Nieuwe stekken op een water wel of niet bevissen...


Plaats reactie
Zwier Noordman
Berichten: 67
Lid geworden op: 11-03-2002 01:00
Locatie: Breda

16-03-2005 19:01

Kom net thuis van me eerst blank van het jaar..

Heb gevist op een nieuwe stek op mijn thuiswater. Er is hier een nieuw klein sluisje aangelegd en het water is totaal veranderen van een recht stuk na een krokelend verloop... Er is dus flink in gegraven e.d

Wat mijn vraag is heeft het zin deze stekken te bevissen ? Trekken vissen juist na de nieuwe stekken toe ? of zullen ze ze mijden omdat er waarschijnlijk een lager aanbod van natuurlijk voedsel is.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

16-03-2005 19:20

Omdat de leefomgeving is "aangepast"kan hun aasgedrag dusdanig zijn beinvloedt.
Ik weet niet precies wanneer er is gegraven maar als dit recentelijk is gebeurd moet je zeker de vissen vertrouwd laten raken met je voer, ik opteer dan voor verspreidt voeren en dan niet te veel en dat gedurende enige tijd.
Mocht dit niet werken , dan moet je op zoek gaan, althans voorlopig , en dat kan varieren van 1 tot wel 3 jaar, naar plaatsen die op dat water niet zijn omgegraven.

gr harnold
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

16-03-2005 20:19

Hallo Zwier,

Jammer van je blank.., maar dat mag de pret niet drukken,toch :roll: ?

Mijn ervaring is als volgt;
een paar seizoenen terug was men een water in de buurt aan het uitbaggeren, het werkloze weekend gewoon op die "omgewoelde"plek(ken) gaan vissen......

En wat we toen hebben meegemaakt... 8) .....

We hadden voer voor 3 dagen bij ons, maar na 24 uur waren we leeg!
Het liep gewoon onvoorstelbaar goed (met 6 hengels/3 vissers ong. 80 runs! in 24h!!)

Het was zelfs zo gek dat als er lijnen uitgevaren waren je als de bliksem terug naar de kant moest omdat de 2 overgebleven vissers alweer aan het drillen waren en de kans groot was dat de 3e stok ook ging lopen!

Het is dan ook zo dat er bijna nooit 6 hengels tegelijkertijd inlagen!

En dat terwijl er, hemelsbreed, ca. 100 mtr. verder iemand heeft zitten blanken in dezelfde tijd als dat wij bezig waren!

We hebben dit, geprobeerd, te verklaren en konden eigenlijk maar tot 1 conclusie komen...
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-03-2005 20:22

Ik zou er gewoon gaan vissen, de karpers zijn nieuwsierig en willen alle veranderingen in zich opnemen, als je dan even zou voeren kun je wellicht een goed resultaat halen.
beetje bij beetje
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

17-03-2005 15:26

die blank had je anders misschien ook gehad......,
Echter bij mij is het vaak zo als ik direct blank op een nieuwe stek geeft me dit vaak veel wantrouwen, echter het zegt vaak niks, kwestie van gevoel want als je blankt op een stek waar je meestal wat vangt dan is het al gauw pech gehad dit keer volgende keer beter.

Richard
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

17-03-2005 15:35

Misschien handig dat er even bijvermeld wordt dat deze omwoeling al meer dan een half jaar geleden heeft plaatsgevonden.

SS
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-03-2005 16:42

En dan te bedenken dat er vissers zijn, die met een hark aan een touw hun stek omploegen........ keer na keer....en er gewoon dezelfde dag op gaan vissen.

zou het werken :oops:

doe het toch maar eens...


p.s pat die stek moeten we dit jaar nogeens een keertje aandoen hé
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-03-2005 20:07

vraag of er een waterbalet team je tuintje ff omploegt hahaha...

gewoon ff een paar sessie's draaien en hou er rekening mee dat de vissen nog niet echt los zijn!!!

Tja mocht je Frank blank op bezoek blijven houden zou ik het toch ergens anders gaan proberen...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Plaats reactie