De hoe was carp2005 topic!


Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

14-02-2005 17:43

Bart,

Ik moet ook mijn complimenten geven, was echt een mooie lezing met mooie foto's. alleen één minpuntje vindt ik zelf persoonlijk, dat je zoveel stekinfo hebt vrij gegeven was naar mijn idee niet nodig. Maar t kan voor sommige mensen misschien toch verdomd handig zijn.

Grtz Ralf
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

14-02-2005 17:52

Liever niet in Utrecht... Ik wil volgend jaar zeker terug naar Sally's en Rootz!!! 8)

Zwolle rules! En geloof me, ik rijd ook 220 km...

:D
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2005 18:20

Stefan,

Meer dan je best kan je natuurlijk niet doen, maar bedankt,

Ralf,

Wat is veel stekinfo, de kaartjes moesten in mijn ogen een duidelijk (in dit geval onscherp en onduidelijk) beeld geven van mij stekkeuze op een water en hoe ik dan mijn hengels positioneerde in combo met mijn manier van voeren. Op zich niks mis mee dacht ik zo. Kijk en dat jij toevallig weet welke wateren ik heb bevist en er ook wil gaan vissen, ja, dan is het misschien (mits je een goed geheugen hebt natuurlijk) een steuntje in de rug. Maar daar heb ik in jouw geval weinig moeite mee.
mvg

Bart van den Hurk
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

14-02-2005 18:25

Bart van den Hurk schreef:Wat is veel stekinfo, de kaartjes moesten in mijn ogen een duidelijk (in dit geval onscherp en onduidelijk) beeld


Bart,

Met alle respect hoor, maar je moet er niet zo zwaar aan tillen, dat die plaatjes zo uitkwamen. Kun jij toch niets aan doen? Je hebt toch je best gedaan en op het computerscherm zagen ze er toch goed uit? Nou dan! Niet zo zwaar aan tillen, hoor. Kijk eens hoeveel goede reacties je krijgt, das niet voor niets hoor. Het is jammer ja, maar je kunt er niets aan doen of veranderen, volgende keer beter! Geloof me, ik woon vaak presentaties bij (doe dezelfde studie als jij namelijk) en niet van de minsten en ook daar gaat weleens iets mis.

Niet meer over nadenken en juist terugkijken op een geslaagde presentatie dus! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2005 18:30

Oh,

Maar dat doe ik ook hoor! Ik ben alleen wat dat betreft een perfectionist en kan moeilijk tegen zo'n dingen. Maar het is beter gelukt dan in mijn stoutste verwachtingen. Vooral het geweldige applaus van zaterdag doet een mens echt goed moet ik zeggen, wat was dat kicken! Maar volgend jaar wat rustiger aan op de beurs hoor, was nu behoorlijk stressen met forum en lezing,

Het is echt tijd om weer te gaan vissen,
mvg

Bart van den Hurk
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

14-02-2005 18:33

Sander Laridon schreef:
Stefan Slechten schreef:Leuk,

maar o zo vermoeiend weekend,

groetjes,
Stefan


Vermoeiend ? Ik was nog topfit op de terugweg Stefan 8)
Geslaagde beurs, ook het nachtleven van Zwolle wist ik te appreciëren 8) En ik blijf erbij: Nederlandse taxichauffers zijn zware afzetters ! :wink:
Bedankt aan de KSN-jeugdcomissie!


City Hotel Zwolle Sander!!!
500 meter van the rootz en 700 meter van Sally's
Gewoon prachtig :lol:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

14-02-2005 18:34

Ja Bart, want ik las zo vaak dat je erover begon. Ik snap je wel hoor, heb ik precies hetzelfde namelijk. Ben zelf ook een perfectionist, op het zeikerige af. Als ik iets doe, doe ik het goed en anders helemaal niet. Zo denk ik er vaak over. Heb je een paar keer over de stand zien hobbelen van Proline ja, kan me voorstellen dat het druk was. Heb verschillende mensen gesproken achter de stands en die zeiden allemaal hetzelfde; druk! :lol:

Het is inderdaad tijd om te gaan vissen, maar helaas zal dat voor mij pas weer in het weekend zijn. Ben vandaag begonnen met de stage! :P
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-02-2005 18:40

Beste Marc Kreemers, de Jaarbeurshallen in Utrecht zijn bijna 3 x zo duur, dus geen optie!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-02-2005 19:03

Gideon Bolink schreef:Ik vond het weer heerlijk om er rond te lopen.

Heb er meer dan 5 uur rondgelopen, beetje spul kopen, beetje afdingen, beetje praten.. Heerlijk!


Je zou er haast je 1e orgasme van krijgen he gideon :lol:
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

14-02-2005 19:03

Nou, ik ben er dit jaar dus ook voor het eerst geweest. In gezelschap van Stefan Sand, die op de vorige pagina ook mooi mijn mening heeft verwoord. Ik kan er echter nog een paar dingen aan toevoegen.

Allereerst de prijzen.. Ik dacht altijd dat beurzen bestonden voor koopjes en dergelijke.. Dus ik meteen naar de stand van Korda (alwaar Ed Cremers met een geweldig kapsel de mensen te woord stond :D:D). Mooi, ze hadden alle loden. Eens even vragen hoe duur.. DAMN, dat was even schrikken. Bijna het dubbele voor wat ik er bij de BHC in Breda voor betaal, of bij bijvoorbeeld Vlemmix in Tilburg (en nee, dan reken ik niet met de prijzen van namaak, maar de echte Korda-loden). Tjah, dat was dus snel wegwezen geblazen.

Natuurlijk was ook de ontzettende rook zo pekkig, dat ik er nog steeds keelpijn van heb.. Misschien dat dit mooie, betaalbare hallen zijn.. Maar kan er dan echt nergens een deurtje open, of ook maar énige vorm van ventilatie worden toegepast, voor de enkeling die níet rookt? Ik denk ook dat die OVB-karpers (die overigens héél mooi waren, op de lippen van die dikste spiegel na, welke waren kapotgestoten tegen de glaswand) het niet zo lekker vonden, in tegenstelling tot de kilo's boilies die erbij werden gegooid :P.

De stand van Nash leek wel alsof hij rechtstreeks van de HCC beurs kwam (een computerbeurs, voor mensen die hem niet kennen).

Het enige wat mij zeer vermaakt heeft, waren de praatjes van Frank Warwick.. Alleen vond ik het weer erg triest, dat hij zijn collega niet even naar het ziekenhuis bracht: "I can't bring you to the hospital, 'cause I have my rods in".. Ligt daar een collega half dood te bloeden, zijn ballen op half 7... Tjah, achjah..

Mijn conclusie: zo'n beurs heeft echt in niets met de belevenis van het vissen te maken, in mijn ogen. Sterker nog, mijn drang om een hengeltje uit te gooien werd teruggebracht tot nihil. Gelukkig zitten we aan de waterkant nog lekker rustig, in een rookvrije ruimte, zonder allemaal rare, asociale mensen die als ze erlangs moeten, je wel ff opzij douwen.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

14-02-2005 19:17

Hier zit ik al een half uurtje te dubben over hoe ik het moet verwoorden, en de meneer boven me typt het gewoon!

Zulke beurzen worden door mijn persoon iig niet meer bezocht. Kben er een uur geweest, en dat was een half uur te lang al.

Heb niet alles gezien, en kan dus ook niet oordelen over bv Bart z'n presentatie, maar de beursvloer zelf was zwaar beneden niveau. Om over het type volk wat kwam maar te zwijgen.

Enige mooie vond ik de karpers in het aquarium, maar ik las hierboven dat daar ook al weer commentaar op was...
fishing rocks
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2005 19:43

En toch komen ze elk jaar weer. Gespannen blik, dringen bij de balies, spullen sjouwend die je bij de winkel in alle rust kunt kopen en dan maar mopperen. Ik zie er de humor wel van in. Een bekende karperpublicist met aastheorie en witvissend maatje snuffelend bij de stand van een fabrikant van ready-mades. Smullen. Dus voor mij is er één beurs per jaar. Zwolle…

Trouwens, de catering leverde mij, bij het tentje zonder vette hap en zonder een rij, binnen 5 minuten een broodje ham en koffie op. Wel later nageluncht in de Witte bergen. Top.

Beleving. Kom op zeg. Zwolle heeft niks te maken met dat deel van mijn hobby. Dat doe ik het hele jaar. Iets als Zwolle vedraag ik maar één keer per jaar. Dat het beroerd weer was hielp wel mee aan de vreugde. :wink:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
germain liem
Berichten: 88
Lid geworden op: 23-11-2004 18:23

14-02-2005 20:12

de beurs

ik ben er zaterdag ook geweest
maar ik heb ook niet echt iets nieuws kunnen vinden.
ik heb ook niet veel gekocht

bart
die lezing was fantastich
mooie foto's
goede uitleg
maar met die luchtdruk ging me iets te snel

de groete G.L
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

14-02-2005 20:42

Tinus :lol:

Nog een toegift van de beurs: ik schijt al de hele dag sate :oops:

SS
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

14-02-2005 20:57

Mischien zou men eens kunnen informeren in Leiden De hallen zijn er groot,schoon sanitair(bij opening!)grote parkeerplaats enz.Paddy heeft er vorig jaar een beurs gehad,dus info o.a. bij Paddy.
Sukses.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

14-02-2005 21:29

Tja Aaron maar Leiden ligt dan al helemaal niet meer centraal in Nederland.
Beurs was idd weer zeer druk,het lijkt er op dat hoe duurder alles wordt hoe meer volk er op af komt.(parkeren 5 euro was vorig jaar 3.5 euro entree 8 euro,catering was slecht en DUUR!!!!!!)
Heb alleen een schepnetdrijver gekocht, en wat spulletjes opgehaald van de veiling voor Azie.
Hoe dan ook zoals al eerder beschreven het is maar een paar uurtje,s per jaar en ik zal dan ook zeker volgend jaar weer gaan.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-02-2005 22:00

Heb even vier pagina's Carp 05 news doorgespit.

De beurs in de Groenoordhallen was naar mijn mening géén succes. Het was er erg rustig. Als er hetzelfde aantal bezoekers komt moet ik nog maar eens zien of het dan nog zo rustig is.

Het met de gehele standbemanning naar de Chinees, naar Sally's en daarna nog verder is inmiddels bijna een gewoonte geworden en ik zou het niet graag missen.

Verder: De zaal zat vol met toeschouwers tijdens het huwelijksaanzoek van Jeroen Neef, maar niemand noemt het? Ik vond het fanatstisch om te zien en ik wens Jeroen en Willeke heel veele geluk en alle goeds toe.

De Polderboys gaven ook een mooie show. Wat alleen meestal niet doordringt is dat het niveau van de presentaties als maar hoger en hoger wordt. Denk maar aan 'going east' en de Happy Hookers. De standaard wordt zo hoog dat eigenlijk niet meer opvalt hoe mooi het was. Schitterende fotografie!

Iets anders:
Wat moest die beschilderde vrouw met de gepiercede tepels daar op de beurs? Heeft m.i. zeer weinig te maken met karpervissen. (net als de raceautootjes bij Raven dit jaar en de quads vorig jaar)

Ook ik heb de Chub Cyfisch 1 gemist. Ga nu voor de trakker armadillo denk ik.

Ook de belangstelling voor de KSN Jeugddag vond ik toppie! Veel foldertjes zijn uitgedeeld en er zijn veel positieve reacties.

Ook dit was in 5 minuutjes wat mij opviel aan Carp 05

vr gr Sjoerd
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

14-02-2005 22:21

Misschien de vrijdag er nog bij... want druk was het zeker vooral op zaterdag. Voor half 11 ging het wel en na 15.00uur werd het ook weer iets rustiger! karperdagen bij janssensport waren bijvoorbeeld ook over 3 dagen verdeeld.
Volgende keer idd vette hap vroeg of later op de dag halen en niet tussen half 1 en 2. Broodjes gezond waren prima te eten! Alleen wel vrij prijzig!
Karpervissers moeten kennelijk altijd ongezond eten :lol:

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-02-2005 06:18

Germain,

Over het hele luchtdrukverhaal verschijnt er loop dit jaar ook nog een artikel in de Karperwereld, dan kan je het dus nog eens rustig nalezen.
mvg

Bart van den Hurk
Daniël van Dijk
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-12-2002 01:00
Locatie: Brandwijk

15-02-2005 10:34

Beste Jeroen (Houtdijk), Dirk (van der Veen), Yuri (Syben), Sjoerd (Groot) en overige kijkers,

Met veel plezier kijk ik terug op het afgelopen weekend. De beurs in het algemeen en de presentatie van onze diashow 'Het Eurovisie Carpfestival' in het bijzonder. We hebben geprobeerd om eens iets anders in elkaar te zetten. Naast het vissen zelf, kom je in de verschillende landen natuurlijk veel meer tegen. Dat hebben we geprobeerd in de dia's mee te geven, met daarbij een gevarieerde muziekkeuze.

Over het algemeen heeft het publiek zich prima gedragen (niet halverwege weglopen) en waren de reacties positief.

Verder was op de zaterdag het huwelijksaanzoek van Jeroen natuurlijk grandioos. Vooraf had ik mijn twijfels, maar het pakte erg fraai uit. Na een inleidend verhaal over de vrouwen die vaak hun mannen moeten missen vanwege het vissen, nam Jeroen de microfoon over en deed zijn aanzoek. Spandoek, ouders, bloemen en tranen... Prachtig!

Kortom een geslaagd weekend!

En Yuri, sorry voor de piep in je oren...

Groeten Daniël
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

15-02-2005 11:19

Hoi,

Het was afgelopen weekend weer een gezellig gekkenhuis daar in die Ijselhallen. Wat een mensen..Pff...het lijkt er ieder jaar wel drukker te worden.

De lezingen vond ik erg sterk. Bart zijn lezing was informatief en duidelijk. Wel miste ik een klein beetje de strategien achter het voeren. Daar had je misschien iets meer aandacht aan kunnen besteden. Bij de rigs deed je dit bijvoorbeeld wel..
Sjakie en de polderboys was ook leuk om te zien. In tegenstelling tot veel andere sfeershows niet alleen maar dikke visen maar ook de beleving goed in beeld gebracht.
Het forum verliep inderdaad stroef. Dit kwam mede doordat er geen respons was vanuit de zaal. Dat er weinig vragen waren zoals Martijn zei vond ik vreemd. Er was via diverse forums toch voldoende stof ingestuurd...... :roll:

Ook was het goed om te zien dat er steeds meer firmas het assortiment uitbreiden met kwaliteitsartikelen. Hierdoor meer keuze voor de consument..
En over die catering; de volgende keer zelf een broodje en een appel meenemen. Ben je van alle problemen af... :lol:

Vriendelijke groet,

Martin Post
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-02-2005 12:29

Martin Post schreef:De lezingen vond ik erg sterk. Bart zijn lezing was informatief en duidelijk. Wel miste ik een klein beetje de strategien achter het voeren. Daar had je misschien iets meer aandacht aan kunnen besteden. Bij de rigs deed je dit bijvoorbeeld wel..


Moet dan allles hapklaar verteld worden hoe Bart zijn dikke vissen heeft gevangen? Van voertaktiek, hoeveelheid, hoe te voeren tijdens het vissen, op welke stekken, vistaktiek, rigs etc.?
Ik vind dat Bart al mega veel vertelt.. een beetje zelf denken en doen moet er toch ook inblijven?Kopieerders zijn er al genoeg. Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor Martin.. :P
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-02-2005 12:35

Bertil, je hebt hierin volkomen gelijk!

Volgende punt : Carp 2005 veel te druk op zaterdag en zondag.
Mogelijke oplossing : Doe de vrijdag erbij, mits dit financieel haalbaar is.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

15-02-2005 12:46

Hoi Bertil,

Alles prijsgeven is zeker niet de bedoeling en Bart geeft idd genoeg prijs over zijn visserij.
Nu kom ik hierop omdat Bart in de intro van de lezing aangeeft dat hij hier dieper op in zal gaan. Daarom had ik at dit onderwerp betreft iets meer informatie verwacht.Maar dat is natuurlijk puur MIJN verwachting.

De kritiek is meer opbouwend bedoelt om Bart hierover te laten nadenken zodat hij volgende keer een nog betere lezing zou kunnen geven.. :wink:

Al met al een goede lezing..Keep on going..

Vriendelijke groet,

Martin Post
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

15-02-2005 12:51

Er is al veel gezegd over de hallen in Zwolle.
Duur parkeren.De entree.De toiletten.De catering.De wachttijd enz enz.
Ik vraag me af of de Carpbeurs wel in Zwolle moet.Argument; Is te betalen.Is centraal gelegen??
Ik stelde voor;informeer eens naar de hallen in Leiden.
Zijn niet centraal gelegen.Maar de vraag is,hoeveel bezoekers komen uit de randstad en hoeveel uit andere delen van Nederland.Is toch de moeite van informeren waard,Heren van de organisatie!!!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!