ksn? hoe en wat!!!


ben jij lid van de ksn?

ja
53
52%
nee
18
18%
begin er niet aan,weggegooid geld!!
8
8%
ik twijfel omdat ik niet precies weet wat ze doen
23
23%
 
Totaal aantal stemmen: 102
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-02-2005 23:27

Dat ´ik twijfel omdat ik niet precies weet wat ze doe´ kan m.i. nu niet meer bij de poll ingevuld worden :lol:
jan van kranenburg

24-02-2005 00:28

Heren en Dames, Aarzelaars,

Verwacht niet dat de KSN je grotere en zwaardere karpers bezorgdt.
Of jouw thuiswateren op korte termijn volplempt met karper.

Zie het meer als een Collectief, waarin kennis en kunde over het karpervissen uitgedragen en gekoesterd wordt.

Ben je 'loner", en wil je dat blijven, dan is de KSN helemaal niks voor je.
Jouw keuze, no offense.

Zoek je echter aansluiting bij gelijkgestemden, en wil je je ervaring delen, alsmede de toekomst van het karpervissen in ons land wat zekerder stellen, dan moet je lid worden van de KSN.

En dan nog zul je ervaren dat de stellingen van de KSN soms botsen met je eigen mening. Besef dan wel dat de KSN een vereniging is waarin jij ook de gelegenheid krijgt jouw evt. afwijkende mening te verdedigen.

Als je alles op een rijtje zou zetten. En alle bedreigingen voor onze sport
daarin meeneemt; dan MOET je een orgaan hebben dat 't voor je opneemt!.

KSN is dan de enige keuze.

Dit is ?vd 't meest aardige wat ik ooit over de KSN gezegd heb.


mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-02-2005 07:18

Zelf vind ik er nix aan. :lol:

Nog vergeten geloof ik. Alweer het 3e jaar

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=#209682


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-02-2005 11:03

jan van kranenburg schreef:Verwacht niet dat de KSN je grotere en zwaardere karpers bezorgdt.

Zie het meer als een Collectief, waarin kennis en kunde over het karpervissen uitgedragen en gekoesterd wordt.

Zoek je echter aansluiting bij gelijkgestemden, en wil je je ervaring delen, alsmede de toekomst van het karpervissen in ons land wat zekerder stellen, dan moet je lid worden van de KSN.




Jan , ik ben van mening dat het je wel zwaardere en grotere karpers opbrengt, of dit relevant is waar de KSN voor staat, betwijfel ik in deze.Het gaat natuurlijk om veel meer zoals Aart dit enkele reakties terug al schreef.
Door met zeer gedreven en kundige vissers binnen de kSN te praten zul je zelf ook extra gestimuleerd worden, de zaken nog grondiger te evalueren zodat je tot een betere/mooiere karpervisserij komt .
Het gaat dan niet om stekken, gebeurt trouwens ook wel eens(elkaar iets gunnen)maar ook een bepaalde manier van aanpak waar je anders nooit iets over leest/hoort.Je wordt ahw weer aan het denken gezet over hoe je nu eigenlijk met je visserij bezig bent, en na 2 jaar van bijna niet vissen heeft mede door toedoen van de KSN(de mensen die ik door de 10 jaar die ik lid ben van de KSN)mij weer enorm gemotiveerd alsmede ook dit forum.
Je krijgt weer eens een enorme trap in je kont van je medestanders om de draad weer op te pakken.
Ook dat is waar de KSN voor staat...afvalligen weer op het rechte pad te zetten.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-02-2005 13:25

ok ik ben zelf nu ook overtuigd en ga me inschrijven.
wellicht is het een idee voor de ksn om de informatie die hierboven beschreven is duidelijk op hun site te zetten zodat elk ander (leek) het begrijpt zonder er veel vraagtekens bij te zetten.
als dat al zo zou zijn hadden ze volgens mij al meer leden gehad.
nou leden van de ksn in regio nijmegen!!! ik zie jullie snel op een meeting dan maar,tot dan

groeten viktor
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-02-2005 13:45

Viktor,

Er wordt gewerkt aan een nieuwe site, jouw opmerking zullen we daarin zeker meenemen!

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-02-2005 13:54

Om eerlijk te zijn heeft Viktor een punt.
Onze KSN site kan wel eens een facelift gebruiken.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-02-2005 14:03

Harnold,

We waren je pas een paar maanden voor :o

Groeten,

Mark
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

24-02-2005 15:05

Aart, had er ook nog.

- Overleg in binnen en buitenland, om meer te weten te komen van de karperziekte die we nu de ongrijpbare naam SPRING CARP MORTALITY SYNDROME noemen.
- Ontwikkelen en propageren van de KSN onthaakmat.

MVG,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-02-2005 21:27

Helaas, zoals altijd, bloedt een serieuze topic weer in 2 dagen dood...Het internet is een vluchtig medium en blijkbaar leven karpervissers ook bij de waan van de dag.
jan van kranenburg

25-02-2005 22:19

Aart,

Doodgebloed?

Allerminst, zou ik zeggen.

Er is heel veel gezegd, veel ook door jou, over de toegevoegde waarde van de KSN.

Laten al die "waarden" maar even bezinken.
De nog niet overtuigden zullen mogelijk nog met meer vragen komen.

Die vragen zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

26-02-2005 00:02

ik heb lang zitten twijfelen maar heb nu de doorslag gegeven
ik word lid
maar ik w8 nog heel ff todat we verhuisd zijn ( ong 8 weken) zodat ik niet na een paar weken een verhuis bericht hoef af te geven
Gebruikersavatar
Jaap Koster
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-02-2005 20:57
Locatie: Reiderland

26-02-2005 00:35

Ik kan me nog een meeting herineren +/_ 94 we waren uitgenodigd door
Roelof Schut ergens in Assen, op zich leuk, maar voelden ons erg bekeken
door een paar leden met een en dezelfde trui vreemd (clan arrogant ???) maar goed
ze hadden als een van de onderwerpen van die avond het ijken en vergelijken van weegschalen,en daar is ons min of meer de broek van af gezakt, net of dat van belang is,maar goed het zal in de loop der jaren wel veranderd zijn.

Verder natuurlijk mijn complimenten
voor jullie baanbrekkende idealimse.
jan van kranenburg

26-02-2005 02:04

Beste Jaap,

Dat soort ervaringingen zijn onvermijdelijk, jammer genoeg.

Maar, hou de grote lijnen in de gaten, en dan zie ik graag tegemoet als enthousiast KSN lid.

Veel te beleven, Man!!

mv

Jan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-02-2005 08:43

Beste Jaap,
mag ik je dan bij deze uitnodigen om nog eens een te keer te komen kijken op een regiomeeting van de ksn noord, misschien zul je het dit keer anders ervaren.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

26-02-2005 15:59

Mja peter....

Ik zou hier bijna op ingaan...
Maar doe het gewoon even niet..

Groetjes Marcel.....
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-02-2005 16:16

Marcel,
mag altijd dat weet je :D
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-02-2005 16:57

Beste Jaap, ik snap heel goed wat je bedoelt, daarom was ik destijds ook geen lid! Maar sinds een aantal jaren bestaat dat soort 'gedoe' gelukkig niet meer en is de KSN een open vereniging geworden, met een door de leden gekozen bestuur en waar de leden alle door hen gewenste inbreng hebben.
jacco noordermeer

26-02-2005 22:28

ksn betekende eerst ook niets voor mij.
vond toen ook dat het een arrogant zootje was.
zo"n 2,5 jaar geleden werdt ik uitgenodigd door klaas vd herik.
ok ik mee naar rijsoord
en daar zag ik ineens veel oude bekende die ik jaren niet meer gezien had mede door dat ikzelf verhuisd ben in 94.
agenda punt van die avond weet ik niet meer,
maar ik vond het helemaal tegek wat sommige mensen deden voor presentaties
ook het belang van de ksn werd mij duidelijk zo ook het belang om in een bestuur te gaan van een hsv.

na een aantal pogingen om karper te vangen op de giessen werd mij duidelijk dat het bestand wel zeer matig was
ik gevraagd om karper uitte zetten ,met mate dan he
antwoord vh bestuur:geen probleem!!
dus al 3 jaar 60kg karper uitgezet ok niet veel maar het is beter dan niets
toen werd ik gelijk gevraagd om in het bestuur te komen speciaal voor de karper/roofvis belangen!
dus de eerste gelegenheid aangegrepen en in het bestuur gekomen van hsv de alver te giessenburg
2 jaar dacht ik : wat doe ik hier???behalve een paar visjes uit zetten
afgelopen vrijdag jaarvergadering : opmerking van een lid liep uit tot een stemming!!!
snoek vissen, slepen met een boot met meerdere vissers tegelijk
en dus meerdere hengels te water was een doorn in het oog van 2 personen in de zaal
ik uitgelegd dat het niet verboden is om met 2 gewone hengels tegelijk op snoek te vissen,ook niet als er 2 of 3 personen in de boot zitten
als ik geen gedegen uitleg had gegeven was het nu verboden op de giessen om met 2 hengels pp te vissen op snoek/baars

volgende punt:: waarom karper uitzetten?? ze zwemmen zo naar de rivier en ze worden toch weggevangen door het beroep!!
tsja geen karper visser in de zaal, dat wordt lastig dacht ik!!
ook nu weer uitgelecht aan de beste man die waarschijnlijk nooit vist!!
wat het nut is van met mate een aantal uitzettingen te doen
gelukkig waren meerdere personen het met mij eens en gaan we nog 2 jaar door met uitzetten indien mogelijk

zo kwamen er nog een aantal punten voorbij die beperking tot gevolg hadden kunnen hebben voor onze visserij

het belang om in een hsv bestuur te gaan is groot heren zeg maar heeel groot
de meeste hsv bestaan uit wedstrijd vissers en die zien ons als karper vissers niet staan
dit komt niet doordat wij "vervelend zijn" nee!!
dit komt door gebrek aan kennis over onze visserij
met gevolg dat zij de verkeerde beslissingen kunnen nemen voor ons!!!

heren het werk wat het meebrengt in een hsv valt best mee
zolang je niet in het dagelijks bestuur zit!!
maar het is wel belangrijk dat iemand opkomt voor de karpervisserij
landelijk maar ook regionaal of in een hsv

daar om moeten wij allemaal proberen om iets te doen!!

een hele simpele bijdrage kost 1 avondje per jaar!!!
ga naar de jaarvergadering van je hsv!!!!!!!
en steun de mensen die daar zitten voor jou!!

steun de ksn voor nu maar zeker voor later!!!

bestuurs/regio/cbb/jeugd leden van de ksn bedankt voor wat jullie doen
voor onze visserij
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

26-02-2005 23:07

Jacco,

Jij geeft op een perfecte manier weer hoe je van 'beste' stuurlui tot actieve 'bemanning' op het karperschip kunt veranderen door allereerst eens lid te worden van de KSN en eens met eigen ogen (dat hebben er niet zoveel) te bekijken wat de KSN werkelijk voor een club is en wat ze doet in de regio en in den lande. Hulde voor je inzet en bereikte resultaten!

Jaap,

De door jou beschreven regiomeeting in het Parochiehuis in Drenthe was ondermeer door mijn persoon opgezet. Ik was toen samen met Roelof regiovertegenwoordiger van Noord Nederland. Naast een hakentest (naar een voorbeeld van Kees Ketting) heb ik een ijking op touw gezet voor het ijken van de weegschalen. Naast de info over de verschillende weegapparaten ontging je helaas de humoristische zijde van dit onderwerp. Zo waren er mensen die hun weegschaal zogenaamd 'vergeten' waren of er eerlijk voor uit kwamen (fluisterend) dat ze niet wilden weten of hun weegschaal wel goed in orde was. Wellicht bleek die 30-ponder ineens 29,8 pond!
Op de jubileummeeting in 1999 is deze ijktest ook gehouden. Ik weet nog goed dat Franklin Broekcx er achter kwam dat zijn zwarte Salter staafunster 200 gram te weinig aangaf op een gewicht van 10 kilo. Op zich niet erg, maar hij had het jaar ervoor een karper gevangen van ik meen 39,8 pond........(hij was niet blij).

Ach Jaap, zo zie je maar. Mijn opzet was indertijd (zowel regionaal als landelijk) dat er eens met één maat gemeten wordt ipv met de persoonlijke maat. Ik vind het gewicht van een vis ook niet belangrijk, behalve wanneer dit rond 'gevoelige' gewichten schommelt van 30, 40 (50?) pond. Ik zou namelijk liever mijn tong afsnijden dan dat ik zou liegen over de spectaculaire vangst van mijn eerste veertiger, terwijl deze eigenlijk 39,9 pond woog. Dat is dus mijn motivatie om exact te wegen, eigenlijk voor mezelf. Alhoewel.......het blijft een materie die je op verschillende manieren kunt bekijken, dat is wel duidelijk.

Wat ik je in ieder geval ten zeerste kan aanraden: Kom naar één van de regiomeetings of de landelijke op 19 maart as. in Leerdam (lid worden mag bij binnenkomst) en oordeel nog eens. Het zal één van de meest leerzame meetings van het afgelopen decennium worden, schat ik in. Naast het informatieve aspect zul je je ook ongetwijfeld vermaken met de presentatie van de twee in Italië zeer succesvolle karpervissers. Op de lange termijn zul je zelf de positieve kanten van je lidmaatschap bemerken: Je ontwikkeling als karpervisser komt in een stroomversnelling en er is een reeële kans dat je er wat karpervrienden bij krijgt. Ook kun je de beste onthaakmat die er is kopen (als je héél snel bent, er zijn er nu nog maar 4 te koop van de 100), die puur voor de leden is geproduceerd. Enzovoort.

Kom dus eens langs op een KSN meeting, het zal je beslist niet spijten!

Oh ja, de 'clan' die je beschreef bestond uit een groepje Groningers die de spot wilden drijven met de bekende gesponsorde karpervissers. Ze hadden allen eenzelfde fleecetrui aan met één of andere loze kreet op de borst. bedankt voor de reminder, ik was het bijna vergeten.
Eén van deze jongens, middenstander Erwin Oosterhoff, regelt trouwens al een paar jaar tegen kostprijs de meeste KSN merchandise. Niet slecht voor een lid van een 'clan'.

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-02-2005 12:35

Jaap Koster schreef:Ik kan me nog een meeting herineren +/_ 94 we waren uitgenodigd door
Roelof Schut ergens in Assen, op zich leuk, maar voelden ons erg bekeken
en daar is ons min of meer de broek van af gezakt..


Je laat je broek toch niet zakken als je je bekeken voelt :wink:

Jaap Koster schreef:Ik kan me nog een meeting herineren +/_ 94 we waren uitgenodigd door
Roelof Schut ergens in Assen, op zich leuk, maar voelden ons erg bekeken
door een paar leden met een en dezelfde trui vreemd (clan arrogant ???) maar goed
ze hadden als een van de onderwerpen van die avond het ijken en vergelijken van weegschalen,en daar is ons min of meer de broek van af gezakt, net of dat van belang is,maar goed het zal in de loop der jaren wel veranderd zijn.


Ik was er die avond ook en die gasten met dezelefde kleding aan hebben gewoon dezelfde smaak moet je maar rekenen.
Dat ijken was gewoon een onderdeel van de avond om de boel wat aktiever te maken en daar is niets mis mee.
Ik persoonlijk vond het wel prettig om te weten dat mijn unster destijds(heb hem trouwens nog steeds) 100 gram te WEINIG aangaf op 10 kilo.

Het Noorden heeft nog steeds een fijne club.
Ik zou willen zeggen : Wees welkom

gr Harnold
Gebruikersavatar
Jaap Koster
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-02-2005 20:57
Locatie: Reiderland

27-02-2005 14:15

Nog even terugkomen op deze heren met de zelfde kleding smaak, 98
de Saone mijn maat vangt een leuke vis +/- 25 pond, wat wil het toeval staan drie van de betreffende heren achter ons, hoe is het mogelijk 1300 Km verderop, ze hadden nog niets gevangen, maar de zojuist gevangen schub
werd afgedaan als een ovb karpertje, laat ik daarom duidelijk zijn 4 jaar later en de heren waren nog arroganter, daarom wilden wij destijds dus
ook absoluut geen lid meer worden, het staat notabene nog vastgelegd op video ook.

Frank,

Wat betreft die gewichten, halve ponden tellen voor mij niet, standaard
afronden naar beneden is mijn motto, net of het verschil maakt of de vis
39,80 of 40,00 pond weegt, twee weken eerder of later had de vis 40,00
gewogen of zelfs nog lager.

En he, ik zal mijn maat even vragen of ie mee wil naar een meeting
regio noord, zo te zien is het een en ander veranderd dus misschien
tijd om het roer om te gooien, om een vaster koers te varen.

Met Vriendelijke Groet,

Jaap
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-02-2005 16:16

Jaap,
Je bent welkom :wink:
zie zelfs dat je ook nog in de buurt woont.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-02-2005 17:56

Jaap Koster schreef:Nog even terugkomen op deze heren met de zelfde kleding smaak, 98
de Saone mijn maat vangt een leuke vis +/- 25 pond, wat wil het toeval staan drie van de betreffende heren achter ons, hoe is het mogelijk 1300 Km verderop, ze hadden nog niets gevangen, maar de zojuist gevangen schub
werd afgedaan als een ovb karpertjeWat betreft die gewichten, halve ponden tellen voor mij niet, standaard
En he, ik zal mijn maat even vragen of ie mee wil naar een meeting
regio noord, zo te zien is het een en ander veranderd dus misschien
tijd om het roer om te gooien, om een vaster koers te varen.

Met Vriendelijke Groet,

Jaap


Noem het humor Jaap, er is idd veel veranderd en het zal altijd blijven veranderen.
Overtuig jezelf als je niet bent geweest kun je ook niet oordelen.

11 maart is er in het cafe in Tynaarlo een meeting...aanvang 20.00 uur

om 19.30 indrinken..

gr Harnold
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-02-2005 19:23

19:00 uur voor degenen die van ver moeten komen :D

Groeten,

Mark