gisteren gepeild


Plaats reactie
Tom van Keulen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-06-2002 02:00

06-07-2002 11:27

langss de kant van een rivier opeens een platou van 3.5 naar 1.2 meter. moet ik nu onder aan het plateu of op het platau zitten.
_________________
..........o.oo.o.o...<><...<><....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom van Keulen op 2002-07-06 11:37 ]</font>
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

06-07-2002 11:42

Ik zou zeggen onderaan het plateau. Je moet wel kijken hoe het verloopt. Alshet met de stroming mee ondieper word dan hem je kans dat je een leuke stek hebt gevonden...

MVG

Peter
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

06-07-2002 16:15

is het niet zo dat je net achter dat plateau moet vissen , zodat je eigenlijk een beetje uit de stroom ligt. kleine voedseldeeltjes blijven toch rapper achter zo'n plateau liggen aangezien het daar minder stroomt. Ik spreek nu wel niet uit ervaring aangezien ik nooit op een rivier gevist heb, maar ik meen dat ergens gelezen of gehoord te hebben.

Veel succes,
Wouter
Geoffrey Schatteman
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Zele

07-07-2002 00:11

Ik zou op het schuine stuk vissen. Dit is volgens mij de plaats waar ze voedsel zoeken. Dus gebruik eens geen ronde boilies en plat lood. Succes verzekerd.

groeten

geoffrey
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

07-07-2002 13:20

gewoon uitproberen...
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

07-07-2002 15:47

Dag Tom,

Heb je mij die foto's al een keer gestuurd?
Zo niet, doe dit dan een keer!! Ik heb net nieuwe foto's binnen. Ik kan ze alleen niet via e-mail versturen.

Even over jouw vraag: Ik weet denk ik wel welke rivier dit is, ik vis er zelf ook. Je kunt deze rivier op grote delen, net als een grote bak omschrijven. Meestal loopt het van ongeveer 3.5 meter in het midden naar ongeveer 1.5 meter dicht aan de kant. Gewoon tegen die schuine kant dicht aan de kanten vissen, succes verzekerd!!! Wel even voelen, of je niet in de smurrie zit te vissen, want daar valt niets te halen.

Ben je opzoek naar een nieuwe stek? of peil je de stek uit, waar je nu zit te vissen?

Als je een nieuwe stek aan het zoeken bent, informeer dan van te voren wel ff of er niet iemand anders aan het voeren is, dit omdat het tegenwoordig aardig druk aan het worden is. En ik wil natuurlijk ook niet hebben, dat er iemand op onze stek gaat voeren. Ik weet wel je kunt geen stek opeisen, maar als je er voert, dan ga je er wel vanuit, dat er niemand anders gaat zitten.

Succes!!!

Mvg,

Ferdi

p.s.: Volgens mij ben ik je laatst wel tegengekomen. Toen was je samen met Oscar Huesken, of niet??? Dat was afgelopen Maandag.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ferdi van Essen op 2002-07-08 18:31 ]</font>
Tom van Keulen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-06-2002 02:00

07-07-2002 16:50

ik ken geen oscar H.
waar ik heb gepeild is ook niet bij ons in de buurt. ik ben er met de auto en boot heen gereden om er te peilen en voeren want ik en m'n maat gaan er dindag- zatergad zitten.
..........o.oo.o.o...<><...<><....
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-07-2002 22:00

hallo ferdi,
Hierbij nog even een citaat van jou:
---------------------
Als je een nieuwe stek aan het zoeken bent, informeer dan van te voren wel ff of er niet iemand anders aan het voeren is, dit omdat het tegenwoordig aardig druk aan het worden is. En ik wil natuurlijk ook niet hebben, dat er iemand op onze stek gaat voeren. Ik weet wel je kunt geen stek opeisen, maar als je er voert, dan ga je er wel vanuit, dat er niemand anders gaat zitten.
--------------------
Dus tegenwoordig moet je op een nieuw water waar je komt eerst gaan informeren waar anderen voeren en dan vervolgens maar op 1 van de overgebleven stekken gaan zitten.
Okay misschien is dit op een hele grote rivier misschien wel wat anders dan op een klein putje, maar claimen van stekken ook al voer je er vind ik ook vandaag de dag nog niet kunnen. Wat rekening houden met elkaar kan altijd, en bewust op een ander zijn voerstek gaan zitten vind ik persoonlijk ook geen stijl. Maar jij overdrijft het nu dus weer een beetje, ook de rivieren zijn nog steeds geen prive-wateren.

M.v.g. Ulco
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

08-07-2002 18:31

Dag Ulco,

Helemaal mee eens, ik wist het alleen niet helemaal juist te verwoorden!!! Sorry hiervoor.

Tom, bedankt voor je foto, en gefeliciteerd met de mooie vis!!!!
Ik bedoelde het vorige berichtje iets anders, maar het kwam er niet echt subtiel uit.

Als je onze foto's eens wil zien, dan moet je me maar eens mailen. En anders zien we elkaar langs de waterkant wel een keer, misschien. In ieder geval Succes!!!

Trouwens, wij vissen ook altijd op moeilijke plekken. Moeilijk te bereiken althans.

Mvg,

Ferdi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ferdi van Essen op 2002-07-08 18:37 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

08-07-2002 23:56

Wat Wouter zegt moet je doen, net achter het plateau vissen. Wel goed onderzoeken of er geen scherpe voorwerpen zoals mossels e.d. op het plateau liggen. Ligt dat er wel dan moet je een voorslag gebruiken.

Bart.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

09-07-2002 10:11

Dat bedoelde ik ook, heb het alleen een beetje verkeerd uitgedrukt, asl ik mijn posting herlees is 't bijna alsof ik aanraad om aan het begin van het plateau te vissen. Dit is natuurlijk niet zo. Dus achter het plateau vissen is de boodschap. Als je een beetje geluk hebt kun je op zulke stekken heel lang vissen, zelfs als het water een stuk hoger staat, de vissen komen daar uit de stroming liggen. Als ik van jouw was en de mogelijkheid had om alleen met boilies te voeren dan zou ik dat eens proberen, je zult op die manier veel minder last hebben van brasems etc...

In ieder geval veel succes en vangt ze maar...

MVG

Peter
Plaats reactie