Kortzichtige KSN?


Plaats reactie
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

16-02-2005 11:24

[quote="Klaas van den Herik"]Marcel,

Er is nog nooit iemand veroordeeld omdat ie een btw bevist. Wel kan je van mij de eeuwige jeuk krijgen als je bewust bent van de wantoestanden, visdiefstallen, welek op sommige watertjes plaats vinden en er toch gaat vissen. En da's inclusief grote namen.


Klaas,

Hier wringt de schoen! Hoe moet men weten welke wateren correct zijn?

Met vriendelijke groet,
Wouter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-02-2005 11:45

50.000 weten / zien meer dan 2 Wouter.

MVG

Klaas
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

16-02-2005 18:15

Klaas,

Waar kan ik dan de mening van die 50.000 vinden?

Met vriendelijke groet,
Wouter
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-02-2005 19:02

Heren, Dames en ongedefinieerde Personen(if present :wink:)

Ik volg deze topic met stijgende verbazing :o

heb ook de site van de KSN doorgespit, kan niet echt terugvinden dat de KSN per defenitie TEGEN BTW is, evenals dat ze het toejuichen mits goed beheert.(kan er natuurlijk ook overheen hebben gekeken)


Nu ben ik zelf een aantal jaar actief geweest in het witvissen (daarvoor wel veel op karper gevist) en ben daardoor het hele gebeuren in "Het Karperwereldje" een beetje kwijt, ik kan me goed voorstellen dat de KSN onze dicipline binnen de hengelsport in een goed daglicht probeerd te stellen, maar dat daarnaast door bepaalde mensen ( de spreekwoordelijke "rotte appels") dit werk weer eens te meer weten te verknallen. Jammer....

Ik kan er met me pet niet bij dat bepaalde personen zich verlagen tot het schofferen van andere vissers die bv. vanwege tijdgebrek om de hobby te kunnen beoefenen op een BTW gaan vissen om toch een visje te kunnen vangen. Dat er BTWbeheerders zijn die het niet zo nauw nemen met de gezondheid van de aanwezige vispopulatie geloof ik graag, maar vind ik geen reden om de vissers in kwestie dat aan te rekenen.

Ik kan zelf geen standpunt innemen in deze hele situatie, stomweg omdat ik geen ervaring heb met BTW, ik zal het dus niet veroordelen of verdedigen mocht je die indruk krijgen.


Nu word er druk gediscuzeurt over wel of niet vissen op een BTW, als dan de personen die een grote bek (excuss voor mijn taalgebruik) hebben over het feit dat het wel moet mogen of dat het gewoon niet kan eens stoppen met het persoonlijk "aanvallen" van de tegenpartij en elkaar in zijn/haar waarde laten zijn we al een stuk verder.

Als er een idee geopperd word om een lijst samen te stellen van BTW die verantwoord te werk gaan lijkt het me geen slecht idee als de personen bv BTWvissers die dat voorstellen hun koppies bij elkaar steken.
Samen met de personen die zeer kritisch tegenover BTW staan (niet noodzakelijk de KSN) er mijns inziens een redelijke kans van slagen is, mits we ons als volwassenen gedragen en elkaar niet met rotte eieren gaan bekogelen.

Er is al genoeg te doen binnen de hedendaagse sportvisserij, laten we die geitewollensokken nu niet nog een stok geven om mee te slaan.


Mocht het zo zijn dat er mensen zijn die zich persoonlijk voelen aangesproken door mijn reactie...niet van aantrekken is niet persoonlijk bedoeld.

Ik doe hiermee een poging (baat het niet dan schaad het ook niet.....hoop ik)om een start te maken met wat mischien wel tot een groep mensen kan leiden met dezelfde interesse die elkaar in alle rust hun hobby laten beoefenen zonder in een hokje te worden geplaatst.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-02-2005 19:54

Zoiets als de enquête betaalwateren van de KSN soms?

Kijk, een lijst van nagenoeg alle betaalwateren is er. Van de 100 daaruit op basis van hun belang voor de Nederlandse kapervissers geselecteerde wateren reageren er echter een beperkt aantal op de vragen. Op het verzoek van de KSN aan de karpervissers om hun ervaring te delen is evenwel nog nauwelijks gereageerd.

Iedereen die aan dit laatste mee wil werken kan zijn ervaringen met een betaalwater per e-mail versturen naar onderstaand adres:

cbb@karperstudiegroep.nl

De CBB van de KSN zal dit maar al te graag verwerken in een vervolg van De Enquête.

Groet, Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-02-2005 19:57

Beste Rob, een goede tuinman zal je niet worden, dat kan ook niet als je in Haagje woont. :lol:

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html

Een oud Hagenees,

Peter
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-02-2005 20:20

Peter Otte schreef:Beste Rob, een goede tuinman zal je niet worden, dat kan ook niet als je in Haagje woont. :lol:

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html

Een oud Hagenees,

Peter


Ehmm...Waardig exstadsgenoot...die enquette heb ik inderdaad gelezen maar deze is van de KSN uitgegaan, helaas is er bitter weinig op gereageerd door de beheerders van de aangeschreven BTW...
Maar daar kan ik niet uit opmaken of een beheerder verantwoord te werk gaat inzake visstand en gezondheid daarvan. Dat kan mijns inziens alleen maar als we als vissers de koppen bij elkaar steken(voor en tegenstanders) daar gaan kijken en onze eigen conclusie trekken.En dan bedoel ik niet met z'n allen in een bus en dan hup naar La France om daar water voor water te beoordelen (zou onmogelijk zijn) maar indien je er naartoe gaat of in de buurt bent open minded eens een blik te werpen en eventueel met vissers bekend met de situatie aldaar te praten over hun ervaringen ( of draaf ik nu door???)


enne....mijn broer is al tuinman...en 1 kluiveduiker c.q. aardwormkundige is al genoeg in mijn familie :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-02-2005 21:51

Wouter,


Waar? Hier op het board een aantal. Op meetings in den lande. op de comou site. De Echo site en noch veel meer.
Overal tref je mensen die hun ogen niet in hun zak hebben.

MVG

klaas
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

16-02-2005 22:39

Klaas,

Hier op het board meer te weet komen over BTW? Maar mag dat dan niet alleen in de negatieve zin??? huisregel:

1e. Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren of waar reclame gemaakt wordt voor betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

Bij de meeting? ik vraag me af of er bij de meeting iemand voor uit komt dat hij naar BTW is geweest (als die er al zijn, vast wel).

ECHO heb ik ooit een mail gestuurt met een vraag over een BTW, het antwoord was ongeveer, het intresseert ons geen reet wat er in Frankrijk gebeurt!

Verder is mijn Frans net zo goed dan mijn kantonees.

Met andere woorden, aan dit antwoord heb ik helemaal niks.(toch vreemd dat ik die 50000 meningen niet kan vinden)

Peter,

Met lik op stuk beleid bedoel ik dat wanneer er een internationale samenwerking zou kunnen komen, op een controlerende manier, op wat voor manier dan ook, er een strikt oordeel moet komen over BTW. Dus niet door de vingers kijken enz. enz. scherpe meningen maar vooral onderbouwde meningen over het waarom wel/niet correct handelen van bepaalde wateren.

Volgende punt, jij reageert op menno laarmans met het volgende antwoord:

Menno,
dus de kroeghouder is de schuld van problemen door overmatig drankgebruik, de supermarkt is schuldig aan huiselijk geweld door overmatig drankrgebruik & de autofabrikant is verantwoordelijk voor de snelheidsdoden en ga zo maar door. Je gaat nu wel heel erg kort door de bocht. Een mens heeft nog altijd zijn eigen verantwoordelijkheid.

groet,

Is het niet zo dat wij hier in Nederland meerdere controlerende instantie's hebben, en dat wanneer je met je auto te hard rijdt een boete moet betalen, een rijontzegginng krijgt of zelfs je auto in beslag genomen wordt? Schijnbaar kennen niet alle mensen hun verantwoording en hebben wij als kuddedieren zo'n instanties nodig om te kunnen functioneren. Denk jij niet dat er op "De snoekbaars' ook behoefte is aan een controlerende "instantie".

Mede omdat "de snoekbaars" ,volgens vele hier, een vereniging is die alles zonder finacieel gewin doet denk ik ook dat ze dat bier niet hoeven te verkopen. Ze kunnen zelfs alcoholgebruik op hun terrein verbieden!
Ze proberen toch alles te doen in het belang van de karper! Lijkt me niet prettig voor vriend big, om door een dronken idioot gedrilt te worden (lijkt me overigeens sowieso niet prettig, maar dit terzijde) en vervolgens tijdens de daaropvolgende fotosessie een keer of wat op zijn bolle buik te belanden.

Met vriedelijke groet,
Wouter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2005 00:44

Wouter, die vraag is enkele jaren geleden al door Marco Kraal (tijdens een BTW forum) op een landelijke meeting gesteld en toen werden er aardig wat vingers opgestoken.
Een gedegen onderzoek bij alle BTW-en (nu al tegen de 500 in Frankrijk) is financieel onhaalbaar, laat staan dat iedereen medewerking zou verlenen/daarvoor toestemming zou geven.
De UNCM (Camou) heeft ze allemaal geregistreerd en probeert via hun leden (die bij een BTW in de buurt wonen) zoveel mogelijk informatie te verkrijgen. Het moeten betalen voor bepaalde voorzieningen is niet het punt, het gevoerde visstandbeheer is hét criterium.
jan van kranenburg

17-02-2005 01:47

Tijd dat ik ook iets van me laat horen; over de KSN en over BTW's.

Het eerste is met het makkelijkste.

Mijn toenmalige vismaat ontmoette Rini Groothuis in vol ornaat; camou kleding en sluipend naar de waterkant. KSN wad net opgericht en WEG was mijn vismaat. Niet meer bereid om samen te vissen of kennis te delen.
KSN bleek destijds een tamelijk elitaire club; gelukkig is daar nu geen sprake meer van.

Jaar daarop, vissen in een een polder in de buurt van Hoogmade, kreeg ik bij het scheppen van een karper zeer welkome hulp van een toevallig aanwezig zijnde collega-visser.
Deze man bleek aandeelhouder te zijn van het Plashuis in Noorden; en ik werd uitgenodigd te komen vissen in dat toen "besloten" water.

Heb daar veel gevist met groot genoegen; ook toen het een BTW werd, dus voor iedereen toegankelijk als je de "prijs' maar wilde betalen.

Heb toen door omstandigheden tich jaar NIET gevist; ben opnieuw begonnen en werd toen geconfronteerd met de Zienswijze van de KSN inzake BTW's.
Snapte aanvankelijk hiervan weinig; begrijp 't nu wel.
Criterium is in feite "visstandbeheer". Als dat o.k. is, kan de KSN mits tenzij er wel meeleven.
En dan onstaat een frictie.

BTW's zijn er om winstgevend te kunnen zijn.
Een exploitant zal dus er alles aan doen om klanten/vissers te trekken.

Dat is zeer onmogelijk met een bestand aan karpers van gering gewicht.
Bij voorbeeld d.m.v. volgens KSN normen legaal ingekochte "poot-karpertjes", die tegen de tijd dat ze een forse gewicht hebben bereikt al een sluiting van dat BTW hebben veroorzaakt.

Een BTW exploitant zal dus om zich te kunnen handhaven ook grotere
karpers moeten inkopen. Dat druist gruwelijk in tegen alles in waarvoor de KSN staat.

Noem maar gevaar op ziektes; risico tot bevordering van handel in karper etc.

Ben overtuigd lid van de KSN, maar ben er nog niet uit v.w.b. het KSN-standpunt t.o.v. BTW's.

Moet wel eens denken aan legbatterijen.
Zijn die geaccepteerd of niet? Vreten we alleen scharreleieren?
Of consumeren we uitsluitend biologische produkten.

Zijn we sportvissers of dierenbeschermers?

Vraag: Is het niet zo dat indien je te bevissen wateren moeten voldoen aan de KSN-normen, je in feite alleen maar op, de grote rivienen en IJsselmeer , en Friese meren terecht kunt?
De meeste z.g. Cultuur wateren en/of andere putjes/plassen zijn toch al voorzien van vis door HSV's?
En wat is dan de herkomst van die vis?

Ter afsluiting: ik ben geen voorstander van en BTW met een onverantwoord visstand beheer.

Kan hiervan echter geen duidelijke definitie maken.
Desondanks, ben ik en blijf ik KSN lid

mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-02-2005 07:11

Wouter,

Niets staat jou in de weg om bijv. de CBB jou ervaringen over een betaalwater mede te delen.

Kan je verklappen, dat serieuze reacties zeker op prijs worden gesteld.

Met een beetje moeite is zelfs kantonees te volgen.


Voorbeeld

water x spendeerdt 20.000 euro of meer per jaar aan aankoop karper.

water y zaten 2 mooie vissen. nu betaal je 500 euro en je kan netzoveel 40 ers en 50 ers vangen als je hebben wilt.

Beide hoeft nog niet naar misdaad te stinken, maar door er te vissen hou je de ellende mee instant. Capiche?


Maar ik wil mijn nek wel uitsteken hoor.

Ben nu 2 keer in Beaumont geweest. 1e keer als campingwater, 2e keer als betaalwater. De laatste 2 of 3 nachten van de trip er gevist. Kon er weinig verkeerds aan ontdekken. De eiegenaar liet foto's zien van de laatste uitzetting. iets van een 100 karpers tussen de 3 en 12 kilo. Voor franse begrippen is dit een goed beheer, zeker in die regio. Immers 70 km verderop zijn die 50-ers te vangen.

De gevangen vissen zagen er gezond uit. Kreeg niet echt de indruk, dat dit water zwaar overbezet is. Dit is trouwens het enige betaalwater in Frankrijk, waarvan ik weet, dat er grote vissen gestolen zijn.

Is het een betaalwater? Ja, echter je mag gaan zitten waar je wilt, als je het maar doorgeeft. Ontrekken van vrij water uit vergunning. Ook niet. Is altijd al prive geweest. Eerst kostte het 7 euro per dag nu 15 dacht ik.


En voor die 49.999 anderen zie Aart en camou site.

MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-02-2005 09:39

Oké’mannen, we gaan de goede kant uit nog een bijdrage over een BTW. 2001 en 2002 viste ik op Duder ook een BTW. Iets verkeert mee, je kunt er vergunningen kopen voor overdag of op de vaste stekken (uit noodgeboren voor de nacht). Een verkeerd visstandbeheer dacht het niet, ook een water waar vele grote vissen verdwenen zijn. Wie of wat daarvan de oorzaak is dat is een ander verhaal.

Groet van een man die voor een goed visstand beheer is, op wat voor water dan ook.

Peter
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-02-2005 10:02

jan van kranenburg schreef:Tijd dat ik ook iets van me laat horen; over de KSN en over BTW's.

Heb toen door omstandigheden tich jaar NIET gevist; ben opnieuw begonnen en werd toen geconfronteerd met de Zienswijze van de KSN inzake BTW's.
Snapte aanvankelijk hiervan weinig; begrijp 't nu wel.
Criterium is in feite "visstandbeheer". Als dat o.k. is, kan de KSN mits tenzij er wel meeleven.
En dan onstaat een frictie.

BTW's zijn er om winstgevend te kunnen zijn.
Een exploitant zal dus er alles aan doen om klanten/vissers te trekken.



Tuurlijk zal een exploitant er alles aan doen Jan, om zijn bedrijfje winstgevend te maken(is nl een doel van een bedrijf).

jan van kranenburg schreef:Dat is zeer onmogelijk met een bestand aan karpers van gering gewicht.
Bij voorbeeld d.m.v. volgens KSN normen legaal ingekochte "poot-karpertjes", die tegen de tijd dat ze een forse gewicht hebben bereikt al een sluiting van dat BTW hebben veroorzaakt.


Ik denk niet dat het onmogelijk is, mits je de vissers van te voren verteld wat er zoal rond zwemt en er rond zal GAAN zwemmen in de toekomst.
Ook dat hoort bij verantwoord visstandbeheer.
Dat sommige mensen kortzichtig zijn zul je nooit tegengaan , maar wanneer je de mensen mooie gezonde vis "aanbiedt"en men bij blijft voeren zullen die vissen binnen enkele jaren fantastische gewichten hebben bereikt.
In Nederland zal een exploitant , denk ik, de eerste jaren dit "erbij"doen daar hij hoogstwaarschijnlijk niet van de opbrengsten kan leven.
In Frankrijk weet ik niet hoe dit zit.

jan van kranenburg schreef:Een BTW exploitant zal dus om zich te kunnen handhaven ook grotere
karpers moeten inkopen. Dat druist gruwelijk in tegen alles in waarvoor de KSN staat.

Noem maar gevaar op ziektes; risico tot bevordering van handel in karper etc.

Zijn we sportvissers of dierenbeschermers?


Misschien koopt hij/zij geen grote karpers op omdat ze dit simpelweg niet willen met het risico ziekte in het water te krijgen, daar zij zelf alles hebben gekocht via de reguliere weg in het kader van een goed visstandbeheer.(met het oog op de toekomst) zullen we maar zeggen :wink:

Inderdaad is de KSN tegen opkopen van grote karper om vervolgens over te zetten naar een ander water. Staat buiten de discussie.

Sportvissers zijn we die hun dier(karper) beschermen.

jan van kranenburg schreef:Vraag: Is het niet zo dat indien je te bevissen wateren moeten voldoen aan de KSN-normen, je in feite alleen maar op, de grote rivienen en IJsselmeer , en Friese meren terecht kunt?
De meeste z.g. Cultuur wateren en/of andere putjes/plassen zijn toch al voorzien van vis door HSV's?
En wat is dan de herkomst van die vis?

Ter afsluiting: ik ben geen voorstander van en BTW met een onverantwoord visstand beheer.


Als je KSN-lid bent moet je je aan de voorschriften houden daar je lid bent van de club, hoewel de meesten met dat soorten punten een loopje nemen(3 hengels vissen) om maar een voorbeeld te noemen.
Het komt er bij ons vissers net zo op neer als bij de exploitant, DE INTEGRITEIT!
Daar draait het simpelweg om.
Gedoogbeleid: Je hebt gezien wat er in Nwederland allemaal wel niet kan gebeuren als je alles oogluikend toestaat!

De herkomst van de vis kun je pas bepalen aan de hand van foto's met de kreet : hé hoe kan dat nou die heb ik 2 jaar geleden in een ander plas of vaart gevangen...
Ook ik ben geen voorstander van een BTW met een onverantwoord visstand beheer.

Ook blijf ik trouw KSN-lid.

gr Harnold
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-02-2005 10:19

Alle spiegels van de spiegelkaprerprojecten hebben 1 ding gemeen: ze groeien als kool. Van 3 pond naar 20 pond in goed 3 jaar is geen uitzondering.

Heb je dus een btw, zou je vooruit moeten denken.

Gemakkelijker is grote vissen kopen schijnt.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-02-2005 11:47

Dus Klaas, 20 pond in drie jaar is 40 pond in 6 jaar :wink:

Hiermee wordt aangegeven dat wanneer je dergelijke (spiegel)karpers koopt via de reguliere weg deze heel snel groeien :wink:

Maw ; een goed visstandsbeheersplan met goede, ziektevrije vis zal leiden tot een (h)eerlijk en goed btw.

gr Harnold
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

17-02-2005 11:52

Aart en Klaas,

Misschien zullen er reacties komen van mensen die naar BTW zijn geweest als ze het gevoel hebben dat ze met respect behandelt worden, nu wordt je (na mijn idee) toch vreemd aangekeken als je zegt dat je naar BTW bent geweest. En hoe kunnen ervaringen van vissers er bij helpen of de vis al dan niet op een legale manier is verkregen? Toch het belangrijkste punt omtrent de hele BTW discussie, nietwaar?

Met vriendelijke groet,
Wouter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-02-2005 15:42

Wouter,
1) reactie lik op stuk beleid:
duidelijk alleen zal dit mijn inziens helaas nagenoeg onmogelijk, ook jurudisch gezien is dit een hele lastige. Je spreekt hier over privewateren die commercieel worden geexploiteerd, je zult dus europese kaderrichtlijnen moeten hebben waaraan een water zou moeten voldoen.

Ben op zich best met je eens het zou alles een stuk makkelijker maken en het kaf zou van het koren worden gescheiden.

2) reactie betreffende controles
Wouters volgens mij geeft Lilli al aan dat zij hierop controleren en dat ze dit ook vrij frequent doen en dat er mensen zijn die aan de hand van misdragingen ook bepaalde sancties krijgen opgelegd (mijn interpretatie)

Kunnen ze dan ook alles voorkomen, nee mijn inziens niet vandaar mijn verwijzigingen naar bijvoorbeeld de auto om dit duidelijk te maken. Ook ondanks dat je een controlerende instantie hebt zul er nog steeds mensen te hard rijden en door de mazen heen glippen.

Ik hoop dat het voor jou hiermee duidelijk is wat ik probeerde te zeggen, je hebt als mens een stuk eigen besef en normen & waarden. Helaas zijn die bij sommigen soms ver te zoeken maar dit is een rbeder proboleem wat zich niet alleen voordoet binnen de karpervisserij.

Met vriendelijk groet terug,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

18-02-2005 18:05

Jan,
Ik heb geen reactie meer gehad op mijn PB?

Verder: Wouter, ik denk dat het discussieren met iemand die zijn ongelijk niet kan of wil toegeven, op niks uit zal draaien. Ben niet iemand die snel de handdoek in de ring gooit, maar denk dat in dit geval niet veel anders rest.

Met vriendelijke groet,
Toon
fishing rocks
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-02-2005 21:32

Wouter, ervaringen van vissers op BTW graag sturen naar cbb@karperstudiegroep.nl
Enkele reacties zijn vorig jaar daarover ook al binnengekomen, deze waren echter allemaal negatief.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-02-2005 13:31

LOL :o

dit zegt toch al genoeg of niet ????
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-02-2005 21:47

Enkele reacties zijn niet representatief Menno.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-02-2005 07:27

Tja Aart :


Hoeveel zijn enkele ?????


Gr :P
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-02-2005 09:27

jan van kranenburg schreef:



Zijn we sportvissers of dierenbeschermers?

Vraag: Is het niet zo dat indien je te bevissen wateren moeten voldoen aan de KSN-normen, je in feite alleen maar op, de grote rivienen en IJsselmeer , en Friese meren terecht kunt?
De meeste z.g. Cultuur wateren en/of andere putjes/plassen zijn toch al voorzien van vis door HSV's?
En wat is dan de herkomst van die vis?

Ter afsluiting: ik ben geen voorstander van en BTW met een onverantwoord visstand beheer.

Kan hiervan echter geen duidelijke definitie maken.
Desondanks, ben ik en blijf ik KSN lid

mvg

Jan


Beste Jan.

Of we sportvissers of dierenbeschermers zijn.
Het een heeft veel met het andere te maken of heb ik het mis? Alles in de natuur, voor zover we nog van natuur kunnen spreken moeten we koesteren. Als mens zie ik dat als een van de opdrachten, de link naar de visserij onze hobby is dan snel gelegd.

Wat je tweede vraag aangaat. Of je alleen nog maar grote waterlopen met goed fatsoen kan bevissen is van een heel andere orde. Elk beetje water bevat al jaren een natuurlijk bestand aan karper, er is genoeg bekend over het overbrengen van viseieren door watervogels van het ene water naar het andere. Als het gaat om overzetten neem aan dat jij daar opdoelt, heb je een spanningsveld. Standpunt hier in van de KSN is bekend, langzamerhand mede door veel publicaties nemen karpervissers het over dat het gewoon niet kan. Personen die zich nu nog met dit soort praktijken bezighouden moeten er zeker op gepaste wijze over aangesproken worden. Om nu te stellen er niet meer op te vissen gaat mij wat erg ver. Als het gaat om visrechthebbende die zich hier bewust aan zondige zal je andere maatregelen moeten kunnen nemen. Hoe dit in te vullen is een ander punt waar ik geen pasklare oplossing voor weet.
Om nu de vraag te stellen wel of niet op dat soort water te vissen is zeker een goede
Heb in het verleden ook wel op water gevist waar je achteraf van hoort dat er vissen zijn overgezet. Ga altijd een discussie aan met de visrechthebbende, vaak gebeurt dit overzetten uit onwetendheid. Door er op te wijzen wat er kan gebeuren bereik je veel dat is mijn ervaring. Daarom is een sterke KSN zo belangrijk, informatie door ons en organen als, OVB, en NVVS helpen daarbij. Personen en verenigingen wijze op hun verantwoording die we hebben ten opzichten van elkaar en de natuur is mijn uitgangspunt.

Met een vriendelijke groet,
Peter
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

20-02-2005 20:14

Beste Wauter,

er is wel degelijk controle aan de waterkant,
maar ik blijf erbij dat niet de schuld bij de beheerders maar bij de vissers ligt,
als zij te veel drinken, vragen wij aan de verantwoordelijke van de groepering om deze mensen niet te laten vissen,
wij gaan niet controleren of de mensen bier drinken of niet,

onze vissen gaan boven alles, als er mensen zijn die het niet goed voor hebben met het water of met de vissen dan worden deze personen de deur gewezen,

je kan alcohol volledig verbieden aan het water, maar waar gaat dit eindigen, wil je alles onder controle hebben of kan er ook nog gewoon gezellig gevist worden, of is werkelijk heel onze hobby zo negatief?

Mensen die persé gelijk willen krijgen dat elk "BTW" zoals dat dan genoemd wordt slecht is, nou die krijgen ook gewoon gelijk, blijven discussieren heeft volgens mij geen zin, je kan ook eens beginnen met de goede punten op te noemen.

Besef goed dat mensen die wel al het mogelijke doen voor een goed beheer en een goede waterkwaliteit uiteindelijk de dupe worden van al de aanhoudende negatieve instellingen.

Je elke dag te moeten verdedigen tegen mensen die meestal zelf geen verstand hebben over waters wordt soms gewoon te veel.

Gaan we ook lijsten samenstellen over slechte vissers, of enkel over slechte waters?
Zouden we eens niet beter bij onszelf beginnen, en de reglementen van elk water respecteren?

Er is niemand die 's nachts vist als dat niet mag,
op het kanaal is er niemand die met drie hengels vist, en er is waarschijnlijk ook niemand die een vis in een bewaarzak stopt ook al is dit in Vlaanderen verboden.
Het is makkelijk om altijd de schuld op anderen te schuiven (beheerders)

Ga eerst eens kijken aan een water voor je een oordeel geeft,
niet alle vissers hebben een slechte mentaliteit, maar ook niet alle waters zijn slecht beheert,

ik hoop dat er uiteindelijk meer mensen zich gaan bezig houden met de mooie kanten van onze hobby, wij beleven nog steeds een hoop lol aan ons watertje.

vriendelijke groeten,

Lily
Plaats reactie