opgeruimd staat .....


Plaats reactie
hans bitter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2002 02:00
Locatie: zoetermeer

14-07-2002 20:42

wat ik graag wil weten is of jullie je ook zo ergeren aan de rotzooi aan de waterkant.
is het nou zo moeilijk om je troep op te ruimen als je bent wezen vissen.
steeds vaker hoor je geluiden over het verbieden van nachtvissen.
natuurlijk zijn ook dagjesmensen mede verantwoordelijk voor die rotzooi.
bijna elke karpervisser bezit wel een onthakingsmat en neemt die mee.
eigenlijk hoort een vuilniszak ook bij de standaard uitrusting.
aangezien we niet aktief vissen is er de mogenlijkheid om even de kant af te struinen en alle rotzooi te verzamelen.
natuurlijk ligt er ook een taak bij de gemeente om meer en strenger te kontroleren.
je zal zien dat als we zelf gaan opruimen er meer respekt komt voor vissers.
natuurlijk zijn er altijd mensen die het opruimen niet nodig vinden maar die genieten niet van de natuur en ook niet van het vissen.
spreek die zogenaamde vissers ook aan op hun gedrag en wat de gevolgen zijn.
ik ben zelf ook jonger geweest en dan denk je niet aan de gevolgen van je gedrag.
maar kampvuren aan de waterkant?
ga dan lekker bij de padvinders.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

14-07-2002 21:24

een van mijn favorite wateren is ook hierdoor kapot gegaan en dat is echt k*t!!
maar ik vind ook dat er een belangrijke taak voor de visvereniging is weggelegt.Als deze namelijk niks meer aan hun water doet en alles laat verwilderen en hun aangelegde visstijgers bijvoorbeeld laat verroten.Dan hebben de meeste vissers ook zoiets van pff beejuh troep meer of minder maakt ook niet uit.En de zonnebaders houden toch nergens rekening mee.....
laten wij met z'n allen het goede voorbeeld proberen te geven dan moet er toch wel wat aan de nachtvis verboden kunne gebeuren.
mzzls
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-07-2002 23:58

Een aantal vuilniszakken bij je hebben moet net zo ingeburgerd worden als je onth.mat bij je hebben....

opgeruimde groet
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

16-07-2002 00:28

Ik voel me soms meer vuilnisman dan karpervissser....iemand moet het opruimen....laat mij dan maar die gek zijn, maar ik snap niet dat mensen gewoon een andere kant uit kijken als er afval ligt...ik moet het dan gewoon opruimen...zal wel in mijn aard zitten misschien?
ik dump mijn zakken meestal bij grote benzinepommpen langs de snelweg.....We kunnen trouwens sinds kort van de HSV uit wel "waterkant-afval" gratis inleveren op het stort bij de Gemeentereiniging,
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Steve Kinnart
Berichten: 70
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Mechelen (B)

16-07-2002 09:12

Sinds dit jaar hebben we met onze vereniging het medebeheer over een water.
S zomers komen hier ook veel mensen zonnen en er wordt soms vanalle rommel achtergelaten. Die vissers nemen hun rotzooi nooit mee hoor je dan van buitenstaanders.Het zal wel gebeuren, hoewel het grootste deel van die zwemmers komt.
Er zijn langs het water geen vuilbakken geplaatst, waarom niet ? In het verleden stonden deze er wel maar ofwel werden ze in brand gestoken ofwel gewoon afgebroken.
Is dus geen optie.

In april hebben we met de vereniging een opruimdag gehouden. Er kwamen 15 mensen opdagen. Op twee uur hebben wel al het vuil dat verspreid lag langs de oevers opgeruimd.30 vuilniszakken , matrassen, genoeg onderdelen om een wagen ineen te steken en nog andere rommel hadden we bij mekaar.Maar de oevers waren proper en dat gaf een goed gevoel.
Ondertussen zijn we half juli en op sommige plekken ligt er terug allerhande rommel. Sommige leden van de club klagen hierover. Maar dat zijn dan wel mensen die we met de opruimdag niet hebben gezien.
Zoals eerder gezegd als je aan het vissen bent heb je toch even tijd om hier en daar wat op te ruimen.Als je één vuilzak vult heb je al een hoop opgeruimd.
Na de zomer organiseren we met de club terug een opruimdag, zijn we weer een paar maanden gerust.
Er zullen misschien andere goede ideeën zijn, alle suggesties zijn welkom.

Met een opruimende groet,
Steve
Hans-Peter van Ee

16-07-2002 09:39

Heren

De laatste tijd duik ik vaak op aan een water waar weinig andere water-recreatie is toegestaan dan vissen.
Het water bezit een aantrekkelijk karperbestand en mede daardoor is de meest voorkomende menselijke verschijning aldaar, een figuur die claimt 'beren' te vangen.

Er ligt toch her en der afval, niet overdreven veel, maar er staan genoeg prullebakken en deze worden zeer regelmatig geledigd.
Voor mij maakt dit water duidelijk dat er weldegelijk karpervissers zijn die hun troep bewust achter laten.
Waarom vissen zij (nog)?

met opgeruimde groet

HPE
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

16-07-2002 12:41

Ik vergeet heel vaak een vuilniszak mee te nemen.
Maar daarom word mijn troep evengoed nog wel opgeruimd.
me eten gaat meestal mee in een plastic zak(ken).
Deze zijn dan wel leeg aan't einde van de sessie.
en de stek word weer verlaten, zoals ik aan kwam.
Ik kom op een stek waar soms vaker vissers zitten.
Toen ik daar voor de eerste keer ging zitten, en ff de bosjes in ging, om te 'urineren' (*beetje netjes houden hier :razz:)
lag er allemaal 'oud' afval, echt van dat afval wat er al een paar jaar ligt.
ik heb er wel wat van opgeruimd waar ik bij kon.
maar niet alles.
Die stekken hebben daar ook zat vuilnisbakken langs 'de weg' daarzo.
Dus ik snap niet, hoe mensen het nog in hun hooft kunnen halen om hun afval achter te laten.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

16-07-2002 14:06

Wanneer ik vis, ruim ik altijd mn eigen trowp op, + de troep op mn stek die anderen gemaakt hebben. Vaak Heb ik dan 1 of meer plastictasjes vol met afval, maar dat past nooit in de prullenbakken. dan zet ik het er maar naast, maar echt goed is dat natuurlijk niet, wat de wind kan het weer verspreiden, grotere kans op ongedierte enzo. Dus zelf wanneer er mensen zijn die de waterkant netjes willen houden, KAN het soms niet eens omdat er niet genoeg of niet groot genoeg, prullenbakken zijn. Het moet dus van vissers, EN de hsv omen EN de gemeente. Alleen dan kan het goed gaan.

En, wanneer er wordt geklaagd wordt over afval langs de waterkant, moet er dus niet alleen geklaagd worden tege de vissers, maar dus ook tegen de hsv en tegen de gemeente.

groetjes,

Sjoerd Groot
Arnold Haandrik

16-07-2002 23:22


, maar dat past nooit in de prullenbakken. dan zet ik het er maar naast,


meenemen zou ook een optie kunnen zijn of zitten ze bij jullie thuis ook al vol?
:lol:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-07-2002 00:30

Ik moet altijd zo lachen om die postings van hans met zn groet!!!

groetje patrick :smile:
Hopaaa
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-07-2002 16:37

Als ik alleen m'n eigen rommel op hoef te ruime is dat geen probleem. Voor dat ene tasje met rommel is altijd wel een plaatsje te vinden in- of op m'n fietskar of aan het stuur van mijn fiets, maar we hebben ook wel eens 2 vuilmiszakken met rotzooi opgeruimd, waarvan maar een klein deel van onszelf was,en dat bedoel ik.

gr

Sjoerd
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-07-2002 17:52

wie niet kan opruimen moet maar thuis blijven en daar een puinzooi creeeren
Marc van Hoof
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00

19-07-2002 01:09

Het zijn vaak jongeren die met meerderen zijn ofzo. Als er iemand bij mij zit en die gooit wat weg zeg ik er altijd iets van. Als ie dan nog nix doet dan ruim ik het zelf wel op. Ik snap dat niet, ik pleur NOOIT iets op de grond moet ik eerlijk zeggen. Ik ben echt geen moraalridder ofzo, maar ik doe zoiets gewoon niet. Ik stop het altijd in m'n zakken en gooi het thuis in de vuilnisbak.

Ik moet altijd zo lachen om die postings van hans met zn groet!!!

Eh... volgens mij was Raymond eerder hoor :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc van Hoof op 2002-07-19 01:15 ]</font>
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-07-2002 18:19

Inderdaad, het zijn vaak jongeren. maar we mogen de volwassenen niet vergeten. Er zijn er genoeg die alles laten liggen en ik dacht tans dat de volwassenen het voorbeeld voor de jeugd moesten zijn. Maar dit gebeurt ook niet altijd. Die afval ligt er meestal van vissers die eens voor 1 keer of zo ergens gaan vissen en die dan weer weg zijn.
Ik ruim mijn eigen rommel op en als ik nog troep zie in de buurt neem ik dat ook mee. Je bent er misschien 1 minuutje mee bezig en alles is weer proper.

Veel werk he!!!!!!!

Piotr
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-07-2002 15:11

En zo is 't maar net!
Plaats reactie