Obstakel vissen maar dan anders...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

12-03-2005 19:57

Hey beste medeboarders,

ik heb het artikel van piet gelezen over obstakels. Goed geschreven en ik heb weer het een en ander geleerd maar nu heb ik toch een lastige vraag. Ik wil ook graag tegen obstakels vissen en dat zal me ook wel lukken ik heb er al wat ervaring mee maar nu het probleem 'bewegende obstakels' ik bedoel hier de boten mee.
Want waar ik wil vissen dat is een haven maar daar varen redelijk veel boten. Wie heeft er tips voor mij om toch veilig de vis weten te vangen want ik hoor en lees van alles over het drillen. Zoals je top onder water, hengel hoog de lucht in, en de ander zegt dan weer dat de vis omhoog gaat door de druk van de hengel. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit obstakel moet aan pakken. Wie heeft er ervaring mee want ik wil niet dat het mis gaat. Of is volgens jullie de enige oplossing om daar niet te gaan vissen dan????????? :roll:

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-03-2005 20:07

Robert,
je zal precies zien dat je een run krijgt als een zo'n mooie Bavaria de haven in of uitvaart.... Als je hier wilt vissen zou ik wachten op het (productieve) najaar als de meeste schippers lekker thuis blijven.

Als er een gewone boot over je lijnen vaart heb je het probleem van de schroef die een zuigende werking heeft op je lijn, een zeilboot heeft juist en heel diep stekend zwaard dat voor problemen zorgt.

Je kan natuurlijk ook in de haven gaan zitten als er windkracht 7 of meer staat, in dat geval zit je lekker beschut in het haventje, en varen de meeste boten niet uit. Ik geloof dat schippers ( zeilers ) niet verzekerd zijn bij windkracht 7 of meer !

Oja, als ik langs vaar en je krijgt een run, zal ik de boot wel stil gooien :wink:
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

13-03-2005 09:42

Robert ga daar lekker alleen 's nachts vissen. liggen al die bootjes mensen te dwijlen in de kroeg :)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

13-03-2005 13:23

Marco,
daar hou ik je aan :lol:

Lexus,
ja dat is ook zo maar je weet wat er in het artikel van piet staat. Snacht heb je een grotere kans dat je te laat ben en je de vis zal verspelen. Ik kan natuurlijk ook wakker blijven maar dat lukt toch niet altijd :oops:

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie