening schrijft die andere niet zo aanstaat, wordt je meteen afgekraakt.

Er zijn al vele van dit soort topics geweest, allen leiden ze tot niets.
Ik ben dus ook benieuwd hoelang hier SERIEUZE reacties worden gegeven.
Ik hoop dat er toch een verandering gaat opterden. Zo kan het niet langer. Ik heb er zo geen zin meer in. Maargoed.

Een oplossing is denk ik om het aantal berichten bij iedereen weg te laten.
Het is bij sommige echt een gejaag om wie er de meeste heeft.



Zo dat moest er even uit.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-04-2005 08:48

Dat leg aan jou te liggen Klaas.... :lol:

Je bent alleen nog vergeten hoevaak men de dooddoener ; "Gebruik de zoekfunctie is" durft te gebruiken. En ook niet te vergeten om commentaar op de prijs te geven wat 99 van de 100 keer totaal overbodig is !

Verder is het mens eigen om zich negatief uit te laten over anderen om zichzelf hier door superieur te voelen. Probeer maar eens een dag of wat alleen maar positief te zijn naar anderen toe ; merk de verschillen !

Conclusie is dat men hier maar gewoon overheen moet lezen en de interessante dingen eruit pikken ! 8)
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-04-2005 08:54

Even een zinnig antwoord dan : Marco , ik ben het met je eens.
Als ik op een vergadering zit maak ik ook opmerkingen tussen de serieuze momenten door, die op de lachspieren werken. Zo wordt een vergadering een stuk prettiger en blijf je beter bij de les.
Gewoon een welkome afwisseling, niet meer niet minder.

gr Harnold
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

07-04-2005 09:03

Klaas van den Herik schreef:Leg me maar uit dat iets geen kul is, dan krijg je vanzelf een discussie.

MVG

Klaas


Ja en dat is nou net het vervelende, ik had namelijk uitgelegd waarom ik er zo over dacht. Ik vraag niemand om het met me eens te zijn. Alleen een beetje respect voor een antwoord wat ik geef zou mij in ieder geval een groot plezier doen.

Mvgr. Rene
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-04-2005 09:10

ik ben binnenkort ook snel klaar met die onzin.

Tot op heden heb ik mij probleemloos kunnen weren tegen die bagger, maar er is nu toch echt iets geknapt.

gelul de hele tijd met die prietpraatikhebniksbeterstedoennaschooltijddanmeteenstelmedepuberseenkarperforumteverneukentpocics

het is om levensmoe van te worden......
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-04-2005 09:35

Marco,

Dat met die zoekfunctie is gewoon zo.


Als je op een woord googled en 14 pagina's krijgt met info. Is het dan gek als je daar naar verwezen wordt?

Als dan blijkt, dat het antwoord: zwart is. Je komt dan met antwoord : wit. Liefst zonder onderbouwing. Tja, ben ik ook gauw klaar. Kul! Wil nog steeds niet zeggen, dat ik geen respect of iets zou hebben. Ik hoop alleen dat er dan een reactie komt ( mag je nog vloeken ook) waarom dan wel iets wit is.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

07-04-2005 09:38

misschien is het een idee in plaats van het aantal posts, datum van aanmelding of gemiddeld aantal woorden per post te vermelden?

ideeen zijn dacht ik al eens eerder genoemt, moet te realiseren zijn denk ik?

sommigen willen zo graag hoog in dat rijtje staan dat het aantal (letterlijke) 3-woorden posts misschein snel zal verminderen...

Dennis, Kees, Aart, Benny, Klaas en anderen, ik hoop en denk niet dat jullie jezelf rekenen tot de groep veel(onzin)posters, jullie zitten hier al ontzettend lang en ook de taak als moderator voor sommigen van jullie zorgt er voor dat het aantal posts snel oploopt :roll:
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-04-2005 09:41

Levensmoe??? dat wordt je toch alleen van blanken??

Aangezien het board al een tijd bestaat raken de serieuze onderwerpen misschien een beetje op? Vaak als er een interessant onderwerp in de ring wordt gegooit is een van de eerste reacties inderdaad: "kijk eens op de zoekfunktie!"
Er zullen ook boarders onder ons zijn die een stuk voorzichtigger zijn geworden met het versrekken van (serieze) info, gewoon omdat ze hun lesje geleerd hebben, als ik het zo mag stellen..... Iedereen heeft zo z'n geheimen in het karpervissen en niet iedereen is blij als ze zo maar over de tafel heen gerolt worden.
Later we in ieder geval wat meer open staan voor gedachten en stellingen van anderen. Als er een onderwerp wordt her-behandeld, ga dan ook niet gelijk zeiken, er zijn boarders bij die eerder niet aan de discussie hebben meegedaan.

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

07-04-2005 10:00

Voor een deel ben ik het met jullie eens, maar het is wel vrij negatief :wink: allemaal. Je moet ook niet vergeten dat er toch veel mensen worden geholpen met info, of veel opsteken van een bepaalde discussie. En voor degene die liever slap lullen kunnen toch bij de koffietafel terecht. Er zullen altijd wat negatieve elementen zijn en blijven. Prik er doorheen en lees wat je lezen wil zou ik zeggen. En voor degene die zich niet meer kunnen vinden in het geheel, ja misschien is dat dan tijd om er mee te stoppen. Ik heb zelf ook wel eens forums verlaten omdat ik er het nut voor mijn persoon niet meer van inzag, maar goed daar is een ieder vrij in. Vooralsnog vind ik dit soort forums erg geslaagd.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

07-04-2005 10:04

Wat mij dan vooral intrigeert is de oorzaak hiervan en hoe we het niveau weer omhoog kunnen halen. Er zijn al meerdere topics over geweest die tot nog toe weinig gewicht in de schaal hebben geworpen. Een verbetering voor een klein weekje misschien, maar vervolgens weer verder op de oude toer. Ik stel voor om echt eens een punt achter het gezeik te zetten, de cirkel te doorbreken en met een frisse start te beginnen.

En wat bedoel ik met gezeik:

1) Het op de man aanvallen van personen. Guilty as hell, ik geef het toe. Neem het timmy palmen incident enkele weken terug. Laat dergelijke topics een eenzame dood sterven.

2) De bombardementen die personen over zich heen krijgen wanneer ze om stek-info vragen. Iedereen moet voor zichzelf weten of hij dergelijke informatie kwijt wil echter, ga eerst eens bij jezelf te rade of je wel de enige bent die op dat water vist. En wanneer je (zoals Mitsz al eerder zei) maanden/jaren van observatie en wijsheid geput uit schade en schande niet aan de eerste de beste boardbezoeker kwijt wilt: prima, eigen keuze. Vertel hem dit dan, geef hem misschien een kleine hint of houdt gewoon helemaal je vingers van de toetsen af.

3) de talloze aas-topics over het bereiden van tijgernoten, het weken van mais, en het koken van een boilie. Gebruik de zoek-mogelijkheid. Natuurlijk is er ruimte om een onderwerp nieuw leven in te blazen: things change, maar het bereiden van tijgernoten gebeurt naar mijn mening nog steeds op dezelfde manier als ten tijde van de vlashaartjes van Methusalem.

4) Moraal-ridders gezever en ander dominee-gepreek. Hiermee doel ik vooral op de talloze topics over het gebruik van onthaakmatten op foto's, bowfishing texas & co, populistische prietpraat over wat te doen met personen die op andere manieren de (karper)wetten overtreden. Allemaal leuk om jezelf weer even tussen de hemelse machten te bevinden en frustraties kwijt te kunnen, maar smoke some shit of koop een bokszak, sluit je desnoods bij volkspopulist nr 1 Wilders aan en blijf er geen topics voor openen.

Vul maar aan dit rijtje...

Uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat wat meer begrip voor mede-boarders en eens beseffen dat je aan iets zelf geen meerwaarde kunt geven al heel wat onzin de wereld uit helpt.

Bovenstaande is misschien enigzins off-topic, maar heeft er wel verdomd veel mee te maken.

Stefan
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

07-04-2005 10:24

Mitsz;

Na schooltijd? Ik zie net zo vaak oudere mannen die de topics vergallen, zoals jij het stelt lijkt 't alsof de jeugd het weer verpest. 8)

Als je eens je eigen reply's door gaat lezen kom je ook genoeg tegen, wat in dat topic geen enkele toevoegende waarde heeft.

Af en toe moet dat kunnen, daar heb je gelijk in. Maar topics zoals ' Het eindeloze verhaal' etc. hoeven voor mij ook niet.
" Koffietafelpraat", zeggen we dan. Je kunt ook topics plaatsen die wél over vissen gaan, die evengoed in de Koffietafelpraat thuishoren.

Het geschreeuw om "Gebruik de zoekfunctie"; veel topics die je dan tegenkomt zijn al veroudert, en kunnen je geen passend antwoord bieden.

Ik heb zo het gevoel dat mensen niet meer dúrven te posten, veelal wordt er bij 1 enkele vergissing, of een ander standpunt, meteen iemand als klungel uitgemaakt. (Niet letterlijk, maar toch.) Diegene deed tenminste zijn best om nuttig te posten, dat jij dan tegenstrijdig reageert lokt slechts negativiteit uit en vergalt het hele topic.

(Ik doel op niemand specifiek, gewoon in het algemeen)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-04-2005 11:40

Of een topic uberhaup onzinnig is hangt denk ik af van het doel wat je aan een forum wil hangen. Moet het altijd allemaal serieus en leerzaam zijn of gaat het er gewoon om dat karpervissers bij elkaar hun ei kwijt kunnen, waarbij soms ook nog iets te leren valt? Laten we onszelf dat eens af gaan vragen. Ik denk dat veel serieuze onderwerpen wel al behandeld zijn en dan kom je dus vanzelf ook op minder leerzame of nuttige dingen uit. Of het uitmaakt? Als het zich maar ammuseert zullen we maar zeggen.
Ik heb zelf eerlijk gezegt de indruk dat het aantal op de man aanvallen is afgenomen het laatste half jaar. Wordt natuurlijk een beetje moeilijk om dat na te tellen, maar ik vind de sfeer er beter op geworden.
Overigens kunnen wel ons ook afvragen hoe nuttig dit topic is, over een tijdje is hij toch weer wel en gebeurt er niks meer mee. Is dat erg? Wat mij betreft zeker niet, het forum maar dood laten bloeden omdat de nuttige onderwerpen op beginnen te raken lijkt me ook geen goede oplossing, dan blijven er ook zo vreselijk weinig mensen over om op die nuttige onderwerpen te reageren.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-04-2005 13:12

Klaas,

is het ook niet zo bij hengelsportverenigingen gesteld?

Groetjes,
Stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-04-2005 13:42

Valt mee Stefan,

Daar is meestal maar 3 man. De rest loopt wel te schelden hoor, maar als ik dat schrijf ben ik ook de klootzak. Nu intresseert me dat geen reet hoor.

Quote :"Ik ben niet op deze wereld om vrienden te maken." unquote

Kan ik goed mee leven.

:P

MVG

Klaas
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

07-04-2005 13:54

Af en te lijkt het wel of er op dit board de frustratie van wederom een blank weggeschreven wordt, en in alle antwoorden op deze topic staat een kern van waarheid.

Het lijkt wel of we elkaar niets meer gunnen, aan de waterkant is het al netzo. Inderdaad, ook ik maak me daar schuldig aan, en degene die dat nog nooit gedaan heeft mag de eerste steen gooien.
Het posten van onzin onderwerpen is af en toe ook nodig, net wat er al gezegd werd : Tjdens een vergadering moet je ook af en toe een onzinnige opmerking maken om de spanning te breken, maar daar staat weer een ander antwoord tegenover wat ook weer klopt : daar owrden dan moeitelooi 10 pagina's over gevuld.
Ik denk dat als de oderators dit forum zouden opschonen en alle onzin, afzeik, afkraak en meer van dat soorrt postings eruit halen het forum ineens heel veel minder postings heeft.

Laat eenieder in zijn waarde, probeer je in te houden als je iemand wil afzeiken, en toon respect, ook ik moet hieraan denken, omdat net wat er gezegd werd : het is makkelijker of rotzooi of troep te schrijven dan serieus te posten, daar moet je veel langer bij denken.

groeten Toine
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-04-2005 18:31

Karpervissen is een hobby, het carpboard is een verlengstuk van je hobby. Daarmee bedoel ik dat bij karpervissen sfeer, lol en beetje gein horen. Er is een koffietafel praat, zolang alle onzin daarin besproken wordt is het prima, mensen die dit niet kunnen waarderen moeten deze sectie maar gewoon mijden.

Het niveau ligt gewoon laag momenteel omdat vrijwel alles is besproken, wanneer er iemand weer eens iets aankaart dan wordt er verwezen naar oude discussies, zo ontstaat er ook nooit een vooruitgang in je topics. Het komt er op neer dat er vrijwel niks meer besproken kan worden. Wanneer de discussies erg jong zijn dan mag er best naar worden verwezen, maar bedenk je ook goed dat de mensen die iets posten dit niet altijd bewust doen! Wanneer je elke dag online bent weet je wat er besproken is, wanneer je een keer per maand kunt kijken kun je bepaalde dingen gewoon niet weten.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
W.M. de Graaff
Berichten: 69
Lid geworden op: 30-08-2004 15:42
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

07-04-2005 19:09

Hoeveel pagina´s denken jullie dat deze topic wordt?
PR. 34 pond!

Big, Fat & Fast
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-04-2005 19:41

Om op de vraagstelling in deze topic terug te komen: wie niet op karper vist heeft hier niets te zoeken.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-04-2005 19:42

Voor mij is het al een gedane zaak. Ik kijk hier zo nu en dan nog op, maar echt boeien doet het mij niet meer. En niet in het minste vanwege de operators/beheerders (heb ze allemaal aangeschreven, en heb 1 lullig mailtje teruggehad), en buiten dat natuurlijk al het geouwehoer over onthaakmatten, betaalwateren en de KSN natuurlijk.

Het is om te janken werkelijk.
fishing rocks
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

07-04-2005 21:32

Ik heb mijzelf pas recentelijk aangemeld en de basis alsmede het idee is goed, alleen zoals al eerder geschreven is in dit topic, de nuttige gesprekstof is op. Ik had een aantal dingetjes die ik graag wilde weten, en met een beetje oude topics door te kijken heb ik gevonden wat ik zocht. Als je alles al weet als karpervisser, dan gebruik je deze boards niet om info te zoeken, maar meer voor 't sociale aspect.

Ik denk dat het belangrijk is voor de meer beginnende karpervisjeugd om zeker zichzelf niet geschroomd te voelen om iets naar boven te brengen wat zijzelf niet helemaal snappen. Leg het gewoon uit ipv: zoek op google ofzo, want zulke antwoorden zijn eerder afstotend dan uitnodigend.

Ik weet niet of deze post wel nuttig was voor 't geheel zeker ook meenemend dat ik maar een paar posts heb, maar het is belangrijk voor demens om sociaal te kunnen zijn, en een forum is de ideale plaats daarvoor!

groet, Jorrit
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-04-2005 21:38

Gewoon vissen heren, Gewoon vissen.

Gr. Frank