euro easydome


Plaats reactie
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

20-02-2005 11:27

ik heb laatst een euro easydome aangeschaft,maar nu gaat het inpakken een beetje lastig,krijg hem er een beetje moeilijk in de tas terwijl die toch groot genoeg is.
nu hoorde ik gisteren dat dat komt omdat ik de binnen tent erin laat zitten en dat dat ook slecht is voor de tent.
zijn er meer mensen die de binnentent eruit halen en is hij dan ook makkelijker om in te pakken?
is dit ook beter voor de tent?

mvg,peter
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-02-2005 11:37

hee die peter

dat klop helemaal van dat inpakken,fox maakt de carryall altijd net iets te klein,maar goed het gaat er in met een beetje wrikken,het is niet anders
dat het slecht voor de tent zou zijn is mij een raadsel,als je hem goed droogt dan is er volgens mij niks aan de hand

mvg

viktor
Bjorn LG

20-02-2005 12:02

Ik heb dan de conti easy, maar ik krijg alles er prima in. Stokken gewoon strak langs elkaar houden en 't grondzeil op 't laatst als een "doek" erom heen wikkel voor zover dit gaat. Hierdoor krijg je een strak pakketje dat zich zo in de tas laat leggen. Het is raadzaam om een paar touwtjes oid te gebruiken om er voor te zorgen dat alles na 't opvouwen in dezelfde positie blijft. Hierdoor hoef je naderhand niet te vrotten en douwen. Binnentent eruit halen? Lijkt me een beetje overdone. Daarmee gaat je hele "easy" principe de mist in. Denk dat je daarmee nog maar weinig tijd bespaard bij 't opbouwen, zo niet erger. Enfin, een tent dient altijd gedroogd te worden na gebruik. Bij voorkeur in een verwarmde ruimte, hoewel in een schuur ook wel gaat. Dit om te voorkomen dat 't weer erin slaat. Dit is, naar mijn weten, een zwarte schimmel, die niet bepaald bevordelijk is voor je doek. Tevens garandeer je met 't drogen de waterbestendigheid van 't doek. Als je altijd je tent laat drogen blijven de druppels van je tent afrollen, wanneer je dit niet doet, trekken ze er als 't ware in.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-02-2005 12:04

hee die bjorn

ik heb ook de continental easy en hier ondervind ik ook geen problemen.
we hadden het ook over de euro easy

mvg

viktor
Bjorn LG

20-02-2005 12:10

Viktor van Ophuizen schreef:hee die peter

dat klop helemaal van dat inpakken,fox maakt de carryall altijd net iets te klein...



Viktor van Ophuizen schreef:hee die bjorn

ik heb ook de continental easy en hier ondervind ik ook geen problemen.
we hadden het ook over de euro easy

mvg

viktor


hee die Viktor

Ik denk, als alle carryalls klein zijn, dan zullen ze wel volgens 't zelfde concept gebouwd zijn. Dus ook "te klein" voor de conti. De bouwwijze van beide tenten (conti vs. euro) verschillen immers ook niet bijster veel. Ik dacht, ik meld 't ff.

Vaak is 't een kwestie van kijken hoe hij erin zat bij aankoop (vaak toch de beste wijze van vouwen) of gewoon een uurtje inpakken op verschillende wijzen. Hierdoor vind je van zelf de beste techniek voor 't vouwen. Opeens lijkt die tas dan niet meer zo klein.

P.s.: Ik meen trouwens dat er in 't constructie boekje van de easy domes in 't algemeen, foto's staan over 't op en afbreken. Wellicht staan daar nog handige tips in.
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

20-02-2005 12:28

heb de handleiding nog eens door gelezen maar daar staat niets over in dat ik de binnentent eruit moet halen of hem daardoor makkelijker kan inpakken.
maar dat zetten ze er natuurlijk ook niet in.
dat is ook de reden dat ik het hier vraag omdat ik hoop dat er mensen zijn die ervaring mee hebben.
liever laat ik natuurlijk die binnentent er inzitten,maar als dat ten koste gaat van de tent dan zal het maar moeten,maar dan is het easy er wel vanaf.
Janssen André
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-02-2004 14:02
Locatie: Geleen

20-02-2005 12:40

Hoi

Ik ben zelf ook in het bezit van een euro easy dome en als je de stokken goed naast elkaar legt en dan de tent er om heen draait (wel netjes) dan past hij goed in de bijbehorende tas.
Ik laat de binnentent er ook altijd inhangen.
Voor de rest ben ik ook dik tevreden met de tent
Wel een tip: spuit de scharnierende gedeelten eens in met een siliconespray, je zal zien dat alles dan een stuk soepeler werkt.

Groet
André
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

20-02-2005 13:01

andre
ik denk dat de mijne nog een beetje te weinig gebruikt is want het gaat echt niet gemakkelijk,maar die scharnieren zal ik maar eens inspuiten dan,want dat is inderdaad nog wat stroef.
maar die binnentent hoeft er gelukkig dus niet uit.
bedankt voor de info in ieder geval


mvg,peter
Janssen André
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-02-2004 14:02
Locatie: Geleen

20-02-2005 13:29

Peter

Graag gedaan, toen ik mijn tent kocht ging het vastzetten van de stokken ook zo stroef.
Omdat ik wat kracht moest gebruiken om de stokken vast te klikken was ik wel eens bang dat ze zouden breken.
Na één keer siliconespray gebruikt te hebben klikt alles nu soepel in elkaar.
Veel plezier met je tent, maar dat zal wel lukken!!

Groet
André
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

21-02-2005 08:53

Als je over de hele lengte of een rits of klitteband laat zetten door een kleermaker of een campingzaak gaat het ook een stuk makelijker.
Gewoon tussen de handvaten de naad losmaken en daar tussenin dus de rits of klitteband.

groeten Peter
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

21-02-2005 10:53

peter

bedoel je hiermee de tas groter maken?
anton de blanker
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-10-2004 08:42
Locatie: sprang-capelle

21-02-2005 10:57

hey petor,

ja die tip van dat klitjeband lijkt me wel een goede oplossing en wie weet werkt het wel een stuk makkelijker.
Maar ik heb met mn jarenlange ervaring(vraag maar aan bob)heel wat tentjes versleten en mijn tip is:

tent gewoon niet een foudraal frotten---->probleem opgelost en je hebt nu een easier-dome

succes ermee en bij vragen kun je mij of bob altijd benaderen

MZVG
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

21-02-2005 11:13

Hoi Peter

De tas wordt er niet groter door maar je hoeft het nu niet helemaal op te rollen en erin te proppen je hebt gewoon iets meer bewegings vrijheid.
Vooral de klitteband heb ik zelf ook is een hele goedkope oplossing .
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

21-02-2005 11:19

peter,


dan hoef ik dus de rits niet dicht te doen maar de klitteband erover heen te trekken ,dat is een goed idee.
bedankt
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

21-02-2005 11:28

Peter volgens mij begrijp je me nu verkeerd .
Ik bedoel dat je de rits gewoon dicht moet laten en dan over de gehele lengte van de tas een stuk klitteband zetten.
Tussen de handvaten loopt een naad op deze plaats gaat het zeer goed.
Er zijn nu ook zelfklevende stukken klitteband te koop dan kan je het eventueel zelf doen.
gr Peter
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

21-02-2005 11:38

peter,

sorry maar het zal wel aan mij liggen.
maar wat heeft het klitteband voor nut,als de rits al dicht is?
dat is namelijk mijn probleem.ik moet proppen om de tent in de tas te krijgen en krijg daardoor de rits niet goed dicht
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

21-02-2005 11:46

Peter

Je gaat de bovenkant dus niet meer gebruiken maar doormiddel van de klitteband kan je hem als een gewone sporttas gebruiken als je dus tussen de handvaten de naad los maakt en hier de klitteband plaats.

gr Peter
Janssen André
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-02-2004 14:02
Locatie: Geleen

21-02-2005 11:46

Hoi Peter

Het ligt niet aan jou hoor.
Ik probeer het ook te volgen maar kan me hier niets bij voorstellen :o

André
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

21-02-2005 11:51

peter,

het duurde even maar ik begrijp je nu.
bedankt in ieder geval

groetjes peter
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

21-02-2005 11:54

Peter

Ik denk dat ik meteen over het sporttas model had moeten beginnen heb het net even nagelezen en was inderdaad niet erg duidelijk :oops:
Hoop dat het nu duidelijker is succes ermee.

gr Peter
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

21-02-2005 11:58

andre,
bij mijn idee is het dat de naad bij de rits losgemaakt word en dan daar de klitteband bevestigen zodat de tas ietswat groter word en dus de tent er wat makkelijker ingaat.
wanneer dit niet zo de bedoeling is dan ben ik een beetje heel traag van begrip,maar dan ben ik blij dat ik niet de enigste ben.
er zijn ook meerdere antwoorden gegeven dus ben stukken verder dan 2 dagen geleden

groeten peter
Plaats reactie