ben ik nu de enige of hoe zit dat...


Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

21-02-2005 16:28

Even een vraagje... Het zit zo vanmiddag heb ik gereageerd in een topic "krabbeplas" Edo krul startte deze op met een ietwat onzinnige tekst, maar ik heb gisteren vernomen dat er weer een nieuwe vis geplaatst is in dit water. Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die dat te oren is gekomen. En om dan er nog wat zinnigs van te maken heb ik maar een normale tekst geplaatst. Enigzins hopend op een bevestiging(of juist niet) van wat ik vrees. Daar de vis dan komt van een water wat ik wou gaan aanpakken en een van de mooiere vissen van dat water zou moeten zijn. Nu is de topic verdwenen (misschien zelfs verwijderd) Zonder ook maar een berichtje van het is verwijderd of wat dan ook.

Tuurlijk kan ik een nieuwe topic openen... en misschien ga ik dat ook nog wel doen. Maar dat is dan ook niet het enige. Gisteren bijvoorbeeld was er ik meen een knulletje van 14 die van zijn spullen beroofd is!! de Titel was enigzins verkeerd gekozen. Maar ja door de emoties best te begrijpen. Ook deze topic kan ik nergens meer terug vinden. Even vanuit gaande dat deze ook verwijderd is vraag ik mij nu af. Waarom dan niet even de titel is aangepast?

Kijk wat ik niet helemaal kan begrijpen is dat deze topics verwijderd worden. En dat er (om maar even wat te noemen) wel voortdurend door bepaalde mensen naar topics in het verleden worden wordt gewezen omdat dit al besproken zou zijn. Als er iets een dood steek voor het board is is dat het wel. Moet je voorstellen dat ze niet verder zijn gegaan met het ontwikkelen van een telefoon. Dan hadden we nu nog steeds aan die grote slingers gedraaid en werden we handmatig door geprikt. i.p.v. van dat we nu mobielen. Dat zelfde geld ook voor discussies ook daar ontstaat een zekere evolutie in.

Maar goed we dwalen af... Ik denk dat misschien een andere aanpak van bepaalde zaken, misschien wat beter voor het board in het algemeen zou kunnen zijn.

Om nu niet een statement neer te leggen waar niemand wat mee kan wil dus nog om een reactie te vragen hoe een ander daar over denkt. Ik heb denk wel m´n punt gemaakt maar graag wil ook van andere horen hoe zij hierover denken.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-02-2005 16:45

Van beide topics heb ik geen notie mogen nemen.
Maar indien jij gelijk hebt lijkt me dit niet geheel de bedoeling te zijn geweest. Laatst waren er ook topics "kwijt" en dat bleek te komen door de server / hoster van dit board, wellicht nu ook weer de oorzaak?

De stelling die jij deponeert m.b.t. het verwijzen naar eerdere topics kan ik wel volgen. Soms is iets voor de 1000e keer, amar HE we zijn allen een keer begonnen met vragen stellen toch? Wellicht dat men er nu wel een andere mening op na houd of zelfs door nieuwe inzichten iets nu wel doet terwijl ze het eerder niet deden enz enz.

Misschien wordt er te snel geoordeeld over de bedoeling. Soms worden er oneliners ingegooid die in mijn ogen de lading lang niet altijd dekken en soms zelf door personen waar ik wel een zinnig antwoord van verwachtte.

Ben benieuwd naar de overige reacties

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-02-2005 16:48

Rene,
Ik kan alleen maar voor de volle 100 % hier achter staan !
Dit is ook m'n eerste berichtje weer sinds een week of twee...

Toen werd er ook in een "onzinnige" Topic wat onschuldige/onbelangrijke berichten verwijderd. Op zich niet erg, maar wel dat ik géén berichtje kreeg dat het verwijderd was !!!

Waar maak je je dan druk om als het toch geen belangrijke info was hoor ik denken; omdat het toch mijn berichten waren die zonder pardon weggevaagd werden alsof ze nooit geplaatst waren !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-02-2005 16:55

Marco?

Was dat niet toen de server kuren had?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

21-02-2005 17:11

ben het volledig met je eens rene.
ik heb int verleden meerdere berichten zien verdwijnen, niet dat ik dat zo erg vind, maar ik heb net als iedereen graag een notificatie hiervan.
of het nu luiheid is of iets anders, maakt mij niet uit.
ik vind het gewoon wel jammer.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

21-02-2005 17:12

Beste Rene,

Ik weet nog niet wie die topic verwijderd heeft en ben het met je eens dat ALS er al iets verwijderd wordt dit gewoon via Email of PB bij die persoon gemeld wordt met een reden. Behalve als het gaat om zaken die verboden worden in de huisregels en de "regels" duidelijk worden overtreden. Dan mag de posting/topic zonder waarschuwen of notify worden verwijderd.

Wij zullen proberen om dit soort zaken dus te voorkomen.

Vr.Gr.,

Bertil

Het is inderdaad zo dat enige tijd geleden een aantal topics zijn verdwenen waar wij part nog deel aan hadden omdat de server toen problemen had.
Dit heeft niks te maken met waar Rene het over heeft.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

21-02-2005 17:39

Er is al vaker melding gemaakt van plotsklaps verdwijnende posts en topics.

Er is blijkbaar 1 (of meerdere) moderator(s) die het heft in eigen hand neemt, en alles wat hem niet aanstaat, verwijdert. Op zich wel een goede zaak, ware het niet dat normale posts & topics verwijderd worden, en het gekloot in met name aanbod blijft staan (handelaars, 26 topics over dezelfde spullen etc).

Iemand van de moderators nu misschien wél genegen om te reageren?
fishing rocks
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-02-2005 17:45

Even ter verduidelijking.

Hier wordt een ander topic bijgehaald dat verwijderd is. Dit is op verzoek van de topicstarter gedaan en in goed overleg.

Reacties hierover zijn dus onterecht. Zal duidelijk zijn dat niet alles wat achter de schermen in overleg met desbetreffenden gedaan wordt ook voor iedereen op het board toegelicht wordt.

De rubriek aanbod heeft de laatste tijd zeker onze aandacht.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-02-2005 17:51

Kees,

Maar als er vragen gesteld worden dan zou het wel op zijn plaats zijn daar in het algemeen iets over te zeggen. De mededeling op verzoek starter verwijderd zou dan al genoeg zijn. Nu lijkt er een willekeur in te zitten en dat lijkt me geen goede zaak.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

21-02-2005 17:53

Kees, ik neem aan dat je het tegen/over mij hebt?

Weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar feit blijft dat er posts en topics verwijderd worden, zonder dat daarvan de poster op de hoogte gesteld wordt.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-02-2005 18:00

Toon,

Rene haalt er een ander topic bij dat recent door mij is weggehaald op verzoek van de topicstarter. Is verder geen wijsheid maar iets dat is voorgevallen.

Dat aanbod onze aandacht heeft is wel een reactie op jouw reactie. Veel meer dan dat kan ik er niet over zeggen. Maar het zal altijd beter kunnen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

21-02-2005 18:05

Marc,

Als een topicstarter ons uitdrukkelijk vraagt of wij aub zijn topic willen verwijderen.. wie zijn wij dan om dat te weigeren?

Waarom is dat willekeur?

Ik ga hier verder geen welles nietes spelletje spelen. Ik heb de topic waar het over gaat helaas niet gezien en weet niet wie hem verwijderd heeft.
Maar de betreffende mod zal er zijn reden voor hebben gehad neem ik aan.

Wel jammer dat er oude koeien uit de sloot worden gehaald.

Vr.Gr.,

Bertil
Ps. Heren als jullie vragen hebben of het niet eens zijn met beslissingen van de mods, of vragen hebben over verdwenen zaken stuur één van ons dan een email of een PB.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

21-02-2005 18:37

bertil,
er is aanleiding toe...ik neem aan dat als jij in een van onze schoenen zou staan er ook over zou gaan praten met de mods/beheerders.
en een welles nietes spelletje hoeft het ook echt niet te worden.
we zijn allemaal oud en wijs genoeg om een zinvolle discussie te voeren...

en inhakend op je eerdere post,
het is toch niet meer dan normaal dat het op z'n minst even gepb't wordt als er een topic verwijderd wordt? want het is hoogst irritant om te zien dat je ineens een aantal berichten kwijt bent terwijl je op een reactie zat te wachten...bvb.

misschien een idee:
een prullebak met topics die weggegooid zijn.
zodat we dit soort misverstanden niet meer hebben.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

21-02-2005 18:57

tim vd veen schreef:misschien een idee:
een prullebak met topics die weggegooid zijn.
zodat we dit soort misverstanden niet meer hebben.


Dit is wellicht een heel goed idee ja.. dat zullen we zeker bespreken.
Verder is het wellicht handiger om een topic op slot te zetten(beargumenteerd natuurlijk) dan een topic te verwijderen.

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

21-02-2005 19:15

[quote="Bertil Wielink"][quote="tim vd veen"]
misschien een idee:
een prullebak met topics die weggegooid zijn.
zodat we dit soort misverstanden niet meer hebben.[/quote]

Dit is wellicht een heel goed idee ja.. dat zullen we zeker bespreken.
Verder is het wellicht handiger om een topic op slot te zetten(beargumenteerd natuurlijk) dan een topic te verwijderen.

Bertil[/quote]

Komen wel wat oplossingen naar boven. Door topics te sluiten voorkom je wellicht ook voor een gedeelte, dat mensen topics starten over datzelfde onderwerp doordat ze het antwoord op hun vraag daar al in gevonden hebben.
Prullenbak moet mogelijk zijn, aangezien je in phpbb2 (?) topics natuurlijk gewoon kunt verplaatsen i.p.v verwijderen. Je verplaatst ze dan naar de prullenbak, waar je ze eventueel ook sluit om te voorkomen dat bepaalde ellenlange discussies weer oplaaien.
Ik denk dat we met zijn allen ook beter moeten gaan letten op hoe snel we een bepaalde topic van de hand schuiven, onder het mom van ''al eerder besproken'', en uitgekauwd. Er zullen best nog wel waardevolle discussies op kunnen laaien boven de basis die gezet is in het eerdere topic. Zoals René al zei ontwikkelen wij onszelf niet in één keer, maar geleidelijk. De eerste keer komt niet direct de allernieuwste handheld met bluetooth, internet en camera boven water.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

21-02-2005 19:21

Bertil, kees en alle anderen,

Bedankt voor de uitleg, ik begrijp dat er een hoop achter de schermen gebeurd. Echter dat er een topic verdwijnt dat is nog tot daar aan toe vervelend maar daar blijft het dan ook wel bij. Vervelender vind ik misschien nog wel de manier waarop bepaalde dingen zo maar door de beugel kunnen en andere zaken gewoonweg verwijderd worden.

Ik haalde niet voor niets aan dat er te pas en te onpas wordt aangegeven dat mensen een zoek functie moeten gebruiken en al dan niet met een link toegevoegd. Nogmaals dat is echt een pure doodsteek voor het board in het algemeen. Ik vind daarom dat er zo af en toe met 2 maten gemeten wordt.

Misschien een ander voorbeeld.... Deze link bijvoorbeeld.

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=20171

Eindelijk is er dan iemand die het begrijpt, en vraagt om een reactie wanneer de persoon in kwestie terug is. Dan komen er nog wat mensen die ergens een bel horen, maar de klepel is nog ver te zoeken. Nu begrijp ik niet waarom zo’n topic nu gesloten wordt en niet de belastende berichten van deze mensen niet gewoon verwijderd worden. Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van de persoon die op dit water is geweest.

Ik wil niet gaan modder gooien en ben vaak ook maar al te blij dat er moderators zijn. Wat dat betreft heb ik niets anders dan lof voor deze mensen want goed werk verrichten ze zeker.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-02-2005 19:37

Bertil,

Uiteraard als een topicstarter vraagt om verwijdering, dan klik weg lijkt me duidelijk. Alleen als andere forumleden daar dan vragen over stellen, bijvoorbeeld hoe komt het dat topic / berichten verwijderd zijn dan zul je denk ik een antwoord moeten geven. Een algemeen antwoord, zoals topicstarter vroeg om wissen = oke, maar als er zoals (b)lijkt geen antwoord gegeven wordt lijkt de willekeur er te zijn.

Ook ik ga er van uit dat er goed gemod wordt hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen heb ik een keer eerder op een forum mee gemaakt dat er zaken gedaan werden door mods omdat zij nu eenmaal de macht hadden. HEt resultaat van deze manier van modden lijkt me duidelijk, steeds meer mensen die weg blijven. En dat lijkt me zo zonde aangezien, ondanks de verschillen in mening die we soms hebben, ik dit een goed board vind. Een board waar regelmatig hele zinnige discussies gevoerd worden, en uiteraard ook heerlijke stompzinnige topics zijn!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-02-2005 20:06

Rene,

De link die jij aan geeft, die heb ik gesloten zoals je al wel gezien hebt! We
kunnen wel verder gaan met die topic, maar wat schieten we ermee op? Ro-
bin heeft genoeg redenen gehoord....
In dit geval had ik het idee, dat het uit de hand begon te lopen; dus had ik
het idee "beter voorkomen dan genezen".

Toon,

Wat AANBOD betreft, wil je bij AANBOD alles naar 100% laten lopen, dan
zul je iedereen moeten controleren; maar dan ook iedereen....
Wij verwijderen of sluiten heus niet als ONS het niet aanstaat, maar kijken
gewoon of de huisregels in het geding zijn. Ook bij twijfel gevallen, overleg-
gen we het onderling; maar dan houden we nog het recht om in te grijpen.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-02-2005 20:22

Is het slotje niet gelijk aan de prullenbakfunctie?

Verwijderen gebeurt eigenlijk maar heel sporadisch. Met een aantal van de zaken die ooit verwijderd zijn was er helemaal geen belang daar het board van op de hoogte te stellen. Soms moet je mensen tegen henzelf beschermen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-02-2005 20:34

Marc, Rene en anderen,


Ik zou niks weten over de topic van Edo.
Dus zinnig oordelen hierover kan ik niet.

Als ik voor m'n eigen mag spreken verwijder/sluit ik alleen topics waar ik zeker van weet die niet door de beugel kunnen alsmede topics die de huisregels overtreden. Ik overleg in gevallen als het een twijfelgeval is, is het geen twijfelgeval maar duidelijk herkenbaar als een overtreding dan verwijder ik in veel gevallen de topic. De reden waarom ik persoonlijk voor verwijderen kies is omdat mijn ervaring is dat het kan irriteren bij andere boarders als er niet gerageerd kan worden omdat de topic verwijderd is..... :-?

De topic sluiten dus laten staan heeft ook wel een sterk punt....De boarder wordt wel met de fout geconfronteerd als de overtreding van de "overtreder" (zo zal ik het maar even noemen) gezien wordt.

In beide gevallen gaat er ALTIJD een PBtje met uitleg naar de topicstarter.

Zit er weer iets dwars heren, bespreek het met de moderators!
Zo weten we allemaal waar we aan toe zijn. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

21-02-2005 20:50

Benny,

Ik heb bewust geen namen gebruik of iemand als schuldige willen aanwijzen. We zijn wat dat betreft allemaal schuldig. Probleem is gewoon dat ik en zo te zien andere ook weleens het idee hebben dat nu juist de verkeerde topics gesloten en/of verwijderd worden.

Neem nou eens Robin, die gaat terug komen van een koude kermis.. dat mag duidelijk zijn en stel dat ie een dikke 40-er vangt? Wat is daar nou leuk aan als er 200 op 1 hectare zwemmen. (overigens is dit niet bedoeld als discussie punt) Ik bedoel te zeggen dat de berichten van plaat voor z'n kop of bunker voor z'n hoofd gewoon weg niet passen. Hij is eigenwijs ja, maar als die niet luisteren wil laat hem dan in ieder geval in z'n waarde. Nu worden door o.a. dat soort kreten de topic gesloten. Robin is niet overtuigd, mensen zijn gefrustreerd en jij moest als mod weer aan het werk. Niemand die hier dus mee wint, wanneer je de personen in kwestie de berichten laat verwijderen en zich niet meer tot zulke uitspraken laat verleiden. Zal mijns inziens een hoop sfeer verbeteren op het board.

Koen, voor jou geld ook dat ik je niet persoonlijk aanval, een betere leef omgeving dat is waar ik naar toe wil. Je laaste opmerking vind ik dan ook zwaar onder de gordel.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

21-02-2005 21:07

Rene,

Een betere leefomgeving is inderdaad JUIST ons streven, daarom zijn er mods gekomen.. en wat bleek.. iedereen vind de sfeer verbetert en er zijn minder onzin topics of 'scheld' topics.
En ja wij zullen best fouten maken en ja daar mag zeker op gewezen worden, maar we zitten hier met heel veel mensen op dit forum waarvan je het nooit iedereen naar de zin kan maken.. al is dat wel het streven.

En even Ontopic: hoe vaak wordt er nu echt een topic verwijderd? (excl. betaalwateren?)
Zoals hierboven al aangegeven gebeurd dat zeer zelden.
De voorbeeld topic die jij aangeeft die gesloten is.. ik ken heel veel mensen die blij waren dat die topic dicht ging.. wat is nu wijsheid.. luisteren naar jou of naar anderen?
Soms moeten wij beslissingen nemen en die zullen niet altijd goed zijn in ieders ogen, maar je moet ervanuit gaan dat ze wel te goeder trouw genomen zijn en echt niet weggehaald worden om iemand te pesten.
Ik hoop dat je dat van me wilt aannemen.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

21-02-2005 21:09

Benny, Rene en anderen.

Ik was de eerste die reageerde in dat topic over dat "betreffende water" .
Opende het topic uit interesse en zag vervolgens 1 regel onzin staan. (letterlijk onzin aangezien het niet te lezen was ;) )
Mijn antwoord daarop was zeer zeker in de grappige zin bedoelt met de hoop dat 't ge-edit zou worden zodat ik alsnog kon lezen wat de topic starter te melden had over dat water.

Ik begrijp dus dat de persoon in kwestie het liever verwijderd zag en niets over het water kwijt wilde, wat natuurlijk zijn goed recht is.

Hopend niemand voor het hoofd gestoten te hebben.

Mvg

Mark
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-02-2005 22:25

Rene,

Die topic bij BEGINNERSHOEK, die ik had gesloten; had je gerust m'n naam
bij mogen noemen. Is niks geheimzinnigs aan. :P :D
Ik had misschien de berichten van de "loze kreten roepers" kunnen verwijde-
ren, maar dan was naar mijn idee de hele topic uit z'n verband gerukt. Nu is
ie gesloten, zodat de hele topic nog intact is; ondanks die loze berichten.

Mark,

Je hebt mij in ieder geval niet voor de kop gestoten! :D :P
Iedereen heeft het recht om z'n mening te zeggen, dat vind ik totaal niet erg.
Om eerlijk te zijn: Nu weet ik nog niet goed, om welke topic het precies ging,
over dat water...? Neem aan dat het bij VISSEN IN NEDERLAND was??? :roll:

groetjes Benny
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

22-02-2005 00:29

kees,

nog even inhakend op jouw post,

daar gaat het niet echt om denk ik...als er geen slotje op zit maar het is gewoon weg, kun je niet meer bvb. de "nuttige" info er uit halen.
ook als er gereageerd wordt en er komt daarna een slotje kun je altijd de reactie van de desbetreffende persoon nog nalezen.
ook geeft zo'n prullebak een openheid van zaken binnen het reilen en zeilen van het board, wat voor een hoop mensen niet verkeerd is daar ze misschien dan zien dat het zo niet langer kan.
dan doel ik op de mensen met de "loze kreten" en de loze ouwehoeren.
het voordeel van de prullebak heb ik hierbij gegeven denk ik.

en als er niet meer verwijderd zou worden maar alleen maar slotjes, zou dat in principe ook niet verkeerd zijn...als je daar op doelt :wink:
Groet'n,
Tim