De hoe was carp2005 topic!


Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-02-2005 00:15

Mannen benieuwd naar jullie ervaringen van de beurs en lezingen etc.

Vond beurs zaterdag geslaagd, alleen mis aantal dingetjes de tijgers...heb nergens een bulk zak zien liggen. Solar 10mm pop-ups vorig jaar hele mooie solar stand nu beetje karig! Voordelige robin-red. Meestal op beurs ook wel voor leuk prijsje aan te schaffen, nu weinig kunnen vinden. Verder wel weer een aantal nieuwtjes kunnen vinden, maar is wel eens meer geweest moet ik zeggen! de aangeboden koffie smaakte prima! kom zondag nog weer bakkie drinken :D

Lezingen was wel leuk vond alleen vragenuurtje wat tegenvallen, misschien waren verwachtingen te hoog hoor. Vond allemaal vrij oppervlakkig.

Lezing van bart was moeite waard! alleen misschien mbv laserpen iets verduidelijken mbt gemaakte tekeningen. Vond uitleg over tekeningen niet geheel duidelijk, maar kan aan mij liggen. Doe morgen nog weer een poging!

Eindoordeel beurs

Gezelligheid 8
Assortiment 7-
Nuttig bezoekje: Ja

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

13-02-2005 10:19

voor mij was het wel geslaagd, eerste keer dat ik naar een karperbeurs ben geweest en ik vond het wel erg druk aan het begin :P maar later viel dat wel weer mee.

kheb veel dingen die ik nodig had kunnen kopen, zoals een overwrap + plu en accesoires een mooie tas en nog wat klein spul, kheb ook vooral genoten van het rondkijken naar alle spulletjes enzo :D

dus voor mij was het een geslaagd uitje.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-02-2005 10:21

Beurs was zeker wel weer de moeite waard, veel mensen gezien, en daarnaast ook de bekende engelse vissers een tijdje mee staan praten zoals : Tim paisley, Frank warwick, Steve Briggs, Simon Crow, Bob davis, Danny fairbrass, ze waren er allemaal :wink:

Vond het forum zwaar tegen vallen, als iemand een vraag wou stellen moest er geschreeuwd worden, en ik denk dat daarom ook niemand wat vroeg, het liep ook erg stug, dit kwam natuurlijk ook doordat er niets werd gevraagd vanuit de zaal, wat dus naar mijn mening kwam OOK doordat er geen microfoons waren voor in de zaal !
De vertaling vanuit engels naar nederlands vond ik ook maar bar slecht, dit vond ik dus echt heel erg jammer, en heb hier veel meer mensen over gesproken dat de vertaling verre van goed was !

Lezing van bart was erg leuk,, inderdaad jammer van de tekeningetjes maar dit zei Bart zelf ook al :wink:
Ik had alleen en ik dnek meerdere nog iets meer uitleg van tacktiek verwacht e.d, maar dat deed niet af aan de presentatie klasse BART !

Beurs inderdaad wat dingetjes gemist, en echt veel nieuwe dingetjes niet gezien, maar mensen wat was het weer druk zeg !

De moeite waard ? ALtijd !
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

13-02-2005 13:20

Idd de presentatie van Bart was wel gaaf om te zien.. en ben het ook met het comentaar eens van hierboven!

Over de beurs zelf..: ik vond het assortiment matig om eerlijk te zijn, weinig nieuwe spullen en/of producten. maarjah ik ben er weer een dagje uit geweest..
Prutser
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

13-02-2005 14:00

voor mij was het ook de eerste keer vond het erg gezellig lekker druk
en ik alles wat ik moest hebben heb ik kunnen vinden.
behalve een stretch jrc was er wel maar ze hadden net niet wat ik moest hebben.
dus nu maar besteld.
ik vond de lezing ook goed aleen die plaatjes (ach)
et forum leek nergens naar dus ben ik maar weer gegaan
je word wel moet van zon dagje lopen ik ben wel 10 keer die beurs rondgelopen
(voor degene die dachten van he die daar loopt iemand in cammo outfit met riet dat was ik dus :lol: )

was leuk
groetjes
benjamin
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-02-2005 14:31

jasper hekkelman schreef:Over de beurs zelf..: ik vond het assortiment matig om eerlijk te zijn, weinig nieuwe spullen en/of producten.


Nieuwe spullen? mm

Wat moet je dan heden ten dage nog uitvinden op gebied van karpervissen. Misschien een volautomatische karperlander zodat wanneer je alleen bent je je 2 handen aan de hengel kan houden...of een preindicator voordat er een aanbeet komt...tja ik weet het niet maar m.i. is nu toch wel zo'n beetje alles uitgevonden en ik denk dat het onderhand ook wel eens goed is.

Veel interessanter vind ik dat men de reeds bestaande produkten verbeterd. Simpel voorbeeld : bivvydoeken, of goede ritsen,goede scherpere haken waarvan de steelpunten lang(er) goedblijven.

Standhouders hadden veel te weinig produkten bij zich.
Voorbeeldje? Oké!
Gardner GT 80, ik kocht gister(zaterdag) notabene de laatste al !!!
Martin SB Monstercrab flavour uitverkocht!
UCP : Green Zing uitverkocht
Kijk, dat vind ik slecht geregeld.
Beurzen zijn er nu juist voor om eens spullen te kopen die je anders bij jou in de buurt niet kan kopen...althans , zo denk ik erover.

Tja, het sociolizen is toch wel één van de belangrijkere punten.

De catering wederom KUT geregeld. 25 minuten in de rij voor een broodje hamburger. Maar ja dat zijn we onderhand wel gewend in de IJsselhallen.
Parkeren was in het laatste jaar van de gulden nog fl5,- dus hebben ze nu het euroteken er maar "voorgeflikkerd".
Karpervissers : o die kijken niet op een tekentje meer of minder, toch?

Ondanks dat het weer bakken met geld heeft gekost heb ik toch een leuke dag gehad, ook al zou je denken van niet.

gr Harnold
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

13-02-2005 15:06

Ik had 3 doelen voor Carp 2005.

1. Lid worden van de KSN (was makkelijk en heb ik dus als eerste bij binnenkomst gedaan :) )
2. Een exemplaar van het beroemde boekje van Aart Lokhorst op de kop tikken. (Dankzij Aart ook gered ;) )
3. De Chub Cyfish 1 & 2 van dichtbij bekijken. (Helaas, die ben ik niet tegengekomen, dus dat doel is niet gehaald :) )

Al met al, gezellig even rondgesnuffeld, m'n vismaat een half uurtje in de rij geparkeerd voor een hamburger en zoals altijd natuurlijk toch met een tas aan klein materiaal weer de deur uit.
(raar is dat toch, je weet dat je eigenlijk niets echt nodig hebt maar je koopt toch altijd weer teveel ;) )

Heb geen lezingen en/of presentaties gezien, dus ook geen oordeel.
Na 3 uurtjes had ik het wel weer gezien en zijn we weer opgestapt, volgend jaar dus gewoon weer !

MC
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

13-02-2005 15:58

Weinig bijzonders..beetje hetzelfde als voorgaande jaren,
Ben er ong. 1.5 uur geweest.
Behalve 2 flessen food-attractor niks gekocht.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-02-2005 16:29

Mark stond wel goed alternatief voor de cyfish, namelijk die van fishrite. Ben zelf ook om me heen aan het kijken voor tentje maar deze vond ik persoonlijk mooier/ beter dan de cyfish! en vergelijkbare prijs. Vond dat ook leukste nieuwe merk dat er dit jaar voor het eerst stond! Betaalbare goede producten.

Mvg Ulco,
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

13-02-2005 16:52

Harnold, vandaag had 'ie nog een potje tevoorschijn kunnen toveren, dus die green-zing is binnen :lol: 8)
Verder heb ik me helemaal te pleuris gekocht aan onnodige aastoevoegingen, maargoed, het staat weer leuk op de plank :P
Ik vond de sfeer erg goed, heb een aantal hele leuke mensen gesproken, die ik al tijden niet gezien heb. Ook heb ik de KSN mat besteld (ja ik ben overtuigd :oops: )
Ik zou zeggen: tot volgend jaar!

Mvg. Daniel
Anton Vogels
Berichten: 22
Lid geworden op: 11-02-2005 10:59
Locatie: Utrecht

13-02-2005 16:57

Vandaag ook geweest voor de eerste keer naar Zwolle overigens.
Mooie stands gezien,veel mensen gezien en ook weer wat geleerd.

Wat vonden jullie van die hengels vsn Free Spirit? vooral die E.S, had ik wel interesse in.
Die vent kraste met een sleutel behoorlijk hard over de hengel maar niks geen krasje erop.
Ook de kracht van die hengel was enorm,iemand ervaring met deze hengel of hem ook gezien in Zwolle,wat is jullie mening?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-02-2005 16:57

Heren,


Ik kom net terug van de beurs.
Ik vondt het een zeer gezellige dag. Wat me opviel was de aanbod aan nieuwe (Engelse) aasfabrikanten die hun producten aan het prmoten waren.
Ook ben ik een aantal heren tegen het lijf gelopen van KWO, ook heb ik een aantal gasten van KSN gesproken :)
Kortom...Zeer informatieve en gezellige dag! 8)
Laatst gewijzigd door Koen de Been op 13-02-2005 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-02-2005 17:32

Zoals Robby straks nog zei: "Dat zuipen gaat nog, maar die beurs is er teveel aan!" :D

T was ontzettend gezellig, en de feestjes op vrijdagnacht en zaterdagnacht waren super!

Nu recupereren... :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-02-2005 17:38

Ik heb 't ook goed naar m'n zin gehad. Een hoop mensen onmoet die ik graag (weer) eens wilde zien en ook de KSN onthaakmat besteld :D

Mooi ding.

Al met al een leuk weekend
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

13-02-2005 17:42

Ik vond het een gezellige en leuke beurs.
als je een beetje oplette dan kon je best wel een paar koopje scoren.
Wat me erg opviel was het soms grote prijsverschil.
De daiwa infinity duo koste bij paddy 19 euro en bij woud van leeuwen 27 euro.
Soft steel was bij harm nuis 5 euro goedkoper als bij woud van leeuwen.
Het verschil bij de ene stand en de andere was niet alleen de prijs maar ook de vriendelijkheid.
Bij harm werd er een vriendelijk verkooppraatje gehouden en kreeg ik nog wat korting op mijn nieuwe spodrod,terwijl je bij de andere stand kon afrekenen en vlug weer opdonderen,zonder een beetje vriendelijkheid of een glimlach.
Wat me ook opviel was dat veel mensen dure dingen kochten zonder een kassabon te krijgen.
Nu maar hopen dat je geen garantie nodig hebt.
Er was voor elke beurs wel wat te koop , van goedkope x2 1 seizoen produckten tot extreme dure en vaak stukken betere merk artikelen.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
jacco noordermeer

13-02-2005 18:12

hee mitsz alweer thuis !!?
de beurs tsja niets nieuws onder de zon
presentaties niet naar toe geweest doordat bart en de sjakie"s naar giessenburg komen op 11 3 05 en dan vind ik het leuker om het voor het eerst te zien
ik heb het zelf nl georganiseerd :wink:
wel frapant dat bigg grippa bij korda 2.25 kost en bij een andere stand verkochten ze het zelfde lood voor 1.00 /1.50afhankelijk van het gewicht
verder vond ik het wel heel leuk om een paar boarder te ontmoeten
helaas was ik niet optijd voor hans brinkel :oops:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-02-2005 18:26

Waar was die Brinkel dan?

Ach, het was weer als vanouds.

Lekker stil om 10:00, maar dat was gauw gedaan.

Hier en daar een koopje (Armaled lood voor 1 euro).

Opvallend veel toverballen. Lijkt wel een snoepwinkel. Volgende keer zullen er vast meer karpers op af komen dan die paar van de OVB. :wink:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-02-2005 18:29

Beste Jacco dat van dat multi grippa klot niet helemaal, bij korda koste de big grippe idd 2.25, die andere stand 1.50 maar bij die stand van 1.50 was het niet het korda big grippa lood maar een ander
Niet dat dat uitmaakt lood is lood, jammer genoeg kwam ik er te laat achter :lol:

Karel Spod Rod ??
Ik heb me gister de hele dag de pleuris gezocht naar een spod rod en de enigste die ik kon vinden werden niet verkocht, (nash, fox enz enz)
Bij harm nuis zelfs gekeken, maar om nou 150 euro tot 190 euro voor een spod uit te geven vond ik net even iets te veel van het goede

De stek vond ik maar een rommelig gebeuren, overal lag wat, en overal stonden die stoeltjes, veel goedkope troep .. uhm spul bedoel ik bij hengelsport de stek.

Bij caps cabin ben ik nog geflest, daar die prachtige nieuwe stretcher van jrc gekocht waarvan hij zei dat hij nog geen 6 kilo woog met vliegtuig alluminium, maar weegt dus mooi 8.8 kilo, dus bijna 3 kilo zwaarder maar wel 200 euro lichter :( :D dus geen vliegtuig alluminium !
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-02-2005 18:43

lol

vliegtuigalu :o
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-02-2005 18:45

Ja menno vliegtuig alu !
Nooit van gehoord ? lichtste alu en sterk
jacco noordermeer

13-02-2005 18:47

menno dit bestaat echt hoor!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-02-2005 18:50

alleen maken ze daar geen visspul van ! :D
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

13-02-2005 18:50

Dan had je beter de Fox Ultra 3 kunnen kopen, Bart-Jaap.

Heb ik ook, weegt volgens mij minder dan 8 kilo en is ook van superlicht aluminium. Voor 185 euro tegenwoordig! :P

Ik heb zelf ook genoten van de beurs, veel nieuws was er echter niet onder de zon, als je de vele nieuwe boiliefabrikanten niet meetelt. Ging er meer naar toe op bepaalde mensen in real life te zien!
Heb zelfs nog goede zaken gedaan. Heb 2 hangers kunnen kopen van MCF die normaal 40-45 euro kosten, die ik nu voor 29 euro per stuk had! :o
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-02-2005 19:00

In eerste instantie wou ik die ultra ook kopen, tot een kennisvan mij me adviseerde om het niet te doen
Ieder zo zn eigen ervaring ermee, hij had met 2 ultra's niet zulke goede ervaringen gehad dus vandaar
Toen die man vertelde dat hij 6 kilo was en ik hem optilde was ik verkocht
Tot ik hem dus vnadaag aan de klok hing :wink:
Maar goed in ieder geval beter dan die 12.5 kilo die ik eerst mee moest slepen
dave van lent
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-01-2005 18:59
Locatie: lith

13-02-2005 19:02

ja vond de beurs ook zeer geslaagt . ben net terug maar het verschil met vorig jaar was helemaal niets . vond hem gewoon goed . lezing van bart was helemaal niets mis mee.
ook zeer goede zaken gedaan met plu en overwarp 2gekocht samen met een maat . schilt toch weer ff 20 procent .
ik was van plan om alleen ff te kijken toch weer bijna 200 euro armer. kennen jullie dat ook ?
Een dag niet gevist is een dag niet geleeft